BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 5 maja 2025, 01:09

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 4 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] dyfer - ma blokadę 25%
PostNapisane: 28 września 2009, 19:59 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 52
Lokalizacja: Łomża
Moje BMW: E36 coupe
Witam mam dosc swiezy samochod i dopiero go poznaje a mianowicie e36 320 dowiedziałem sie ze posiada on 25% blokade dyferencjału interesuje mnie jakie sa tego plusy i minusy jak bardzo rozni sie to od zwykłego dyfra


Ostatnio edytowano 28 września 2009, 20:32 przez matejko711, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 września 2009, 20:11 
Offline
Forumowicz

Wiek: 34
Posty: 349
Lokalizacja: ok. Koszalina
Moje BMW: E61 LCI 525d
Kod silnika: M57
Garaż: E61 525d - http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=166179
E36 Coupe - http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=55190
Z plusów to będzie:

Cytuj:
1) auto łatwiej wpada w poślizg, ale jest jednocześnie bardziej przewidywalne
2) łatwiej wyjechać autem z trudnego terenu - unikamy sytuacji, że jedno koło stoi na śliskim i się kręci, a drugie na mniej śliskim i stoi w miejscu
3) auto lepiej przyspiesza - oba koła są w miare równomiernie napędzane. Jest to bardzo ważne na wybojach lub słabej nawierzchni.


Do tego, dużo frajdy ;)

Z minusów to w zasadzie nie wiem.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 września 2009, 20:19 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 52
Lokalizacja: Łomża
Moje BMW: E36 coupe
a jak duża różnica może byc w przyspieszeniu i spalaniu auta?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 września 2009, 21:03 
Offline
Forumowicz

Wiek: 34
Posty: 349
Lokalizacja: ok. Koszalina
Moje BMW: E61 LCI 525d
Kod silnika: M57
Garaż: E61 525d - http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=166179
E36 Coupe - http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=55190
matejko711 napisał(a):
a jak duża różnica może byc w przyspieszeniu i spalaniu auta?


Wydaję mi się, że minimalna.

Więcej o dyfrze ze szperą możesz poczytać tutaj:
http://www.technikajazdy.info/quiz-moto ... zpera-lsd/
http://tuning.pl/_tuning_Szpera__blokad ... _555_.html

I tu jeszcze coś takiego:
Cytuj:
Szpera jest potrzebna zawsze i nawet w m40b16 opłaca się je montować.. Moje wszystkie beemki mają szpery.. Sprzedaję auta ze zwykłymi mostami a szpery lądują w następnym modelu.. SZpera to nie tylko fun.. Szpera to bezpieczeństwo i kontrola pojazdu, łatwiejsze prowadzenie i wychodzenie z opresji.. Czy to błoto, czy śnieg, czy tym bardziej poślizg... I tutaj moc auta nie ma większego znaczenia..


Osobiście chciałbym mieć szperę u siebie, więc tobie pozostaje się tylko cieszyć, że ją masz.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 4 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 11 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL