BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 3 maja 2025, 13:05

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 85 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] Podrasowanie seryjnej e36 318i
PostNapisane: 15 września 2008, 00:22 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 34
Posty: 2352
Moje BMW: e92 LCI 330i
Witam mam pytanie?mam e36 92' 318 i właśnie chcę się dowiedzieć czy można jakoś ją podciągnąć w osiągac typu wstawienie strumienica, katalizatory inne np. od is byłby dobrą sprawą? Wogóle chce się dowiedzieć co moge takiego zrobić by nie spierniczyć autka tylko je podciągnąć do momentu jemu wystarczającemu "moc". Da się tak czy nie za bardzo? pozdrawiam! i czekam na porady :)

_________________
Było:
Obrazek
E36 318 93'
E32 735i 92'
E36 318i 92'


Ostatnio edytowano 24 marca 2009, 21:02 przez Dankam735i, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 września 2008, 06:40 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 1868
Lokalizacja: Otwock
Moje BMW: Wierne
Kod silnika: M52B28
wstawienie strumienicy nie zwiekszy ci mocy jedynie niewiele moze podnieść moment obrotowy, wycięcie katalizatora owszem (*oraz zmiejczy niewiele spalanie).
Rewelacji nie zrobisz ale najlepszym sposoben na to obróbka głowicy.
+ chip który w silniku wolnossącym da ci 5-10%. (ja mam u siebie chipa chociaż sceptycznie byłem do tego nastawiony, ale się myliłem). Na forum sprzedaja chipy po 150 zł i według mnie jest to dobra inwestycja

_________________
[you] zobacz moje E36 coupe na syndykacie lub na 3er lub na sporcie
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 września 2008, 09:16 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 7229
Lokalizacja:
Moje BMW: E36 & E46
Kod silnika: M42 & M52
Dokładnie wywalenie katalizatora da Ci trochę odczuć różnice w obrotach i spalaniu...
ino tylko pytanie czy zależy Ci na tuningu dla amatora czy profesjonalny...
Bo jak dla amatora to wycięcie kata będzie w sam raz :rotfl: :rotfl: :rotfl:
a jak profesjonalny to należy zmodernizować cały układ wylotowy a nie sam kat :hyhy: :hyhy:
Co do Chipa to jedynie kupuj na forum.... bo tu ktoś robi to naprawdę dobrze :)
i nie drogo :hyhy: :hyhy: :hyhy:
Filtr powietrza wstaw bawełniany a nie papierowy w miejsce oryginalnego... do też dużo daje!
stożki to przegięcie :zalamany: :zalamany: :zalamany: bynajmniej montowane w miejsce oryginalnej puszki....
Zawsze możesz lekkie koło zamachowe wstawić... no i głównie obróbka samego silnika...

_________________
Sprzedam fele 16" + roczne opony...
E36 ALPINWEISS... Sprawdź... :hyhy:
E46 COSMOSSCHWARZ... Sprawdź... :hyhy: :hyhy: Nowe foty strona 31!!!!!!!!!!!!!!!!!
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 września 2008, 11:46 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 3477
Lokalizacja: Kozienice
ja proponuje zostawic tak jak jest, przyzwyczaic się i za rok kupisz sobie 328 i tyle,
władujesz kupe kasy w przeróbki amatorskie, pojedziesz na chamownie i okaże się ze ma mniej mocy niz było w oryginale
żeby 1,8 zaczeło jechac trzeba władowac worek floty
ja bym sie przyzwyczaił do 115km i tyle
jak masz gaz to go wywal go, to bedzie najlepszy tuning i najtańszy

_________________
SPRZEDAM CHROMLINE DO E30 CABRIO

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 września 2008, 21:49 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 906
Lokalizacja: Podkarpacie
chip i wkładka ok 250 zł jeżeli da coś to warto zainwestować nie są to duże pieniądze a zawsze mogło by obudzić bestie w m40 :hyhy: ja mam zamiar coś takiego zakupić ale jak narazie nie ma na to kasy hehe a czy to coś do to sie zobaczy ludzie niby chwalą ale to trzeba sprawdzić osobiście bo jak narazie nikt tego nie zhamował(chyba że gdzieś jest wykresik z chpia na m40 to chętnie bym zobaczył :zawstydzony: )

_________________
Zobacz nowy nabytek e39 '99 :) http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=124248

Była e36 '92 http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=50317&start=20

E30 qp m20b20 '83 :) http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=59193&start=20&hilit=m20b20


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 września 2008, 22:10 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 1903
Lokalizacja: Tuchola
Moje BMW: E30 344i
Kod silnika: m62b44
Garaż: E36 Coupe 325i
E30 Coupe 344i
dokladnie wymien sobie filr paliwa i powietrza, daj nowe swieczki jesli juz trzeba i daj spokoj z reszta - szkoda zachodu


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 września 2008, 07:40 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 7229
Lokalizacja:
Moje BMW: E36 & E46
Kod silnika: M42 & M52
Nie wiem jak wy ale po to się to nazywa tuning amatorski... aby małymi kosztami coś zmienić...
jak każdy będzie podchodził tak jak wy do tego: to się nie opłaca , to za dużo, to Ci mało da... albo najlepsze... zmień samochód... i to ma być wasza pomoc????????
TO PO CO DAJECIE TAKIE RADY????????? Jak ktoś chce coś zrobić to piszcie co może zrobić a nie czy to się opłaca bo nie taki jest temat tego POSTA! :wstyd: :wstyd: :wstyd:

_________________
Sprzedam fele 16" + roczne opony...
E36 ALPINWEISS... Sprawdź... :hyhy:
E46 COSMOSSCHWARZ... Sprawdź... :hyhy: :hyhy: Nowe foty strona 31!!!!!!!!!!!!!!!!!
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 września 2008, 07:45 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 15986
Lokalizacja: Los Santos
Moje BMW: E30 E46 E83
Kod silnika: M20B25 FTMW!!!
Garaż: ᶘ ᵒᴥᵒᶅ
Małymi kosztami to se można dywaniki zmienić na tacki od grilla.

_________________
BMW z duszą skończyły się na Kill 'em All.
Obrazek
Było: '92 E36 320i 2d diamantschwarz/stoff anthrazit; '98 E46 323i 4d farngruen/leder hellbeige, '97 E36 323i->328i 2d arktissilber/leder montana schwarz
Jest: '90 E30 325i 2d diamantschwarz/leder bison schwarz (M3), '05 E46 330ci stahlblau/leder schwarz, '08 E83 X3 3.0si alpinweiss 3/leder nevada tabak


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 września 2008, 07:57 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 34
Posty: 2352
Moje BMW: e92 LCI 330i
Morfii napisał(a):
TO PO CO DAJECIE TAKIE RADY????????? Jak ktoś chce coś zrobić to piszcie co może zrobić a nie czy to się opłaca bo nie taki jest temat tego POSTA! :wstyd: :wstyd: :wstyd:


:hurra:

TomekB napisał(a):
Małymi kosztami to se można dywaniki zmienić na tacki od grilla.


Lub zamienić na dywan z dużego pokoju :rotfl:

_________________
Było:
Obrazek
E36 318 93'
E32 735i 92'
E36 318i 92'


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 września 2008, 09:25 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 7229
Lokalizacja:
Moje BMW: E36 & E46
Kod silnika: M42 & M52
He, he... może i to śmieszne ale założę się że połowa osób która ma BMW ma syf w środku...
Więc i porządne dywaniki to też coś....

_________________
Sprzedam fele 16" + roczne opony...
E36 ALPINWEISS... Sprawdź... :hyhy:
E46 COSMOSSCHWARZ... Sprawdź... :hyhy: :hyhy: Nowe foty strona 31!!!!!!!!!!!!!!!!!
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 września 2008, 09:31 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 15986
Lokalizacja: Los Santos
Moje BMW: E30 E46 E83
Kod silnika: M20B25 FTMW!!!
Garaż: ᶘ ᵒᴥᵒᶅ
Morfii napisał(a):
He, he... może i to śmieszne ale założę się że połowa osób która ma BMW ma syf w środku...
Więc i porządne dywaniki to też coś....


No panie, taki tuning to już nie w kij dmuchał! Jeszcze futrzaste pokrowce na fotele i można do Torunia jechać.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 września 2008, 09:57 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 7229
Lokalizacja:
Moje BMW: E36 & E46
Kod silnika: M42 & M52
... o pokrowcach nic nie mówiłem :P :P :P :P


PS.
Jeśli chip za 150zł z forum jest nie opłacalny to co według was jest???
Bo na pewno nie zmiana auta :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl:
A wycięcie kata można zrobić samemu jak się ma spawarkę a jak się jej nie ma to za 30 zł. powinno się to pospawać ładnie :hyhy:
To jest coś co można zrobić samemu... i nie wydawać grubej kasy!
Jak ktoś nigdy tak nie eksperymentował to dziwne żeby brał się za tuning pro.

_________________
Sprzedam fele 16" + roczne opony...
E36 ALPINWEISS... Sprawdź... :hyhy:
E46 COSMOSSCHWARZ... Sprawdź... :hyhy: :hyhy: Nowe foty strona 31!!!!!!!!!!!!!!!!!
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 września 2008, 11:44 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 1903
Lokalizacja: Tuchola
Moje BMW: E30 344i
Kod silnika: m62b44
Garaż: E36 Coupe 325i
E30 Coupe 344i
Przez wywalenie kata powstaje zachwianie zjawisk falowych wystepujacych w układzie wydechowym, ktore sa wynikiem skomplikowanych obliczen inzynierow z monachium.

Układy dolotowe i wydechowe sa bardzo dobrze wykonane w tych autach i kazda domowa ingerencja psuje charakterystyke silnika.

MOC - dla tych co sie nia podniecaja:
Nie wazna jest moc maksymalna, tylko zakres w obrotow w ktorych jest ona dostepna.

Lepiej miec 170KM ale rozwijane plynnie i z samego dolu niz 190 KM dostepne przy 6000obr, a nizej jest wielki podjazd pod gore (wyglad krzywej przebiegu mocy).

(oczywiscie mowa o uzytkowaniu codziennym a nie wyscigach gdzie sie korzysta z przedzialu obrotow 5500-7000 i tak w kolko)

Domowymi sposobami na ogol przesuwa sie moc maksymalna wyzej

O czipach sie nie wypowiadam bo nie bede psul nikomu interesu, fakt ze przyrosty sa - 5% prawie ze gwarantowane, do 10% max.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 września 2008, 11:46 
Cytuj:
żeby 1,8 zaczeło jechac trzeba władowac worek floty
ja bym sie przyzwyczaił do 115km i tyle


ooo tak, zgadza się. można wycisnąć naprawdę imponujące czasy z m40, ale trzeba włożyć ze 10 worków kasy, by zrobić konkret turbo i inne pierdoły :)

trzeba się przyzwyczaić jak pisze esiu, do 115PS i koniec. jedynie, co można, to pobawić się charakterystyką. ja w swojej zamuliłem na niższych obrotach, a odmuliłem na wyższych przelotowym tłumikiem i wkładką k&n. wyniki potwierdzone wielokrotnymi próbami. z resztą, to normalne, zazwyczaj taka jest konsekwencja babrania się z dolotem i wylotem.

Jednakże, wielkich zysków mocy tutaj nie ma. Najlepiej powymieniać wszystkie filtry, świece, żeby trzymała chociaż serię.
Dodatkowo, pozbyć się wszelkiego balastu, żadne bagażniki dachowe, żadne spojlery, nie potrzebna nam siła dociskowa i opory dodatkowe! Do tego jak najlżejsze felgi i nie za grube opony. Po zmianie z 195 na 225 czas 0-100 spadł mi o 1.2s ;( ;( ;(

(ale za to w zakrętach nadrabiam duuużo :luka: )


A chip za 150zł to największy bezsens jaki można wymyślić.

Przesuwa odcinkę. Tylko po co? Po to, gdy złapie się boka wkręcić silnik na 7tyś?

No i co to za beemka, która nie robi ŁUTUTUTUTUTUTUUTUTUTUUUUuuuuuuuuu?

Po drugie, ja miałem takie badziewie. Auto nie chodziło w ogóle na obrotach jałowych. Sprzedający pan twierdził, że mam zwalony czujnik na wale. Yhymm, jasne, tylko, że na ori sterowaniu śmiga jak należy wszystko :wstyd:

Po czwarte. Czipy mają mapy jakieś tam inne, zmienione, ale obliczane pod konkretne ustawienia dolotu, wylotu. To też strojenie kompa się zawsze robi po konkretnych modach, ALE NIE CZIPEM ZA 150 Z UNIWERSALNYMI MAPAMI. Ja nie wierzę w te 10% z uniwersalnej płytki. Już lepiej "czip rezystor" kupić z allegro. Jest tańszy, a też mamy efekt "psychotuningu" :wstyd:

Po piąte.. Montując 150złotówkowy czips, musimy otwierać puszkę z kompem. Wyjmować, zdejmować obudowy itd. Problem w tym, że samochód pracuje w warunkach, gdzie mamy wilgoć, deszcze, śniegi etc. Komp jest fabrycznie zabezpieczony przed wilgocią i bakteriami, jeśli otwieramy tą obudowę, nie będzie już nigdy dobrze zabezpieczony przed wilgocią, nawet przy samym otwieraniu zawsze się jakaś pożywka dostaje do środka i rozwijają się mikrobakterie, które nawet bez działania wilgoci potrafią zająć się kompem w nieprzyzwoity sposób. Konsekwencje mogą być różne.

Ja tam testowałem te badziewie, strata kasy, czasu, no i bezsensowne otwieranie kompa. Jeśli chcemy czip tuningu, to trzeba stroić kompa, a nie czipy zdejmujące odcinki, na których czasami auto nie odpala, albo nie działa poprawnie.

I o. Tak O!


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 września 2008, 11:53 
Cytuj:
Układy dolotowe i wydechowe sa bardzo dobrze wykonane w tych autach i kazda domowa ingerencja psuje charakterystyke silnika.


Dla jednego "psucie" będzie "usprawnianiem", zależy co kto lubi.

qrax napisał(a):
Domowymi sposobami na ogol przesuwa sie moc maksymalna wyzej

O czipach sie nie wypowiadam bo nie bede psul nikomu interesu, fakt ze przyrosty sa - 5% prawie ze gwarantowane, do 10% max.


I tak samo jest z tymi zakichanymi czipsami. To logiczne, jak taki sam moment obrotowy, ale wyżej, no to konsekwencją tego jest wyższa moc. Ale to tylko moc max. Czyli komercyjny parametr.

qrax napisał(a):
Lepiej miec 170KM ale rozwijane plynnie i z samego dolu niz 190 KM dostepne przy 6000obr, a nizej jest wielki podjazd pod gore (wyglad krzywej przebiegu mocy).


Tyle, że na krzywej mocy nic nie widać :) Dużo lepiej i na dłoni wykres momentu.


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 września 2008, 15:31 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 1903
Lokalizacja: Tuchola
Moje BMW: E30 344i
Kod silnika: m62b44
Garaż: E36 Coupe 325i
E30 Coupe 344i
..::CZARNY::.. napisał(a):
Tyle, że na krzywej mocy nic nie widać :) Dużo lepiej i na dłoni wykres momentu.


tak tylko ze nie wszyscy wiedza co to jest moment obrotowy, za to pojecie mocy znaja nawet wlasciciele tico (MOC sni im sie po nocach)

a jak masz wykres mocy w fukncji obrotow to juz sobie wykres momentu tez wyznaczysz :hyhy:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 września 2008, 12:06 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 565
Lokalizacja: Szczecin
Moje BMW: e36 332i
Kod silnika: s50b32
ja własnie przerabiam temat tuningu 318i m40.pisałem juz o tym na innych forach bmw.silnik bedzie składany(juz 3 raz) na wszystkich nowych czesciach typu uszczelki,uszczelniacze,popychacze,pierscienie itd.(orginałach lub zamiennikach takiej samej jakosci),ze sportowym wałkiem,przerobionymi dzwigniami zaworowymi,skorygowanym kolektorem wydechowym(lrzejsze miseczki),obróbką głowicy(planowanie,docieranie,polerowanie kanałów itd.) do tego polerowany kolektor dolotowy,sprzęgło sachs preformance,lekkie koło zamachowe.oprócz tego auto posiada dedykowany wydech supersprinta,airbox simoty,short shift i chipa robionego na zamówienie z mapami na paliwo 98(niebawem bedzie na 100) i odcinką 7200.auto przed ostatnimi modyfikacjami robiło 100(odcięcie przy 105kh/h) na drugim biegu w granicach 8,5 sekund,na 5 biegu idzie do odciecia przy ponad 220km/h bez zadnego problemu.waga auta około 1150kg,porusza sie na felgach 15" z oponami 205/50.koszty samych czesci około 4000zł.jak auto zostanie skonczone wrzuce jakies fotostory i wykresy.pozdrawiam maniaków tuningu M40:)

ps.1.8 M40 ma seryjnie 113KM,1.8 M43 ma 115KM


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 września 2008, 14:34 
reza napisał(a):
ps.1.8 M40 ma seryjnie 113KM,1.8 M43 ma 115KM


nieprawdę piszesz panie :)

tyle mają auta z seryjnym katem.

M40B18 seryjne bez kata ma 115PS i 165Nm.

reza, auto było hamowane? Jaki ma teraz stopień sprężania?

Dziady z BMW zrobili najmniejszy spośród jednostek tam oferowanych, tylko 8.8 :wstyd:


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 września 2008, 15:30 
Offline
Forumowicz

Posty: 283
Lokalizacja: Gliwice
a kolektory wydechowe ? ,barany - co onich myslicie ,czy np w takim 320i sprawdzilyby sie ? ostatnio czytalem artykul kolesia co do m20b20 wsadzil barany, czip alpiny, wkladke k&N , no i z seryjnych 129km zrobilo mu sie 150km :) , i wlasnie sam zastanawiam sie nad takim kombo ( wkladke juz mam :cool: ) .
barany nowe na allegro polerowane w cenie 900-1200zl , chip z vtechu wraz z indywidualnym strojeniem okolo 1200zl .

no nic, narazie doprowadzam moje m20b20 do stanu serii,a potem sie zobaczy :oczami:

_________________
++PS3- this is living++

MOJE RESORAKI:
e30 cabrio: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=30359

juz niestety byle e36 compact : http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=26115

ZOBACZ JESIENNA SESJA Z PAMO I TOMASHEM : http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=32257

ps3 yz yn da hauz


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 września 2008, 16:30 
diolek napisał(a):
chip z vtechu wraz z indywidualnym strojeniem okolo 1200zl .


taki czip jak najbardziej ma sens :ok:


Góra
  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 85 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 33 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL