BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 2 maja 2025, 16:15

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [Exx] dystanse
PostNapisane: 6 marca 2008, 17:01 
Offline
Forumowicz

Posty: 338
Lokalizacja: starachowice
Po założeniu letniego obuwia okazalo sie ze przednie kola przy maksymalnym skrecie delikatnie obcieraja o wewnetrzna czesc nadkola,i teraz pytanie czy zalozenie dystansow,ale tylko na przod wplynie jakos na zachowanie auta podczas jazdy??

_________________
Zobacz moje 325i-zmian ciÂąg dalszy...str 4


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 marca 2008, 17:06 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 15
Lokalizacja: PiĂączĂłw
maku325i napisał(a):
czy zalozenie dystansow,ale tylko na przod wplynie jakos na zachowanie auta podczas jazdy??

Moze tylko pozytywnie :D Odrobine "szerszy" bedzie, a co za tym idzie bardziej stabilny.Tego mozesz nawet nie odczuc ;)
No i pamietaj, ze potrzeba bedzie moze dluzsze sruby/szpilki ;)

_________________
[center] :cool: "Nie boje siĂŞ kogoÂś kto trenowaÂł 10000 kopniĂŞĂŚ, boje siĂŞ tego kto 10000 razy trenowaÂł jedno kopniĂŞcie..." - Bruce Lee :cool: [/center]


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 marca 2008, 17:30 
Offline
Forumowicz

Posty: 338
Lokalizacja: starachowice
no wlasnie te sruby mnie troche martwia bo bedzie trzeba kupic kolejny komplet srub zabezpieczajacych(dłuzszych)

_________________
Zobacz moje 325i-zmian ciÂąg dalszy...str 4


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 marca 2008, 17:52 
Mańak napisał(a):
:D Odrobine "szerszy" bedzie, a co za tym idzie bardziej stabilny.


jak się okazuje, nie do końca. auto z dystansami jest bardziej nerwowe, pomijając fakt, że zwiększa się ET i zmienia się też średnica zawracania, to zwiększają się też naprężenia na układ kierowniczy oraz zawias. Przy większym obciążeniu, które nie zostało przewidziane przez konstruktora (zwłaszcza na naszych drogach), można wszystko urwać, gdyż montaż dłuższych śrub nie wiele nie da, gdyż wydłużając je, zwiększamy ramię na jakim działa siła, a średnica rdzenia śruby jest wciąż ta sama. Powinno się też średnicę rdzenia też zwiększyć, co jest kłopotliwe.

Jeśli będą to naprawdę drobne korekty, to może i ma to jakiś sens, ale przy zakładaniu wielkich odsadzeń, nie mam pytań do tuningowca :)


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 marca 2008, 19:11 
Offline
Forumowicz

Posty: 338
Lokalizacja: starachowice
Koło naprawde niewiele przyciera nadkole,myslalem o dystansach po 10mm na strone.

_________________
Zobacz moje 325i-zmian ciÂąg dalszy...str 4


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 marca 2008, 19:21 
10mm to chyba :niepewny: nie taka tragedia, gdzieś czytałem, że 40mm i więcej to już nieciekawie jest


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 marca 2008, 19:24 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 1868
Lokalizacja: Otwock
Moje BMW: Wierne
Kod silnika: M52B28
ja w e36 miałem dystanse 15mm z tylu i felgi 17''/8,5 ET chyba 35 z oponami 215/45. położyliśmy troche koło i było super nic nie opcierało

_________________
[you] zobacz moje E36 coupe na syndykacie lub na 3er lub na sporcie
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 marca 2008, 20:16 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 59
Posty: 659
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E36i Compact
Kod silnika: M43
ja jeżdżę ma dystansach a opony mam 225/45 i jest Ok.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 marca 2008, 20:27 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 14408
..::CZARNY::.. napisał(a):
jak się okazuje, nie do końca. auto z dystansami jest bardziej nerwowe, pomijając fakt, że zwiększa się ET i zmienia się też średnica zawracania, to zwiększają się też naprężenia na układ kierowniczy oraz zawias.


W teorii...


Jeżeli mam felgę z o 25mm za małym odsadzeniu niż przewidziane a kupię dystans 25mm to nie zwiększam naporu zalecanego przez producenta a jedynie "robię normę".

CO innego jak odsadzam bardziej niż standart. Bo jaka to różnica dla ZAWIASU czy mam alu+dystans czy alu z dłuższym środkiem , skoro wew i zew czesc koła jest jak w standarcie :zdziwko: :ok:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 marca 2008, 22:09 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 15
Lokalizacja: PiĂączĂłw
Dokladnie.Liczy sie szerokosc i ET felgi :D
Na wiekszym odsadzeniu(ET) zawias bedzie bardziej dostawal po dupie(zreszta...na naszych drogach nawet nikt roznicy nie zauwazy, bo i tak czesto trzeba remontowac zawias :mad: )
Z tymi dystansami nie mozna przesadzic w druga strone tez, bo wkoncu bedzie tarlo o nadkole opona pod obciazeniem/na glebie ;)

_________________
[center] :cool: "Nie boje siĂŞ kogoÂś kto trenowaÂł 10000 kopniĂŞĂŚ, boje siĂŞ tego kto 10000 razy trenowaÂł jedno kopniĂŞcie..." - Bruce Lee :cool: [/center]


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 marca 2008, 22:33 
ja mialem kiedys dystanse w e46. bodajze 20mm na strone. jezdzilo sie swienie i do tego auto duzo ladniej wygladalo.


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 marca 2008, 23:21 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 2786
Lokalizacja: BYDGOSZCZ
Moje BMW: AR 159
10mm to jest nic! nie zuzyje sie zawieszenie tak szybko, a napewno nie za twojej kadencji :P
mialem samochodzik na dystansach! 25mm na przod i 40mm na tyl (+szersze opony) i baaaardzo duza poprawa, swietnie jezdzil! co niektozy sie dziwili ze tak szybko mozna takim samochodem w zakrety wchodzic! :zdziwko: . (poprostu nie bał sie zakretow) a mowa o FIACIE 125p :hyhy: :P

a wracajac do tematu,
10 mm zalatwi twoj problem! noi te sruby ciut dluzsze o te 10mm! ;)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 marca 2008, 23:26 
Nie musisz sie bac dystansow ale 10mm w E36 odpadaja. Problem polega na tym ze pierscien centrujacy na piescie ma 12mm wiec dystans 10 zakryje go prawie w calosci i nie bedzie centrowal felgi. Musisz wiec kupic dystans z pierscieniem centrujacym a te zaczynaja sie od 15mm co i tak nie jest jakims wielkim obciazeniem czy poszerzeniem. Mowi sie ze do uzytku drogowego nie powinno sie stosowac dystansow szerszych niz 25-30mm i wzwyz. Ja po zalozeniu gwintu musialem wlozyc dystans ktorego na poczatku bylem mega przeciwnikiem ale szybko docenilem jego zalety. A co do srub to wspominam tylko bo wydaje sie to formalnoscia musisz kupic o tyle dluzsze od seryjnych ile mm ma dystans. I nie warto oszczedzac na tym elemencie jak juz chcesz kupic kup dobrej firmy. I najlepiej jest wkladac o 2-5mm szerszy na tylna os.


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 marca 2008, 01:40 
KotSylwester napisał(a):
W teorii...


W praktyce też, ale słuszne spostrzeżenie z za małym ET :ok:

Ja raczej myślałem o golfach, zza których wystają opony :rotfl:


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 marca 2008, 08:10 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 43
Posty: 702
Lokalizacja: Krosno
Moje BMW: 330Ci/535D/M3/M3/X5
jezdzilem na 15mm - mniejsze odpadaja ze wzgledu na pierscien - nie zauwazylem zadnych negatywnych roznic .. u mnie byla to koneiczniesc z tego wzgledu ze z gwintem sie felgi nie miescily .. ogolnie moge jak najbardziej polecic 15mm .. zreszta mam chyba 6 sztuk w garazu takich ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 marca 2008, 08:48 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 14408
..::CZARNY::.. napisał(a):
W praktyce też, ale słuszne spostrzeżenie z za małym ET


:ok:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 marca 2008, 09:41 
Offline
Forumowicz

Posty: 338
Lokalizacja: starachowice
bimmerkuba11 napisał(a):
Nie musisz sie bac dystansow ale 10mm w E36 odpadaja. Problem polega na tym ze pierscien centrujacy na piescie ma 12mm wiec dystans 10 zakryje go prawie w calosci i nie bedzie centrowal felgi. Musisz wiec kupic dystans z pierscieniem centrujacym a te zaczynaja sie od 15mm co i tak nie jest jakims wielkim obciazeniem czy poszerzeniem
Mowi sie ze do uzytku drogowego nie powinno sie stosowac dystansow szerszych niz 25-30mm i wzwyz. Ja po zalozeniu gwintu musialem wlozyc dystans ktorego na poczatku bylem mega przeciwnikiem ale szybko docenilem jego zalety. A co do srub to wspominam tylko bo wydaje sie to formalnoscia musisz kupic o tyle dluzsze od seryjnych ile mm ma dystans. I nie warto oszczedzac na tym elemencie jak juz chcesz kupic kup dobrej firmy. I najlepiej jest wkladac o 2-5mm szerszy na tylna os.


z tym centrowaniem na dystansie rzeczywiscie masz racje,takie dystanse zaczynaja sie od 15mm.A problem polega na tym ze na tyl zaden dystans juz mi nie wejdzie,opona mija zewnetrzny rant o kilka mm,i to mnie martwi przod bedzie szerszy o te 3cm a tyl pozostanie bez zmian.

_________________
Zobacz moje 325i-zmian ciÂąg dalszy...str 4


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 marca 2008, 11:34 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 1903
Lokalizacja: Tuchola
Moje BMW: E30 344i
Kod silnika: m62b44
Garaż: E36 Coupe 325i
E30 Coupe 344i
maku325i napisał(a):
z tym centrowaniem na dystansie rzeczywiscie masz racje,takie dystanse zaczynaja sie od 15mm.A problem polega na tym ze na tyl zaden dystans juz mi nie wejdzie,opona mija zewnetrzny rant o kilka mm,i to mnie martwi przod bedzie szerszy o te 3cm a tyl pozostanie bez zmian.


so what? Poszerzajac przod staje sie on stabilniejszy od tylu, wiec auto w konsekwencji bedzie bardziej nadsterowne. Jesli bedziesz chcial z tego korzystac, wyczujesz to :D wszystko zalezy do czego auto ci sluzy i jak jezdzisz, ogolnie dystanse na sam przod do zabawy w bmw to swietne rozwiazanie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 marca 2008, 14:40 
Wcale nie jest tak ze skoro tyl jest wezszy to lepiej sie autko slizga. Latwiej wchodzi w te poslizgi ale daje sie gorzej w nich kontrolowac. To tak jak kiedys byla moda na driftowanie z oponami zuzytymi z tylu no fakt latwiej bylo jechac bokiem ale autko nie dawalo takiej latwosci w kontrolowaniu sie. Poza tym jesli jezdzisz autkiem na codzien i lubisz szybko jezdzic zwlaszcza po lukach i zakretach to dodatkowa nadsterownosc jest niepozadanym elementem. Mozesz kombinowac np z poszerzeniem nadkoli ale jesli zdecydujesz sie na takie drastyczne srodki trzeba to przeprowadzic w dobrej firmie wg sztuki bo inaczej bedziesz mial klopoty jak Ci cos zacznie kwitnac.


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 marca 2008, 11:19 
KotSylwester napisał(a):
:ok:


:ok:


Góra
  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 19 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL