BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 4 maja 2025, 13:10

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E46] Jak wcisnąć felgi z M3?! POMOCY
PostNapisane: 14 maja 2009, 16:17 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 8
Lokalizacja: charzanowa
WITAM

MAM BMW E46 TOURING 2003R
Kupilem felgi oryginalne m3 i mam problem z tylem - obciera na dolkach - kola wystaja za blotnik
Parametry felg: 2x 8Jx18 is47 i 2x 9Jx18 is26
Opony mam 245/40 x4
LINK DO AUKCJI Z FELGAMI:
http://www.allegro.pl/item622508632_ory ... 600zl.html

Myslalem zeby zalozyc na tyl opony 225/35 ewentualnie zagiac wewnetrzny rant od blotnika
albo zamienic felgi z tylu na przod, a przod na tyl - jest to wogole mozliwe ? bo przod z tego co zauwazylem ma wiekszy przeswit...

Prosze nie pisac ze to nie mozliwe poprostu jestem w takiej sytuacji ze musze cos wykombinowac bo felg nie moge zwrocic a nie mam czasu na sprzedaz bo wyjezdzam

czekam na pomoc i opinie


Ostatnio edytowano 14 maja 2009, 18:24 przez jureczek3x, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 maja 2009, 18:22 
Offline
Uzależniony od forum :)

Wiek: 37
Posty: 10916
Lokalizacja: zlokalizowana
jureczek3x napisał(a):
Parametry felg: 2x 8Jx18 is47 i 2x 9Jx18 is26


:zdziwko: strasznie duża różnica w odsadzeniu od piasty, aż 3 cm na tyle bardziej wystają :zdegustowany: ale to są koła pod M3, a tam tylne nadkola są szersze

najlepiej jakbyś wkleił fotki, bo tak to ciężko ocenić czy da radę coś naciągniętą oponą załatwić :niepewny:


z przodu masz za szerokie opony, powinny być 225/40


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Jak wcisnąć felgi z M3?! POMOCY
PostNapisane: 14 maja 2009, 18:39 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 6907
Lokalizacja: JP
jureczek3x napisał(a):
Myslalem zeby zalozyc na tyl opony 225/35 ewentualnie zagiac wewnetrzny rant od blotnika
albo zamienic felgi z tylu na przod, a przod na tyl - jest to wogole mozliwe ? bo przod z tego co zauwazylem ma wiekszy przeswit...


Podegnij rant, nic innego Ci nie pozostaje. (albo dokup jeszcze 2 przody z M3).

Zamianna przodu z tylem wogole nie wchodzi w gre, wezsze kola z tylu spowoduja, ze samochod stanie sie bardzo nadsterowny.

Sylwek_ch napisał(a):
ale to są koła pod M3, a tam tylne nadkola są szersze


M3 ma inaczej zbudowane zawieszenie, to jest glowny powod.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 maja 2009, 18:51 
Offline
Forumowy terrorysta
Avatar użytkownika

Posty: 15874
Bez kombinowania nie wejda felgi od M3 E46 do standardowego E46. Albo odsprzedasz dalej felgi albo zaginasz nadkola.
Na felge 8x18 mozna założyć 225/40/18, mozna też załozyć 245/40/18 (takie opony sa np w standardzie na fabrycznych alu 8x18 Styling 123 do E60). Na 9x18 245/40/18 lub 255/40/18. Nie sluchaj tych co mowia, ze na 9x18 mozna zalozyc 225, bo to bezsens. Pojedziesz za szybko w zakrecie i opona zejdzie z felgi.

_________________
Styl mojej wypowiedzi zależny od poziomu rozmówcy. Inteligentnych cenię.
Z szukających atencji, żałosnych frustratów, ignorantów kręcę bekę.LOL


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 maja 2009, 18:59 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 6907
Lokalizacja: JP
renoraines napisał(a):
Na felge 8x18 mozna założyć 225/40/18, mozna też załozyć 245/40/18 (takie opony sa np w standardzie na fabrycznych alu 8x18 Styling 123 do E60). Na 9x18 245/40/18 lub 255/40/18.


Zwrociles uwage na jedna wazna rzecz, ktora przeoczylem

jureczek3x 245/40 R18 to nie do E46, potrzebujesz 245/35 R18, 40 sa za wysokie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 maja 2009, 20:22 
Offline
Uzależniony od forum :)

Posty: 4141
Moje BMW: E38 | E36 Coupe
Kod silnika: M73TUB54 | M52B28
Garaż: .
E38
https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=166487
E36
viewtopic.php?f=6&t=169815
jeśli chodzi o opony to fabryka na te właśnie felgi dawała:
Rozmiar przednich opon: 225/45 ZR18
Rozmiar tylnych opon: 255/40 ZR18


chyba trzeba będzie giąć nadkola...

_________________


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 maja 2009, 20:25 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 8
Lokalizacja: charzanowa
a jakby zalozyl opone 225/35 i podgial rant od blotnika?

tutaj macie jak to wyglada - na zdjeciach nie zabardzo widac


Obrazek
Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 maja 2009, 20:31 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 6907
Lokalizacja: JP
powerbmw napisał(a):
jeśli chodzi o opony to fabryka na te właśnie felgi dawała:
Rozmiar przednich opon: 225/45 ZR18
Rozmiar tylnych opon: 255/40 ZR18


Z tym, ze M3 miala wieksze kola niz zwykle E46.

jureczek3x napisał(a):
a jakby zalozyl opone 225/35 i podgial rant od blotnika?


225/40 jesli juz, beda bardzo naciagniete na feldze 9". Sprobuj sprzedac te felgi, albo tak jak pisalem wczesniej, sprzedac tyly dokupic przody. Opony tez maja zly rozmiar.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 maja 2009, 20:37 
Offline
Uzależniony od forum :)

Wiek: 37
Posty: 10916
Lokalizacja: zlokalizowana
Eeee nie ma tragedii ;) nie do końca widać, ale myślę, że naciągniętą 225/40 i ustawionym kątem koła (pochylenie w negatywie) załatwi się sprawę. Nie jestem pewny.

Możesz też podgiąć wewnętrzny rant nadkola


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 maja 2009, 20:40 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 6907
Lokalizacja: JP
Sylwek_ch napisał(a):
Eeee nie ma tragedii ;) nie do końca widać, ale myślę, że naciągniętą 225/45 i ustawionym kątem koła (pochylenie w negatywie) załatwi się sprawę. Nie jestem pewny.


225/45 jest za wysoka.

Pochylenie musialoby byc duze (nie wiem nawet czy da rade je ustawic w ten sposob - takie pochylenie moze byc poza zakresem regulacji), szkoda opon.

Sylwek_ch napisał(a):
Możesz też podgiąć wewnętrzny rant nadkola


W wypadku tego co widac na zdjeciach trzeba poszerzyc nadkola, ale nie tylko podgiac rant - felgi za bardzo wystaja. Byloby to bardziej widoczne gdyby samochod byl obnizony.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 maja 2009, 20:44 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 8
Lokalizacja: charzanowa
a jak zmienie tyl na 225/40 to przod moze zostac 245/40 ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 maja 2009, 20:44 
Offline
Uzależniony od forum :)

Posty: 4141
Moje BMW: E38 | E36 Coupe
Kod silnika: M73TUB54 | M52B28
Garaż: .
E38
https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=166487
E36
viewtopic.php?f=6&t=169815
Vermilion napisał(a):
powerbmw napisał(a):
jeśli chodzi o opony to fabryka na te właśnie felgi dawała:
Rozmiar przednich opon: 225/45 ZR18
Rozmiar tylnych opon: 255/40 ZR18


Z tym, ze M3 miala wieksze kola niz zwykle E46.


Podałem wartości dla tych właśnie felgi i modelu M3

_________________


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 maja 2009, 20:46 
Offline
Uzależniony od forum :)

Wiek: 37
Posty: 10916
Lokalizacja: zlokalizowana
Vermilion napisał(a):
225/45 jest za wysoka.

Pochylenie musialoby byc duze (nie wiem nawet czy da rade je ustawic w ten sposob - takie pochylenie moze byc poza zakresem regulacji), szkoda opon.


225/40 miałem na myśli ;) wcale mocno się nie naciąga na 9"
Obrazek
Obrazek

pochylenie dużo nie da, ale cośtam da. Do tego naciągnięte opony i może jakoś wejdą :niepewny:

Vermilion napisał(a):
W wypadku tego co widac na zdjeciach trzeba poszerzyc nadkola, ale nie tylko podgiac rant - felgi za bardzo wystaja. Byloby to bardziej widoczne gdyby samochod byl obnizony.


im koło niżej błotnika, tym głębiej w niego wchodzi, bo nie działa to góra dół pionowo, tylko po promieniu wahacza :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 maja 2009, 20:56 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 6907
Lokalizacja: JP
jureczek3x napisał(a):
a jak zmienie tyl na 225/40 to przod moze zostac 245/40 ?


Nie - raz, ze przod jest za wysoki, dwa przod nie moze byc szerszy niz tyl.

Sylwek_ch napisał(a):
pochylenie dużo nie da, ale cośtam da. Do tego naciągnięte opony i może jakoś wejdą :niepewny:


Pochylenie da Ci w tym przypadku to, ze opony beda sie bardzo nierownomiernie zuzywac, nie polecam takiego rozwiazania.

Sylwek_ch napisał(a):
im koło niżej błotnika, tym głębiej w niego wchodzi, bo nie działa to góra dół pionowo, tylko po promieniu wahacza :)


Tak masz racje, chodzilo mi jednak o to, ze gdyby samochod byl obnizony widzialbys lepiej jak bardzo felga wystaje z nadkola - widac to jakos na 3 focie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 maja 2009, 23:09 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 1805
Lokalizacja: Wawa
Moje BMW: M3 e46
Kod silnika: S54
Cytuj:
a jak zmienie tyl na 225/40 to przod moze zostac 245/40 ?


Czemu nie :)

Ostatnio tak założyłem na torze. Przód 245/35/19 a tył 225/40/18. Samochód był fajnie nadsterowny ;)

Ale ogólnie rzecz biorąc to zrobiłbym tak jak koledzy radzą. Albo sprzedaj te 2 tyły i kup 2 przody, albo poszerzaj błotnik (moim zdaniem pierwsze rozwiązanie jest lepsze). Ja bym tych cyrków z oponami nie robił.

Co do szerokości opon. Nie widzę większego sensu zakładania 245 do zwykłej 3. Nic ci nie dadzą poza pogorszeniem osiągów.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 maja 2009, 06:57 
Offline
Uzależniony od forum :)

Wiek: 37
Posty: 10916
Lokalizacja: zlokalizowana
Cytuj:
Nie widzę większego sensu zakładania 245 do zwykłej 3. Nic ci nie dadzą poza pogorszeniem osiągów.


a wygląd to co :?: :) :zawstydzony:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 maja 2009, 11:09 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 1805
Lokalizacja: Wawa
Moje BMW: M3 e46
Kod silnika: S54
Sylwek_ch napisał(a):
Cytat:
Nie widzę większego sensu zakładania 245 do zwykłej 3. Nic ci nie dadzą poza pogorszeniem osiągów.


a wygląd to co :?: :) :zawstydzony:


Nie do końca rozumiem. Jak chcesz żeby opony były na równi z felgą to dokup 2 przody i jeździj na 4x245 skoro ci się tak podoba. Ale te felgi mają tyły o cal szersze, więc odpowiednio muszą być szersze opony ;)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 maja 2009, 16:48 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 8
Lokalizacja: charzanowa
dobra chlopaki jutro wloze na tyl i na przod 225/40 i zobaczymy. Myslalem ze ktos juz zakladal z was na tyl felge 9cali na e46


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 maja 2009, 17:09 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 6907
Lokalizacja: JP
jureczek3x napisał(a):
dobra chlopaki jutro wloze na tyl i na przod 225/40 i zobaczymy. Myslalem ze ktos juz zakladal z was na tyl felge 9cali na e46


Offset jest problemem, a nie szerokosc felgi, z tylu zmiescisz 9.5"-10". Inne opony z tylu nie zmienia faktu, ze felgi nadal beda wystawaly.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 maja 2009, 17:17 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 8
Lokalizacja: charzanowa
czyli nawet jak wloze 225/40 to dalej beda obcierac ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 17 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL