BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 4 maja 2025, 20:43

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 43 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] Test - Strumienica w BMW 320
PostNapisane: 24 czerwca 2009, 09:55 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 145
Lokalizacja: Konoplandia
Moje BMW: E60, X6 40d, X5 M50d
Witam, wypalił mi się katalizator i zatkał rurę, musiałem go wywalić wiec w tym miejscu gdzie był wstawiłem strumienice, jest mnóstwo wypowiedzi na różnych forach głównie teoretyków którzy zalecają rurkę zamiast strumienicy.
Więc może opisze jakie jest moje doznanie.
BMW E36 silnik M52 2.0 vanos rocznik październik 94.

Pierwsze wrażenie, ciszej chodzi samochód, brak wcześniejszego pomruku, ogólnie ciszej.
Co do osiągu to ciężko powiedzieć gdyż wcześniej miałem zabity totalnie kat wiec jest o niebo lepiej ale nie wiem czy strumienica ma jakiś wpływ na na lepszy osiąg.

Za parę dni napisze jakie jest spalanie czy się coś zmieniło palił mi wcześniej 10 litrów jazda głównie miejska.

_________________
Blog MAXbmw.pl to strona o motoryzacji i innych ciekawych rzeczach.
Ciekawe forum internetowe z klimatem, sprawdź sam.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 czerwca 2009, 10:40 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 10112
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M4 M6
LOL ale test

nie mogłeś tego dopisać gdzieś do tematu o strumienicach >>??

A ciszej zrobiło się chyba tylko w twoim jednostkowym przypadku, musiałeś mieć mega zdymany katalizator

_________________
http://www.andrew-performance.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 czerwca 2009, 10:46 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Posty: 16994
Moje BMW: mityczne
Kod silnika: tłuste konie
Garaż: Było: E36 318i sedan, E36 316i Compact, E39 528i sedan, E46 328Ci, E92 325Xi
Jest: F32 420i, F32 428i
Ja miałem w 318i strumienicę, po tygodniu posiadania wróciłem do katalizatora... na strumienicy nie było przyrostu mocy, dźwięk zrobił się metaliczno-pierdzący.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 czerwca 2009, 11:14 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 145
Lokalizacja: Konoplandia
Moje BMW: E60, X6 40d, X5 M50d
No miałem mega wydmuchany katalizator, ciszej jest nie ma jakiegoś pierdzenia,
z tego co czytałem to metaliczny dźwięk jest jak się ma rurę zamiast katalizatora
Nie zauważyłem spadku mocy.
Możle silnik 1,8 się inaczej zachowuje, a i też zależy pewnie od wykonania strumienicy.
Owszem gdyby były tańsze katalizatory bez zastanowienia bym wsadził nowy, bo używanego śmiecia raczej nie warto.

nie przeklinamy. mod.edit.

_________________
Blog MAXbmw.pl to strona o motoryzacji i innych ciekawych rzeczach.
Ciekawe forum internetowe z klimatem, sprawdź sam.


Ostatnio edytowano 24 czerwca 2009, 17:39 przez powiew, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 czerwca 2009, 17:41 
ANDREW E36 napisał(a):
LOL ale test


No bez kitu :rotfl:

Nie bardzo wiem jaką tezę to udowadnia, albo zaprzecza :)


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 czerwca 2009, 18:43 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 146
Lokalizacja: z nienacka :D
Moje BMW: e36 320 bez vanosa
Kod silnika: m50b20
Witajcie przymierzam sie wlasnie do wyciecia kata i tu sa rozne zdania a to ze lambda później wariuje silnik faluje , chcialbym poznac wasze opienie potwierdzone faktami :) i czy wstawic strumienice czy pusta rurke niektorzy twierdza ze daje metaliczny dzwiek a co z koncowym przelotowy czy cos innego oby nie ulter nasluchalem sie na youtube i nie podobaja mi sie dzwieki jakie wydaja te tlumiki tej marki znalazem cos co mi sie podoba
http://www.youtube.com/watch?v=UeoqR6ucCh4 lecz w 320 chyba tego sie nie da osiagnac bo w filmiku jest chyba motor 2.8 tak mi sie wydaje chodz moge sie mylic. Pozdraviam i licze na opinie

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 czerwca 2009, 19:53 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 145
Lokalizacja: Konoplandia
Moje BMW: E60, X6 40d, X5 M50d
Założyłem ten temat bo faktycznie jest mnóstwo tematów na temat strumienic, ale tak naprawdę kompletnie nic nie wnoszą większość to jakieś spekulacje teorie ludzi którzy nigdy nie mieli strumienic.
Ja założyłem ją w miejscu katalizatora w sumie założył mi ją z opola firma http://www.as-schmidt.com.pl
Spalanie normalne nic się nie zmieniło.
Żadnych falowań obrotów nie ma, wręcz przeciwnie obroty są stabilne.

_________________
Blog MAXbmw.pl to strona o motoryzacji i innych ciekawych rzeczach.
Ciekawe forum internetowe z klimatem, sprawdź sam.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 czerwca 2009, 00:49 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 670
Lokalizacja: W-wa
Moje BMW: e36
Kod silnika: m52b25
kminek6 napisał(a):
Witajcie przymierzam sie wlasnie do wyciecia kata i tu sa rozne zdania a to ze lambda później wariuje silnik faluje , chcialbym poznac wasze opienie potwierdzone faktami :) i czy wstawic strumienice czy pusta rurke niektorzy twierdza ze daje metaliczny dzwiek a co z koncowym przelotowy czy cos innego oby nie ulter nasluchalem sie na youtube i nie podobaja mi sie dzwieki jakie wydaja te tlumiki tej marki znalazem cos co mi sie podoba
http://www.youtube.com/watch?v=UeoqR6ucCh4 lecz w 320 chyba tego sie nie da osiagnac bo w filmiku jest chyba motor 2.8 tak mi sie wydaje chodz moge sie mylic. Pozdraviam i licze na opinie


Ten tłumik wydaje dzwiek jak pełny przelot koszt ok 300zl bez rewelacji.
Odnosnie strumienicy niema problemu i niema zmulenia , ja przyanjmniej nie odczuwam w 2,5.Jeśli masz strumienice el-tec niema metalicznego brzmienia wogole! natomiast nie wiem jak po strumienicach z allegro z 50-60zl....
Jaki by nie był R6 silnik efekt można uzyskać zbliżony i niema płaczu :)
http://www.youtube.com/watch?v=ojuAtMWDVlM
http://allegro.pl/item664911560_tlumik_ ... _inne.html
To dokladnie ten tłumiczek i moje auto :)
to strumienica el-tec i tlumik przelotowy , srodkowy został.
Zadnego zmulenia i zadnych problemow nie mam.Jestem zadowolony.Troche glośno ale pełny przelot w R6 to nie byle V6 ;D

_________________
Było mx-5 NA ,e36 325i szpera , e36 323ci.
Będzie jakaś beemka jeszcze nie wiem jaka ale to trochę potrwa...może e90 kombi?
Podziękowania dla Marko84s który o moją beemkę dbał.


Ostatnio edytowano 25 czerwca 2009, 00:55 przez Ben_sage, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 lipca 2009, 17:48 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 146
Lokalizacja: z nienacka :D
Moje BMW: e36 320 bez vanosa
Kod silnika: m50b20
a jak to sie ma do sondy lambda nie trzeba jej przekladac gdzies wczesniej ten tlumiczek co pokazales to jest na dwie rurki rozumiem ze bez problemu z "portek pociagne 2 rurki ?? a srednica rurek ??

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 lipca 2009, 17:58 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1856
Lokalizacja: Włocławek
Róbcie sobie te testy, zmieniajcie na rurki, strumiennice, ale jak bedziecie wycianc kata...chętnie wezmę :rotfl: ...ale nie zapchanego :D

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 lipca 2009, 18:54 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 721
Moje BMW: e36 QP
Kod silnika: m50b20
strumienica w aucie to straszny shit! ludzie nie zakladajcie tego gów.... strumienica nie daje zadnych osiagow..wiem cos na ten temat.we wtorek przerabialem caly wydech po bylym wlascicielu. mialem strumienice i tlumik koncowy ultera. wszystko pierdzialo buczalo i rzeziło. teraz mam zwykly wydech i katalizator i chodzi cichutko i nie wiem czy to tylko moje wrazenie ale wydaje mi sie jakby bylo wiecej mocy

_________________
Obrazek freedom isn`t just a word, but a way of life - life with BMW.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 lipca 2009, 23:21 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 20
Lokalizacja: Pó³wysep
http://www.__prosze_uzyc_innego_hostingu_do_zdjec_/pokaz_obrazek/e14 ... 240f7.html

prawdziwa strumienica

gazy (czynnik) przepływający 1 w komorze 2 pod wpływem energii kinetycznej oraz oddziaływania międzycząsteczkowego zasysa gaz (czynnik) 3 razem wydostają się jako gaz 4
Te stożki w konstrukcji to fachowo komory sprężania, komora rozprężania na końcu działa jak dyfuzor.

Podsumowując gaz 1 przepływając przez strumienicę wymusza ruch (zasysa) gaz 3 razem są sprężane i wydostają się jako 4 (1+3=4 :))

Teraz dokładnie można ocenić co można kupić na aukcjach, polecam więc katalizator pozostawić w swoim miejscu lub osoby uparte po prostu mogą sobie wspawać rurę.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 lipca 2009, 00:26 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 670
Lokalizacja: W-wa
Moje BMW: e36
Kod silnika: m52b25
MELISA napisał(a):
http://www.__prosze_uzyc_innego_hostingu_do_zdjec_/pokaz_obrazek/e14f357a3a9240f7.html

prawdziwa strumienica

gazy (czynnik) przepływający 1 w komorze 2 pod wpływem energii kinetycznej oraz oddziaływania międzycząsteczkowego zasysa gaz (czynnik) 3 razem wydostają się jako gaz 4
Te stożki w konstrukcji to fachowo komory sprężania, komora rozprężania na końcu działa jak dyfuzor.

Podsumowując gaz 1 przepływając przez strumienicę wymusza ruch (zasysa) gaz 3 razem są sprężane i wydostają się jako 4 (1+3=4 :))

Teraz dokładnie można ocenić co można kupić na aukcjach, polecam więc katalizator pozostawić w swoim miejscu lub osoby uparte po prostu mogą sobie wspawać rurę.


A ja polecam kata przy 200tys.km wywalic i kupic orginalnego jesli cie stać, jesli nie wstawic strumienice taka która nieda metalicznego dzwięku.
Generalnie dla mnie strumienica to rurka przelotowa ktora niezepsuje efektu sound.
A bedzie lepszym zamiennikiem niz nowy nieorginalny kat.

_________________
Było mx-5 NA ,e36 325i szpera , e36 323ci.
Będzie jakaś beemka jeszcze nie wiem jaka ale to trochę potrwa...może e90 kombi?
Podziękowania dla Marko84s który o moją beemkę dbał.


Ostatnio edytowano 12 lipca 2009, 00:31 przez Ben_sage, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 lipca 2009, 00:29 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 670
Lokalizacja: W-wa
Moje BMW: e36
Kod silnika: m52b25
Jeżyk napisał(a):
strumienica w aucie to straszny shit! ludzie nie zakladajcie tego gów.... strumienica nie daje zadnych osiagow..wiem cos na ten temat.we wtorek przerabialem caly wydech po bylym wlascicielu. mialem strumienice i tlumik koncowy ultera. wszystko pierdzialo buczalo i rzeziło. teraz mam zwykly wydech i katalizator i chodzi cichutko i nie wiem czy to tylko moje wrazenie ale wydaje mi sie jakby bylo wiecej mocy


stary a jaka mialeś strumienice ? z el-teca czy jakies inne szambo?
tłumik koncowy ultera to możesz sobie w sad wkladać.Już od dawna pisalem i apelowali że to straszne szambo po przesluchaniu filmikow w necie.
Nie mam kata i mam koncowy przelotowy i lata moim zdaniem szybciej :rotfl:
Teraz czuje ze jak masz zwykly katalizator z allegro lub stara uzywke to chodzi jeszcze gorzej.Bo dla mnie slowo zwykly nie oznacza orginalny.
Strumienica to straszny syf i zalozyleś katalizator(zwykly) i uważasz ze to nie syf w aucie z 91r? - bo nie uwzglednileś w wypowiedzi rocznika....

_________________
Było mx-5 NA ,e36 325i szpera , e36 323ci.
Będzie jakaś beemka jeszcze nie wiem jaka ale to trochę potrwa...może e90 kombi?
Podziękowania dla Marko84s który o moją beemkę dbał.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 lipca 2009, 11:26 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 721
Moje BMW: e36 QP
Kod silnika: m50b20
Ben_sage napisał(a):
tłumik koncowy ultera to możesz sobie w sad wkladać
- zalozyl go poprzedni wlasciciel.
Ben_sage napisał(a):
Teraz czuje ze jak masz zwykly katalizator z allegro lub stara uzywke to chodzi jeszcze gorzej.Bo dla mnie slowo zwykly nie oznacza orginalny.
- no juz nie bede sie wypowiadal bo juz wszystko wiesz...a jak dla mnie to mozesz wlozyc wydech od jumbo jeta do swojego auta

_________________
Obrazek freedom isn`t just a word, but a way of life - life with BMW.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 lipca 2009, 12:13 
Ben_sage, a co ma do tego w ogóle wydech ultera?

Wyjaśnij może dlaczego, nie pisz tylko, że tak wnosisz po filmikach z netu :rotfl: :rotfl: :rotfl:

ja tam mam i sobie chwalę, dźwięk jak i reszta.

Ben_sage napisał(a):
Strumienica to straszny syf i zalozyleś katalizator(zwykly) i uważasz ze to nie syf w aucie z 91r? - bo nie uwzglednileś w wypowiedzi rocznika....


Rozwiń swoją wypowiedź.


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 lipca 2009, 16:02 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 670
Lokalizacja: W-wa
Moje BMW: e36
Kod silnika: m52b25
Fryderyk napisał(a):
Ben_sage, a co ma do tego w ogóle wydech ultera?

Wyjaśnij może dlaczego, nie pisz tylko, że tak wnosisz po filmikach z netu :rotfl: :rotfl: :rotfl:

ja tam mam i sobie chwalę, dźwięk jak i reszta.

Ben_sage napisał(a):
Strumienica to straszny syf i zalozyleś katalizator(zwykly) i uważasz ze to nie syf w aucie z 91r? - bo nie uwzglednileś w wypowiedzi rocznika....


Rozwiń swoją wypowiedź.


Kolega napisal że strumienica to straszny syf , dlatego pytam czy katalizator zamiennik to nie syf ?



smigasz 4 garami a to zupelnie inna beczka,slyszalem twoj wydech i nie bede sie wypowiadać bo 4 gary mnie no intresting in a wlasciciel postu ma r6.
ulter jakość ok.Cena za duża.Na przelocie gra wiele lepiej wiec na co przeplacać.
http://www.youtube.com/watch?v=ojuAtMWDVlM
To przelot za 300zl i efekt duzo lepszy niz na ulterku.I w internecie i w realu.
Natomiast moj filmik przedstawia w 100% ten dzwiek co na realu z tym ze nieco ciszej sie wydaje a jest glosnej po obejrzeniu kilka filmow z ulterem mozna wnioski wyciagnąc.
Po kilka opiniach na roznych forach bmw tez.



Druga sprawa to taka że czytalem wczesniej 2 posty i koelga napisal ze to syf ale w innym temacie i pomieszalem troche :rotfl: :rotfl:

_________________
Było mx-5 NA ,e36 325i szpera , e36 323ci.
Będzie jakaś beemka jeszcze nie wiem jaka ale to trochę potrwa...może e90 kombi?
Podziękowania dla Marko84s który o moją beemkę dbał.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 lipca 2009, 22:33 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1532
Lokalizacja: KONIN
Moje BMW: E39
Kod silnika: M54B25
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=129501
ja mam "strumienice" zamiast kata (kata mam dobrego, mam nawet żyda na niego chce mi dać 370zł, zrobiłem zamianę bo chciałem) i końcowy wydech sportowy oraz stożek w r4 i powiem ze jest głośniejszy i trochę żwawszy, a co to spalania to takie same.

_________________
Bmw e36 318i m40 bylo
Bmw e36 318i m43 bylo
Bmw e39 530i m54 bylo
Bmw e46 320i m52 bylo
Bmw e36 325i m50 jest
Bmw e39 525i m54 jest


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 lipca 2009, 00:33 
iroonhide napisał(a):
i trochę żwawszy


pewnie też na podstawie "mam wrażenie" :D

jak miałeś kata zawalonego, to nie dziwne.

Ben_sage napisał(a):
smigasz 4 garami a to zupelnie inna beczka


a co to za różnica czym śmigam? a no tak, zapomniałem, muszę być właścicielem R6 przez conajmniej pół roku, lub natrzaskać R6 minimum 10 tys. km zeby w ogóle się wypowiadać :)

Cytuj:
Nie mam kata i mam koncowy przelotowy i lata moim zdaniem szybciej :rotfl:


moim zdaniem moim zdaniem...

masz wykresy ori kat, strumienica, zawalony kat?


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 lipca 2009, 09:47 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 17755
Lokalizacja: Ciućkowo
Moje BMW: E46 325 CiA
Garaż: https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=170039&start=0
Ben_sage napisał(a):
A ja polecam kata przy 200tys.km wywalic i kupic orginalnego jesli cie stać, jesli nie wstawic strumienice taka która nieda metalicznego dzwięku.
Generalnie dla mnie strumienica to rurka przelotowa ktora niezepsuje efektu sound.
A bedzie lepszym zamiennikiem niz nowy nieorginalny kat.


Polecasz bo co to da ? :niepewny: Co się stanie z osiągami ? No chyba że to kolejna rada w stylu masz 200 na budziku przejdź na mineral bo tak się powinno robić.

Zapewne uważasz że przy 200 tyś to kat jest już zapchany ? Polecam najpierw odwiedzić hamownię a potem się bawić w jakiejś śmieszne patenty o nazwie strumienica.

P.S Wydech chodzi strasznie pierdzi i rzęzi moim zdaniem.

_________________
I Don`t Suffer From Insanity... I Enjoy Every Minute Of It..
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 43 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 98 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL