BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 4 maja 2025, 09:02

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 43 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E30] Jak zainstalować Turbo w 2.0i m20b25 i przygotować sil
PostNapisane: 28 stycznia 2009, 23:13 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 19
Lokalizacja: ÂŻary
Emmm więc tak,proszę abyście nie mówili ze najlepiej zmienić silnik na lepszy większy itp. ponieważ chcę zrobić ten co mam. Słyszałem już ze to bardzo kosztowny zabieg,ale nie pali mi się aby to zrobić w ciagu miesiąca bo mam całe zycie na to :D Siedzę już 5 dzień przeleciałem wszystkie tematy,czytałem jakie tylko napotkały mi sie ze słowem TURBO,i na ta chwile wiem tylko tyle ze to drogi zabieg nie ma sensu i zmien sobie silnik....Więc na prawde proszę bądzcie wyrozumiali ze chce uturbic ten silnik mam drugie auto do jazdy a te chce zrobić. Więc tak mój problem polega na tym ze moja wiedza na temat turbo jest marna,nie wiem o co chodzi w odprezaniu,po co i jaka pompę oleju zamontować wiem tyle ze trzeba silniejsza czy cso w tym rodzaju,diesel TD ma smarowanie tłoków, jak to zrobic w benzyniaku? zmienic blok czy w starym coś dłubać. Tłotki mogą zostać stare czy nowe? Zawory szpilki czy wymienić. Jeśli wiecie coś proszę piszcie. Silnik będę remontował,pierścienie itp aby kompresja była tak jak książka pisze. chciał bym osiagnac coś do 230HP silnik ma w dowodzie ~130HP, Turbina postara się o tyle ??Jesli nie to trudno zadowole się mniejszym stadkiem:P Z góry dziękuje za pomoc pozdrawiam!!


Ostatnio edytowano 24 marca 2009, 12:22 przez ArielBMW, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Jak zainstalować Turbo w e30 2.0i m2b25 i przygotować si
PostNapisane: 29 stycznia 2009, 10:42 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 17755
Lokalizacja: Ciućkowo
Moje BMW: E46 325 CiA
Garaż: https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=170039&start=0
ArielBMW napisał(a):
Emmm więc tak,proszę abyście nie mówili ze najlepiej zmienić silnik na lepszy większy itp. ponieważ chcę zrobić ten co mam. Słyszałem już ze to bardzo kosztowny zabieg,ale nie pali mi się aby to zrobić w ciagu miesiąca bo mam całe zycie na to :D Siedzę już 5 dzień przeleciałem wszystkie tematy,czytałem jakie tylko napotkały mi sie ze słowem TURBO,i na ta chwile wiem tylko tyle ze to drogi zabieg nie ma sensu i zmien sobie silnik....Więc na prawde proszę bądzcie wyrozumiali ze chce uturbic ten silnik mam drugie auto do jazdy a te chce zrobić. Więc tak mój problem polega na tym ze moja wiedza na temat turbo jest marna,nie wiem o co chodzi w odprezaniu,po co i jaka pompę oleju zamontować wiem tyle ze trzeba silniejsza czy cso w tym rodzaju,diesel TD ma smarowanie tłoków, jak to zrobic w benzyniaku? zmienic blok czy w starym coś dłubać. Tłotki mogą zostać stare czy nowe? Zawory szpilki czy wymienić. Jeśli wiecie coś proszę piszcie. Silnik będę remontował,pierścienie itp aby kompresja była tak jak książka pisze. chciał bym osiagnac coś do 230HP silnik ma w dowodzie ~130HP, Turbina postara się o tyle ??Jesli nie to trudno zadowole się mniejszym stadkiem:P Z góry dziękuje za pomoc pozdrawiam!!


Jaki masz budżet ? Może obejdzie się bez turbo :]

_________________
I Don`t Suffer From Insanity... I Enjoy Every Minute Of It..
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 stycznia 2009, 12:31 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 32
Posty: 365
Lokalizacja: Świnoujście
Moje BMW: e36 323i/e39 523iA
Kod silnika: M52B25
ArielBMW, spróbuj na ten temat popytać na racingforum.pl, bo tutaj raczej nie ma zbyt wielu osób które by przerabiały ten temat.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 stycznia 2009, 19:43 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 19
Lokalizacja: ÂŻary
oki sproboje na innym forum, jak cos znajde od razu dam znac. Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 stycznia 2009, 21:46 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 32
Posty: 365
Lokalizacja: Świnoujście
Moje BMW: e36 323i/e39 523iA
Kod silnika: M52B25
Znalazłem temat o budowie podobnego auta. Może się przyda : http://beemka-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=24754 .


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 stycznia 2009, 23:25 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 19
Lokalizacja: ÂŻary
o ten link bardzo mi sie przyda. A nie ma jakies Lektóry czy cos gdzie jest napisane krok po kroku jak przygotowac silnik ?? np typowo w bmw e30 ?? Nawet zebym mial zapłacić to tylko aby cos takiego dorwać.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 stycznia 2009, 00:21 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 3
Lokalizacja: otwock
żeby uturbić musisz:

-odprężyć silnik (mozna zmienić lub podtoczyć tłoki, podebrać komorę spalania w głowicy lub zrobić tzw kanapke, czyli dystans między blok a głowicę ze stali nierdzewnej + 2 uszczelki)

-przygotować kolektor wydechowy pod turbo, po niewielkich przeróbkach mozna zaadaptować kolektor od 2,4 td lub uspawać samemu prosty kolektor skrzynkowy(rozwiazania budżetowe)

-wpiac się w magistrale olejową i doprowadzić smarowanie na turbine, w misce olejowej nad lustrem oleju wspawać powrót oleju z turbiny, można tez pomyslec o chłodnicy oleju

- zamontować wieksze wtryskiwacze, lub podpiąc kilka dodatkowych przed przepustnica, załączanych w momencie pojawienia się nadciśnienia w kolektorze, przydał by się też podciśnieniowy regulator ciśnienia paliwa i wydajniejsza pompa paliwa

- oczywiście wdech trzeba by od nowa uspawac, downpipe od turbiny

- montaż intercoolera o orurowania turbo---IC---przepustnica

- pewnie trzeba by wywalić przepłyke i zamontować map sensor nadciśnieniowy, jakieś urządzenie sterujące które ogarneło by to wszysko, np piggyback SMT, oraz ktoś kto to urządzenie by wystroił....


pewnie zapomniałem o mnóstwie innych rzeczy... ale sam widzisz ze nie jest to takie proste jak się wydaje ;/


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 stycznia 2009, 00:53 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 2174
Lokalizacja: Tiegenhof
Moje BMW: E36
Kod silnika: M43B16 :]
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=27899
_sobi_ napisał(a):
zrobić tzw kanapke, czyli dystans między blok a głowicę ze stali nierdzewnej + 2 uszczelki)


To tak można ? :szok:

_________________
>>> MOJA e36... :] <<<

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 stycznia 2009, 09:40 
Dziocho napisał(a):
_sobi_ napisał/a:
zrobić tzw kanapke, czyli dystans między blok a głowicę ze stali nierdzewnej + 2 uszczelki)


To tak można ? :szok:


Można i to się robi po to, by obniżyć stopień sprężania, dzięki czemu tłoki nie spuchną hihi

Pod montaż kompresorów też się robi takie zabiegi :)


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 stycznia 2009, 19:08 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 19
Lokalizacja: ÂŻary
Ok juz pare spraw mam rozjasnione, jutro wykrecam glowice i zaczynam od niej projekt. Generalny remoncik głowicy nie zaszkodzi:D:D Skoncze glowice to przejdę na next Level :D:D

lukasz_ - Dzieki za linki na prawde wiele pomogły !!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 stycznia 2009, 19:18 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 2174
Lokalizacja: Tiegenhof
Moje BMW: E36
Kod silnika: M43B16 :]
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=27899
Fryderyk napisał(a):
Dziocho napisał/a:
_sobi_ napisał/a:
zrobić tzw kanapke, czyli dystans między blok a głowicę ze stali nierdzewnej + 2 uszczelki)


To tak można ? :szok:


Można i to się robi po to, by obniżyć stopień sprężania, dzięki czemu tłoki nie spuchną hihi

Pod montaż kompresorów też się robi takie zabiegi :)


No ja rozumiem cel tego zabiegu, ale nie wiedziałem że coś takiego się stosuje :zdziwko: No cóż, teraz wiem :)

_________________
>>> MOJA e36... :] <<<

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 stycznia 2009, 19:33 
Dziocho napisał(a):
No ja rozumiem cel tego zabiegu, ale nie wiedziałem że coś takiego się stosuje :zdziwko: No cóż, teraz wiem :)


No tak, a jak inaczej? :)

Stopień sprężania, to stosunek V1/V2, czyli objętości w cylindrze, gdy tłok jest w DMP do GMP, czyli żeby go zwiększyć, planuje się głowicę, a żeby go zmniejszyć, daje właśnie takie "dystanse", by zwiększyć pojemność V2.


Ostatnio edytowano 30 stycznia 2009, 20:48 przez Czarny, łącznie edytowano 1 raz

Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 lutego 2009, 09:44 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 8
Lokalizacja: ÂŁĂłdÂź
Witam wszystkich.
W zeszłym roku udało mi sie uturbic moją e30 m10b18 udało sie to, przy orginalnej przepływówce, bez modyfikacji sterownika. W wyliczeniach jaką turbine dobrać bardzo pomogła mi stronka grabowskiego http://www.grabowski.com.pl/


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 lutego 2009, 10:49 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 15986
Lokalizacja: Los Santos
Moje BMW: E30 E46 E83
Kod silnika: M20B25 FTMW!!!
Garaż: ᶘ ᵒᴥᵒᶅ
dominik_123, dawaj galerie i dokładny opisik :) M10 to ostatni prawdziwy silnik BMW ;) więc chętnie bym zobaczył jak to wygląda w wersji FI.

_________________
BMW z duszą skończyły się na Kill 'em All.
Obrazek
Było: '92 E36 320i 2d diamantschwarz/stoff anthrazit; '98 E46 323i 4d farngruen/leder hellbeige, '97 E36 323i->328i 2d arktissilber/leder montana schwarz
Jest: '90 E30 325i 2d diamantschwarz/leder bison schwarz (M3), '05 E46 330ci stahlblau/leder schwarz, '08 E83 X3 3.0si alpinweiss 3/leder nevada tabak


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 lutego 2009, 15:00 
Offline
Forumowicz

Posty: 111
Lokalizacja: MaÂłopolska
:rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: zajefajny temat
:mur: :mur: :mur:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 lutego 2009, 16:30 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 19
Lokalizacja: 3city
Widziałem w tym roku w Toruniu turbo w e30.jak znajde zdjecia to ci podesle.byl tam sprytnie zrobiony kolektor wydechowy.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 lutego 2009, 16:55 
Maruda napisał(a):
:rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: zajefajny temat
:mur: :mur: :mur:


Mogę Ci jakoś pomóc?


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 lutego 2009, 18:23 
Offline
Forumowicz

Posty: 111
Lokalizacja: MaÂłopolska
Fryderyk napisał(a):
Mogę Ci jakoś pomóc?

Nie tylko mi, ale wszystkim :hyhy:
Najlepiej niech ktoś napisze tutorial " Jak włożyć TURBO do BMW" :rotfl:
I jak się zmieścić w 500zł :rotfl:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 lutego 2009, 19:17 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 19
Lokalizacja: 3city
no to by było zbyt piekne. :hurra:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 lutego 2009, 19:35 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 917
Lokalizacja: WOT / Mińsk Maz
Moje BMW: E36 coupe/E30
Kod silnika: M52B28/M60B40
Maruda napisał(a):
Fryderyk napisał(a):
Mogę Ci jakoś pomóc?

Nie tylko mi, ale wszystkim :hyhy:
Najlepiej niech ktoś napisze tutorial " Jak włożyć TURBO do BMW" :rotfl:
I jak się zmieścić w 500zł :rotfl:


To niby zle ze ktos pyta o takie rzeczy na forum??

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 43 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 20 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL