Witam, niedługo odbieram BMW wyposażone w silnik N20, chciałbym czysto teoretycznie (ogranicza mnie gwarancja) zapytać o modyfikacje i możliwe do osiągnięcia przyrostu w silniku N20 oraz czy ktoś posiada doświadczenie i wiedzę- czym różnią się silniki z tej rodziny dysponujące różnymi parametrami mocy i momentu obrotowego. Poniżej wklejam części wspólne dla 20i i 28i.
Cytuj:
Shared engine components between F30 320i and 328i
Cylinder head - PN 11127624778
Connecting rods - PN 11247624616
Crankshaft - PN 11212212762
Intake manifold - PN 11617588126
Air box - PN 13717597589
Air filter - PN 13718507320
Intercooler - PN 17517618809
Radiator - PN 17117600520
Throttle body - PN 13547588625
HPFP - PN 13517584461
MAF - PN 13627602038
DME/ECU - PN 12148604210
Exhaust manifold/turbo - PN 11657642469
Czy zmiana wyłącznie wkładki filtra powietrza na K&N ma sens? (domyślam się, że to jedyna dozwolona modyfikacja w czasie gwarancji

).
Ponadto Powerizer (box) Remus'a brzmi kusząco, ale czytałem o perypetiach dot. gwarancji BMW i wolałbym nie ryzykować.
Podsumowując... pozostaje mi czekania do końca gwarancji i wtedy montaż takich elementów (wszystkich lub tylko tych, które istotnie poprawią parametry silnika):
- filtr powietrza o większej przepustowości
- sportowy wydech
- wydajniejszy IC,
- "wirus" lub box
Czy ktoś w Polsce przeprowadził już takie modyfikacje w tym silniku czy nadal jest to zbyt świeża konstrukcja?
Pozdrawiam
