BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 2 maja 2025, 13:19

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E89] [F30] Modyfikacje silnika 2.0 TwinPower Turbo N20
PostNapisane: 12 lutego 2014, 13:20 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 43
Moje BMW: Z4 E89
Kod silnika: N20B20
Witam, niedługo odbieram BMW wyposażone w silnik N20, chciałbym czysto teoretycznie (ogranicza mnie gwarancja) zapytać o modyfikacje i możliwe do osiągnięcia przyrostu w silniku N20 oraz czy ktoś posiada doświadczenie i wiedzę- czym różnią się silniki z tej rodziny dysponujące różnymi parametrami mocy i momentu obrotowego. Poniżej wklejam części wspólne dla 20i i 28i.

Cytuj:
Shared engine components between F30 320i and 328i

Cylinder head - PN 11127624778
Connecting rods - PN 11247624616
Crankshaft - PN 11212212762
Intake manifold - PN 11617588126
Air box - PN 13717597589
Air filter - PN 13718507320
Intercooler - PN 17517618809
Radiator - PN 17117600520
Throttle body - PN 13547588625
HPFP - PN 13517584461
MAF - PN 13627602038
DME/ECU - PN 12148604210
Exhaust manifold/turbo - PN 11657642469


Czy zmiana wyłącznie wkładki filtra powietrza na K&N ma sens? (domyślam się, że to jedyna dozwolona modyfikacja w czasie gwarancji :? ).
Ponadto Powerizer (box) Remus'a brzmi kusząco, ale czytałem o perypetiach dot. gwarancji BMW i wolałbym nie ryzykować.

Podsumowując... pozostaje mi czekania do końca gwarancji i wtedy montaż takich elementów (wszystkich lub tylko tych, które istotnie poprawią parametry silnika):
- filtr powietrza o większej przepustowości
- sportowy wydech
- wydajniejszy IC,
- "wirus" lub box

Czy ktoś w Polsce przeprowadził już takie modyfikacje w tym silniku czy nadal jest to zbyt świeża konstrukcja?
Pozdrawiam :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E89,F30] Modyfikacje silnika 2.0 TwinPower Turbo N20
PostNapisane: 12 lutego 2014, 15:22 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 51
Posty: 817
Lokalizacja: mazury
Moje BMW: Z4 e89, e60 LCI
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=129051
BondE89 napisał(a):
Witam, niedługo odbieram BMW wyposażone w silnik N20

Gratuluje :ok:
BondE89 napisał(a):
Czy zmiana wyłącznie wkładki filtra powietrza na K&N ma sens?

Nie ma sensu.
BondE89 napisał(a):
Ponadto Powerizer (box) Remus'a brzmi kusząco

podaj link odnośnie propozycji do aut BMW
BondE89 napisał(a):
Czy ktoś w Polsce przeprowadził już takie modyfikacje w tym silniku

wątpię :(
W swoim aucie będziesz miał 135 kW/184 KM?
Nie lepiej było skonfigurować auto z 180 kW/245 KM?
Chyba przy takim aucie nie jest to aż taka kolosalna różnica cenowa ;)
Te silniki mają taką samą pojemność, ale mają inne turbodoładowanie i inne wtryski.
No i pewnie inne mapy.
pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E89,F30] Modyfikacje silnika 2.0 TwinPower Turbo N20
PostNapisane: 12 lutego 2014, 21:31 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 23155
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: E36&E46&F30
Garaż: E36 316i Compact & E46 320CI Coupe & F30 320D Sedan
Pytanie dlaczego nie weźmiesz od razu czegoś mocniejszego co spełni Twoje oczekiwania co do mocy ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E89,F30] Modyfikacje silnika 2.0 TwinPower Turbo N20
PostNapisane: 13 lutego 2014, 11:41 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 43
Moje BMW: Z4 E89
Kod silnika: N20B20
Różnica w cenie nieadekwatna do kosmetycznych różnic miedzy poszczególnymi wersjami tego samego silnika.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E89,F30] Modyfikacje silnika 2.0 TwinPower Turbo N20
PostNapisane: 16 kwietnia 2015, 10:43 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 43
Moje BMW: Z4 E89
Kod silnika: N20B20
specjaliści z belgijskiej firmy Shiftech po modyfikacji sterownika BMW Z4 18i 156KM/240NM uzyskali wyniki 277KM/450NM - niesamowity przyrost :)

https://www.facebook.com/media/set/?set ... 127&type=1

Obrazek

Te wartości przewyższają poliftowe Z4 28i oraz przedliftowe Z4 30i. :shock:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E89,F30] Modyfikacje silnika 2.0 TwinPower Turbo N20
PostNapisane: 16 kwietnia 2015, 11:46 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1104
Moje BMW: pocket rocket 323ti
Kod silnika: r6 :)
Garaż: Pocket rocket 323ti vel dzikus
Smoczyca 645ci vel dziadkowóz
Bez utraty gwarancji tylko box. Po za tym jakiś cyrk był z zabezpieczeniem sterownika, wysyłano kompa gdzies na zachód. jakaś polska firma pracowała nad tym, ale nie pamietam efektu prac. Poszukaj na rancingforum.

To ze sa te same czesci to nic dziwnego. Bmw doszlo do wniosku za taniej/ekologiczniej produkowac jeden silnik w roznych wariantach mocy. Co za tym idzie, benzyny beda mialy duzo czesci wspolnych z dieslami :)

_________________
323ti
Kolektor m50
Wałki s50
Lekki zamach 240mm
Hamulec 325/294mm+ pompka e84
Szpera 40% w końcu na pokładzie!
Gwint 4x kolumna
Stroker waiting.......
Jest przeciąg :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E89,F30] Modyfikacje silnika 2.0 TwinPower Turbo N20
PostNapisane: 9 maja 2015, 14:50 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 43
Moje BMW: Z4 E89
Kod silnika: N20B20
p_zero napisał(a):
pytanie do tunerow :D pojawilo sie nowe info za oceanem:

http://www.2addicts.com/forums/showthread.php?t=1119949
dokladniej:
http://www.2addicts.com/forums/showpost ... stcount=18

Czy to jest mozliwe? Krotko: chiptuning i nadpisanie wygenerowanej checksumy oryginalnym parametrem tak aby cieszyc sie wieksza moca i zachowaniem gwarancji? :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E89,F30] Modyfikacje silnika 2.0 TwinPower Turbo N20
PostNapisane: 9 czerwca 2015, 06:02 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz
Avatar użytkownika

Posty: 1
Moje BMW: E46 Touring
Kod silnika: M57++
Dynosoft wrzucił na fb wykres Stage 1 dla silnika N20. Piszą też że w drodze już jest wyższy stage:

Obrazek

https://www.facebook.com/media/set/?set ... 880&type=1


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 27 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL