BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 2 maja 2025, 16:19

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] gleba
PostNapisane: 25 maja 2008, 12:56 
Offline
Forumowicz

Posty: 113
Lokalizacja: KrakĂłw
Witam. Chcialem zglebic swoje E36. Jaki polecacie zestaw amorki ze sprezynami?? Moze jakies linki z allegro jak by ktos mial. Chodzi o obnizenie 60/40. Ktos mial tez na forum takie zestawy kiedys... Auto to E36 316i 92r i jeszcze pytanie takie czy jak zaloze taki zawias to czy nie bedzie nic obcieralo na seryjnych kolach 195/65 R15?? fele beda ale w pozniejszym czasie :]

_________________
Marcin


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 maja 2008, 16:57 
Offline
Forumowicz

Posty: 113
Lokalizacja: KrakĂłw
Nikt nie pomoze?? ja sie za bardzo na tym nie znam wiec jak byscie cos doradzili to bylo by dobrze. Pozdrawiam.

_________________
Marcin


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 maja 2008, 22:52 
Offline
Uzależniony od forum :)

Wiek: 37
Posty: 10916
Lokalizacja: zlokalizowana
Marcin 1985 napisał(a):
Nikt nie pomoze??


Ja :) http://www.bmw-sport.pl/search.php

musisz znać miesiąc produkcji bo jeśli się nie mylę 06.1992 e36 zmieniło nieco mocowanie amortyzatora do kielicha tak że trzeba na to zwrócić uwagę. Jeśli chcesz -60 z przodu to musisz krótszy amorek kupić bo seryjny szybko dokona żywota :/ Z tyłu -40 można jeszcze na seryjnym amorku, ale lepiej też byłoby zmienić na sportowy. Sprężyn i amorków szykaj do r4, bo jeśli kupisz do r6 obniżenie będzie mniejsze, niż delkarowane. No i jakość spręzyn musi być dobra. Skup się na sprężynach dobrych firm (KW, FK, Weitec, Koni). Ja dosyć długo szukałem odpowiedniego zawiasu, ale w końcu znalazłem i efekty możesz zobaczyć w mojej galerii ;)

Marcin 1985 napisał(a):
czy nie bedzie nic obcieralo na seryjnych kolach 195/65 R15??


nie powinno ;)


powodzenia w szukaniu :ok:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 maja 2008, 10:18 
Sylwek_ch, tak jak kolega napisal nic dodac nic ujac :)


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 maja 2008, 13:21 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 115
Lokalizacja: NOx Bydgoszcz
Sylwek_ch napisał(a):
Jeśli chcesz -60 z przodu to musisz krótszy amorek kupić bo seryjny szybko dokona żywota Z tyłu -40 można jeszcze na seryjnym amorku, ale lepiej też byłoby zmienić na sportowy.


Te amorki to najlepiej bilstein b8 bo b6 sa tez spotowe , ale do aut o max. obnizeniu do -40.
Takze na tyl bilstein b6 a na przod b8.

U mnie po obnizeniu -50/-45 seryjne amorki skonczyly sie po 2, 3 miesiacach.
Moim zdaniem lepiej jest sprzedac twoja 316ke, dolozyc kase, ktora bys wlozyl na te bilsteiny i kupil sobie jakies 6 garowe Bmw :]

_________________
moja WÂłoszka : http://www.bmwmpowerclub.fora.pl/nasze- ... ,3111.html


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 maja 2008, 13:42 
Offline
Forumowicz

Posty: 195
Lokalizacja: Ostrowiec Św.
Moje BMW: E39
a jak to jest z tą techniką M ? bo coś mi tam świta, że b8 tylko tam podejdą? ale mogę się mylić więdz proszę o sprostowanie.

_________________
Obrazek
Bayerische Motoren Werke nieaktualne


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 maja 2008, 20:45 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 115
Lokalizacja: NOx Bydgoszcz
Zarowno seryjne amorki jak i te bilsteiny b6 sa to amorki o takim samym skoku. - dlatego max obnizenie nie powodujace duzo szybszego zuzycia amorkow to jakies 30mm - 35 mm. B6 od normalnych amorkow roznia sie zmianami konstrukcyjnuymi samego amorka. Odpowiednio dobrana konstrukcja b6-ek powoduje ze taki amorek jest twardszy od seryjnego oraz ma sportowa charakterystyke tlumienia nierownosci.

Amorki b8 posiadaja bardziej sportowa charakterystyke pracy niz b6-ki. Do tego nalezy dodac ze b8-ki sa przystosowane do pracy przy obnizeniach wiekszych niz te35mm, czyli takich jakie sa stosowane przy modelach "M".

_________________
moja WÂłoszka : http://www.bmwmpowerclub.fora.pl/nasze- ... ,3111.html


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 maja 2008, 13:10 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 45
Posty: 97
Lokalizacja: Kobyłka / Warszawa
Moje BMW: e36
Kod silnika: 1uz
zgodnie z katalogiem B6 do i30 max -40mm
B8 podobne obniżenia tylko jest twardszy a sama konstrukcja amoerka jest taka sama jak B6

ale, ale... jest taka firma ZERKOPOL, która przerabia bilsteiny i daje gwarancje.
dowolnie obraniają amorek roznbieralny (w przypadku B6 w numerze ma ... - VE3-... ) i robią dowolną sztywność i wysokość.

ja okazało się miałem zzamontowane Mtechnikowe zawieszenie, kupiłem B6 i autko poleciało w górę jakieś 4 cm (dodam że 4 cm w górę to przy springach -30mm, a przy springach Mtechnik poszło jakieś 5 cm w górę!!!)

i wtedy się dowiedziałem o tej firmi. na początku czerwca jadę tam na przeróbki, dam znać jak poszło.

acha koszty preróbki 1 amorka to jakieś 150 zł (nie ważny czy nowe czy używane)

_________________
"Jeżeli wszystko jest pod kontrolą to znaczy że jedziesz za wolno" - Sir Jackie Steward


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 16 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL