BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 5 maja 2025, 05:26

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 20 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] Sportowy kolektor wydechowy
PostNapisane: 15 września 2009, 11:23 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 3
Lokalizacja: Bochnia
Witam.
Mam pytanie odnośnie sporotwego kolektora wydechowego w BMW 318Is takiego jak w linku
http://stuninguj.pl/index.php?cat_id=33 ... id=770&p=2
Czy ten kolektor naprawde poprawi osiągi i doda mocy o te obiecane 10%? zmiana polegała by tylko na wymianie kolektora reszta układu wydechowego pozostala by seryjna, w tym BMW co miałby być montowany jest sekwencyny gaz nie wiem czy to ma cos wspólnego bo jestem tutaj nowy i mechanikiem niejestem.
Pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 września 2009, 12:40 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 10684
Moje BMW: E46 | E46 M3
Kod silnika: M54B30| S54B32
napewno nie doda tyle mocy bo IS ma juz w serii barany i ceizko jest cos tutaj poprawic

_________________
Obrazek
Because life is too short to drive boring cars.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 września 2009, 12:57 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 3
Lokalizacja: Bochnia
Nie wiedziałem, że w serii są barany bo to nie moje BMW to troche zmienia postać rzeczy. Więc za ta kase opłacało by się kupić ten kolektor? założyć i spodziewać sie jakich kolwiek przyrostów?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 września 2009, 17:15 
Offline
Uzależniony od forum :)

Posty: 3826
jerry35 napisał(a):
Więc za ta kase opłacało by się kupić ten kolektor? założyć i spodziewać sie jakich kolwiek przyrostów?

Nie, nie i nie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 września 2009, 21:04 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 34
Posty: 2352
Moje BMW: e92 LCI 330i
a zwykłe 1.8? :zdziwko:

_________________
Było:
Obrazek
E36 318 93'
E32 735i 92'
E36 318i 92'


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 września 2009, 20:04 
Offline
Forumowicz

Posty: 126
Lokalizacja: MrÂągowo/Olsztyn
Dankam735i napisał(a):
a zwykłe 1.8? :zdziwko:


tu pewnie by cos pomogło bo baranów w 1.8 nie ma


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 września 2009, 21:01 
Offline
Forumowicz

Posty: 126
Lokalizacja: MrÂągowo/Olsztyn
ten kolektor na filmiku wygląda dokładnie jak w 318is


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 września 2009, 15:29 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 3
Lokalizacja: Bochnia
Więc sprawa załatwiona szkoda pieniędzy dziękuje za pomoc.
Pozdrawiam. :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 września 2009, 17:04 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 433
Lokalizacja: Grójec
Moje BMW: e 36 323
Kod silnika: m52b25
jerry35 ten kolektor to lipa straszna
seria ma 4w2w1 a tu ta lipa ma 4w1


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 września 2009, 09:32 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 565
Lokalizacja: Szczecin
Moje BMW: e36 332i
Kod silnika: s50b32
czemu lipa?wiesz jak jest róznica miedzy kolektorem 4-2-1 a 4-1?i kiedy jaki sie stosuje?zobacz w którym miejscu schodzi sie w 2 kolektor seryjny w is i zobacz w którym miejscu schodzi sie w 1 w tym ze zdjecia,jak myslisz czemu tak jest?

polecam lekture:
http://grabowski.com.pl/uklady_wydechowe.htm

jakbys nie wiedział to ten kolektor jest wzorowany(jest identyczny) na kolektorze Supersprinta:
http://www.supersprint.com/eng/SPP2000000785701.asp

_________________
Moje byłe e36 318i M40 GT oraz obecne e36 332i w służbie rajdowej : viewtopic.php?t=48443


Ostatnio edytowano 19 września 2009, 09:43 przez reza, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 września 2009, 09:40 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 10684
Moje BMW: E46 | E46 M3
Kod silnika: M54B30| S54B32
reza napisał(a):
wiesz jak jest róznica miedzy kolektorem 4-2-1 a 4-1?i kiedy jaki sie stosuje?

napisz od razu kolego tez chetnie sie dowiem

_________________
Obrazek
Because life is too short to drive boring cars.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 września 2009, 09:53 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 565
Lokalizacja: Szczecin
Moje BMW: e36 332i
Kod silnika: s50b32
jest podany link,wystarczy poczytac :) kolektor 4-1 przenosi moment w góre i zwieksza moc maksymalna w wysokim i koncowym zakresie obrotów a kolektor 4-2-1 przenosi moment w nizsze obroty ale w szerszym zakresie.przy kolektorze 4-1 moc maksymalna i moment jest wiekszy(wysokie obroty i wąski zakres) za to przy 4-2-1 moc i moment jest mniejszy ale jest dłuzej dostepny(niskie-srednie obroty i szerszy zakres).to tak ogólnie i w skrócie.wszystko zależy rowniez od długosci,srednicy rur,przejsc itd.

wszystko zalerzy od tego do czego nam jest auto potrzebne i jakie modyfikacje zamierzamy przeprowadzic.wszystko zależy tez od charakterystyki danego silnika.

praktycznie nie ma lepszych rozwiazan(wyliczen) jakie stosuje supersprint do produkcji swoich kolektorów.dlatego wszystkie firmy wzoruja swoje wyroby na wyrobach supersprinta.

_________________
Moje byłe e36 318i M40 GT oraz obecne e36 332i w służbie rajdowej : viewtopic.php?t=48443


Ostatnio edytowano 19 września 2009, 10:57 przez reza, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 września 2009, 10:26 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 6907
Lokalizacja: JP
reza napisał(a):
praktycznie nie ma lepszych rozwiazan(wyliczen) jakie stosuje supersprint do produkcji swoich kolektorów.dlatego wszystkie firmy wzoruja swoje wyroby na wyrobach supersprinta.


Nie, poprostu ten kolektor z stuninguj to chinska podrobka supersprinta, porzadna firma sama zaprojektuje sobie kolektor :P


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 września 2009, 10:34 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 565
Lokalizacja: Szczecin
Moje BMW: e36 332i
Kod silnika: s50b32
wiadomo.miałem w reku(oraz w aucie) kolektor supersprinta obecnie mam kolektor ta technix(wzorowany na supersprincie) i powiem ze wykonanie jest na zblizonym poziomie,jezdze na nim juz sporo czasu i nie ma z nim zadnych problemów.z montazem tez nie było zadnych problemów,pasował idealnie.

Jest w Polsce kupe firm które robi kolektory do sportu z kwasówki jak i ze stali aluminizowanej i nie urzywaj przy tym nie wiadomo jakiej technologii.

projektuja same tylko nawet tym dobrym firmom tez zawsze kolektory wychodza prawie identycznie jak kolektory supersprinta :D bo ciezko jest poprawic cos co jest bliskie ideału :P

_________________
Moje byłe e36 318i M40 GT oraz obecne e36 332i w służbie rajdowej : viewtopic.php?t=48443


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 września 2009, 10:40 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 6907
Lokalizacja: JP
Supersprint to tylko taka srednia polka, wiec nie trudno ich dogonic z jakoscia wykonania.

"Dobre" - mialem na mysli cos takiego

Obrazek
Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 września 2009, 10:47 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 565
Lokalizacja: Szczecin
Moje BMW: e36 332i
Kod silnika: s50b32
wizualnie masz racje,ale jako systemy racingowe z firm robiacych masowo (nie na indywidualne zamówienie) supersprint jest najlepszy.
http://www.supersprint.com/eng/SPP20000bmwE90m3.asp
http://www.supersprint.com/eng/SPP2000000789201.asp
wyglada nie najlepiej ale przyrosty i dzwiek jest rewelacyjny

_________________
Moje byłe e36 318i M40 GT oraz obecne e36 332i w służbie rajdowej : viewtopic.php?t=48443


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 września 2009, 11:02 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 6907
Lokalizacja: JP
reza napisał(a):
wizualnie masz racje,ale jako systemy racingowe z firm robiacych masowo (nie na indywidualne zamówienie) supersprint jest najlepszy.


Jest wiele firm produkujacych wydechy lepsze (lepsze materialy i wykonania) niz Supersprint i produkujacych masowo (tak jak to co Ci pokazalem na zdjeciach), jednak nie sa tak znane w Europie jak Supersprint

http://www.dinancars.com/
http://www.webericsson.jp/
http://www.arqray.jp/englishweb/
http://www.dixis.jp/english/exhaust/index.html
http://www.kreissieg.com/
http://www.akrapovic.com
http://www.gruppem.co.jp/ja/product/ex/index.html

...jest ich wiecej, ale nie bede juz tego tematu zalewal linkami. To sa topowe firmy, ktore nie korzystaja z uniwersalnych elementow tak jak SS, wszystko jest zaprojektowane konkretnie pod dany samochod.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 września 2009, 11:12 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 565
Lokalizacja: Szczecin
Moje BMW: e36 332i
Kod silnika: s50b32
znam,znam tylko ze wiekszosc z nich jest poza zasiegiem zwykłego smiertelnika :D nawet za oceanu zadko kto sie kusi cos kupic choc ceny czasami sa nawet nawet.
kompletny zestaw supersprinta do zwykłego auta jakiegos e36 318is lub 320i mozna znalesc za 2000-2500zł.ja np. kiedys do mojego m40 kupiłem przez intercars kompletny układ(kolektor,tłumik srodkowy,tłumik koncowy) za około 1700zł :hyhy:

_________________
Moje byłe e36 318i M40 GT oraz obecne e36 332i w służbie rajdowej : viewtopic.php?t=48443


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 października 2009, 10:55 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 72
Lokalizacja: lubelskie
Moje BMW: E39 523i
reza napisał(a):
wiadomo.miałem w reku(oraz w aucie) kolektor supersprinta obecnie mam kolektor ta technix(wzorowany na supersprincie) i powiem ze wykonanie jest na zblizonym poziomie,jezdze na nim juz sporo czasu i nie ma z nim zadnych problemów.z montazem tez nie było zadnych problemów,pasował idealnie.


Reza mógłbyś napisać jak się sprawuje auto po założeniu tego kolektora firmy TA TECHNIX? Czy jest jakiś przyrost mocy? Czy zmienił się dźwięk?

Zastanawiam się nad zakupem kolektora tej firmy do mojej e39 523i. Niestety wie wiem jaką charakterystykę ma układ 6w2w2


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: re
PostNapisane: 19 października 2009, 11:52 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 1922
Lokalizacja: Ostrowiec Świętokrzyski
Moje BMW: E92 335i, Z3 2,8 FL
Kod silnika: N54B30, M52TUB28
Również podepnę się pod temat, co do charakterystyki pracy silnika i jego działania w przypadku mojej E46 328Ci?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 20 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 12 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL