BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 3 maja 2025, 01:32

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] 1.8 IS na 2.0 ?
PostNapisane: 30 czerwca 2008, 23:26 
Offline
Forumowicz

Posty: 246
Lokalizacja: Leszno
Moje BMW: Jetta A5
Witam!

Jak w temacie !

Interesuje mnie swap z 1.8 is na 2.0
głownie pytanie do kolegów:
Czy skrzynia podejdzie od I'ski ?
Dyfer?
Również co trzeba by zmienić żeby przełożyć na 2.0
proszę również o nie pisanie np jak już swap to na 2.5 :P
Bo generalnie sprawa ma sie tak że silniczek mam za darmo tylko kwestia ile jeszcze trzeba by pozmieniać żeby takiego swapa zrobić... :)

_________________
"Nie dziękuj " kliknij "Pomógł" :super:

VW on board :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 lipca 2008, 06:45 
Offline
Naczelny bimbrovnik
Avatar użytkownika

Posty: 9076
Lokalizacja: PTU
Moje BMW: e30
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=77118
Wiesz, nawet z darmowym silnikiem nie chciałoby mi się tego tykać. Seryjna 320 ma do 100 9.9 s., a IS, o ile dobrze pamiętam, 10.2 s., przy czym 320 wyraźnie więcej pali.
Sorry że nie na temat, ale moim zdaniem, bez sensu.

_________________
Obrazek

One redline a day keeps a mechanic away.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 lipca 2008, 08:04 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 37
Posty: 991
Lokalizacja: biaÂłystok
Moje BMW: e36 Coupe
Kod silnika: m52b20
ja wlasmnie byłem w takiej samej sytuacki miałem w aucie is'a a w garzau obok kompletne 320 z tegosamego roku tylko ze skasowana. co fakt to fakt roboty sporo bo tzreba przelaozyc wszystko łacznie z poduszkami pod silnik i satbilizatorem konczac na elektryce;/ ogolnie zachodu baaardzo duzo ale ja mam bardzozdolego braciszka:D
silnik to nie wszystko;/ dotego jeszcze wydech filtr powietrza
ale hamulce zostaja tesame. skrzynia chyba tez ta sama dyfer tez


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 lipca 2008, 13:29 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 42
Posty: 652
Lokalizacja: Ruda Śląska
Moje BMW: e36
Kod silnika: m42b18 swap m50b20
hmm, to w mojej sytuacji chyba też się nie opłaca robić swapa z 1.8is na 2.0.
mój IS to sie juz do niczego nie nada po zalaniu wodą i myślałem żeby włożyć 2.0


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 lipca 2008, 13:34 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 37
Posty: 991
Lokalizacja: biaÂłystok
Moje BMW: e36 Coupe
Kod silnika: m52b20
jezeli silnik kwalifikuje sie do wymiany to albo wkladaj taki sam wtedy masz najmniejpracy a jak juz decydujesz sie na r6 to cos mocniejszego niz 2,0


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 lipca 2008, 13:50 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 42
Posty: 652
Lokalizacja: Ruda Śląska
Moje BMW: e36
Kod silnika: m42b18 swap m50b20
chyba raczej będę szukał taki sam motor, powód-ograniczony budżet :/ szyba że uda mi sie kupic blok w dobrym stanie do IS M42 bo góra jest sprawna.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 lipca 2008, 14:20 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 36
Posty: 782
Lokalizacja: Jaworzno (Śląsk)
Jedynym słowem - BEZSENS! Po co? Dla 10PS? SWAP w tym przypadku to nie tylko silnik, jeszcze hamulce, zawieszenie, etc. Ja jestem takiego zdania, jak SWAP, to tylko na tą samą jednostkę, ew. na sporo większą 2,5 ew. 2,8.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 lipca 2008, 16:14 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 167
Lokalizacja: BolkĂłw
MaRio-sKaTe napisał(a):
Jedynym słowem - BEZSENS!


Dokładnie.....lepiej kup sobie wkładkę K&N załóż strumienice jakiś wydech itp i już przybędzie
Ci te 10 koników :hyhy:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 lipca 2008, 16:35 
hola hola :)

MaRio-sKaTe napisał(a):
jeszcze hamulce,


po co? czym one się takim różnią? :)

MaRio-sKaTe napisał(a):
zawieszenie,


hola hola, zawieszenie m-tech w is i 320 to praktycznie identyko!!

zwłaszcza, że Alchemikk, o ile dobrze czaje i tak ma bardzo twarde, więc myślę, że powinno poradzić sobie, jak nie, to nie jest to aż taka tragedia.

MaRio-sKaTe napisał(a):
etc.


ale jakie etc.? wziąć, podpiąć, poprowadzić wiązkę, chłodnica ta sama praktycznie, podobnie pół osie, dyfer, zostają, no i tylko chyba skrzynia i wał to nie jestem pewny do końca.

więc jeśli silnik za darmo z osprzętem, no to skrzynia, wał i ja bym się chyba podjął :)


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 lipca 2008, 17:39 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 694
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: e36
Kod silnika: m52b20
Czarny Podjal bys sie tego inwestujac z 2-3tys zl bo tyle to kosztowac chyba bedzie dla samej charakterystyki pracy silnika? bo oprocz tego to same minusy, ciezszy, i wiecej pali, koszty utrzymania no bo wiecej cylindrow, zmiana w dokumetach aby bylo legalnie , bo co z tego ze silniki nie musza juz miec numerow takich jak rama jak musza miec pojemnosc (chyba)
Jak dla mnie Bez sens.

_________________
Moje byłe qp
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=278860#278860
BMW EuroTrip (46 BMW Club Europatreffen )
http://pl.youtube.com/watch?v=R2BJ8VX0qto


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 lipca 2008, 18:26 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 37
Posty: 991
Lokalizacja: biaÂłystok
Moje BMW: e36 Coupe
Kod silnika: m52b20
..::CZARNY::.. napisał(a):
hola hola, zawieszenie m-tech w is i 320 to praktycznie identyko!!
do r 6 idzie inny stabilizator niz w is a pozatym hamulce dyfer zostaja.
wiez zostaje walka z elektryka :znudzony:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 lipca 2008, 21:13 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 42
Posty: 652
Lokalizacja: Ruda Śląska
Moje BMW: e36
Kod silnika: m42b18 swap m50b20
z tego co sie dowiedziałem to 2.0 mozna wsadzic bez problemu tylko musi być silnik ze skrzynia i wszystko zostaje to samo.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 lipca 2008, 23:04 
szwedu napisał(a):
Czarny Podjal bys sie tego inwestujac z 2-3tys zl bo tyle to kosztowac chyba bedzie dla samej charakterystyki pracy silnika?


jakbym miał gdzie, wolny czas, to czemu nie?

chociaż do laluni na pewno nie. jak wsadzać, to już jakiegoś big dick madafaka :]


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 lipca 2008, 01:55 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 694
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: e36
Kod silnika: m52b20
..::CZARNY::.. napisał(a):
szwedu napisał(a):
Czarny Podjal bys sie tego inwestujac z 2-3tys zl bo tyle to kosztowac chyba bedzie dla samej charakterystyki pracy silnika?


jakbym miał gdzie, wolny czas, to czemu nie?

chociaż do laluni na pewno nie. jak wsadzać, to już jakiegoś big dick madafaka :]

No, a więc ma sie rozumieć :rotfl:
kris185 napisał(a):
z tego co sie dowiedziałem to 2.0 mozna wsadzic bez problemu tylko musi być silnik ze skrzynia i wszystko zostaje to samo.

no nie wszystko bo cala elektryke musisz swapowac bo ci chyba nie ruszy na kompie gdzie sa tylko 4 wtryski prawda ? do tego dochodzi problem z immo i wysylanie kompa na lamanie ewesa.

_________________
Moje byłe qp
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=278860#278860
BMW EuroTrip (46 BMW Club Europatreffen )
http://pl.youtube.com/watch?v=R2BJ8VX0qto


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: 1.8 IS na 2.0 ?
PostNapisane: 31 lipca 2008, 08:40 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 508
Lokalizacja: WSC
Alchemikk napisał(a):
Witam!

Jak w temacie !

Interesuje mnie swap z 1.8 is na 2.0
głownie pytanie do kolegów:
Czy skrzynia podejdzie od I'ski ?
Dyfer?
Również co trzeba by zmienić żeby przełożyć na 2.0
proszę również o nie pisanie np jak już swap to na 2.5 :P
Bo generalnie sprawa ma sie tak że silniczek mam za darmo tylko kwestia ile jeszcze trzeba by pozmieniać żeby takiego swapa zrobić... :)


Kolego taki swap jest zupełnie bezcelowy. Narobisz się i okaże się, że chodzi tak samo jak IS. 10KM więcej, ale i nieco cięższy silnik. Napisałeś, żeby nie pisać, żeby swapować na większe jednostki. Popatrz sobie na spalania m52b20, m52b25, oraz m52b28. Jak zauważysz są prawie takie same. Różnice są kosmetyczne. Więc jak masz się narobić, naprzerabiać, to tyle samo pracy wyniesie 2.0L, co 2.8L, różnica jest taka, że wsadzisz 2.0L i poza dźwiękiem nie będzie róznicy na korzyść z IS, spalanie zauważalnie podskoczy, to o ile wsadzisz 2.8L poczujesz, że żyjesz.
Skoro masz silnik 2.0L, to sprzedaj go, sprzedaj silnik IS i kup sobie najlepiej m54b30.
Taki swap jak chcesz zrobić jest idiotyczny.

PS jeśli to silnik m50b20 to już wogóle nie rozumie sensu zmian.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 lipca 2008, 14:02 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 42
Posty: 652
Lokalizacja: Ruda Śląska
Moje BMW: e36
Kod silnika: m42b18 swap m50b20
szwedu napisał(a):
no nie wszystko bo cala elektryke musisz swapowac bo ci chyba nie ruszy na kompie gdzie sa tylko 4 wtryski prawda ? do tego dochodzi problem z immo i wysylanie kompa na lamanie ewesa.

Tak to wiadomo że R6 nieruszy na kompie od R4 :hyhy:
Myslę że zostane przy IS-ie poszukam dobrego silnika i go włoże Aa robic swapa na 2.5 to troszke mi kasy braknie na wszystko ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 sierpnia 2008, 00:22 
Offline
Forumowicz

Posty: 246
Lokalizacja: Leszno
Moje BMW: Jetta A5
Wiem wiem cała sprawę już przestudiowałem i silnik 2.0 już poszedł w Polske i powoli powoli małymi kroczkami zbliżam sie do m52b28 ;)

Pozdro:)

_________________
"Nie dziękuj " kliknij "Pomógł" :super:

VW on board :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 sierpnia 2008, 10:08 
Offline
Naczelny bimbrovnik
Avatar użytkownika

Posty: 9076
Lokalizacja: PTU
Moje BMW: e30
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=77118
Alchemikk, imho słuszna decyzja, powodzenia życzę :ok:

_________________
Obrazek

One redline a day keeps a mechanic away.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 sierpnia 2008, 14:53 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 694
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: e36
Kod silnika: m52b20
:hurra: nasze marudzenie na darmo nie poszlo

_________________
Moje byłe qp
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=278860#278860
BMW EuroTrip (46 BMW Club Europatreffen )
http://pl.youtube.com/watch?v=R2BJ8VX0qto


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 sierpnia 2008, 21:30 
Offline
Forumowicz

Posty: 246
Lokalizacja: Leszno
Moje BMW: Jetta A5
szwedu napisał(a):
:hurra: nasze marudzenie na darmo nie poszlo


num hehe :) mam nadzieje ze plan niedługo zostanie wdrążony narazie zbieram jeszcze pieniążki żeby wszytko odrazu kupić do swapa i potem juz tylko zostaje.... :hyhy:

Pozdro

_________________
"Nie dziękuj " kliknij "Pomógł" :super:

VW on board :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 8 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL