BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 2 maja 2025, 13:19

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E30] Przygotowanie do rajdów.
PostNapisane: 12 kwietnia 2008, 15:10 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 90
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E30
Kod silnika: M42B18
Witam Kolegow,
temat chyba jeszcze nie byl poruszany na forum, wiec zakladam nowy. Poszukuje informacji na temat przygotowania E30 do rajdow, glownie chodzi o kjsy, sprinty, a docelowo bmw-challenge. Moje autko to E30 z 1990 roku, narazie 1.6 M40. Docelowo pod maska ma zagoscic 1.8 IS, ze wzgledu na niewielka wage silnika, co za tym idzie wywazenie samochodu, podatnosc na modyfikacje i dobra moc wyjsciowa. Narazie przygotowanie zaczalem od wybebeszenia i zrobienia porzadku z elementami gumowymi w zawieszeniu, a takze poduszkami silnika, skrzyni i wydechu. Niedlugo wjezdza kubelek i szelki. Jesli ktos ma jakies doswiadczenia, informacje, cenne porady to bede bardzo wdzieczny. Interesuja mnie przerobki zawieszenia, hamulcow, wydechu (tak, zeby gral rowniez z ISem), a takze wszelkie inne patenty przydatne w rajdach.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 kwietnia 2008, 15:35 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 10112
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M4 M6
Zacznij od podstaw, czyli wywal z auta wszyściutko (wybebeszyłeś znaczy tylko środek czy cały zawias, silnik...)
, zobacz gdzie jest rdza, bo pewnie jest poukrywana w zakamarkach, powalcz z nią,
Obspawaj bude !
I klata bezpieczeństwa, potem myśl o silniku i zawieszeniu

!

Zanim zaczniesz zmieniać elementy metalowo gumowe... Zobacz czy nie da się włożyć jakiś elementów wzmocnionych upgradowych np. od M3, od ETY-np. półosie itp.

_________________
http://www.andrew-performance.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 kwietnia 2008, 16:21 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 90
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E30
Kod silnika: M42B18
Wybebeszylem tzn. wyrzucilem prawie wszystko co zbedne: tylna kanapa, wykladzina, boczki z tylu, tylna polka. Niedlugo chyba wyrzuce tez plastiki na tunelu, bo doszedlem do wniosku, ze sa zbedne, chociaz zapalnicza sie przydaje, jest gdzie podpiac CB. Z tego co jeszcze mozna wyjac: radio + 2 glosniki (jezdze nia do szkoly i pracy, wiec narazie zostaje), wygluszenie na grodzi oraz mozna pozrywac wszystkie mastyki, jednak z tym jeszcze sie wstrzymam do obspawywania budy. Mysle o nim, jednak nie bardzo wiem, ktore miejsca trzeba wzmocnic. Co do klatki.. to na samym koncu. Moim zdaniem do kjsow jest zbedna, nie osiaga sie na tyle duzych predkosci, zeby mogla sie przydac, a swoje wazy. Jedynym w zasadzie plusem byloby usztywnienie karoserii. Narazie chce doprowadzic autko do takiego stanu technicznego, zebym nie mogl sie do niczego przyczepic, a potem zaczne modyfikacje od drugiego kubelka i pasow, zawieszenia, wydechu, dolotu.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 kwietnia 2008, 17:24 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 10112
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M4 M6
Heh, ja uważam że rdza, obspawanie nadwozia i klatka są ważniejsze od silnika :niepewny:

Bezpieczeństwo przedewszystkim, potem zabawa w sprawność techniczną całego auta --> zawieszenie, hamulce, tuleje metalowo-gumowe, układ kierowniczy
potem dopiero silnik, dyfer, półosie, wydech i tchujningi silnika

Takie moje zdanie :niepewny:

_________________
http://www.andrew-performance.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 kwietnia 2008, 17:35 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 90
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E30
Kod silnika: M42B18
Jesli chodzi o rdze, to nie mam z tym najmniejszego problemu. Autko poprostu nigdzie nie rdzewieje, a bylo ogladana przed zakupem i ostatnio na podnosniku. Jedynie w nogach pasazera, na samym srodku jest dziurka o srednicy 3cm. Zupelnie nie wiem skad sie tam wziela, w tak dziwnym miejscu. Oczywiscie w najblizszym czasie zostanie dokladnie zabezpieczona. Bezpieczenstwo oczywiscie jest wazne, ale narazie bedzie zapewnione przez kubelki i szelki. A ktore miejsca wg. ciebie nalezy obspawac w E30???


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 kwietnia 2008, 20:02 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1792
ja na twoim miejscu poczytał bym regulamin co można a czego niemożna robic w samochodzie , inaczej Cie nie dopuszczą do startu , chyba że tam gdzie chcesz startowac mają ubogi regulamin ( maska i tylnia klapa z tworzywa sztucznego i już kilka kilogramów mniej , a klatka z duraluminium nieważy aż tyle ile Ci sie zdaje :)

_________________
MAPKA Z INTERFEJSAMI BMW http://maps.google.com/maps/ms?ie=UTF&m ... 6f70991725


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 kwietnia 2008, 20:50 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 90
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E30
Kod silnika: M42B18
Moge sie mylic, ale pierwszy raz slysze o klatce z duraluminium. Chromo-molibden to tak, ale dural??? Regulamin KJS daje duze pole do popisu jesli chodzi o przerobki.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 kwietnia 2008, 22:01 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 744
Lokalizacja: Bydgoszcz
Moje BMW: e61
Kod silnika: m57d30
zapraszam do dakar-rally.pl w bydgszczy ;)

chlopaki robia , przerabiaja auta do rajdow oraz w nich uczestnicza ;)

ps. jak cos to mam 3/4 silnik m42 na sprzedaz .. tz nwszystko z kolaktorami oprocz bloku i 1 tloka


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 kwietnia 2008, 23:05 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 90
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E30
Kod silnika: M42B18
Kojarze, bo smigaja w BMW-Challenge. Bez kitu pierwszy raz slysze, jaka waga takiej klatki??? Jakie koszta???


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 kwietnia 2008, 23:12 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 744
Lokalizacja: Bydgoszcz
Moje BMW: e61
Kod silnika: m57d30
potejtos, smigaja smigaja ;)

nie znam ich cennika, najlepiej zadzown i sie dowiedz, ale klatka chyba od 1400 do 3600zl czy jakos tak bylo...


widzialem juz kilka ich pracy, w tym ich sprzety rajdowe i jestem pod wrazeniem jakosci i wykonania ;)

ps. oni mi malowali walsnei cale auto i jestem zadowolony


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 kwietnia 2008, 19:00 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 90
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E30
Kod silnika: M42B18
Panowie, a co mozna niewielkim nakladem sil i srodkow zrobic z wydechem, zeby go troszke odetkac???


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 kwietnia 2008, 19:21 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 10112
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M4 M6
hmmm, barany...

Kwasówka całosć i tłumik środkowy

np od 325, tylko zamiast kata tłumik środkowy...

_________________
http://www.andrew-performance.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 kwietnia 2008, 20:01 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 90
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E30
Kod silnika: M42B18
Myslalem wlasnie o zastapieniu katalizatora czyms, daniu przelotowych tlumikow. Od 325 bedzie pasowal bez wiekszych przerobek??? Tam chyba jest podwojny???


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 maja 2008, 02:52 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 4
Lokalizacja: Zielona GĂłra
przedewszystkim jezeli wiesz w czym chcesz docelowo startowac, sprawdz reg. tech imprezy. Jezeli impreza jest klasyfikowana jako standardowy KJS to mozesz przerabiac co Ci sie zewnie podoba tak dlugo jak dlugo auto po przerobkach przejdzie standardowe badanie techniczne w stacji diagnostycznej. To jest warunek na KJS, samochod musi posiadac wazne badanie tech. i ubezp. OC. to wszystko. Chyba ze organizator zarzadzi inaczej, bo ma takie prawo. Mowisz, ze klatka na KJS sie nie przyda.... no zastanowilbym sie nad tym. Sam startowalem i organizowalem imprezy typu KJS i PPAIK i uwierz mi nawet na KJS sa odcinki gdzie da sie rozpedzic i sa kraksy gdzie klatka nie jednego uratowala.

Pozdrawiam i powodzenia w startach


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 27 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL