BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 4 maja 2025, 20:40

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [Exx] Co można zrobić z silnikiem M20B25?
PostNapisane: 9 maja 2009, 15:58 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 57
Lokalizacja: Garwolin
jak w temacie. co można zrobić z silnikiem m20b25 by poprawić troszkę jego osiągi? z góry dziękuję za wszystkie podpowiedzi i odpowiedzi:)


Ostatnio edytowano 9 maja 2009, 20:55 przez piotrekpiotrek, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 maja 2009, 16:17 
Offline
Forumowicz

Posty: 451
Lokalizacja: Polska
Wytnij katalizator, w jego miejsce włóż strumienicę. Już coś poprawi delikatnie osiągi.
Pozdro


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 maja 2009, 21:17 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 2786
Lokalizacja: BYDGOSZCZ
Moje BMW: AR 159
Przemas137 napisał(a):
Wytnij katalizator,
wytnie kata a co z reszta wydechu?
:/

po wycięciu kata zajedzie resztę tłumików.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 maja 2009, 22:00 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 59
Lokalizacja: Gdansk
na allegro można kupić sportowy kolektor wydechowy i chipa razem może wyjdzie ok200KM
na ebay.com można kupić kolektor pod turbo i chyba kute korbowody.

http://www.e30.de/ zakładka po lewej motoren

Przemas137 napisał(a):
strumienicę

z tego co mi się zdaje to czasy strumienic się skończyły chyba ze w m20b25 akurat działają??


http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=46971 może ktoś pomoże w tym temacie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 maja 2009, 00:14 
Offline
Naczelny bimbrovnik
Avatar użytkownika

Posty: 9076
Lokalizacja: PTU
Moje BMW: e30
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=77118
Przemas137 napisał(a):
Wytnij katalizator, w jego miejsce włóż strumienicę. Już coś poprawi delikatnie osiągi.

No raczej nie.
Pierwsze co można zrobić - doprowadzić silnik do stanu bdb ;)
Później - kolektor wydechowy (tzw. barany), ostrzejszy wałek + jakiś porządny chip (nie badziewie z allegro, raczej jakiś Dinan, tudzież Jim Conforti etc). Ewentualnie zamiast baranów (bądź oprócz nich) cały ukłąd wydechowy reonowanej firmy (np. Supersprint). El-tec też ponoć robi niezłe wydechy.

_________________
Obrazek

One redline a day keeps a mechanic away.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 maja 2009, 12:53 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 57
Lokalizacja: Garwolin
czyli jak narazie wszystko co do wydechu? ok. a co z resztą? jakies modyfikacje co do silnika? przyznam ze turbo raczej odpada chociaz chciałbym ale myśle że to zbyt duży koszt a ten silnik akurat jest na to chyba troche za słaby chodzi mi tu o konstrukcje i te "pękające głowice"


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 maja 2009, 13:16 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 6907
Lokalizacja: JP
maaaad napisał(a):
jakiś porządny chip (nie badziewie z allegro, raczej jakiś Dinan, tudzież Jim Conforti etc).


Dinan czy Conforti maja fajne produkty, ale jak mieszkasz w USA - sa optymalizowane pod silniki z tamtego rynku (wymiana chipa na te z wersji amerykanskiej moze byc problematyczna) i pod tam sprzedawane paliwo (inne niz w Europie).

piotrekpiotrek napisał(a):
przyznam ze turbo raczej odpada chociaz chciałbym ale myśle że to zbyt duży koszt


Tanio moc dostaniesz tylko w Erze.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 maja 2009, 17:33 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 39
Posty: 7044
Lokalizacja: Rawicz Wlkp
Moje BMW: 740i 6gang
Kod silnika: M60B40
tanio to wywal M20B25 i wstaw M30B35 zadbane najtańsza ocpja bo za sam wydech z doibrym chipem położysz ze 3000zł to jets koszt silnika M30B35 ze skrzynia dyfrem i elektroniką a zostana ci jeszcze na sprzedaz graty z twojego motoru :)

A jeżeli jestes uparty

To rób chipa wydech bez katów w el-tecu bo ten silnik jeszcze ich nie potrzebuje w przeciwieństwie do choćby M54 :) ostry wałek coś da ale pogorszy dół to upierdliwe przy normalnej jeździe


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 maja 2009, 19:38 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 59
Lokalizacja: Gdansk
maaaad napisał(a):
El-tec też ponoć robi niezłe wydechy


Jeśli chodzi o jakość to naprawdę 1klasa mam wydech od nich w Subaru, ale jeśli chodzi o policzenie przekroju i budowy wydechu do silnika wolnossącego to oni się tym nie zajmują, ale jak ktoś im powie jak ma być zrobione to tak zrobią.

seryjnie w m20b25 idzie chyba 2x48mm, tłumik środkowy(może przelotowy) i końcowy komorowy, a jak poprawić fabrykę??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 lipca 2009, 21:08 
Offline
Forumowicz

Wiek: 39
Posty: 187
Moje BMW: e30 328i
no własnie , wydech to chyba pierwsza rzecz jaką się robi , aby polepszyc osiągi auta ...
u siebie w Hondzie mam zamiar założyc cały wydech "prawie" przelotowy , z jednym końcowym tłumikiem (aby mi głowy nie urwało na wysokich obrotach ;) ) . I dokładnie to samo chciałbym zrobic w niedalekiej przyszłości w e34 . Pytanie jest tylko takie (bo noob jestem jesli chodzi o bmw ) - ile tych tłumików seryjnie posiada e34 ? Oraz jakiej średnicy (wewnetrznej oczywiście ) zrobic ten wydech ,aby wszystko było tip top ??

btw. taka ciekawostka - w swoim civiku będę robic 2 cale - w bmw pewnie w serii jest więcej :hurra:

btw.2. gdzieś wyczytałem ,że najlepszym sposobem na zwiększenie osiągów auta jest wrócenie do seryjnej wielkości felg :rotfl:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 lipca 2009, 12:31 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 3477
Lokalizacja: Kozienice
załóż dół silnika od super ety
ja bede robił to na odwrót

wywal kata bo narobisz sobie więcej szkód z nim jak bez niego
20 letnie katalizatory raz że nie spełniają swojego zadania to jeszcze mozna spalić auto

_________________
SPRZEDAM CHROMLINE DO E30 CABRIO

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 lipca 2009, 14:54 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 57
Lokalizacja: Wa-wa
A ja dalej obstaje przy wycięciu katalizatora i wspawaniu choćby rury żeliwnej ;) Katalizator 20letni tylko hamuje spaliny przez co dusi silnik :D

A wracając do tematu co można zrobić z silnikiem M20B25 to można spróbować go zajeździć :D

_________________
Chwilowo bez BMW

zobacz moj¹ by³¹ : http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=38415


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 64 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL