BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 5 maja 2025, 22:53

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E30] Krotki układ kierowniczy
PostNapisane: 3 czerwca 2008, 22:42 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 90
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E30
Kod silnika: M42B18
Witam,
czy ktos wie w ktorym modelu E30 (oprocz M3) lub E36 byla maglownica, ktora ma najmniejsza ilosc obrotow kierownica od oporu do oporu??? Mam E30 316i bez wspomagania i 4.75 obrotu, nie udaje mi sie na czas zalozyc kontry, poza tym takie krecenie nawet na co dzien, jest dosc upierdliwe. Wiem, ze w Isie sa 4 obroty, ale tam juz jest wspomaganie. W sumie moge je zalozyc, bedzie nawet lepiej, jednak chcialbym 3-3.5 obrotu. Mozecie cos polecic??? Czy magiel z E36 bedzie pasowal, co jest potrzebne zeby zalozyc wspomaganie oprocz: pompy, zbiorniczka na plyn, przewodow i magla??? Silnik mam 1.8 M40 (model to 316i, ale silnik 1.8, bo byl przymusowy swap).


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 czerwca 2008, 07:57 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 86
Lokalizacja: 3miasto
Moje BMW: m3 cabrio
kumpe ma ISa e30 robione na wyscigi i zakłada magiel o z3 i to ma dac mu 3 obroty.
Zobaczymy jak zalozy, bo jesli temat sie sprawdzi to tez tak w robie w e30.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 czerwca 2008, 10:35 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 90
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E30
Kod silnika: M42B18
Dowiedzialem sie paru rzeczy, wiec z3 ma identyczny magiel z tym z m3 e36, tam jest dokladnie 2.7 obrotu. W e36 ze wspoma jest 3.5, wiec chyba wyda.

_________________
E30 po raz drugi + E36 po raz pierwszy :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 października 2008, 07:41 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 3
Lokalizacja: Suwalskie
Wstaw od e36 ze wspomaganiem.
W e30 fabryka dołożyła wspomaganie do standardowego magla i dla tego trzeba tyle kręcić, dopiero w e36 zmieniono maglownicę na krótszą dopasowaną do wspomagania.
Magiel pasuje bez przeróbek.
A co do zestawu to skład następujący: pompa, maglownica, zbiornik i przewody.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Krotki uklad kierowniczy w E30.
PostNapisane: 22 września 2010, 09:08 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 1
Moje BMW: E 30 320
czyli mam rozumiec ze do E 30 caly zestaw od E 36 będzie pasowac?? mi maglownica padła i musze poszukac czegos na wymiane bądz zalożyc o lepszym skrecie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Krotki uklad kierowniczy w E30.
PostNapisane: 22 września 2010, 10:13 
Offline
Naczelny bimbrovnik
Avatar użytkownika

Posty: 9076
Lokalizacja: PTU
Moje BMW: e30
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=77118
BerniSdz napisał(a):
czyli mam rozumiec ze do E 30 caly zestaw od E 36 będzie pasowac?? mi maglownica padła i musze poszukac czegos na wymiane bądz zalożyc o lepszym skrecie

Jeśli masz już u siebie wspomaganie, zakładasz sam magiel. Jeśli nie, to masz silnik, który nie był montowany w e36 i w związku z tym będziesz też musiał dorwać mocowanie pompy (i prawdopodobnie pompę) od silnika m20. Aha, no i krzyżak w kolumnie kierowniczej też jest inny dla wersji ze wspomaganiem, ale to już musisz też od e30 z tego, co się orientuję.

_________________
Obrazek

One redline a day keeps a mechanic away.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E30] Krotki układ kierowniczy
PostNapisane: 22 września 2010, 11:17 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 90
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E30
Kod silnika: M42B18
Potrzebne sa jeszcze jakies podkladki pod magiel od E36, ale to znam ze slyszenia. Chetnie poszerze wiedze w tym temacie.

_________________
E30 po raz drugi + E36 po raz pierwszy :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [E30] Krotki układ kierowniczy
PostNapisane: 22 września 2010, 19:28 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 2761
Lokalizacja: searching...
Moje BMW: E39 540i ACS5 / 323i
Kod silnika: M62B44, M52b25
Garaż: mam
podobno da się tak zrobić żeby zredukować liczbę obrotów, zakłada się jakaś podkładkę czy coś dokładnie nie wiem co i wtedy redukują się obroty, patent ten wykorzystują drifciarze, nie trzeba wymieniać maglownicy

_________________
do licha LPG -nawet porządne zapalniczki są na benzynę
KUPIE boczki w skórze E39 / kontury czarne z E38


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E30] Krotki układ kierowniczy
PostNapisane: 22 września 2010, 19:42 
Offline
Naczelny bimbrovnik
Avatar użytkownika

Posty: 9076
Lokalizacja: PTU
Moje BMW: e30
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=77118
potejtos napisał(a):
Potrzebne sa jeszcze jakies podkladki pod magiel od E36, ale to znam ze slyszenia. Chetnie poszerze wiedze w tym temacie.

No ja również, ok. 7 mm.

_________________
Obrazek

One redline a day keeps a mechanic away.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E30] Krotki układ kierowniczy
PostNapisane: 22 września 2010, 20:14 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 213
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E36
Garaż: Focus '16 1.5 TDCI
frrider napisał(a):
zakłada się jakaś podkładkępatent ten wykorzystują drifciarze, nie trzeba wymieniać maglownicy


Zapewne chodzi Ci kolego o zwiększenie promienia skrętu kół, ale to raczej nie interesuje kolegi potejtos
Zły trop...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E30] Krotki układ kierowniczy
PostNapisane: 22 września 2010, 20:46 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 2761
Lokalizacja: searching...
Moje BMW: E39 540i ACS5 / 323i
Kod silnika: M62B44, M52b25
Garaż: mam
Kyau napisał(a):
frrider napisał(a):
zakłada się jakaś podkładkępatent ten wykorzystują drifciarze, nie trzeba wymieniać maglownicy


Zapewne chodzi Ci kolego o zwiększenie promienia skrętu kół, ale to raczej nie interesuje kolegi potejtos
Zły trop...

nie nie chodzi właśnie o to że jak kierownica ma fabrycznie 3 obroty to po tej redukcji ma powiedzmy 1,5

_________________
do licha LPG -nawet porządne zapalniczki są na benzynę
KUPIE boczki w skórze E39 / kontury czarne z E38


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E30] Krotki układ kierowniczy
PostNapisane: 22 września 2010, 21:22 
Offline
Naczelny bimbrovnik
Avatar użytkownika

Posty: 9076
Lokalizacja: PTU
Moje BMW: e30
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=77118
Jest takie urządzenie, które redukuje ilość obrotów kierownicy, wpina się je w kolumnę kierowniczą.

_________________
Obrazek

One redline a day keeps a mechanic away.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E30] Krotki układ kierowniczy
PostNapisane: 23 września 2010, 11:45 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 90
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E30
Kod silnika: M42B18
W drifcie stosuje sie wlasnie taki multiplikator (chyba tak sie to nazywa), czyli taka mala przekladnie miedzy kolumna kierownicza, a przekladnia, ktora zmniejsza ilosc obrotow od oporu do oporu. Mozna to tez uzyskac zakladajac krotszy magiel od zwyklego e36 albo od e36 m3 (najkrotszy, chyba 2.7 obrotu od oporu do oporu). Stosuja tez patent, zeby zwiekszych wychylenie kola przy maksymalnym skrecie. Chyba poprzez jakies modyfikowane drazki kierownicze, ale nie jestem pewien czy w ten wlasnie sposob.

_________________
E30 po raz drugi + E36 po raz pierwszy :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [E30] Krotki układ kierowniczy
PostNapisane: 23 września 2010, 19:12 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2516
Lokalizacja: Nadrenia (DE)
Moje BMW: E39 540&E39 528
Kod silnika: M62B44&M52B28TU
ja jeżdżę na świeżo założonym maglu z e36 2.5/2.8 bo ten po M3/z3 jest najkrótszy.
Jest bardzo fajnie, mało obrotów, nie liczyłem ile, i wszystko gra, silnik M30.
Mechanik który mi go zakładał nie narzekał na jakiekolwiek problemy, tylko krzyżak musiał mi kupić od E30 ze wspomą bo moja pierwotnie nie miała wspomagania.
Za magiel dałem jakieś 350zł (nie więcej) za krzyżak ledwo 40zł jak pamiętam.
Nic nie cieknie, wszystko gra, wspomaganie może nie jest super mocne, ale i dobrze bo kierownica nie lata "jak żyd po pustym sklepie" :P
Uważam że jeśli nie dorwie się okazyjnie tanio magla M3/z3 to nie ma co kombinować.

U mnie tylko jakoś pompa wspomy głośno chodzi, ale tym kiedyś się zajmę.
Jeśli chodzi o kontrowanie to no problem, nawet przy szybkim boczku włączając się do ruchu.
Żeby wszystko działało tak jak układ kierowniczy w moim E30 to byłaby bajka ;)

_________________
E39 M-pakiet 19" Hartge
viewtopic.php?f=6&t=125307&p=1576641#p1576641

V8 Eisenmann, 10J, Dupowóz
viewtopic.php?f=6&t=146942


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 11 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL