BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 2 maja 2025, 16:18

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 4 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] Bilstein B8 - jedno- i dwururowe
PostNapisane: 8 maja 2008, 19:11 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 1762
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E60 M5; F10 520d LCI
Kod silnika: S85, B47
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=89&t=169226
Witam, czy wie ktos z was może czym róznią się bilsteiny b8 jedno- od dwururowych i czy ewentualnie moznaby zrobic tak zeby załozyc na przedzie z jednej strony amortyzator jednorurowy a z drugiej strony dwururowy?? Chodzi o to ze mam mozliwosc zakupienia w dosc korzystnej cenie z dwóch różnych źródeł po jednym amortyzatorze (prawy i lewy) z tym że własnie jeden jest jednorurowy, a drugi dwururowy. Spotkał się ktos z was z czyms takim?? Z góry dzięki za odpowiedz.
pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 maja 2008, 21:29 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 40
Posty: 3382
Lokalizacja: Gliwice
Moje BMW: *
Kod silnika: *
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=147922
Lepiej nie robić takich kombinacji.

Jesteś pewien, że jeden jest jedno-, a drugi dwu- rurowy? Nie znam oferty B8 na pamięć, a nie widzę sensu w budowaniu dwóch rodzajów amortyzatorów do tego samego auta, a szczególnie przez Bilstein'a, który jednorurowe amortyzatory ma też w serii B6.

Pomijając to, są powody, żeby nawet przy podobnych wymiarach nie stosować takiej kombinacji - charakterystyka pracy tych amorków jest zupełnie inna, małe są również szanse na to, żeby ich charakterystyka tłumienia była taka sama. Pomijając różnice w twardości, pozostaje jeszcze kwestia szybkości reakcji, która jest lepsza w amortyzatorach jednorurowych.

Kup sztukę jednorurową i poszukaj gdzieś drugiej takiej samej (o ile nie sprzedają w kompletach, jak np. Reflex Monroe'a).

_________________
"moje ex": E92 | E36 | E30


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 maja 2008, 21:50 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 1762
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E60 M5; F10 520d LCI
Kod silnika: S85, B47
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=89&t=169226
tak, tego jestem niestety pewien-sa zarówno jedno- jak i dwururowe. Trudno, lepiej wydac troche wiecej (czytaj kupic dwa takie same) niz ryzykowac takie zabawy (w koncu autko troche mocy ma i czasem jezdze nim dynamiczniej :hyhy: ) W kazdym razie dzieki za pomoc


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 maja 2008, 22:02 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 40
Posty: 3382
Lokalizacja: Gliwice
Moje BMW: *
Kod silnika: *
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=147922
nie ma za co... masz rację - lepiej kupić dwie mono-tuby i cieszyć się wygodną i bezpieczną jazdą...

ps. dzięki za punkt.

_________________
"moje ex": E92 | E36 | E30


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 4 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 17 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL