Aby uzyskać większą moc w silniku M52TUB28, warto skupić się na modyfikacji map zapłonu i paliwa. ECU korzysta z różnych map zapłonu dla pełnego i częściowego obciążenia — dla osiągów między 5000 a 7000 rpm najważniejsza jest mapa pełnego obciążenia, gdzie kluczowe jest optymalne wyprzedzenie zapłonu. Mapy paliwa również powinny być dostosowane zarówno do częściowego, jak i pełnego obciążenia, aby zapewnić odpowiednią mieszankę w różnych warunkach pracy silnika.
Ważnym elementem jest także modyfikacja układu dolotowego, zwłaszcza DISA, który w M52TUB28 ogranicza przepływ powietrza w górnym zakresie obrotów. Otwarcie lub wymiana DISA pozwala na lepszy przepływ i zwiększa moc. Dodatkowo modyfikacje map VANOS, zarówno dla częściowego, jak i pełnego obciążenia, mogą poprawić reakcję silnika i zwiększyć moment obrotowy na wyższych obrotach, poprawiając dynamikę auta.
Potencjał modyfikacji jest znaczny — w połączeniu z mechanicznymi usprawnieniami, jak wymiana kolektora czy dolotu, oraz profesjonalnym strojeniem ECU można uzyskać wyraźny wzrost mocy i momentu, szczególnie w zakresie 5000-7000 obr./min. Warto skonsultować się z tunerem, aby mapy były idealnie dopasowane do konkretnego egzemplarza i oczekiwań, co pozwoli w pełni wykorzystać potencjał silnika.
_____________________________
https://www.medipakiet.pl/blog/angina-o ... filaktyka/