BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 4 maja 2025, 20:53

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji



Utwórz nowy temat Ten temat jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 60 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 10 września 2009, 21:12 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 703
Lokalizacja: wlkp
Fryderyk Ale w takim 328 zanim dmuchnie turbina to M3 już będzie daleko w przodzie. Bo właśnie te dwa samochody porównujemy, autor mówi o kupnie 2.8 i zrobieniu z tego zapi**dalacza, a nie bierze pod uwagę to że nie wystarczy samo turbo czy kompresor żeby to jeździło jak trzeba (takie odniosłem wrazenie) i nie psuło się co 100km, a za tą cenę miałby M3 i to pewnie w niezłym stanie, i może sobie zbierać wtedy na turbo czy kompresor i dopiero robić coś naprawdę szybkiego.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 września 2009, 21:32 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 15986
Lokalizacja: Los Santos
Moje BMW: E30 E46 E83
Kod silnika: M20B25 FTMW!!!
Garaż: ᶘ ᵒᴥᵒᶅ
Kolego, wg Ciebie pchanie 8bar w seryjne wtryski jest dobrym rozwiązaniem? :znudzony:
I jeśli uważasz że 14 to bogato to nie mam więcej pytań...

_________________
BMW z duszą skończyły się na Kill 'em All.
Obrazek
Było: '92 E36 320i 2d diamantschwarz/stoff anthrazit; '98 E46 323i 4d farngruen/leder hellbeige, '97 E36 323i->328i 2d arktissilber/leder montana schwarz
Jest: '90 E30 325i 2d diamantschwarz/leder bison schwarz (M3), '05 E46 330ci stahlblau/leder schwarz, '08 E83 X3 3.0si alpinweiss 3/leder nevada tabak


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 września 2009, 21:40 
AdRian52 napisał(a):
Fryderyk Ale w takim 328 zanim dmuchnie turbina to M3 już będzie daleko w przodzie.


A tam, to jest takie gadanie i gdybanie. Wszystko zależy co do czego z kim co jak gdzie i po co :hyhy: Nie mniej jednak oczywiste, że seryjna M3 będzie łatwiejsza w obsłudze.

TomekB napisał(a):
Kolego, wg Ciebie pchanie 8bar w seryjne wtryski jest dobrym rozwiązaniem? :znudzony:
I jeśli uważasz że 14 to bogato to nie mam więcej pytań...


:hyhy:

heh, 14 to taka o mieszanka.... :)


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 września 2009, 21:43 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 6907
Lokalizacja: JP
AdRian52 napisał(a):
Fryderyk Ale w takim 328 zanim dmuchnie turbina to M3 już będzie daleko w przodzie. Bo właśnie te dwa samochody porównujemy, autor mówi o kupnie 2.8 i zrobieniu z tego zapi**dalacza, a nie bierze pod uwagę to że nie wystarczy samo turbo czy kompresor żeby to jeździło jak trzeba (takie odniosłem wrazenie) i nie psuło się co 100km, a za tą cenę miałby M3 i to pewnie w niezłym stanie, i może sobie zbierać wtedy na turbo czy kompresor i dopiero robić coś naprawdę szybkiego.


Dobrze zrobione 2.8 turbo bedzie szybsze od fabrycznego M3, ale tu dochodzimy do definicji slowa dobrze, tak jak napisalem wczesniej nie ma sensu bawic sie w turbo w Polsce bo projekty na poziomie mozna policzyc na palcach jednej reki. Tak szacunkowo, wedlug moich raczej wygorowanych (jak na polskie warunki, profi bez drutu, mocne i bezawaryjne auto, swiatowo raczej przecietnie) standardow w takie 2.8 trzeba by wrzucic jakies 40-50 tys. zl (bez samochodu), dlatego "taniej" jest kupic gotowy, mocny samochod.

Porownywanie, ze w 2.8 nie rozkreci sie jeszcze turbina nie ma sensu...wszystko zalezy jaki silnik zbudujesz, wkladajac rozsadny pieniadz, robiac wszystko z glowa mozesz zdlubac 2.8 tak zeby jako NA bylo mocniejsze od M3, a co dopiero z turbina ;)

Problemem jest raczej polskie myslenie - ze mozna zdlubac, zdrutowac silnik w 15 letnim samochodzie za 5 tys. na czesciach ze szrotu :] ...i byc cwanszym niz kazdy cwaniak, ktory kupil M3.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 września 2009, 21:51 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 179
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: Bmw E46 325Ci
Kod silnika: m54b25
Vermilion napisał(a):
Porownywanie, ze w 2.8 nie rozkreci sie jeszcze turbina nie ma sensu...wszystko zalezy jaki silnik zbudujesz, wkladajac rozsadny pieniadz, robiac wszystko z glowa mozesz zdlubac 2.8 tak zeby jako NA bylo mocniejsze od M3, a co dopiero z turbina ;)


Podpisuję się pod tym w 100% :ok:

Nie jestem przeciwnikiem silników doładowanych, uważam jednak, że w sytuacji autora tematu gdzie nie kupił jeszcze auta i biorąc pod uwagę Polskie realia, lepiej kupić M'ke.
Dlaczego ?

Po pierwsze ma moc wystarczającą dla większości ludzi
Po drugie jest to auto seryjne mniej problematyczne, wolnossąca jednostka, która jest bardziej żywotna.
Po trzecie za pieniądze, które wyda na emke nie stworzy równie dobrze jeżdzącego 2.8
Po czwarte ma otwartą "furtkę" może doładować z biegiem czasu Emke, jeżeli będzie mu mało.

pozdro

_________________
Obrazek
obczaj srebrną qpe klik, klik :)


Ostatnio edytowano 10 września 2009, 21:57 przez dzapan, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 września 2009, 21:55 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 703
Lokalizacja: wlkp
Vermilion napisał(a):
AdRian52 napisał(a):
Fryderyk Ale w takim 328 zanim dmuchnie turbina to M3 już będzie daleko w przodzie. Bo właśnie te dwa samochody porównujemy, autor mówi o kupnie 2.8 i zrobieniu z tego zapi**dalacza, a nie bierze pod uwagę to że nie wystarczy samo turbo czy kompresor żeby to jeździło jak trzeba (takie odniosłem wrazenie) i nie psuło się co 100km, a za tą cenę miałby M3 i to pewnie w niezłym stanie, i może sobie zbierać wtedy na turbo czy kompresor i dopiero robić coś naprawdę szybkiego.


Dobrze zrobione 2.8 turbo bedzie szybsze od fabrycznego M3, ale tu dochodzimy do definicji slowa dobrze, tak jak napisalem wczesniej nie ma sensu bawic sie w turbo w Polsce bo projekty na poziomie mozna policzyc na palcach jednej reki. Tak szacunkowo, wedlug moich raczej wygorowanych (jak na polskie warunki, profi bez drutu, mocne i bezawaryjne auto, swiatowo raczej przecietnie) standardow w takie 2.8 trzeba by wrzucic jakies 40-50 tys. zl (bez samochodu), dlatego "taniej" jest kupic gotowy, mocny samochod.

Porownywanie, ze w 2.8 nie rozkreci sie jeszcze turbina nie ma sensu...wszystko zalezy jaki silnik zbudujesz, wkladajac rozsadny pieniadz, robiac wszystko z glowa mozesz zdlubac 2.8 tak zeby jako NA bylo mocniejsze od M3, a co dopiero z turbina ;)

Problemem jest raczej polskie myslenie - ze mozna zdlubac, zdrutowac silnik w 15 letnim samochodzie za 5 tys. na czesciach ze szrotu :] ...i byc cwanszym niz kazdy cwaniak, ktory kupil M3.

W pierwszych postach nie pisze nic o kwotach 40-50tys. raczej o niskobudżetówce typu byle było turbo czy kompresor, a takim sposobem nie dogoni M3, chyba że będzie miał szybką lawete, też mógłbym wyspawać kolektor pod turbo, kupić na szrocie jakąś turbine, zrobić dolot i polecieć po kosztach (powiedzmy że by odpalił) a po kilku km wymieniałbym silnik... Jednak wolałbym od razu kupić e30 i zrobić gruby swap, i cieszyć się tym co w bmw jest najpiękniejsze (przynajmniej dla mnie) :)

Fryderyk napisał(a):
A tam, to jest takie gadanie i gdybanie. Wszystko zależy co do czego z kim co jak gdzie i po co :hyhy: Nie mniej jednak oczywiste, że seryjna M3 będzie łatwiejsza w obsłudze.

Święte słowa, dużo zależy od kierowcy, od tego kto i jak zrobił mody itp itd, i wiadomo że przy m3 nie będziemy srać w gacie że nam tłoki wylecą przez maskę :rotfl:

edit: osobiście nie mam przekonania do dłubanych silników, szczególnie do jazdy na codzień, wolę swoje poczciwe m43b16 z którym mogę jechać gdzie chce i nie boję się ze coś sie sypnie. Choć z drugiej strony po rundce w lexusie z 3litrami i turbo pod maską uśmiech na twarzy pozostał mi na dość długo.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 września 2009, 22:09 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 6907
Lokalizacja: JP
AdRian52 napisał(a):
W pierwszych postach nie pisze nic o kwotach 40-50tys. raczej o niskobudżetówce typu byle było turbo czy kompresor, a takim sposobem nie dogoni M3, chyba że będzie miał szybką lawete, też mógłbym wyspawać kolektor pod turbo, kupić na szrocie jakąś turbine, zrobić dolot i polecieć po kosztach (powiedzmy że by odpalił) a po kilku km wymieniałbym silnik... Jednak wolałbym od razu kupić e30 i zrobić gruby swap, i cieszyć się tym co w bmw jest najpiękniejsze (przynajmniej dla mnie) :)


Heh, niskobudzetowo nie ma sensu...widzisz w tym problem, dlatego latwiej szukac czegos z mocniejszym silnikiem w serii...

AdRian52 napisał(a):
edit: osobiście nie mam przekonania do dłubanych silników, szczególnie do jazdy na codzień, wolę swoje poczciwe m43b16 z którym mogę jechać gdzie chce i nie boję się ze coś sie sypnie. Choć z drugiej strony po rundce w lexusie z 3litrami i turbo pod maską uśmiech na twarzy pozostał mi na dość długo.


Zalezy kto dlubal, co robil, ile pieniedzy wlozyl. 2JZ w Lexie to akurat kuloodporny silnik, zniesie wiecej niz silniki BMW jezeli chodzi o doladowanie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 września 2009, 22:38 
Offline
Forumowicz

Posty: 126
Lokalizacja: MrÂągowo/Olsztyn
Zdzira 850I napisał(a):
Chłopaki dajcie spokój On wie lepiej nie rozróżnia nawet przebiegu momentu i porównuje 470KM Stana z zwykłym 328i pod wzgledem mocy :) Ignorant i tyle do tego te turbo w F1 :) Aha jhak ja kocham te wywyody pisadacza R4 na temat M3 może zoltecek najp[ierw kup sobie jakiekolwiek R6 czy V8 a potem pogadamy o momencie przbiegu itd bo u ciebie nie ma jednego ani drugiego a wypociny teoretyków sa najlepsze :) zdrowe M<3 czy to 3,0 czy 3,2 zniszczy 328i kompresor mające doładowanie na poziomie 0,5 bar a jak ma wiecej bar to robi sie turbodziura i moment jest dostepny jak w TDI przez 1000RPM czyli tyle co nic :) Turbosilnik ma gorsza elastyczność postaw obok siebie auto o mocy 150KM N/A i pojemności 2,0 obok auta 1,4T i mocy 150KM tej samej masie przełożeniach i rozpedzaj od 40-200km/h na 5 biegu zobaczymy co dojedzie do mety pierwsze :)

Po drugie byle gwint nie zmieni całych nastawień zawieszenia jakie ma M3 tam sa inne wachacze tuleje itp jak ktoś juz zauważył :) dyskujs aogólnie bezcelowa skoro nawet wykres gościa nie przekonuje to nie ma sensu dalej rozmwaiać




@ Zdzira: Po pierwsze ty pokazałeś ile masz kultury, krytykując mnie nie za to jaką mam wiedzę ale za to jaką pojemność mam, nie masz wiedzy skoro tak ludzi oceniasz. Po drugie myślę, że o mojej wiedzy decyduje to co robię i widzę, a nie że ktoś gdzieś coś powiedział.

No i porównałem 2 auta: Golf GTI MK3 2.0 ABF 150KM 183Nm N/A
Golf MK5 1.4TSI 140KM 220NM
Proszę nie wiem jak do was trafić Przy tej samej wadze auta której wygra? Dla niedoinformowanych to Nm odpowiedzialne są za przyspieszanie a nie KM, one dają tego "kopa" i przyspieszenie a nie konie!! Dlatego odpowiem dla zdziry dojedzie pierwsze które bedzie miało wiecej Nm.
Dodam, że z kolegą uturbiliśmy wyśmiewane przez zdzire 4 cylindrowe M40B18 w serii miało 113KM na hamowni wyszło 107KM po uturbieniu bez tych wszystkich kombinacji wyciągneliśmy przy afR 13.5 170KM i 255NM. To auto objeżdza 2.5 które na hamowni miało 183KM i 235NM. Kolega przejechał bez przykładania ręki 20tys.
Co do tłoków to mają przede wszystkim odprężyć silnik, równie skuteczny zabieg można zrobić przez założenie kanapki. Ale oczywiści można robić tak jak vermilion napisał w zakładzie ale nawet tam nie zrobią wszystkiego - to nie stany tylko polska. Jakby wszystko miało być zrobione na tip - tak to nikt by turbo nie jeździł.

zapoznajcie sie co ludzie robią na zagranicznych forach, albo youtube. Mało które z tych projektów są robione profesional a latają konkretnie. Poczytajcie także artykuły graboskiego.

Na koniec niech ktoś zdefiniuję słowo drut? Czyli jak ? Robione w garażu to drut bo co?


P.S co do formuły to w latach 80 a także od 2012 znów wrócą silniki turbo
O nastawach i innych wachaczach nie pomyślałem, tu macie racje.
polecam jeszcze: wiedza na talezu
http://www.megamanual.com/v22manual/mturbo.htm#consider

Tyle nie chce mi się już więcej was przekonywać ale M to nie jedyna droga do mocy.


Ostatnio edytowano 11 września 2009, 00:32 przez zoltecek, łącznie edytowano 6 razy

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 września 2009, 23:23 
Offline
Forumowicz

Posty: 126
Lokalizacja: MrÂągowo/Olsztyn
TomekB napisał(a):
Kolego, wg Ciebie pchanie 8bar w seryjne wtryski jest dobrym rozwiązaniem?

o czym ty w ogóle piszesz? jakie 8 bar? zastanów sie wiesz co to jest te fmu czy nie, znasz zasade dzialania w ogole? :znudzony:

jeszcze takie cos
http://www.racingforum.pl/index.php?sho ... 1512&st=20


Ostatnio edytowano 11 września 2009, 00:52 przez zoltecek, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 września 2009, 23:52 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 37
Lokalizacja: Gdańsk
Moje BMW: E36 coupe 328 plus
Kod silnika: M52B28
Ciekawy wątek.

Zamierzam kupić 328, E36 i zrobić mały tuning bez doładowania: kolektor M50, CAI (zestaw stożek + osłona) oraz soft. Moc oczekiwana: około 230KM.

Dlaczego nie M3?
- jak kupuję auto to tylko serwisowane i w dobrym stanie. Ciężko o takie M3.
- M3 jest za drogie
- tu ważna sprawa - powiedzcie czy się nie mylę, ale wydaje się, że części do M3 - tylko oryginały! Do zwykłego 328 będzie mnóstwo zamienników.
- czy potrzebuję aż taki zawias i hamulce jakie ma M3? Coupe też ma niezły zawias.
- lubię zrobić mały tuning.

Generalnie: jak zwykle, kwestia potrzeb, wiedzy i kasy wchodzi w grę przy kupowaniu auta.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 września 2009, 01:15 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 70
Lokalizacja: Sosnowiec
Moje BMW: e46 330i
Kod silnika: m54b30
dzieki za mase odpowiedzi i sugesti , widze z wiekszoc osób jest za orginałem m3 jesli chodzi o zapierdzielacza ;) wyskoczylem z taka propozycja poniewaz no wlasnie ... koszta m3 z tego co wiem w e36 , nie sa az tak "tragiczne" , spalaniem tez może sie pochwalić m3 ;) dlatego.. chyba niema sensu kupowania e36 328i za 20tys i dokladanie na kompresor _20tys + zawias i wielle innych rzeczy bo za ta cene miałbym dobrą 330ci po lifcie :P , co do e36 m3 , jesli juz to tylko z silnikiem 3.2 choc slyszalem ze 3.0 są mocniejsze stabilniejsze , ciezki dla mnie temat ... ale chyba niema sie nad czym zastanawiać... tylko wytrwale szukać emki ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 września 2009, 04:49 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 111
Lokalizacja: Spalding/UK
Moje BMW: E36 325 Coupe
Kod silnika: M50TU25
Cytuj:
ale chyba niema sie nad czym zastanawiać... tylko wytrwale szukać emki


Nie przesadzaj... a co z radością tworzenia??? Ja wolę podłubać(porządnie, nie na odpie...l ) w mojej 325 i mieć satysfakcję że wiem co mam i zrobiłem to sam, niż kupić Mkę i popisywać się że objadę jak chcę jakieś tam 2.5... Tylko że jak zainwestuję trochę kasy i włożę trochę serca, to finalny produkt może taką Mkę niemiło zaskoczyć :P
Swoją bm kupiłem od jakiegoś szczyla za grosze, silnik i cały układ przeniesienia napędu super, ale do wymiany cała zawiecha i hamulce i walka z rdzą. Powoli ale się zrobi,nie muszę robić wszystkiego od razu i wydawać kupy kasy, mam czas i dwa inne auta do latania więc na spokojnie mogę planować zmiany i po kroczku do celu.
Jak pisałem już wcześniej w tym temacie, gdy uporam się ze wszystkim to planuję założyć kompresor i parę innych zmian. Kiedyś na jednym z angielskich forach natknąłem się na 325 coupe z mocą na hamowni (na silniku) prawie 490KM. Gość dłubał w niej dwa lata zanim to osiągnął, nie pamiętam dokładnie wszystkich przeróbek ale miał ich sporo, w tym kompresor i kute tłoki, a wszystko robił w przydomowym garażu.
Dla mnie samochód ogółem, a teraz BMW to pasja, a prawdziwi pasjonaci zrobią wszystko żeby osiągnąć cel, nie patrząc na to co sądzą inni.

M3 to super fura, ale moja fura jest o wiele lepsza... bo moja i przezemnie przerabiana... :D

Powyższe to komentarz do waszych przepychanek w tym temacie, bo trochę się wszyscy spieliście :rotfl:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 września 2009, 07:27 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 15986
Lokalizacja: Los Santos
Moje BMW: E30 E46 E83
Kod silnika: M20B25 FTMW!!!
Garaż: ᶘ ᵒᴥᵒᶅ
zoltecek napisał(a):
Dla niedoinformowanych to Nm odpowiedzialne są za przyspieszanie a nie KM, one dają tego "kopa" i przyspieszenie a nie konie!! Dlatego odpowiem dla zdziry dojedzie pierwsze które bedzie miało wiecej Nm.


Dodaj do swojego słowniczka takie pojęcia jak skrzynia biegów i przebieg krzywej momentu w funkcji obrotów.
Wg twoich teorii lepszego kopa mają diesle a w praktyce jakoś na to nie wychodzi.

zoltecek napisał(a):
TomekB napisał(a):
Kolego, wg Ciebie pchanie 8bar w seryjne wtryski jest dobrym rozwiązaniem?

o czym ty w ogóle piszesz? jakie 8 bar? zastanów sie wiesz co to jest te fmu czy nie, znasz zasade dzialania w ogole? :znudzony:


A ILE?! JAKIE BĘDZIESZ MIEĆ CIŚNIENIE PRZY TAKIM FMU?
Jak celujesz w te ~300KM to jaki flow-rate potrzebujesz? I przy jakim ciśnieniu seryjne wtryski taki osiągną? I co się wtedy stanie? Jak wówczas będą się zachowywać wtryski? Jakie DC? Czy wtrysk da radę się zamknąć przy tym ciśnieniu? Jak precyzyjne będzie dawkowanie?

_________________
BMW z duszą skończyły się na Kill 'em All.
Obrazek
Było: '92 E36 320i 2d diamantschwarz/stoff anthrazit; '98 E46 323i 4d farngruen/leder hellbeige, '97 E36 323i->328i 2d arktissilber/leder montana schwarz
Jest: '90 E30 325i 2d diamantschwarz/leder bison schwarz (M3), '05 E46 330ci stahlblau/leder schwarz, '08 E83 X3 3.0si alpinweiss 3/leder nevada tabak


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 września 2009, 09:42 
Offline
Forumowicz

Posty: 126
Lokalizacja: MrÂągowo/Olsztyn
TomekB napisał(a):
Dodaj do swojego słowniczka takie pojęcia jak skrzynia biegów i przebieg krzywej momentu w funkcji obrotów.
Wg twoich teorii lepszego kopa mają diesle a w praktyce jakoś na to nie wychodzi.


bo maja ale ich predkość obrotowa kończy sie na max 4200 i stąd benzyna zyskuje przewagę
TomekB napisał(a):
A ILE?! JAKIE BĘDZIESZ MIEĆ CIŚNIENIE PRZY TAKIM FMU?
Jak celujesz w te ~300KM to jaki flow-rate potrzebujesz? I przy jakim ciśnieniu seryjne wtryski taki osiągną? I co się wtedy stanie? Jak wówczas będą się zachowywać wtryski? Jakie DC? Czy wtrysk da radę się zamknąć przy tym ciśnieniu? Jak precyzyjne będzie dawkowanie?


prosze przeczytaj sobie i poźniej możemy porozmawiać .
A żeby osiągnąć 300KM z 2.8 potrzebne będzie doładowanie 0,5-0,8 Bar zależnie od strojenia
Nie chce mi sie z wami spierać już.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 września 2009, 09:52 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 15986
Lokalizacja: Los Santos
Moje BMW: E30 E46 E83
Kod silnika: M20B25 FTMW!!!
Garaż: ᶘ ᵒᴥᵒᶅ
Czyli tak jak się spodziewałem nie masz zielonego pojęcia o czym piszesz :)

_________________
BMW z duszą skończyły się na Kill 'em All.
Obrazek
Było: '92 E36 320i 2d diamantschwarz/stoff anthrazit; '98 E46 323i 4d farngruen/leder hellbeige, '97 E36 323i->328i 2d arktissilber/leder montana schwarz
Jest: '90 E30 325i 2d diamantschwarz/leder bison schwarz (M3), '05 E46 330ci stahlblau/leder schwarz, '08 E83 X3 3.0si alpinweiss 3/leder nevada tabak


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 września 2009, 10:03 
Offline
Forumowicz

Posty: 126
Lokalizacja: MrÂągowo/Olsztyn
tak zapomniałem dodać link

oto on masz tu wyjaśnioną zasadę działanie fmu oraz obliczeń stosownych http://www.miataturbo.net/forum/t4288/

btw nie mam wiedzy bo co? Ty tak myślisz? Ja mam jakieś tam doświadczenie w budowaniu turbo a ty?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 września 2009, 10:12 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 15986
Lokalizacja: Los Santos
Moje BMW: E30 E46 E83
Kod silnika: M20B25 FTMW!!!
Garaż: ᶘ ᵒᴥᵒᶅ
To teraz przeczytaj to co masz w tym linku, policz i przedstaw wnioski.

_________________
BMW z duszą skończyły się na Kill 'em All.
Obrazek
Było: '92 E36 320i 2d diamantschwarz/stoff anthrazit; '98 E46 323i 4d farngruen/leder hellbeige, '97 E36 323i->328i 2d arktissilber/leder montana schwarz
Jest: '90 E30 325i 2d diamantschwarz/leder bison schwarz (M3), '05 E46 330ci stahlblau/leder schwarz, '08 E83 X3 3.0si alpinweiss 3/leder nevada tabak


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 września 2009, 10:17 
Offline
Forumowicz

Posty: 126
Lokalizacja: MrÂągowo/Olsztyn
dobra wygrałeś :rotfl:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 września 2009, 10:18 
Offline
Forumowicz

Posty: 126
Lokalizacja: MrÂągowo/Olsztyn
skoro czytać ze zrozumieniem nie umiesz - wygrałeś :rotfl:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 września 2009, 10:51 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 15986
Lokalizacja: Los Santos
Moje BMW: E30 E46 E83
Kod silnika: M20B25 FTMW!!!
Garaż: ᶘ ᵒᴥᵒᶅ
Skoro przerosło Cię proste podstawienie do wzorów to ja wymiękam :wstyd:

I tak jak zapowiadałem nie zamierzam prowadzić jałowej dyskusji z kimś kto nie ma argumentów i co chwila daje znać do zrozumienia że nie rozumie tego co czyta - temat zostaje zamknięty a ty masz pierwszą nagrodę za swoją błyskotliwość.



Zakładając seryjne 230ccm@50psi w M52B28 i używając wzorów które tam gdzieś raczyłeś podlinkować:
- na 300KM przy DC 0.8 i BSFC 0.65 potrzebujesz wtrysków ~420ccm.
0.5 bara doładowania i FMU 12:1 to jakieś ~130psi. Sqrt(130/50) * 230ccm daje ~370ccm.
Nie dość że już na wstępie brakuje paliwa to do tego masz ciśnienie wyższe niż ktokolwiek zaleca jako max a wtryskiwacze pracują na 80% DC, o ile w ogóle nie będą już lały niewiadomo ile i nie da się niczego kontrolować przy takim ciśnieniu.

_________________
BMW z duszą skończyły się na Kill 'em All.
Obrazek
Było: '92 E36 320i 2d diamantschwarz/stoff anthrazit; '98 E46 323i 4d farngruen/leder hellbeige, '97 E36 323i->328i 2d arktissilber/leder montana schwarz
Jest: '90 E30 325i 2d diamantschwarz/leder bison schwarz (M3), '05 E46 330ci stahlblau/leder schwarz, '08 E83 X3 3.0si alpinweiss 3/leder nevada tabak


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Ten temat jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 60 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 7 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL