BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 4 maja 2025, 01:20

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 40 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E30] monster 316i
PostNapisane: 6 grudnia 2008, 12:49 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 6
Lokalizacja: Kwidzyn
Witam mam pomysła ale nie wiem czy da sie zrealizowac.. chodzi o to że posiadam Baware e30 316i (105kM) i tak chciałbym go zrobic mianowicie silnik nie bude... wiem że każdy napisze to kup sobie wiekszy motor z wiekszymmomentem i mocą standard... Projekt polega na tym aby nie zmieniac silnika ani modelu... Chciałbym zrobic mechaniczny tuning 1,6 i podniesc moc i moment... Zrobic auto na przysłowiowe słowa" mały ale wariat" nie sztuka jest kupic wiekszy silnik wiecej koni i sie nim chwalic i jechac ..... jechac..... a tu nagle e30 316 smiga ci koło nosa a masz 220km?h na blacie i co zdziwko nie?? i to jakie hahahah rozpacz i płacz i zastanawiasz sie czy czasem nie poszedł czujnik predkosci na moscie hehehehe ale nieeeeeeeee to zwykłe a raczej niezwykłe 1,6 wciaga ciebie nosem i zobaczccie ile radosci daje jazda... 316 z 21-letnim przebiegiem łyka nową "trójeczke" heheheh ... i jak pomysł dobry... jestem ciekaw na jakiej mocy stane i na jakim momencie... ma byc silnik 1,6 od bmw M40... jak ktos ciebie zatrzyma i powie podnies klape i otwierasz a on zdziwko i mówie" zwykłe 1,6i" hehehehehe... i pytanie do was jakie jest wasze zdanie na ten temat i jakie mozna wprowadzic modyfikacje na poprawe jaknajwiekszych osiagów mocy i momentu... uwzgledniamy wszystko niepatrzac na pieniądze... w gre wchodzi nawet podtlenek azotu(gaz rozweselajacy) .. czekam na wsze posty...

_________________
BMW :::: (Oo=00=oO)::::: BMW


Ostatnio edytowano 7 grudnia 2008, 19:55 przez robson21, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 grudnia 2008, 13:08 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 678
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: e46 compact
Kod silnika: M54B22
tak to tylko w erze :rotfl: ale skoro budżet "nieograniczony" to jakieś cuda można zdziałać ;)

_________________
328 na fioletowo
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 grudnia 2008, 13:12 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 973
Lokalizacja: Szczecin
Moje BMW: E91+E36M54
Kod silnika: N47 + M54
jak chcesz mieć szybkie e30 to:
1. ochłoń
2. zmień silnik (jeśli swap dalej nie wchodzi w grę to patrz pkt1)

_________________
brak zgody administracji forum na reklamę


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 grudnia 2008, 13:15 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 565
Lokalizacja: Szczecin
Moje BMW: e36 332i
Kod silnika: s50b32
najpierw pojedz na hamownie i sprawdz ile ci zostało z serii,jak bedzie dobrze to:

strumienica,magnetyzer,tłumik koncowy 2x100 dtm,stożek z allegro,sportowe swiece i na koniec zeby wszystko chulało chip rezystor a jesli budżet nieograniczony to mozesz sie pokusic o turbine dolotu z 2 śmigiełkami :hyhy:

a tak na poważnie sa 2 warianty:

1.obróbka głowicy,sportowy wałek,kolektor z kwasówki(baran),dedykowany układ wydechowy lub robiony na zamówienie,renomowany dolot(airbox),program pod modyfikacje,plus różne duperelki.cena samych klamotów to około 4000zł(z uwzglednieniem elementów współpracujących,uszczelek itd.) bez programu.przyrost mocy max 35%

2.turbo.koszt całkowity około 10000zł,przyrost mocy 60-70%

nic innego nie wyczarujesz.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 grudnia 2008, 13:35 
Offline
Uzależniony od forum :)

Wiek: 37
Posty: 10916
Lokalizacja: zlokalizowana
No i trzeba też sięgnąć po najtańsze konie mechaniczne - wybebeszenie wnętrza :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 grudnia 2008, 13:56 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 10112
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M4 M6
"a tu nagle e30 316 smiga ci koło nosa a masz 220km?h na blacie i co zdziwko nie??"

No nie bardzo, przeciętny beemkowicz pomyśli: spoko pojechało pewnie jakieś M52B28, fajny znaczek 316i na tylnej klapie

Nikt raczej nie bedzie rozkminiał czy to 316i z baranami airboxem czy turbo :zdziwko:

Ale skoro chcesz iść w tą stonę to spoko, trzeba tylko życzyć powodzenia jeśli naprawdę się za to zabierzesz

Ja uważam że to żeźba w g*** trochę

Żeby nie wyrzucić furmanki pieniędzy i nie zajeździć motoru robi się swap, bo lepiej wydać 5000zł za wrzut motoru M52B28 niż siedzieć co chwila w warsztacie i rzeźbić 316, po czym znowu coś znowu coś znowu coś i co chwila naprawiasz ulepszasz udoskonalasz stroisz żeby jeździło jak trzeba, auto więcej stoi z nowymi problemami niż jeździ a koszty i tak w efekcie wyjdą dużo większe...

_________________
http://www.andrew-performance.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 grudnia 2008, 14:20 
ANDREW E36 napisał(a):
spoko pojechało pewnie jakieś M52B28, fajny znaczek 316i na tylnej klapie


Trzeba być żółtodziobem wtedy, żeby tak pomysleć heheheh.

reza napisał(a):
a tak na poważnie sa 2 warianty:

1.obróbka głowicy,sportowy wałek,kolektor z kwasówki(baran),dedykowany układ wydechowy lub robiony na zamówienie,renomowany dolot(airbox),program pod modyfikacje,plus różne duperelki.cena samych klamotów to około 4000zł(z uwzglednieniem elementów współpracujących,uszczelek itd.) bez programu.przyrost mocy max 35%

2.turbo.koszt całkowity około 10000zł,przyrost mocy 60-70%

nic innego nie wyczarujesz.


Jest jeszcze trzeci.

Kompresor. Przy dobrych wiatrach można się zamknąć w 3000-4000zł. Może nawet mniej, jak się dobrze poszpera. Tak do 170-180 można by chyba 1.6 zrobić, żeby to nie był wcale wielki wyczyn.


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 grudnia 2008, 18:53 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 40
Posty: 768
Lokalizacja: Tomaszów Mazowiecki
Moje BMW: E46 Coupe
Kod silnika: M54b25
Nie jestem pewnien ale nie wiem czy do takich kompresorów i turbo nie bedzie lepszy silnik M10??? :niepewny: bo jest to ponoć solidniejsza konstrukcja niż M40

_________________
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=19775


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 grudnia 2008, 19:06 
Cytuj:
Nie jestem pewnien ale nie wiem czy do takich kompresorów i turbo nie bedzie lepszy silnik M10??? :niepewny: bo jest to ponoć solidniejsza konstrukcja niż M40


a tam, mniej wrażliwy rozrząd na tanie oleje, bo nie ma hydrauliki, a uturbić i ukompresorować się da jedno i drugie, aczkolwiek M40 bardziej się nadaje do turbo, jak do kompresora, wydajność na pewno będzie lepsza.


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 grudnia 2008, 19:36 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 3477
Lokalizacja: Kozienice
żeźbienie w 1,6 to jak ktos powiedział robota w gó.wnie
robson21, z tego m40 ile myslisz wyciągniesz kucy (pomijam doładowanie)
30km jak wycisniesz to bedzie wyczyn a koszta ogromne w zeczywistosci objedzie cie seryjne 1,8 is

albo robisz turbo czy kompresor albo pakujesz m54
zawsze mozna nalkeic sobie 316 na klapie

Fryderyk napisał(a):
Kompresor. Przy dobrych wiatrach można się zamknąć w 3000-4000zł. Może nawet mniej, jak się dobrze poszpera.

o czym Ty mówisz kolego :rotfl:

_________________
SPRZEDAM CHROMLINE DO E30 CABRIO

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: monster z E30 316i
PostNapisane: 6 grudnia 2008, 20:49 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 678
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: e46 compact
Kod silnika: M54B22
robson21 napisał(a):
jak ktos ciebie zatrzyma i powie podnies klape i otwierasz a on zdziwko i mówie" zwykłe 1,6i" hehehehehe...


skoro kasa nie gra roli, można poszukać jakiejś firmy, która zamontuje np. M52B28 albo innego potwora centralnie, a 1.6 zostawi pod machą dla picu, może ktoś nie zauważy zabudowy w kabinie :rotfl: swoją drogą gdzieś na youtube widziałem jakieś bardzo mocne saxo z napędem na tył :zdziwko:

_________________
328 na fioletowo
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 grudnia 2008, 20:52 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 15986
Lokalizacja: Los Santos
Moje BMW: E30 E46 E83
Kod silnika: M20B25 FTMW!!!
Garaż: ᶘ ᵒᴥᵒᶅ
Halo tu ziemia, jak mnie słychać?

_________________
BMW z duszą skończyły się na Kill 'em All.
Obrazek
Było: '92 E36 320i 2d diamantschwarz/stoff anthrazit; '98 E46 323i 4d farngruen/leder hellbeige, '97 E36 323i->328i 2d arktissilber/leder montana schwarz
Jest: '90 E30 325i 2d diamantschwarz/leder bison schwarz (M3), '05 E46 330ci stahlblau/leder schwarz, '08 E83 X3 3.0si alpinweiss 3/leder nevada tabak


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 grudnia 2008, 21:23 
///ESIU napisał(a):
o czym Ty mówisz kolego :rotfl:


Jak to o czym. O kosztach, w jakich jest to w pełni realne, żeby taki silnik, jak M40 dmuchnąć. To nie jest M54, czy inne cuda na kiju, tylko zwykłe czterocylindrowe 1.6-1.8, na pośrednim, elektronicznym wtrysku, 8 zaworków, na motronicu 1.3. Co tam jest za filozofia? Zamiast pitolić i powielać opinię taką, że to kosztuje tyle, za ile można by kupić jakiś mały kraj, jak Andora, nie pisz nic.


Ostatnio edytowano 7 grudnia 2008, 17:53 przez Czarny, łącznie edytowano 1 raz

Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 grudnia 2008, 22:31 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 630
Lokalizacja: kuj-pom
a ja nie wnose nic do sprawy ale pomysl bardzo mi sie podoba i zycze powodzenia w realizacji bo swap nie da tyle satysfakcji co mocne 1.6 a to ,ze objedzie 1.8 is to chyba nie dokonca mialem kiedys 1.6 e30 i smigalo calkiem przyzwoicie juz kiedys o tym pisalem w ktoryms poscie .Bardzo przyjemne uczucie jak ktos pyta co tam masz za silnik wywalajac oczy a Ty mu na to spokojnym glosem zwykle 1.6 :rotfl: :rotfl:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 grudnia 2008, 22:56 
ma sens.. nie ma sensu...

niech każdy sobie odpowie sam

316 doładowane:
http://www.youtube.com/watch?v=JTMhcN2o0N0

a tutaj inne,
http://www.youtube.com/watch?v=QJvABWwF ... re=related

komentarz właściciela auta:
Cytuj:
Ι have done 0-100km/h 6.4-6.9sec 0-400m 14.45-15 sec at 157km/h 0-1000m 26.6-27.1sec at 201km/h depending on launch-spinning and using gtech pro competition meter.
The internal is absolutely stock motor with lower compression with ABSOLUTELY NO ENGINE PROBLEMS UNTIL NOW


318 doładowane M40 !! nie is:
http://www.youtube.com/watch?v=IFSPr3zyfQ4



Ktoś coś kiedyś wspominał, że dmuchnięcie garów może jedynie trzymać kroku 325? Sprawdźmy:
http://www.youtube.com/watch?v=7aGEYyUEIxI

W trudno się tymi wskazaniami sugerować.... ale...
http://www.youtube.com/watch?v=tDRjP3ce3Z0

M40B18 turbo- 347PS
http://www.youtube.com/watch?v=m4Wj-PhMuLE

:|

Kosztować kosztuje, ale wrażenia z jazdy takimi sprzętami bezcenne.. psssst

Więc jak macie pisać, że coś jest bez sensu, to pogoda jest bez sensu, polityka jest bez sensu, zeszłoroczny śnieg jest bezsensu i masa innych tematów w pogawędkach, gdzie można sobie pomarudzić co jest bez sensu, a tu proszę nie robić OT, gdyż pan konkretnie pyta co zrobić, a czy coś ma sens.


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 grudnia 2008, 01:06 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 2220
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E39
Kod silnika: M57D30
:rotfl: :rotfl: Może niech dotrze do niektórych informacja że istnieje coś więcej w modyfikowaniu aut niż tylko magiczne litery S.W.A.P, doposażanie na serię full max opcja i pieszczenie i spuszczanie się nad dopracowaniem szczegółów pod tytułem gleba felga i inne pierdy.Jako przykład macie Stana, w dupie mam że jest jakieś xxxxx auto co objedzie to E46, a że nie chodzi bokiem, a że śmo tamto.Zaturbione?? Zaturbione, dało się ??? Dało się i jest git i o to właśnie chodziło.

Cytuj:
wiem że każdy napisze to kup sobie wiekszy motor z wiekszym momentem i mocą standard... Projekt polega na tym aby nie zmieniac silnika ani modelu... Chciałbym zrobic mechaniczny tuning 1,6 i podniesc moc i moment...


To jest pytanie, to jest sedno tematu i na to należy odpowiadać.Całe pieprzenie że coś się nie opłaca zostawcie w domu dla emerytów i rencistów.Teoretyków od pyty a konkretów nie wiele.Dajcie sobie siana.

Cytuj:
1.obróbka głowicy,sportowy wałek,kolektor z kwasówki(baran),dedykowany układ wydechowy lub robiony na zamówienie,renomowany dolot(airbox),program pod modyfikacje,plus różne duperelki.cena samych klamotów to około 4000zł(z uwzglednieniem elementów współpracujących,uszczelek itd.) bez programu.przyrost mocy max 35%

2.turbo.koszt całkowity około 10000zł,przyrost mocy 60-70%


Cytuj:
Jest jeszcze trzeci.

Kompresor. Przy dobrych wiatrach można się zamknąć w 3000-4000zł. Może nawet mniej, jak się dobrze poszpera. Tak do 170-180 można by chyba 1.6 zrobić, żeby to nie był wcale wielki wyczyn.


I oto właśnie chodzi. :luka: :!:

_________________
" Jeśli Twoje dziecko kręci gwintem to wiedz że coś się dzieje...."


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 grudnia 2008, 14:26 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 368
Lokalizacja: pomorze
Moje BMW: E53/E34
Kod silnika: M57D30/S38B38
Garaż: Bmw E53 3.0d / E34 M5 3.8
robson21, i jaka decyzja ?? bedziesz dłubał :hyhy:

_________________
MOC JEST BOGIEM, PREDKOSC NALOGIEM, NITRO ZABAWA A TURBO PODSTAWA :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 grudnia 2008, 14:57 
Offline
Naczelny bimbrovnik
Avatar użytkownika

Posty: 9076
Lokalizacja: PTU
Moje BMW: e30
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=77118
Fryderyk napisał(a):
Jest jeszcze trzeci.

I czwarty. Stroker kit, czyli zwiększenie pojemności skokowej silnika.
Tutaj:
http://beemka-klub.pl/forum/viewtopic.p ... &start=125
Znajdziesz ciekawy temacik o obróbce silnika, znajdziesz tam trochę interesujących Cię (chyba) informacji (zwłaszcza strona 6 - post SmasheraE30).

_________________
Obrazek

One redline a day keeps a mechanic away.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 grudnia 2008, 15:23 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1363
Lokalizacja: Grójec
Moje BMW: 3x e36
Kod silnika: m43b18 m43b19 m52b25
Fryderyk napisał(a):
///ESIU napisał(a):
o czym Ty mówisz kolego :rotfl:


Jak to o czym. O kosztach, w jakich jest to w pełni realne, żeby taki silnik, jak M40 dmuchnąć. To nie jest M54, czy inne cuda na kiju, tylko zwykłe czterocylindrowe 1.6-1.8, na jednopunktowym, elektronicznym wtrysku, 8 zaworków, na motronicu 1.3. Co tam jest za filozofia? Zamiast pitolić i powielać opinię taką, że to kosztuje tyle, za ile można by kupić jakiś mały kraj, jak Andora, nie pisz nic.
który to z silników bmw jest na jednopunktowym wtrysku? gażniki ,wtrysk mechaniczny ,elektroniczny owszem ale jednopunktowy?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 grudnia 2008, 15:37 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 973
Lokalizacja: Szczecin
Moje BMW: E91+E36M54
Kod silnika: N47 + M54
sam kompresor, IC i wydech to może się zmieszczą w 3-4kpln, a gdzie reszta?

_________________
brak zgody administracji forum na reklamę


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 40 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 12 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL