Kune napisał(a):
I uwazasz ze cena tego w europie i w chinach jest identyczna, oraz ze zaklad ktory kupuje to pewnie w tysiacach ton podlega standardowym cena ktore mozesz sobie poczytac na internecie? Chyba nigdy nie uczestniczyles/posredniczyles w negocjacjach z duza firma - czesto mozna sie zdziwic jakie otrzymują ceny.
Nie wiem czy zauwazyles, ale zobacz w jakiej firmie pracuje i czym sie zajmujemy, naprawde jezeli chodzi o felgi, ich produkcje, dopasowanie do samochodu wiem wiele
Znam hurtowe ceny aluminium (tego, o ktorym pisalem), cena w Europie czy Chinach jest podobna...bo to aluminium wydobywa sie w Rosji, jedyna roznica jest w kosztach transportu, ale jest pomijalna przy wiekszych ilosciach. To samo dotyczy maszyn, sprzet, ktory pozwala wyprodukowac cos wysokiej jakosci to kilka milionow dolarow.
Kune napisał(a):
Jesli te same felgi sa sprzedawane w Niemczech to chyba logiczne ze musza miec TUV? Pozatym to mozna przeciez sprawdzic.
W Niemczech jest cala masa felg bez TUV. A jezeli maja to sprawdzales czego dotyczy ten TUV, bo w 99% jest to TUV na zarzadzanie jakoscia produkcji w fabryce, a nie na jakosc samego produktu (ktora zreszta nie jest juz sprawdzana). TUV na konkretny model felgi i samochodu jest w tej chwili jedynie potwierdzeniem, ze dana felga bedzie pasowala do danego samochodu, nie ma tam nic o jej jakosci.
Testy jakosciowe to np. japonski JWL i JWL-R, poczytaj sobie jak rygorystyczny jest ten test.
Kune napisał(a):
Felgi dla duzy koncernow sa produkowane na calkowicie innych zakladach i w calkowicie innych cenach niz moze sie wydawac (znowu te cudowne negocjacje). Po czesci jest to tez renoma i jakby historia firmy, ze felgi do takiego i takiego auta dostarcza ta a nie inna firma.
Felgi, o ktorych pisalem czyli BBSy dla BMW, Mitsubishi czy Subaru, Borbety dla VW sa produkowane dokladnie na tej samej linii produkcyjnej co pozostale felgi tych firm. Oczywiscie ceny sa tez inne, bo na nie wplywa skala produkcji, glownym czynnikiem jest tutaj szybki zwrot kosztow wdrozenia do produkcji danego modelu felgi (ze wzgledu na olbrzymie zamowione ilosci). Renoma i historia firmy? Jasne, bo chodzi przeciez o powtarzalna jakosc...
Kune napisał(a):
Nie wiem tylko jak ty postrzegasz Chiny? Moze nigdy nie probowales sie zaglebic bardzie w handel z tymi przedsiebiorstwami, ale obstawiam ze 80% felg Chinskich ktore sa na allegro pochodzi z JEDNEJ i TEJ SAMEJ fabryki. Wcala nie zdziwilbym sie ze fabryka firmy ENKEI, TSW i NO NAME z allegro to ta sama fabryka.
Mylisz sie, fabryk felg w Chinach jest cale mnostwo (dziesiatki), wiem doskonale bo nasz japonski producent od lat walczy z kopiami/podrobkami swoich felg tam produkowanych, BBS zreszta tez.
Zdziwie Cie, ENKEI, TSW maja wlasne zaklady
Enkei Aluminum Products (China) Co., Ltd.
Location: 118 Yuan Quig Rd. Economic & Technical Development Zone of Kunsan City, Jiangsu, China
Phone: 86-512-57702066
Foundation October 21, 1992
Operation Manufacturing and sales of aluminum wheels for automobiles.
Maunufacturing of various aluminum parts.
czy
TSW
Yhi Manufacturing (Shanghai) Co., Ltd.
No.611, Shenfu Road, Shenzhuang Indu
China
Tel: 2164896655
jakos adres jest troche inny, nie uwazasz?
Kune napisał(a):
To samo jest z felgami, jakie zamowisz takie Ci zrobia, dekielek dostaniesz nawet ze swoim imieniem! Oczywiscie u nich napewno tez jest opcja: najtansze, drozsze, drogie, najdrozsze, ale skoro wszystkim sie oplaca kupowac w Chinach to cos musi w tym byc.
Dla nich nie ma problemu dzis robia NO NAME ala BBS, jutro Ci robia NAME NO ala OZ i jest git.
Ok wspieraj podrobki BBS, OZ....zobaczymy jak dlugo te firmy utrzymaja sie na rynku...a jak upadna to ciekawe z kogo chinczycy beda kopiowac
Kune napisał(a):
Z felgami, jak z chinskimi oponami. Przeciez wiekszosc tych opon ma bieznik jak POPULARNE Europejskie modele. Niby sa gorsze (a sa napewno), wygladaja podobnie, a jakos duzo osob jezdzi i zyje. Ciezko je wywazyc ale sobie radza.
Jakie znaczenie ma bieznik skoro opona jest produkowana z innej mieszanki gumowej i innymi metodami? Taki wynalazek nie spelnia swojej roli. Chinczycy przejechali sie w ten sposob na podrabianiu kutych felg....cieniutkie odlewane ramiona poprostu nie maja takie wytrzymalosci jak kute...i felgi sie lamaly.
Kune napisał(a):
Zobacz ile chinskich felg i opon sprzedaje sie w UK na ebay? wiekszosc to chinska tandeta...
wiec to chyba daje do myslenia.
I to ma byc wyznacznik tego, ze anglicy lubia produkty wysokiej jakosci? Przykro mi, ale w UK panuje uwielbienie dla dziadostwa...
A moze zapytam Cie ile chinskich felg i opon sprzedaje sie w Japonii? Nawet w USA sprzedaz chinskich opon jest minimalna, dla nich budzetowym rozwiazaniem jest kupno koreanskich...
Chinczycy swietnie wstrzelili sie z oferta na biedne rynki krajow rozwijajacych sie (takich jak Polska), gdzie spoleczna wiedza o jakosci produktow jest nikla, gdzie klient kupi wszystko byleby sie swiecilo i bylo tanie. A Ty to poprostu potwierdzasz
