BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 3 maja 2025, 01:41

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E39] Silnik M57D30 a M57TUD30 (M57TOP) - jak upchnąć
PostNapisane: 1 marca 2008, 16:53 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2410
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: e39 530dAt
Kod silnika: M57
nie ma co owijać w bawełnę. radość z osiągów niemal każdego użytkowanego od jakiegoś czasu pojazdu przemija z biegiem czasu, zaczyna brakować mocy, momentu, elastyczności. nie inaczej jest w przypadku jazdy e39 530d. mimo wirusa, chciałoby się więcej... szybciej...
domyślam się, że drogi są dwie:

1. wymiana osprzętu w dotychczasowym silniku: wydajniejsze wtryski, większy IC, większe turbo

albo

2. wymiana silnika na M57TOP - 272KM w serii + wirus.

zapraszam zatem do wymiany informacji na zadany temat. jeżeli ktoś modował M57, zmieniał wtryski, IC, turbo, wydech czy inne graty - chętnie posłucham. jeżeli ktoś przerzucał silnik z 535d - posłucham jeszcze chętniej.

wiem, że na którymś z forów ktoś przekładał silnik z E60 535d do E39 530d - ale nie mogę namierzyć tematu. obiły mi się również coś o problemach, jakie taki swap za sobą pociąga - ponoć silnik z 535d sprawia trochę problemów z manualną skrzynia w kwestii elektroniki (normalnie wystepuje tylko z automatem), potrzeba prawdopodobnie przerzucić skrzynię od E90 330d (wytrzymuje ponoć 660Nm) no i pewnie szybko skończy się seryjne sprzęgło, zatem trzeba byłoby je zastąpić czymś innym (sprzęgło z E90 330d?)

mile widziane będą również linki do różnych innych forum traktujących o tymże temacie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 marca 2008, 17:00 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 725
Lokalizacja: Śląsk
Moje BMW: E90 320dA
bierute napisał(a):
wiem, że na którymś z forów ktoś przekładał silnik z E60 535d do E39 530d


Na streetracing o tym czytalem, tu mozliwe ze wlasciciel tez to opisywal. Tylko to byla zmiana silnika w E60 530d, na silnik z 535d i dodatkowo na manulna skrzynie. Nastepnie zrobiono program, i wlasciciel narzekal na brak trakcji na 3 biegu :D

_________________
E90 320dA
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 marca 2008, 17:04 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2410
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: e39 530dAt
Kod silnika: M57
właśnie coś takiego mi się obiło. problem z trakcją może wystąpić, ale to przecież nie jedyne auto o takich parametrach z napędem na tył, więc chyba problem rozwiązywalny... chociażby poprzez dobór odpowiedniego ogumienia. poza tym nikt nie mówi o pałowaniu na śliskim czy mokrym... M57 da się też spokojnie jeździć :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 marca 2008, 17:13 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 725
Lokalizacja: Śląsk
Moje BMW: E90 320dA
bierute napisał(a):
właśnie coś takiego mi się obiło. problem z trakcją może wystąpić, ale to przecież nie jedyne auto o takich parametrach z napędem na tył, więc chyba problem rozwiązywalny... chociażby poprzez dobór odpowiedniego ogumienia.


Z tego co pamietam, wlasciciel pisal ze to przez opony 245/40/18, i wymienil na 275, i przypuszczam ze poprawilo sie znacznie, chociaz nie napisal juz o tym.
Tylko ja bym zdecydowanie wolal przy takiej mocy i momencie w dieslu automat. Ten z 535d jest bardzo wytrzymaly, i nie ma z nim problemow nawet po mocnym programie w okolicach 700 Nm.

_________________
E90 320dA
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 marca 2008, 17:51 
Offline
Uzależniony od forum :)

Posty: 3826
Podniesienie mocy do 350KM/700Nm nie stanowi większego problemu. Silnik dzięki dwóm turbosprężarkom nie ma tzw. laga.
Samochód od 1500obr/min do 4800obr/min przyspiesza w tym samym tempie, a reakcja na gaz jest natychmiastowa. Jak już wspomniałeś tuning tej jednostki wymaga także zastosowania wyczynowego sprzęgła. Niestety nie wiem, jak sprawa wygląda z resztą elementów przeniesienia napędu.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 marca 2008, 21:23 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 10684
Moje BMW: E46 | E46 M3
Kod silnika: M54B30| S54B32
bierute napisał(a):
pewnie szybko skończy się seryjne sprzęgło, zatem trzeba byłoby je zastąpić czymś innym (sprzęgło z E90 330d?)

moze customowe, wzmocnione u Radzikowskiego? z tego co czytalem opinie to jest to warsztat godny polecenia, a jesli nie to wzmocnic docisk (Radzikowski)+tarcza spiekowa

_________________
Obrazek
Because life is too short to drive boring cars.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 marca 2008, 18:48 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2410
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: e39 530dAt
Kod silnika: M57
Santino, sprzęgło to akurat nie jest wielki problem, gorzej ze sprawą silnika biturbo - niewiele wiadomo na jego temat, niewiele osób miało z nim do czynienia... na zagranicznych forach też coś nie mogę nic fachowego znaleźć... kurcze, aż dziwne, że nikt nie przekłada tego motorku do e39... toż to musi jeździć na prawdę fajnie... (pewno można byłoby powalczyć z 540-kami...)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Silnik M57D30 a M57TUD30 (M57TOP) - jak upchnąć
PostNapisane: 8 sierpnia 2014, 17:01 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 7544
Lokalizacja: Tarnów
Moje BMW: E12 520A
Kod silnika: m20b20
Garaż: E12
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=67421&start=400
e46 328ci Santorini Blue
https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6& ... &start=200
E36/7 2.8i
Mini countryman SE
F87
Odgrzeje to kotlecisko. Czy ktokolwiek z tu obecnych próbował zgłębiać temat swapa biturbo diesla ? Wiem ze w PL jeździ e30 z tym silnikiem - widziałem nawet fotki z pod maski ale nie znam bliższych szczegółów. Temat jest z 2008r mamy juz polowe 2014 , myślę ze przez 6 lat się już coś zmieniło i ktoś się przymierzył chodziarz do tego swapa?

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 12 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL