BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 24 kwietnia 2024, 04:36

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E46] 330Ci na Tor / Track daye - przygotowanie auta
PostNapisane: 18 sierpnia 2019, 14:09 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 2
Moje BMW: E46
Kod silnika: M54B30
Hej, zamierzam poskładać sobie E46 330Ci na Track daye itp, głównie po to żeby się uczyć prawidłowo i szybko jeździć, niż cokolwiek wygrywać.
Od razu bardzo proszę abyśmy nie dyskutowali o tym na ile to ma sens i że to bedzie wolne auto i że lepiej E36 blablala bo nie po to ten wątek :)
Mam drugi wóz (R34 500hp) który jest szybki, ale jest jak niepełnosprawne dziecko, cały czas coś, drogie i ciezko dostępne częsci, maruda, nieprzewidywalny i szkoda mi go chłostać bo dużo siana wpakowane, dlatego pomysł padł na auto o podobnej masie ale wolnossące z podobną pojemnością i manualem, które będzie przede wszystkim w miare świeże i niezawodne - dlatego też od razu odpadło E36 bo mam dosyć już aut poniżej 2000r, najeździłem się gruzami w życiu :D i chcę coś z seryjnym silnikiem jak najmniej zmodyfikowane.

Teraz do rzeczy, plan jest taki:

Cel - w miarę niezawodne, sprawne i możliwie szybkie wolnossące auto na TP, Silesia ring, Nur okazjonalnie

Baza - seryjne 330 Ci

Co przewiduję zrobić:
- gwint
- rozpórki
- opony, klocki, tarcze, płyny, filtry - wiadomo eksploatacja typowa na tor (planuję na pierwszy sezon zostawić oem hebel z 330 bo ponoć daje radę ale to się okaże)
- lekkie koła 17"
- wyrzucić co cięższe elementy ze środka + wiadomo kubły, pasy itp
- dyfer z M3 - i tutaj pierwsza rozkmina i pytanie do Was - czy dyfer z m3 z przełożeniem 3.6 nie bedzie za krótki na Tor Poznań?
- lekkie koło zamachowe ? tez pytanie czy M54B30 się z tym lubi ?
- wydech ? wiem że M52, M54 średnio lubią się z przelotem itp - jakies propozycje co zrobić z wydechem i co ma sens?
- dolot ? wkładka KN itp czy coś kombinować z zimnym dolotem?

Na dalszy plan (drugi sezon) zostawiam takie tematy jak:
- wywalenie wisko i gruba chłodnica wody, wiatrak elektryczny
- chłodzenie oleju
- elementy z laminatu i zejście z masy
- klatka itp


Będę mega wdzięczny za jakieś podpowiedzi i czy ogólnie dobrze kombinuję, może jest coś czego nie przewidziałem :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 330Ci na Tor / Track daye - przygotowanie auta
PostNapisane: 20 sierpnia 2019, 11:31 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 10684
Moje BMW: E46 | E46 M3
Kod silnika: M54B30| S54B32
vlad napisał(a):
- dyfer z M3 - i tutaj pierwsza rozkmina i pytanie do Was - czy dyfer z m3 z przełożeniem 3.6 nie bedzie za krótki na Tor Poznań?
- lekkie koło zamachowe ? tez pytanie czy M54B30 się z tym lubi ?
- wydech ? wiem że M52, M54 średnio lubią się z przelotem itp - jakies propozycje co zrobić z wydechem i co ma sens?
- dolot ? wkładka KN itp czy coś kombinować z zimnym dolotem?

-Zdajesz sobie sprawe ze musisz wsadzic caly wozek z wachaczami, polosiami etc? nie pamietam v-max na 3,6 ale rzeczywiscie na dlugiej prostej moze lapac odcine
-chinskie barany, h-pipe i jakis komorowy tylny zeby nie rozszczelnic go zbytnio, bo pewnie katow nie bedziesz chcial do upalania
-zostawic ori puszke i dac dolot zimnego powietrza
Do tego dolozyl bym do listy wzmocnienie pompy oleju i przesuniecie odcinki na 7k

vlad napisał(a):
Na dalszy plan (drugi sezon) zostawiam takie tematy jak:
- wywalenie wisko i gruba chłodnica wody, wiatrak elektryczny
- chłodzenie oleju
- elementy z laminatu i zejście z masy
- klatka itp

330 juz powinno byc z elektrycznym wiatrakiem, chlodzenie oleju bym dodal jako plan na ten sezon

_________________
Obrazek
Because life is too short to drive boring cars.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 330Ci na Tor / Track daye - przygotowanie auta
PostNapisane: 20 sierpnia 2019, 11:56 
Offline
Forumowicz

Posty: 118
Moje BMW: E92 335xi
Kod silnika: N54B30
Jeśli samochód ma się nadawać do legalnej jazdy po drogach publicznych to po pierwsze będziesz potrzebował katalizatorów. Mogę polecić zestaw Schmiedmanna (kolektor + katalizatory): https://www.schmiedmann.com/en/product/ ... ct=SCM5254 Katalizatory znajdują sie w miejscu większego tłumika środkowego. Sam mam założony ten zestaw. Póki co jest u mnie połączony z resztą fabrycznego wydechu, czyli za katalizatorami jest jeszcze rezonator (mniejszy tłumik środkowy) i tłumik końcowy. Wszystkie sondy lamba mam wpięte, błędów brak. Przyrosty to 11hp/11nm ( moment ładnie podnióśł się w całym zakresie obrotów). Wynik może być jeszcze lepszy jeśli zrobi się pozostałą część wydechu. tzw catback. Znalazłem 330ci, która z tym zestaw schmiedmanna potem rurą przelotową zastępującą rezonator i tłumikiem komorowym eisenmanna (wersja sport) zyskała 20hp/20nm. Sam się zdziwiłem, że catback tyle pomógł, ale widocznie tak jest. Wszystkie powyższe przyrosty sa bez ingerencji w ECU. Schmiedmann podaje, że jego zestaw zapewnia +20hp/37nm jeśli masz zrobiony też odpowiednio catback, ale jak się dopytywałem o ich samochód testowy to nie byli w stanie powiedzieć, czy nie miał jeszcze jakiś innych modyfikacji, np. ECU, więc pewnie stąd te 37nm. Co do głośności to myślę, że nawet jeśli wywalisz rezonator i wstawisz na końcy tłumik eisenmanna w wersji sport powinno jeszcze łapać się w dopuszczalnych normach. Można też pokombinować z h-pipem za katalizatorami - tak jest to rozwiązane w Alpinie B3S e46 przy czym potem jest jeszcze tłumik środkowy oraz e46 m3 - tutaj za h-pipem jest jeszcze rezonator. Same katalizatory też trochę wyciszają, a ich wywalenie nie zawsze zwiększa osiągi (mam tu na myśli customowe metalowe katy). Żeby założyć zestaw schmiedmanna trzeba trochę przyciąć skrzynię biegówm, ale nie jest to duży problem. Cenowo też jest spoko w porównaniu do innych ofert.

Jeśli chcesz mieć auto tylko na tor to zobacz z jakich komponentów możesz złożyć wydech supersprinta do tego samochodu, tam najbardziej hardkorowa konfiguracja to zmodyfikowany kolektor potem xpipe w miejscu katów i na końcu tłumik chyba przelotowy, ale nie wiadomo, czy zapewni to lepsze osiągi niż to co opisywałem powyżej.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 330Ci na Tor / Track daye - przygotowanie auta
PostNapisane: 21 sierpnia 2019, 08:40 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 2
Moje BMW: E46
Kod silnika: M54B30
Santino napisał(a):
-Zdajesz sobie sprawe ze musisz wsadzic caly wozek z wachaczami, polosiami etc? nie pamietam v-max na 3,6 ale rzeczywiscie na dlugiej prostej moze lapac odcine

Do tego dolozyl bym do listy wzmocnienie pompy oleju i przesuniecie odcinki na 7k


W sensie, masz na myśli gdybym chciał włożyć dyfer z M3 1:1 do 330ci, to budowa dyfra tego wymaga bo inne mocowania itp ??
Jeśli tak to zastosuję inne rozwiązanie - zrobimy custom dyfer z obudową tego co będzie pasowało do 330ci

W kwestii przełożenia już ogarnąłem temat z kalkulatorem przełożeń i w mojej ocenie wygląda to tak:
Z przełożeniem 3.6 z m3 faktycznie bedzie mega krótko bo na 5 biegu przy odcince fabrycznej będę miał 213kmh a na Torze Poznań na końcu prostej startowej spokojnie taką prędkość łapię autami którymi jeździłem do tej pory. Widzę więc dwa rozwiązania - albo dyfer 3,38 albo 3.6 i podmienić skrzynię na 6b (ponoć pasuje PnP) - wtedy mam w gratisie kolejny bieg i problem rozwiązany a i bedzie mozna jak człowiek dojechać na jakiś tor z takim 6 biegiem na tak krótkich przełożeniach.

Z tym przesunieciem odcinki true, też doczytalem ze duzo osob to robi po zmianie dyfra na krotszy... z drugiej strony zastanowie sie czy tego chce bo chce katowac auto a przesuwając odcinę będę bliżej krawedzi wytrzymałości silnika... a tego nie chcemy :) bo składam to auto żeby godzinami jeździć a nie spinać sie czy **bnie :)

Cytuj:
-chinskie barany, h-pipe i jakis komorowy tylny zeby nie rozszczelnic go zbytnio, bo pewnie katow nie bedziesz chcial do upalania
-zostawic ori puszke i dac dolot zimnego powietrza


O i tutaj jeszcze mam pytanie - jak z tymi katami - można je wywalić czy nie? Pamiętam kiedyś lata temu w beemce Brodera coprawda 2.8 ale silnik podobny, wywalili katy zrobili wykres uroslo 10 koni a spadło 50 niuta... więc pytanie czy się wywala te katy faktycznie i czy sam komorowy tłumik na końcu starczy aby utrzymać ciśnienie?

Odnośnie dolotu to już mam wkładke KN wiec tak jka mowisz kwestia tyko doprowadzić zimne i nara :)

btw spoko ze na ciebie trafiłem Santino bo kojarzyłem twoją Alpine juz lata temu - masz jeszcze ten wóz czy poszedł w ludzi?


Tadek88 napisał(a):
Jeśli samochód ma się nadawać do legalnej jazdy po drogach publicznych to po pierwsze będziesz potrzebował katalizatorów. Mogę polecić zestaw Schmiedmanna


wiesz jak jest z tą legalnością i nadawaniem się ;) w pompce mam to czy ktoś mnie zmierzy czy mam norme spalin czy za głośne :D nie takimi wozami się jeździło :D ale dzieki za ten link - ten zestaw Shiedemann wyglada nieźle :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 330Ci na Tor / Track daye - przygotowanie auta
PostNapisane: 21 sierpnia 2019, 11:00 
Offline
Forumowicz

Posty: 118
Moje BMW: E92 335xi
Kod silnika: N54B30
Katy można wywalić jeśli reszta wydechu będzie odpowiednio dobrana. Tak jak pisałem zobacz z jakich komponentów można złożyć zestaw supersprinta bez katów: https://www.supersprint.com/ww-en/super ... 330ci.aspx

Na przykład:
- kolektor wydechowy: 787401
- przelot cześć pierwsza z xpipem: 787412 ( alternatwynie wersja z katalizatorami w miejscu xpipe 787402)
- przelota część druga: 787413 (alternatywnie wersja z tłumik środkowym: 787403)
- tłumik końcowy 787406 lub 787407

Jeśli chodzi o hpipe to zarówno w alpinie jak i m3 występuje on za katalizatorami. Jeśli chcesz bez katalizatorów to raczej z xpipem w ich miejscu, który będzie wtedy bliżej kolektora. Jeśli zobaczysz na ceny supersprinta to sam kolektor kosztuje 1354 eur, więc cena za zestaw schmiedmanna jest przy tym naprawdę atrakcyjna: 708 eur za kolektor i katalizatory. Użytkownik gut7 robił w firmie MTG wydech na wzór zestaw supersprinta opisanego powyżej zobacz tutaj: https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=86 ... &start=100

Jednak ja bardziej szedłbym w zestaw schmiedmanna, potem przelot i tłumik końcowy przelotowy ( w Twoim przypadku). W zestawie schmiedmanna mam wpięte wszystkie sondy lambda i działa to bez żadnych błędów.

Kolektor wydechowy warto owinąć taśmą izolacyjną.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 23 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL