BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 8 maja 2025, 00:10

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [Exx] Dystanse
PostNapisane: 16 czerwca 2009, 14:01 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 2822
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: to gokart
Kod silnika: M20B25
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=121082
Chciałbym poznać Wasze zdanie na temat stosowania dystansów kół.

Przeczytałem kilka stron na amerykańskich forach dotyczących tego problemu i wiele technicznych spraw się tam pojawiło, które nie do końca rozumiem.

Wspomina się tam o właściwym montowaniu, firmie i częstym sprawdzaniu jako warunkach bezpieczeństwa... jednak oprócz tego padają słowa o negatywnym wpływie zmiany offsetu, o zużywających się szybciej łożyskach, różnych problemach z kierowaniem (np. w koleinach), jeszcze ktoś kiedyś mi wspomniał o negatywnym wpływie masy samych dystansów... a także o rozpadających się dystansach, śrubach i odpadających kołach... :wstyd:

Powtarza się na pewno stwierdzenie, że użycie 5mm dystansów nie wpływa w żaden sposób negatywnie na auto i prowadzenie. Ale co w przypadku użycia 10/15/20 a nawet 25 mm?

Mam nadzieję, że znajdą się specjaliści z dziedziny mechaniki (i fizyki ;) ), a także użytkownicy, którzy rozwieją moje wątpliwości.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 czerwca 2009, 14:25 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 45
Posty: 37053
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
jedno jest pewne (oprócz tego co napisałeś): TYLKO markowy produkt z wszelkimi dopuszczeniami/certyfikatami.


PS wg mnie jeśli dystans to tylko przykręcany do piasty (np. w offroad tylko takich używają)

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 czerwca 2009, 14:46 
Offline
Forumowicz

Posty: 102
Lokalizacja: PoznaĂą
Generalnie co do łożysk to są bardziej obciążone bo działa na nie większe ramie siły o długość dystansu której producent auta nie brał zapewne pod uwagę.
Co do sterowności to pewnie przy mniejszych dystansach nie będzie czuć różnicy, ale i tak masz wspomaganie więc raczej nie odczujesz większego oporu :rotfl:
Tak mi się wydaje.
No i podpisuje się pod zdaniem kolegi ,że tylko markowe produkty!!! W końcu chodzi o bezpieczeństwo.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 czerwca 2009, 14:47 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 6907
Lokalizacja: JP
djenker napisał(a):
Wspomina się tam o właściwym montowaniu, firmie i częstym sprawdzaniu jako warunkach bezpieczeństwa... jednak oprócz tego padają słowa o negatywnym wpływie zmiany offsetu, o zużywających się szybciej łożyskach, różnych problemach z kierowaniem (np. w koleinach), jeszcze ktoś kiedyś mi wspomniał o negatywnym wpływie masy samych dystansów... a także o rozpadających się dystansach, śrubach i odpadających kołach... :wstyd:


Z dystansami jak i z wszystkimi czesciami samochodowymi jest pewna prosta zasada - nie kupujesz najtanszych, bo to z reguly badziewie. Firma jest wazna bo pozwala laikowi w prosty sposob trafic na sprawdzony produkt dobrej jakosci.

Co do uwag ktore wymieniles:
- negatywny wplyw zmian offsetu - na pewno majac felgi powiedzmy o szerokosci 7.5" i jakims wysokim offsecie (np. 40), dokladajac grube dystanse (np. 20-25mm) przesuniemy srodek ciezkosci kola bardziej na zewnatrz, co moze (nie musi) odbic sie negatywnie na zawieszeniu (zalezy od konkretnego modelu). Lepszym rozwiazaniem jest znalezienie szerszej felgi z odpowiednim offsetem, tak aby nie tylko po zamontowaniu byla wysunieta na zewnatrz ale tez rownomiernie wypelnila przestrzen w strone amortyzatora.
- na temat szybciej zuzywajacych sie lozysk jest masa teorii, to samo uslyszysz gdy bedziesz zastanawial sie nad szerszymi oponami, szerszymi felgami... nie wierze w zadna z nich, to jak szybko zuzyja sie lozyska zalezy od konkretnego samochodu, w niektorych bedzie to szybciej, w niektorych wolniej - zalezy jak sa zaprojektowane
- masa dystansow - dobrze wykonane dystanse maja mase porownywalna z roznica masy pomiedzy felga tej samej srednicy i tej samej szerokosci, ale o dwoch roznych offsetach - np felga 19x9.5 ET40 i 19x9.5 ET30. Powiedzialbym, ze w przypadku cienkich dystansow ich masa jest pomijalna.
- odpadajace dystanse, sruby - wszystko zalezy jakiej jakosci produkt masz i jak go zamontujesz, wiele negatywnych opinii wynika tutaj z bledow uzytkownika - niedokrecenie srub czy nakretek, albo dokrecenie ze zbyt duza sila (nagminny blad polskich serwisow, gdzie zamiast dokrecic cos kluczem dynanometrycznym kazdy jedzie pneumatykiem - bo szybciej i sie nie zmeczysz) - skutkujacym zlamaniem sruby czy szpilki.

djenker napisał(a):
Powtarza się na pewno stwierdzenie, że użycie 5mm dystansów nie wpływa w żaden sposób negatywnie na auto i prowadzenie. Ale co w przypadku użycia 10/15/20 a nawet 25 mm?


Ogolnie masz trzy rodzaje dystansow:

1. cienkie, plaskie (5-15mm), montuje je sie uzywajac fabrycznych lub dluzszych srub czy spilek

Obrazek

Najlepsze dystanse tego typu nie sa uniwersalne, maja konkretny rozstaw otworow i srednice otworu centrujacego. Najlepszy material do ich wykonania to kute aluminium 6061 lub 7075, odlewane wynalazki proponuje omijac szerokim lukiem.

2. grube z wlasnymi szpilkami badz srubami (20mm i wiecej), przykreca sie je do piasty krotkimi srubami, badz nakretkami, a dopiero na szpilki w dystansie (albo dodatkowe otwory w dystansie w ktore wkreca sie sruby) zaklada sie felge.

Obrazek
Obrazek

Tutaj uwagi sa takie same jak powyzej, to samo dotyczy materialow.

Oba wyzej wymienione rodzaje dystansow sa stosowane w sporcie, ktory jest chyba najlepszym poligonem dla tego typu rozwiazan.

3. adaptery (25mm i wiecej), czyli dystanse zmieniajace rozstaw otworow czy ich ilosc.

Obrazek
Obrazek

O ile jednoczesciowe adaptery zmieniajace srednice np z 5x100 na 5x112 czy 5x130 sa tak samo bezpieczne jak dystanse nr. 2, o tyle przedsawione na powyzszych zdjeciach dwuczesciowe adaptery z 4x100 na np 5x100, czyli zmienijace ilosc otworow na sruby uznalbym zdecydowanie za loterie - moga byc bezpieczne albo i nie (renomowane firmy ich nie produkuja), dwie czesci skladowe sa skrecane na bardzo krociotkie sruby i wiedzac jakie sily dzialaja na kolo np podczas hamowania, nie powierzylbym wlasnego bezpieczenstwa takiemu wynalazkowi.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 czerwca 2009, 15:01 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 2822
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: to gokart
Kod silnika: M20B25
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=121082
Skąd ja wiedziałem, że kolega Vermilion, rozjaśni mój ciemny umysł :looka: :padam:

tego typu wypowiedzi powinny być od razu podklejane!

jeszcze tylko przydałyby się konkretne marki (niekoniecznie dostępne w Polsce), które można uznać za godne polecenia. Pomijam oczywiście H&R bo to widać i miałem okazję wcześniej o nich czytać...

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 czerwca 2009, 15:09 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 6907
Lokalizacja: JP
Eibach, Project Kics

z tanszych Ichiba.

To taki mainstream, jest tez wiele mniejszych firm (szczegolnie w USA, ktore maja dobre jakosciowo produkty).


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 czerwca 2009, 15:31 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 2822
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: to gokart
Kod silnika: M20B25
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=121082
Vermilion napisał(a):
Project Kics


przy czym ta firma robi chyba tylko pod importy... :niepewny:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 czerwca 2009, 16:11 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 581
Lokalizacja: znad morza
Moje BMW: G31
Kod silnika: B58
Ja u siebie dołożyłem dystanse z tyłu 15mm na stronę i zauważyłem pogorszenia prowadzenia.
Oczywiście produkt markowy z atestami, nie chcę żeby mnie moje koło wyprzedziło


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 czerwca 2009, 16:23 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 2822
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: to gokart
Kod silnika: M20B25
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=121082
Rufios napisał(a):
nie chcę żeby mnie moje koło wyprzedziło


dlatego założyłem też taki temat ;)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 czerwca 2009, 17:58 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 6907
Lokalizacja: JP
djenker napisał(a):
Vermilion napisał(a):
Project Kics


przy czym ta firma robi chyba tylko pod importy... :niepewny:


Racja, ale wrzucilem jako przyklad. Moze nie bedziesz cale zycie jezdzil czyms co ma rozstaw 5x120 ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 czerwca 2009, 18:43 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 2822
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: to gokart
Kod silnika: M20B25
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=121082
Vermilion napisał(a):
Moze nie bedziesz cale zycie jezdzil czyms co ma rozstaw 5x120 ;)


jakoś po Hondzie zostały mi średnie wspomnienia...zwłaszcza jeżeli chodzi o trwałość i bezpieczeństwo :kwasny:

reasumując :

"Driving a fast honda is like coming out of the closet. It suprises every one at first, but in the end your still gay." :zdziwko: :rotfl:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 czerwca 2009, 19:18 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 6907
Lokalizacja: JP
djenker napisał(a):
jakoś po Hondzie zostały mi średnie wspomnienia...zwłaszcza jeżeli chodzi o trwałość i bezpieczeństwo :kwasny:

reasumując :

"Driving a fast honda is like coming out of the closet. It suprises every one at first, but in the end your still gay." :zdziwko: :rotfl:


5x114.3 to nie tylko Honda, jest jeszcze Lexus i Infiniti (wiem niedoceniani w Europie, ale to jednak solidni konkurenci)

A co do Hond, "Hondziarze" by Cie zjedli za taka opinie :rotfl: Nie ma przeciez lepsiejszej fury niz Civic, do czasu az zacznie Cie byc stac na cos lepszego, albo nie przejedziesz sie czyms lepszym :hyhy:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Dystanse
PostNapisane: 16 listopada 2011, 13:26 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 133
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: [F06]640XD
Kod silnika: N57
Sorry, ze odgrzewam 2letniego kotleta, ale nie chce smiecic na forum nowymi postami.

Obecnie jestem na etapie poszukiwania 20mm dystansow do E90. Niestety to co jest obecnie oferowane na alledrogo, to zenada....

Mozna kupic alo dystanse robione przez Henia w szopie na 50letniej tokarce, albo H&R za 500 zl :szok:

Firmy Eibach nie ma w cale (tzn z pasujacym rozstawem srub, sredniaca piasty, etc...).

Jest jeszcze firma HBM, ktora ktos montowal na forum na bmw i byl zadowolony, jednak znalazlem w internecie opinie innej osoby, ktora ukrecila aluminiowy gwint w dystansie...

Opinii na temat firmy Germany nie znalazlem, ale wydaje mi sie, ze faktycznie wkrecanie sruby w aluminium, to troche ryzyko.

Moglby ktos podac inne firmy, ktore produkuja solidne przykrecane dystanse? Grubosc 20mm, sr piasty 72,5


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Dystanse
PostNapisane: 17 listopada 2011, 11:51 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 133
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: [F06]640XD
Kod silnika: N57
Nikt sie nie pochwali swoimi doswiadczeniami? :zalamany:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Dystanse
PostNapisane: 17 listopada 2011, 12:01 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 7115
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M3
To zużywanie łożysk to bzdura. Może faktycznie jakieś tam większe siły działają na nie ale zrobiłem kilkaset tysięcy kilometrów autami z dystansami, gemanami gdzie koła wystawały masakrycznie i w żadnym z tych aut nie wymieniałem łożysk bo nie było takiej potrzeby więc tym się nie sugeruj.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Dystanse
PostNapisane: 17 listopada 2011, 20:03 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 133
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: [F06]640XD
Kod silnika: N57
Nie sugeruje sie zuzywaniem lozysk, ale bardziej mozliwa opcja to zerwanie gwintu w aluminiowym dystansie lub bicie w kole przy niedokladnym dystansie.

Dlatego chcialbym zeby ktos podal ktore firmy sa solidne i w miare tanie, bo placic 1000zl za kilo aluminium z 20 otworami to lekka przesada...

Piszesz, ze mozesz polecic firme Germany?
Sa w miare w przystepnej cenie, bodajze 300zl za 2szt ale nie moge znalezc opinii...... (TUV ponoc maja na swoje produkty).
Martwi jedynie aluminiowy gwint w dystansach przykrecanych (H&R robi gwint stalowy co jest zdecydowanie solidniejsze).


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Dystanse
PostNapisane: 17 listopada 2011, 20:13 
Offline
Uzależniony od forum :)

Wiek: 37
Posty: 10916
Lokalizacja: zlokalizowana
gregor_wroc napisał(a):
Martwi jedynie aluminiowy gwint w dystansach przykrecanych (H&R robi gwint stalowy co jest zdecydowanie solidniejsze).


ja bym nie przykręcił felgi w aluminiowy gwint :suchy: dystanse takie musze mieć zatopione gwinty stalowe i to w taki sposób, żeby nie dało się ich wyrwać

ja sezon przelatałem z dystansami przelotowymi z dłuższymi i nie zauważyłem nic niepokojącego. Tylko to była cienizna 15 i 17mm


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Dystanse
PostNapisane: 17 listopada 2011, 21:22 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 6907
Lokalizacja: JP
gregor_wroc napisał(a):
Piszesz, ze mozesz polecic firme Germany?
Sa w miare w przystepnej cenie, bodajze 300zl za 2szt ale nie moge znalezc opinii...... (TUV ponoc maja na swoje produkty).
Martwi jedynie aluminiowy gwint w dystansach przykrecanych (H&R robi gwint stalowy co jest zdecydowanie solidniejsze).


Jezeli chodzi Ci o to http://allegro.pl/dystanse-dystans-germ ... 15093.html , to, to Germany nie ma nic wspolnego z firma, to jakies bezfirmowe dystanse. Jezeli chcesz wiedziec czy dystanse maja rzeczywisty TUV na sam produkt (a nie na zarzadzanie jakoscia produkcji), to popros o kopie certyfikatu, na kopii powinno byc wymienione E46, oraz wszystkie parametry dystansow ;)

Co do samej jakosci produktu, te dystanse maja gwint stalowy, wprasowany w otwory, wiec nie wygladaja na zly produkt. Tu masz inne podobne http://allegro.pl/dystanse-flansze-przy ... 54201.html , patrzac na zdjecie, wyglada na produkt wykonany lepiej.

Sylwek_ch napisał(a):
ja bym nie przykręcił felgi w aluminiowy gwint :suchy: dystanse takie musze mieć zatopione gwinty stalowe i to w taki sposób, żeby nie dało się ich wyrwać


Gwinty sie wprasowuje, korzystajac z roznej rozszerzalnosci cieplnej dwoch materialow. Dobre dystanse sa wykonana wylacznie z kutego aluminium i pozniej obrabiane na frezarce numerycznej.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Dystanse
PostNapisane: 29 listopada 2011, 15:58 
Offline
Forumowicz

Posty: 163
Lokalizacja: EBE / DE
Moje BMW: E46 330Ci Coupe
Kod silnika: M54B30
Garaż: E46 330Ci
Podpowie ktoś jakie dystanse na tył będą do mnie pasować? E46 330Ci felgi zimowe to standardowe 17stki. letnie zresztą też ale może na przyszły sezon zachce mi się jakichś 18? ;)
W każdym razie tył wygląda trochę jak tramwaj przy obecnym zestawie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Dystanse
PostNapisane: 29 listopada 2011, 16:48 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 6907
Lokalizacja: JP
Aet 330Ci napisał(a):
Podpowie ktoś jakie dystanse na tył będą do mnie pasować? E46 330Ci felgi zimowe to standardowe 17stki. letnie zresztą też ale może na przyszły sezon zachce mi się jakichś 18? ;)
W każdym razie tył wygląda trochę jak tramwaj przy obecnym zestawie.


Spokojnie mozesz dolozyc 15mm-20mm na wszyskie kola.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 9 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL