BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 4 maja 2025, 20:59

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 37 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 25 lipca 2009, 16:38 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 678
Kyokushin, a masz takie dane do E36 316?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 lipca 2009, 10:06 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 57
Lokalizacja: Wa-wa
Ja testuje teraz 318is kupe :D i moje wrażenia to
1 bieg - 40-50km/h (bez pisku)
2 bieg - 40-85km/h (pisk opon)
3 bieg - 85-130km/h (pisk opon)
4 bieg - 130-190km/h
5 bieg - 190-225km/h :D

Wszystkie biegi do 6300-6600tys obrotów (wtedy mi najlepiej ciągnie :D)
Jeśli chodzi o oszczędną, ekonomiczną i niezwykle nudną jazdę to nieraz na 5 biegu 65km/h :D wtedy to spalanie 5,3l/100 :cwaniak: :D

_________________
Chwilowo bez BMW

zobacz moj¹ by³¹ : http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=38415


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 lipca 2009, 15:03 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Posty: 16994
Moje BMW: mityczne
Kod silnika: tłuste konie
Garaż: Było: E36 318i sedan, E36 316i Compact, E39 528i sedan, E46 328Ci, E92 325Xi
Jest: F32 420i, F32 428i
tonej napisał(a):
Kyokushin, a masz takie dane do E36 316?


Nie mam, musiałbyś poszukać w necie i wklepać do arkusza.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 lipca 2009, 21:19 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 66
Lokalizacja: Monachium/ Legionowo
Cytuj:
3 bieg - 85-130km/h (pisk opon)


Czy to jest seryjna skrzynia z seryjnym przełożeniem głównym?Koniec 2 biegu przy 85km/h i obrotach 6300?To bardziej wygląda na diesla z taką małą prędkością:)Co do zmiany biegów,nie wiem przy jakich obrotach 325ci ma te 192KM ale według mnie ma sens ciągnięcie auta wyżej niz moc max.Dajmy na to że uzyskuje 192KM PRZY 6000rpm zmieniamy bieg na następny obroty spadają ok 2000obr/min podejrzewam i co?Jedziemy od 4000rpm znowu gdzie przy tych obrotach moc oscylować może w granicach 140-160KM.Jeżeli przeciągniemy auto wyżej ponad moc max to automatycznie przy zmianie biegu obroty będą wyższe na nast biegu co przekłada sie na przyspieszenie.Nie jezdziłem za dużo autami z dużymi silnikami głównie to były wolnossące jednostki 1.6 160KM lub 1.8 200KM w których kręci się do 8200rpm i wtedy uzyskiwałem najlepsze przyspieszenia.Sprawdzone setki razy g-techem.Pozdrawiam.

_________________
TDI engines are for senior citizens


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 lipca 2009, 22:35 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 327
Lokalizacja: Przasnysz / Gdańsk
Moje BMW: było E36 jest E46
Kod silnika: M52B28TU
TomKu13 ma racje moj IS tez najlepiej sie zbiera na maxymalnych obrotach nie mozna tylko pozwolic mu odciac trzeba zdarzyc zmienic bieg bo szybko zwalnia. Co do przelozen to nie wydaje mi sie zeby mial przelozenia od diesla. U mnie podobnie co do 1 i 2 biegu to nigdy nie patrze na predkosciomierz ale na 3-140km/h 4-180km/h 5-225km/h


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 lipca 2009, 23:12 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 6907
Lokalizacja: JP
tomik81 napisał(a):
\Co do zmiany biegów,nie wiem przy jakich obrotach 325ci ma te 192KM ale według mnie ma sens ciągnięcie auta wyżej niz moc max.Dajmy na to że uzyskuje 192KM PRZY 6000rpm zmieniamy bieg na następny obroty spadają ok 2000obr/min podejrzewam i co?Jedziemy od 4000rpm znowu gdzie przy tych obrotach moc oscylować może w granicach 140-160KM.Jeżeli przeciągniemy auto wyżej ponad moc max to automatycznie przy zmianie biegu obroty będą wyższe na nast biegu co przekłada sie na przyspieszenie.Nie jezdziłem za dużo autami z dużymi silnikami głównie to były wolnossące jednostki 1.6 160KM lub 1.8 200KM w których kręci się do 8200rpm i wtedy uzyskiwałem najlepsze przyspieszenia.Sprawdzone setki razy g-techem.


To o czym mowisz ma sens w Hondach (dlaczego, wytlumacze dalej). To nie moc odpowiada za przyspieszenie, ale moment, jezdzac od maksymalnego momentu do maksymalnej mocy trzymasz silnik w zakresie tzw. "uzytkowych obrotow" gdzie ma najwieksza elastycznosc. Roznica, o ktorej myslisz bierze sie stad, ze silnik o wiekszej pojemnosci BMW ma nie ma charakterystyki wysokoobrotowej (moc maksymalna spada w gornych obrotach), jest zaprojektowany do codziennej, przyjemnej jazdy z duza predkoscia po autostradzie - musi miec wiec mocny dol i mocny srodek - i to jak najbardziej ma sens. B seria Hondy to zupelne przeciwienstwo, slaby dol, slaby srodek, mocna gora, maksymalny moment obrotowy jest osiagany pozno, tak samo moc maksymalna. Roznica polega na tym, ze moc w Hondzie rosnie prawie liniowo do samego konca, dlatego wlasnie w Hondzie warto zmieniac biegi pozno. BMW wybralo bardziej wyrafinowana droge osiagania mocy poprzez wysoki moment na nizszych obrotach (bo to pasuje do wizerunku tej marki i oczekiwan klientow), Honda zbudowala silnik, ktory moc osiaga dzieki wysokim obrotom (tak samo jak w scigaczach) posilkujac sie VTEC aby poprawic jego charakterystyke na nizszych obrotach.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 lipca 2009, 23:15 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 66
Lokalizacja: Monachium/ Legionowo
lucasp napisał(a):
Co do przelozen to nie wydaje mi sie zeby mial przelozenia od diesla


Nie chodziło mi że ten is ma przełożenia z diesla:)Jakoś dla mnie to bardzo mała prędkość na końcu 2 biegu.Jezdziłem różnymi autami i nie spotkałem sie z taką małą prędkością przy odcince.Mowa oczywiście o silniku benzynowym.Dzięki vermilion za kilka słów o BMW bo dopiero poznaje ta markę.Myślę,że każdy kierowca jest w stanie bez problemu wyczuć moment kiedy auto zaczyna "słabiej ciągnąć"i polecieć z nast biegiem.Swojego czasu miałem zepsuty obrotomierz w aucie ale tak potrafiłem się wsłuchac w pracę silnika,że bieg zmieniałem tuż przed odcinką.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 lipca 2009, 07:13 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Posty: 16994
Moje BMW: mityczne
Kod silnika: tłuste konie
Garaż: Było: E36 318i sedan, E36 316i Compact, E39 528i sedan, E46 328Ci, E92 325Xi
Jest: F32 420i, F32 428i
Vermilion -> Liczy się moment.... ale w funkcji obrotów, czyli moc.

Gdyby liczył się tylko moment, diesle mające po 400+ Nm by wymiatały, jakkolwiek życie pokazuje że nie wymiatają, bo moment wysoki mają, ale przy niskich obrotach co daje w gruncie rzeczy normalną moc.
Znaczenie ma przebieg momentu w funkcji obrotów - cała charakterystyka.

To co nam generuje silnik to jedno, a to co mamy na kołach to drugie - osiągamy to poprzez skrzynię i dyfer.

Jeżeli już dodamy do tego zmiany biegów, które nie zawsze trafiają w pasmo optymalne, jedne biegi są krótsze inne trochę dłuższe okazuje się że trzeba wyliczać który moment zmiany biegów będzie najefektywniejszy (przeważnie wychodzi trochę za maksimum mocy).

Moim zdaniem, żeby sobie to elegancko wyliczyć trzeba by liczyć całke pod krzywą mocy na każdym biegu i najlepsze pasma z uwzględnieniem zmian to będą te gdzie suma całek będzie największa.

Generowaną moc możemy sobie dowolnie później rozłożyć dyfrem i skrzynią na moment i obroty, na koła.

http://vlsicad.ucsd.edu/~sharma/Potpourri/perf_est.html z tego kalkulatora, również może powyższe wynikać.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 lipca 2009, 09:19 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 17755
Lokalizacja: Ciućkowo
Moje BMW: E46 325 CiA
Garaż: https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=170039&start=0
Najlepiej pożyczyć od kumpla G-techa albo GPS`a i samemu się przekonać przy jakich obrotach najlepiej zmieniać bieg i z jakich startować bo teoria jedno praktyka drugie ;) U mnie startując bez uślizgu kół albo z małym czasy były cienkie... Po strzale ze sprzęgła przy 6tyś obrotów poprawiły się znacznie co mnie bardzo zdziwiło.

_________________
I Don`t Suffer From Insanity... I Enjoy Every Minute Of It..
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 lipca 2009, 14:45 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 137
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Moje BMW: e34 525i LPG
Kod silnika: M50B25
becek napisał(a):
mam dla Ciebie rozwiazanie-kup automat i problem masz z banki...kliknij pomogl


funkcja "pomógł" jak widać niektórych przerosła :).

Z tego co sie zawsze przyjmowało, to aby z silnika wykręcić jego szczyt mozliwości, powinno się kręcić do obrotów, w których przyjmuje moc maksymalną.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 lipca 2009, 18:23 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 66
Lokalizacja: Monachium/ Legionowo
Btw.Które e46 seryjnie ma LSD?Interesuja mnie również modele nowej trójki e90 i 5-ki e60.Dzięki.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 lipca 2009, 07:46 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 327
Lokalizacja: Przasnysz / Gdańsk
Moje BMW: było E36 jest E46
Kod silnika: M52B28TU
Bobby_Valentino napisał(a):
Najlepiej pożyczyć od kumpla G-techa albo GPS`a i samemu się przekonać przy jakich obrotach najlepiej zmieniać bieg i z jakich startować bo teoria jedno praktyka drugie ;) U mnie startując bez uślizgu kół albo z małym czasy były cienkie... Po strzale ze sprzęgła przy 6tyś obrotów poprawiły się znacznie co mnie bardzo zdziwiło.


Tutaj masz racje ja tak samo startujac z 4-5 tys mam duzo lepsze czasy mimo uslizgu kol niz startujac z 2tys. Zanim silnik wejdzie na te 4-5 tys i wzrosnie moc to przy strzale od razu ma ta moc i troche ja traci przez opony ale nie az tak mocno. :hyhy:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 lipca 2009, 09:27 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Posty: 16994
Moje BMW: mityczne
Kod silnika: tłuste konie
Garaż: Było: E36 318i sedan, E36 316i Compact, E39 528i sedan, E46 328Ci, E92 325Xi
Jest: F32 420i, F32 428i
Tak, przy starcie ważne żeby 'cofki' nie było.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 lipca 2009, 15:24 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 179
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: Bmw E46 325Ci
Kod silnika: m54b25
tomik81 napisał(a):
Btw.Które e46 seryjnie ma LSD?


Z tego co wiem jedynie M3 posiadało szperę i była to opcja.

_________________
Obrazek
obczaj srebrną qpe klik, klik :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 sierpnia 2009, 09:22 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 66
Lokalizacja: Monachium/ Legionowo
dzapan napisał(a):
jedynie M3 posiadało szperę i była to opcja.


Nie zartuj :( 340 konne auto RWD ze szpera w opcji?Przeciez to jakis absurd :dobani: Pytam sie z ciekawosci bo slyszalem kilka razy kilka mitow te wszytkie 2.5 silniki sa zeszperowane w serii i chcialbym wiedziec jak to naprawde jest.A ilu procentowa jest ta szpera w m3?

_________________
TDI engines are for senior citizens


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 sierpnia 2009, 09:58 
Offline
Uzależniony od forum :)

Posty: 4141
Moje BMW: E38 | E36 Coupe
Kod silnika: M73TUB54 | M52B28
Garaż: .
E38
https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=166487
E36
viewtopic.php?f=6&t=169815
tomik81 napisał(a):
dzapan napisał(a):
jedynie M3 posiadało szperę i była to opcja.


Nie zartuj :( 340 konne auto RWD ze szpera w opcji?Przeciez to jakis absurd :dobani: Pytam sie z ciekawosci bo slyszalem kilka razy kilka mitow te wszytkie 2.5 silniki sa zeszperowane w serii i chcialbym wiedziec jak to naprawde jest.A ilu procentowa jest ta szpera w m3?


szpera w M3 to jest w standardzie :]
M3 e46 ma szperę "Variable M-differential Lock" która posiada możliwość spięcia do 100% (nie jest to sterowane elektronicznie)

Poprzednie M'ki miały mechanizm Torsena, ze stałym stosunkiem spięcia 25%.


edit

w e30 szpera była seryjnie w 320is, 325is, 325ix (wiskotyczna), M3


w e36 seryjnie szpera występowała tylko w M'kach, ale są np. 318is ze szperą - bo była w opcji

_________________


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 sierpnia 2009, 19:17 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 66
Lokalizacja: Monachium/ Legionowo
Wlasnie o to mi chodzilo,dzieki za dokladne informacje.Dziwne to troche ze w starych e 30-kach wkladali szperunek do 325 a w e46 wyladowala tylko w m3 :zly:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 37 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 11 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL