BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 5 maja 2025, 23:00

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [E46] 318d chip za duży moment ?
PostNapisane: 3 września 2010, 14:51 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 13
Moje BMW: ___
Kod silnika: ___
ROGER-NYSA napisał(a):
Witam
goodhope, zluzuj proszę ,ton w jakim się wypowiadasz zalatuje "flame-warem"

Nie bronie boxów.

Ale sam sobie zaprzeczasz i do tego jeszcze oficjalnie informujesz że zwiększenie ciśnienia CR powoduje usterki. Oferujesz chip tuning a w procesie edycji zmieniasz ciśnienie. No chyba że go nie zmieniasz :padam:


A ja nie twierdzę że "box to zło". Ale twierdzę że obecnie rozpowszechniona ich forma działania jest jak bomba z opóźnionym zapłonem. Nie mam nic przeciwko boxom, ale niech producenci (jak nadmieniałem już w innym wątku) sięgną do korzeni, gdzie osiągi w CR zmieniało się wydłużeniem czasu otwarcia wtryskiwacza a nie podniesieniem ciśnienia paliwa.

TAK
NIE ZMIENIAM granicznego ciśnienia paliwa w żadnym sofcie pochodzącym z auta z układem CR.

ROGER-NYSA napisał(a):
Moim zdaniem nawet z boxem ono nie jest tak do końca nie kontrolowane. Jest kontrolowane ,z tym że nie widoczne dla sterownika (nie widoczne to które jest)
Jeśli box przekłamuje o 5% trzymajmy się granicznego ciśnienia to w szczycie z 1600bar w szynie będzie 1680bar. Komp tego nie widzi ale regulator pracuje w tym przedziale ciśnień.
Gdy podniesiesz ciśnienie graniczne w programie o 5% to to zjawisko będzie inaczej oddziaływało na regulator ? NIE

Więc czy programowo czy boxem podnosisz ciśnienie w Cr efekt jeśli chodzi o eksploatację elementów w układzie zasilania paliwem będzie taki sam.

Ale czy rozumiesz zasadę działania boxa ? Zasadę działania regulatora ciśnienia w CP3?
Bo z tego co widzę to nie za bardzo. Powtórzę raz jeszcze, CIŚNIENIE GRANICZNE" a nie pośrednie. Stąd właśnie przy starych boxach brały się piki momentu w dolnym zakresie i opadanie różnicy w miarę wzrostu obrotów. Teraz jak podkreśla HEKO, można to swobodnie regulować. Fajnie, ale zasada działania pozostała ta sama.
Przy rozsądnej modyfikacji ciśnienie pośrednie również rośnie bo jest kalkulowane także z dawki którą się podnosi. Ale nigdy nie przekracza ono ustalonej granicy górnej. Regulator ciśnienia jest akurat w układzie CR systemu CP3 obciążony najmniej. Dzięki czemu jest niemal (wreszcie) bezawaryjny.


ROGER-NYSA napisał(a):
Mocno pojechałeś z tymi 20% nie sądzę aby były boksy które "podnoszą " ciśnienie z powiedzmy 1600bar na 1920 bo raczej regulator nie ogarnie tego.
Nie ogarnie togo również nawet gdy sterownik będzie "żądał " takiego ciśnienia. Dla DDE5 8% często powoduje rozjeżdżanie ciśnienia.

Słusznie. Stąd moje wspomniane 7-8% w niektórych układach na które bez usterkowo pozwala box. Ale HEKO mówi o co najmniej 15%.
Aby to zweryfikować wystarczy dobry (choć wcale nie tani) wpięty równolegle manometr żelowy. Zapytaj czy choćby jeden montażysta boxów w tym kraju weryfikuje ciśnienie rzeczywiste do jakiego je winduje box podczas montażu. Oczywiście nie diagnostycznie, bo dla ecu robi się już totalny matrix.
Ilość paliwa na cylindrach to ciśnienie x dawka. Dawki nie tknie, zatem ... proporcjonalnie aby móc wlać więcej paliwa na tłoki trzeba podnieść ciśnienie. O tyle ile oczekujesz przyrostów, tyle musi wzrosnąć. Masz do dyspozycji ten sam czas otwarcia wtrysku. Pomyśl i policz to raz jeszcze.
ROGER-NYSA napisał(a):
goodhope napisał(a):
Efekt zawsze ten sam, nie kontrolowane dymienie z biegiem czasu użytkowania. Generowanie usterek regulacji ciśnienia na szynie. kontrolka, zależnie od systemu, od kontrolki, poprzez tryby awaryjne, bo ostatecznie w starszych systemach nawet gaśnięcie przy wyprzedzaniu :przestraszony: .


To co napisałeś nie jest czymś nadzwyczajnym nawet przy typowym "chipsie" ,gdy szwankuje regulator ,pompa cr lub czujnik.
Nic nie trwa wiecznie.

Jak by ci przyszło kupić na ten przykład 4 wtryskiwacze do d4d po 20 tyś km tylko po to by móc ciągle korzystać z boxa, jestem pewny że zmienił byś swoje podejście.

ROGER-NYSA napisał(a):
ach ci bogowie motoryzacji............. Powinniście się wszyscy spotkać i ustalić jedno stanowisko ,bo rozjeżdżacie się z teoriami jak ciśnienie w CR po bardzo mocnym programie ;)

Pozdrawiam Krzysiek

Jakiś cytat ? A może to tylko wolny wywód ?
Bo ja rozbieżności nie widzę, poza tym, że HEKO tym handluje i nie może choćby z zasady o oferowanym przez siebie produkcie powiedzieć nic złego. Powtarza to, co skrzętnie wpojono mu na spotkaniach integracyjnych zwanych szkoleniowymi (a może na odwrót :suchy: ).
Natomiast to, że oferuje poza boxami,a może przede wszystkim tak i on jak i jego mocodawca Vtech jednak chiptuning, mówi samo przez się.
I chwała im za to.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 318d chip za duży moment ?
PostNapisane: 3 września 2010, 18:34 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 58
Posty: 157
Lokalizacja: Kraków
Moje BMW: ostatnie było Z42.0
Kod silnika: Focus3 ST 2.0 EB 250
...ok...ok...dajmy już spokój...box to może nie idealne rozwiązanie...nawet powiem takie sobie :niepewny:
...a co do spotkań "szkoleniowych"..to nigdy na takim nie byłem...wywodzę się bezpośrednio z Vtech i cały rozwój od lat obserwuję na "żywo" :D

...a tu jakieś sid-y i ddcr...w bazie mamy takich dziesiątki...
Focus...ponad 15%
Obrazek
Mondeo MK4 1.8 tdci...15%
Obrazek
Pug 2.0hdi...12%
Obrazek
Clio 1.5dci...15%
Obrazek

_________________
Focus 3 ST 2.0 250/320KM
Obrazek
https://www.facebook.com/GCSTuning


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 318d chip za duży moment ?
PostNapisane: 4 września 2010, 08:55 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 13
Moje BMW: ___
Kod silnika: ___
:ok:

p.s. focus to edc16c34 a 407 to sid803/A a nie 801 ale spoko, wątek uważam za zakończony.
Twoje pierwsze zdanie ostatniego postu wystarcza mi zupełnie.
p.s.2 No nie mów , że nie byłeś :keep:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 318d chip za duży moment ?
PostNapisane: 4 września 2010, 09:08 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 58
Posty: 157
Lokalizacja: Kraków
Moje BMW: ostatnie było Z42.0
Kod silnika: Focus3 ST 2.0 EB 250
goodhope napisał(a):
:ok:

p.s. focus to edc16c34 a 407 to sid803/A a nie 801 ale spoko, wątek uważam za zakończony.
Twoje pierwsze zdanie ostatniego postu wystarcza mi zupełnie.
p.s.2 No nie mów , że nie byłeś :keep:

...nie miałem innych pod ręką..
...i tak jak mówiłem...nie byłem :D

_________________
Focus 3 ST 2.0 250/320KM
Obrazek
https://www.facebook.com/GCSTuning


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 8 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL