BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 3 maja 2025, 13:05

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [Exx] jak zwiekrzyc moc w 2.0 vanos ?????
PostNapisane: 15 sierpnia 2008, 11:44 
Offline
Forumowicz

Wiek: 41
Posty: 283
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: e46 Cabrio
Kod silnika: N46B20 swap M54B30
Witam :) Mam pytanie... od jakiej pojemnosci byly zakładane kute korbowody i co mozna zrobic z silnikiem 2.0 vanosa zeby mu podniesc troszke mocy??? Troszke mułowate jest to 2L :kwasny:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: jak zwiekrzyc moc w 2.0 vanos ?????
PostNapisane: 15 sierpnia 2008, 13:37 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 17755
Lokalizacja: Ciućkowo
Moje BMW: E46 325 CiA
Garaż: https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=170039&start=0
pawel24 napisał(a):
Witam :) Mam pytanie... od jakiej pojemnosci byly zakładane kute korbowody i co mozna zrobic z silnikiem 2.0 vanosa zeby mu podniesc troszke mocy??? Troszke mułowate jest to 2L :kwasny:


A ile masz teraz koni ? I ile to dla ciebie "troszkę" ?

_________________
I Don`t Suffer From Insanity... I Enjoy Every Minute Of It..
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 sierpnia 2008, 13:48 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 37
Posty: 991
Lokalizacja: biaÂłystok
Moje BMW: e36 Coupe
Kod silnika: m52b20
koni ma 150 podwarunkiem ze kilka nie zwiało. fakt 2,0 to nie jest jaka potega.

Wiekszosc z forum napisze SWAP jest najbardziej oplacalny,

wszystko zaley od kasy jaka chcesz przeznaczyc


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 sierpnia 2008, 13:49 
Offline
Uzależniony od forum :)

Posty: 4141
Moje BMW: E38 | E36 Coupe
Kod silnika: M73TUB54 | M52B28
Garaż: .
E38
https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=166487
E36
viewtopic.php?f=6&t=169815
Bobby_Valentino napisał(a):
A ile masz teraz koni

ma 150 - teoretycznie, w praktyce wiadomo już trochę mniej...

aby zwiększyć moc możesz założyć doładowanie... - koszty są duże...

a najlepsze rozwiązanie to swap na mocniejszy silnik...

pozdrawiam :)

_________________


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 sierpnia 2008, 15:25 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 17755
Lokalizacja: Ciućkowo
Moje BMW: E46 325 CiA
Garaż: https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=170039&start=0
powerbmw napisał(a):
Bobby_Valentino napisał(a):
A ile masz teraz koni

ma 150 - teoretycznie, w praktyce wiadomo już trochę mniej...

aby zwiększyć moc możesz założyć doładowanie... - koszty są duże...

a najlepsze rozwiązanie to swap na mocniejszy silnik...

pozdrawiam :)


Dlatego się pytam ile ma koni ale nie teoretycznie ale praktycznie bo chyba tuning zaczyna się od wizyty na hamowni...

_________________
I Don`t Suffer From Insanity... I Enjoy Every Minute Of It..
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 sierpnia 2008, 16:53 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 26
Lokalizacja: Okolice lodzi
to kup sobie 2.5 litra a nie 2.0 jesli ci to nie odpowiada i ze jest mułowate


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 sierpnia 2008, 19:39 
pawel24 napisał(a):
zeby mu podniesc troszke mocy???


zwiększyć stopień sprężania :hurra:


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 sierpnia 2008, 07:36 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 4168
Lokalizacja: PSR
Moje BMW: e60
Kod silnika: M54b25
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=134731
albo przyklej sobie naklejke na klape M3 :rotfl:

_________________
Obrazek
Cycki, dresy, BBS-y !!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 sierpnia 2008, 11:28 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 184
Lokalizacja: Zielona Góra
Moje BMW: 323i Sedan
Kod silnika: M52B25
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=96815
Każdy post widzę że coraz mądrzejszy...

Jak chcesz wycisnąc coś z tego silnika to można próbować z chipem oraz możesz przełożyć kompletny układ wydechowy od m50b25.
Powinno to przynieść około 15KM

Jeżeli dalej mało to możesz spróbować uturbić do maksymalnie 0.5bara na oryginalnych gratach.
Jeżeli będziesz robił sam powinieneś zamknąć się w kosztach rzędu 4000zl a moc jaką zyskasz to około 50 - 70KM i dużo momentu.
pozdro

_________________
Kliknij na obrazek i zobacz moje auto!
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 sierpnia 2008, 13:51 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 1903
Lokalizacja: Tuchola
Moje BMW: E30 344i
Kod silnika: m62b44
Garaż: E36 Coupe 325i
E30 Coupe 344i
najpierw okresl ile chcesz w to zainwestowac


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 sierpnia 2008, 14:36 
A jaki masz silnik M50 czy M52?


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 sierpnia 2008, 21:39 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 40
Posty: 768
Lokalizacja: Tomaszów Mazowiecki
Moje BMW: E46 Coupe
Kod silnika: M54b25
Taką dwulitrówke też da rade jeszcze zrobić, pierwsze co to podleć na hamownie i sprawdź czy wogóle twoj motor trzyma fabrykę, tzn czy ma te 150KM (bo to w sumie też nie mało koni biorąc pod uwagę konkurencję i głupie odpowiedzi że muł itp nie przystoją) po drugie jak okaże się że motor jest jak dzwon to poszukaj dobrej firmy zajmującej się chip-tuningiem ceny nieco spadły więc w okolicach 700-1000zł powinno się już coś znaleźć taki chip przy wolnossącym benzyniaku daje od 8-10% dajmy na to że masz git motor niech ma te 10% co daje 15KM masz już 165KM więc spokojnie lekko zdojone 2,5 M52 będziesz równo szedł, następnie bym pomyślał nad układem wydechowym tylko całym koszt ok 1200-........ w zależności od firmy, lub coś pokombinować z kolektorem dolotowym od M50, w każdym bądź razie musi coś dać, dajmu na to że nawet lajtowo wyciśniemy z tej 2.0 te 180KM to i tak jest super zlicz koszta 1000zł chip+ najtańszy cały układ wydechowy min 1200zł daje 2200zł+ robocinza niech bedzie 2500zł, teraz kup dobry motor za 2500zł?? gdzie nie wiesz jak będzie dalej + przekładka+niespodzianki bezcenne, takie moje zdanie.

_________________
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=19775


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 sierpnia 2008, 09:49 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 17755
Lokalizacja: Ciućkowo
Moje BMW: E46 325 CiA
Garaż: https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=170039&start=0
mpower007 napisał(a):
Taką dwulitrówke też da rade jeszcze zrobić, pierwsze co to podleć na hamownie i sprawdź czy wogóle twoj motor trzyma fabrykę, tzn czy ma te 150KM (bo to w sumie też nie mało koni biorąc pod uwagę konkurencję i głupie odpowiedzi że muł itp nie przystoją) po drugie jak okaże się że motor jest jak dzwon to poszukaj dobrej firmy zajmującej się chip-tuningiem ceny nieco spadły więc w okolicach 700-1000zł powinno się już coś znaleźć taki chip przy wolnossącym benzyniaku daje od 8-10% dajmy na to że masz git motor niech ma te 10% co daje 15KM masz już 165KM więc spokojnie lekko zdojone 2,5 M52 będziesz równo szedł, następnie bym pomyślał nad układem wydechowym tylko całym koszt ok 1200-........ w zależności od firmy, lub coś pokombinować z kolektorem dolotowym od M50, w każdym bądź razie musi coś dać, dajmu na to że nawet lajtowo wyciśniemy z tej 2.0 te 180KM to i tak jest super zlicz koszta 1000zł chip+ najtańszy cały układ wydechowy min 1200zł daje 2200zł+ robocinza niech bedzie 2500zł, teraz kup dobry motor za 2500zł?? gdzie nie wiesz jak będzie dalej + przekładka+niespodzianki bezcenne, takie moje zdanie.


Sprawdzałeś to na jakimkolwiek M50 ? Czy poprostu lubisz bajki pisac ?

_________________
I Don`t Suffer From Insanity... I Enjoy Every Minute Of It..
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 września 2008, 17:16 
Offline
Forumowicz

Posty: 141
Lokalizacja: Otwock
witam moje zdanie jest nastepujace... jezeli nie chcesz swapa to tak...dawaj kolektor dolotowy od m50b25 do tego wydech od m50b25 caly kompletny zamiast katow sportowy katalizator plus dostrojenie tego i bedzie latala jak ta lala... 2 opcja (ja bym byl za nia) zmiana silnika z 2.0 na 2.5 kupienie golego silnika to koszt rzedu 1500-2000 tys... wszystkie graty zostaja od silnika 2.0 razem ze sprzeglem.... na przelozeniach od 2.0 bedzie zapier :cenzura: jak glupia. pozdrawiam

_________________
BMW :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 września 2008, 17:31 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 15986
Lokalizacja: Los Santos
Moje BMW: E30 E46 E83
Kod silnika: M20B25 FTMW!!!
Garaż: ᶘ ᵒᴥᵒᶅ
m3bawaria napisał(a):
wszystkie graty zostaja od silnika 2.0 razem ze sprzeglem.... na przelozeniach od 2.0 bedzie zapier :cenzura: jak glupia. pozdrawiam


Ile wytrzyma napęd i co pierwsze pójdzie? Most? Przeguby? Sprzęgło?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 września 2008, 23:02 
Offline
Forumowicz

Posty: 141
Lokalizacja: Otwock
wszystko zalezy od stylu jazdy ;p ja mialem swap z 1.8is na 2.5 sprzeglo mialem od is-a i most tez a i przeguby... most szumial juz wczesniej nie wymienialem go bo mial szpere..to padl po roku...nie byl oszczedzany tak bardzo a szprzeglo wytrzymalo do konca...teraz sprzedalem i ktos inny sie cieszy a od 2.0 sprzeglo jest mocniejsze

_________________
BMW :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 września 2008, 12:15 
Offline
Forumowicz

Posty: 150
Lokalizacja: radom
Radek_ZG napisał(a):
Jak chcesz wycisnąc coś z tego silnika to można próbować z chipem oraz możesz przełożyć kompletny układ wydechowy od m50b25.
Powinno to przynieść około 15KM

wydaje mi się że wkradł się tutaj mały błąd bo właśnie jestem w trakcie swapa m50b20 na m50b25 i zarówno kolektory wydechowe jak i reszta wydechu są takie same mierzyłem 3 razy i raczej nic nie było kombinowane bo oba to szwaby. więc to troche marna podpowiedz
a z tego co zrozumiałem to temat dotyczy zwiększenia mocy prostymi patentami a tu od razu znajdują się znawcy zamontuj sobie TURBO


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 33 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL