BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 3 maja 2025, 01:33

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 27 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [Exx] Filtr sportowy a trwałosć przepływomierza
PostNapisane: 12 lipca 2014, 09:42 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 35
Lokalizacja: Kraków
Moje BMW: E46 Compact 325ti
Kod silnika: M54B25
Dorzucę jeszcze 0,03 PLN do tematu:
-filtry K&N są tylko mokre, są one fabrycznie nasączone, zatem nie oliwi się ich dodatkowo przed włożeniem do airboxa
-filtry Pipercrossa są mokre i suche (w zależności od modelu samochodu) - jeśli jest mokry, to taka sama sytuacja jak w K&N-są one fabrycznie nasączone.
Jeśli chodzi o suche filtry Pipercrossa, to np. taki model filtra jest stosowany m.in. w moim silniku-takich filtrów się nie nasącza, a jedynie okresowo czyści.

Porównując K&N do Pipercrossa, ten pierwszy nie dość, że jest przeważnie droższy, to jednocześnie gorzej filtruje (jeśli popatrzymy pod światło na K&N to widać prześwity), oraz ma tendencję do rozsypywania się po pewnym czasie. Stosowałem filtry zarówno jednej jak i drugiej marki (zarówno w samochodach jak i motocyklach) i zdecydowanie jestem za Pipercrossem-lepsza filtracja, większa wytrzymałość filtra.

Oczywiście należy pamiętać, że żadna wkładka (czy to K&N czy Pipercross) nie spowoduje przyrostów mocy, szczególnie w przypadku wolnossącego, seryjnego silnika, ale nie powoduje też spadku osiągów w trakcie użytkowania filtra-wkładka ma taką przepustowość, że jeżdżąc na niej jest tak, jakbyśmy cały czas mieli nowy, niezabrudzony filtr papierowy.

Oczywiście w przypadku wkładek należy pamiętać o regularnym czyszczeniu (zalecam co wymianę oleju, bo ławo o tym pamiętać), oraz nasączaniu przeznaczonym do tego olejkiem (o ile czyścić można jakimkolwiek detergentem, np. płynem do naczyń, to do olejenia MUSI być olejek do filtrów, a nie jakikolwiek olej ;) )-nasączanie oczywiście tyczy się tylko filtrów mokrych ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Filtr sportowy a trwałosć przepływomierza
PostNapisane: 12 lipca 2014, 20:04 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 2777
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: 535d++
Kod silnika: N57S
A o to dowód :

Shamowałem auto z filtrem i bez filtra - na dodatek kultowe E36 M3 :hyhy: :super:


Obrazek

różnicy brak.

_________________
BMW F10 535D @ 450KM chip by Tc-Performance.eu


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Filtr sportowy a trwałosć przepływomierza
PostNapisane: 12 lipca 2014, 21:15 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 30
Posty: 1419
Lokalizacja: B-B/Chybie
Moje BMW: M3 E46
Kod silnika: S54B32
Garaż: viewtopic.php?f=6&t=170321

Jest:
E91 320d
E46 320td
Super Duke 990




Było:
E60 550i
E82 120d
E46 320td
E36 316i
Trzeba by bylo jeszcze dokonac takiego pomiaru na czyms z turbo ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Filtr sportowy a trwałosć przepływomierza
PostNapisane: 12 lipca 2014, 21:26 
Offline
Forumowicz

Posty: 111
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: BMW 3 E46
Kod silnika: M54B30
Ja mam filtr k&n w orginalną obudowe i był coś tam fabrycznie na oliwiony osobno sprzedają takie coś do oliwienia .
w sumie wytrzymuje już długo. sprawdzę jak po wyjęciu jest i dam znać


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Filtr sportowy a trwałosć przepływomierza
PostNapisane: 12 lipca 2014, 21:26 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 23155
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: E36&E46&F30
Garaż: E36 316i Compact & E46 320CI Coupe & F30 320D Sedan
Dante182 napisał(a):
Trzeba by bylo jeszcze dokonac takiego pomiaru na czyms z turbo ;)



To podstaw :hyhy:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Filtr sportowy a trwałosć przepływomierza
PostNapisane: 16 lipca 2014, 16:43 
Offline
Forumowicz

Posty: 111
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: BMW 3 E46
Kod silnika: M54B30
Wie ktoś jakim dokładnie olejkiem się nasącza filtry k&n i inne tego typu w zestawach sprzedają nie raz takie spraye ale jestem ciekaw czy z innej firmy ? można coś wziaść.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Filtr sportowy a trwałosć przepływomierza
PostNapisane: 16 lipca 2014, 18:48 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 731
Lokalizacja: Warszawa/Tarchomin
Moje BMW: e36 316i Compact
Kod silnika: M43TUB19
Killer88 napisał(a):
w sumie wytrzymuje już długo

Od kiedy tzn. ile już latasz na tej wkładce???


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 27 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 10 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL