BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 4 maja 2025, 20:51

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 37 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E46] przy jakich obrotach zmieniac biegi
PostNapisane: 20 lipca 2009, 10:40 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 40
Posty: 7017
Lokalizacja: Poznań
Moje BMW: E92
Kod silnika: 335d
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=86&t=56077
Mam pytanie moze ktos testowal w silnikach benzynowych przy jakich wartosciach obrotomierza nalezy wrzucac wyzszy bieg by uzyskac jak najlepsze przyspieszenie . U mnie w aucie czerwone pole zaczyna sie przy 6000tys obrotow czy sadzicie ze bieg powinno sie wrzucac wlasn ie przy 6000tys czy ciagnac go wyzej do 6500tys


Ostatnio edytowano 20 lipca 2009, 11:04 przez forest, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 lipca 2009, 10:55 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 187
Lokalizacja: świętokrzyskie
Moje BMW: BMW E46 320d
Kod silnika: M47N
forest napisał(a):
Mam pytanie moze ktos testowal w silnikach benzynowych przy jakich wartosciach obrotomierza nalezy wrzucac wyzszy bieg by uzyskac jak najlepsze przyspieszenie . U mnie w aucie czerwone pole zaczyna sie przy 6000tys obrotow czy sadzicie ze bieg powinno sie wrzucac wlasn ie przy 6000tys czy ciagnac go wyzej do 6500tys

Pytanie typowego laika, ale odpowiem na nie. Najpier zapoznaj się z charakterystyką swojego silnika, czyli przy jakich obrotach ma największy moment obrotowy wyrażony w Nm (wartość tą znajdziesz w instrukcji obsługi na koncowych stronach), gdyż ta wartoś odpowiada za przyspieszenie Twojego auta.
Najlepszy rozkład momentu przedstawił by Ci wykres z hamowni wtedy byś miał pięknie rozrysowaną krzywą przebiegu momentu. A mianowicie, przyjmijmy, że Two silnik rozwiją największy moment przy 4500obr/min Wtedy Twój silnik ma max kopyta jakie uda mu się wypracować (szczyt) ale zawsze jest wokół tego maxa masz duży zapas sił na przyspieszanie, i np na wykresie z hamowni ten najwyższy moment obrotowy zaczął by się już rysować w okolicy 4000tys obrotów łapiąc szczyt przy 4500obrotach później delikatny spadek tak do 5500tyś i później już strata... Dlatego szybko reasumując najlepiej zmieniać biegi w przedziale 4000-5500tysobr/min, oczywiście to jest tylko przykład na przedstawienie pracy silnika i jego maksymalnego momentu, Twój silnik pracuje raczej w innym zakresie, ale jeśli nie masz dostępu do hamowni, to najszybciej wziąć książkę, zobaczyć przy jakich obrotach Twój silnik łapie największy max Nm i tych obrotów się trzymać, A co do kręcenia do odcinki to jest bez sensu bo wtedy Nm bardzo drastycznie spada ( praktycznie auto już nie rpzyspiesza, tylko wyje) Inaczej sprawa się z autami np z turbiną jak TB czy TD wtedy jest większe pole do popisu i większy zakrest dostępności Nm juz przy mniejszych obrotach.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 lipca 2009, 10:57 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 39
Posty: 992
Lokalizacja: Dolny Śląsk
Nie na pa co ciagnąć go do 6500 skoro silnik osiąga pełną moc przy nizszych obrotach.Potem przyspieszanie juz słabni.

_________________
[○○[|||] [|||]○○]


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 lipca 2009, 11:19 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 116
Moje BMW: e46 330d
Kod silnika: M57TU
tak do 5 tys wystarczy

_________________
MOC JEST BOGIEM! PRĘDKOŚĆ NAŁOGIEM! TUNING ZABAWĄ! BMW PODSTAWĄ !


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 lipca 2009, 11:24 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 17755
Lokalizacja: Ciućkowo
Moje BMW: E46 325 CiA
Garaż: https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=170039&start=0
Ciągnij do odcięcia :hyhy: Jak tam zawsze robię i lata !

_________________
I Don`t Suffer From Insanity... I Enjoy Every Minute Of It..
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 lipca 2009, 11:31 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Posty: 16994
Moje BMW: mityczne
Kod silnika: tłuste konie
Garaż: Było: E36 318i sedan, E36 316i Compact, E39 528i sedan, E46 328Ci, E92 325Xi
Jest: F32 420i, F32 428i
To się wylicza. W uproszeczeniu do maksymalnej mocy lub trochę poza nią.

http://www.bgsoflex.com/shifter.html
http://vlsicad.ucsd.edu/~sharma/Potpourri/perf_est.html
http://www.wallaceracing.com/Calculators.htm

można jeszcze poszukac w necie.
Jest jeszcze soft do zainstalowania tylko nie pamiętam jak się nazywał :/

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 lipca 2009, 11:53 
Offline
Uzależniony od forum :)

Wiek: 37
Posty: 10916
Lokalizacja: zlokalizowana
przy jakich obrotach najlepiej zmieniać to dokładnie nie powiem, ale jak silnik robi "łutututututututu" to już wtedy na bank trzeba :D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 lipca 2009, 12:43 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 678
jak się rozpędzam to przy 5
a jak w mieście to przy 2-3 :P ale to max 3 bieg wtedy :D

Sylwek_ch napisał(a):
"łutututututututu"

albo kangurka :rotfl: :rotfl: :rotfl:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 lipca 2009, 17:28 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 2786
Lokalizacja: BYDGOSZCZ
Moje BMW: AR 159
Bobby_Valentino napisał(a):
Ciągnij do odcięcia :hyhy: Jak tam zawsze robię i lata !
a co inaczej nie chce jechać? :rotfl:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 lipca 2009, 19:25 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 744
Lokalizacja: Bydgoszcz
Moje BMW: e61
Kod silnika: m57d30
ja zmieniam w zaleznosci czy mi sie spieszy czy nie i jaki mam kaprys na podrozowanie autem.

W miescie gdzie nie ma co przyspieszac hamowac przyspieszac hamowac to jade do 3-4 tys i nieraz nawet wrzucam 5 przy 70km/h toczac sie powoli do swiatel

a jak sytuacja tego wymaga, to przy 90 wrzucam 3, i gaz do oporu, ale to po prostu trzeba nauczyc sie swojego samochodu i nauczyc sie z tego korzystac co sie ma pod maska.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 lipca 2009, 19:48 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 696
Sylwek_ch napisał(a):
przy jakich obrotach najlepiej zmieniać to dokładnie nie powiem, ale jak silnik robi "łutututututututu" to już wtedy na bank trzeba :D



:rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 lipca 2009, 22:57 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 17755
Lokalizacja: Ciućkowo
Moje BMW: E46 325 CiA
Garaż: https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=170039&start=0
AC_SCHNITZER napisał(a):
a co inaczej nie chce jechać? :rotfl:


Nie :rotfl: Robiłem pomiary jak zmieniałem biegi zaraz przed odcięciem i wychodziły super chociaż wykres z hamowni mówił żeby zmieniać znacznie wcześniej.

_________________
I Don`t Suffer From Insanity... I Enjoy Every Minute Of It..
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 lipca 2009, 08:50 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2972
Lokalizacja: wawa
Moje BMW: e46
Kod silnika: m47n
mam dla Ciebie rozwiazanie-kup automat i problem masz z banki...kliknij pomogl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 lipca 2009, 17:20 
Offline
Uzależniony od forum :)

Posty: 4141
Moje BMW: E38 | E36 Coupe
Kod silnika: M73TUB54 | M52B28
Garaż: .
E38
https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=166487
E36
viewtopic.php?f=6&t=169815
Marcopolo napisał(a):
max Nm

a czy w tym przypadku to nie max KM ?


becek napisał(a):
mam dla Ciebie rozwiazanie-kup automat i problem masz z banki...kliknij pomogl

takie cudowne rady zachowaj dla siebie :]

_________________


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 lipca 2009, 18:13 
Ej ziomek spytal bo moze naprawde nie wie ale po to jest forum zeby mu jakos pomoc a nie natrzasac sie z tego. Przynajmniej nie wyskakuje z tekstem zeby przeniesc odcinke wyzej albo ze wlozy deske z e60 wiec mozna by mu chlopaki pomoc a nie nabijac sie :/

Osobiscie uwazam ze nie warto ciagnac po odcince bo tracisz. Najlepiej bylo by wziac autko na hamownie i zobaczyl bys w ktorym miejscu krzywa mocy zaczyna spadac. I zmienia sie biegi dokladnie w tym momencie. Z doswiadczenia wiem ze w jednym 2.5 bedzie to przy 5980 obr/min a w innym mimo ze z tym samym silnikiem bedzie przy 6100 a w jeszcze innym przy 5700. Sklada sie na to wiele czynnikow m.in jak auto bylo uzytkowane dotarte i jak silnik sie ulozyl. Wahania mocy potrafia nawet wystapic tuz po przegladzie na swiezych filtrach olejach itp i tuz przed nastepnym. Opcja z hamownia jest o tyle fajna ze poznasz tez jaki moment i moc dokladnie silnik generuje.
Natomiast mozesz tez to wyczuc jezdzac postaraj sie bo to naprawde mzona zauwazyc w ktorym momencie jak ciagniesz mimo wycia coraz glosniejszego ze silnik ciagnie juz "gorzej".
Powodzenia z "wjezdzaniem sie w auto". :ok:


Ostatnio edytowano 21 lipca 2009, 18:16 przez bimmerkuba11, łącznie edytowano 1 raz

Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 lipca 2009, 18:26 
[quote="powerbmw"]Marcopolo napisał/a:
max Nm

a czy w tym przypadku to nie max KM ? [/quote

Dobrze zauwazyles. Jak bysmy posluchali tego kolegi to w wiekszosci aut kiedy to moment juz spada jakies 2500 obr przed max pwr i zmieniali bysmy wtedy biegi bylo by cudnie. ;)


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 lipca 2009, 06:41 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Posty: 16994
Moje BMW: mityczne
Kod silnika: tłuste konie
Garaż: Było: E36 318i sedan, E36 316i Compact, E39 528i sedan, E46 328Ci, E92 325Xi
Jest: F32 420i, F32 428i
Policzcie sobie w/g programów które dałem, jeden wykresy robi.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 lipca 2009, 00:26 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 40
Posty: 7017
Lokalizacja: Poznań
Moje BMW: E92
Kod silnika: 335d
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=86&t=56077
zeby to obliczyc potrzebowal bym jakie wartosci na kazdym biegu ma dyfer 3.15 bo taki mam u siebie w aucie . Czy ma ktos takie dane?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 lipca 2009, 09:32 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 6907
Lokalizacja: JP
Teoretycznie znajac przelozenie glowne, srednice kol, obroty i predkosc na nich mozesz sobie z pewnym przyblizeniem policzyc przelozenia - pewnie, ktorys ze skryptow od Kyo ma taka funkcje.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 lipca 2009, 13:59 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Posty: 16994
Moje BMW: mityczne
Kod silnika: tłuste konie
Garaż: Było: E36 318i sedan, E36 316i Compact, E39 528i sedan, E46 328Ci, E92 325Xi
Jest: F32 420i, F32 428i
Ja sobie zrobiłem excela do rysowania charakterystyk, wyliczania szybkości, nie ma tam wszystkiego ale móże się przyda.

http://rapidshare.com/files/259876211/wykresy.xls

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 37 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 7 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL