lolek sorry ale glupoty gadasz... paliwo o wyzszej liczbie oktanowej przy takim samym doprezeniu bedzie sie tak samo spalało jak paliwo i nizeszej liczbie oktanowej ... jeśli oba mają tą samą wartośc opałową ... "enegetyczną" jest miedzy nimi nie wielka roznica... ktora skutkuje róznicą w pracy silnika...
najwieksza roznica jest w tym ze jak zjedziesz z głowicy 1mm materiału to na paliwie wysokooktanowym nie bedziesz miał stukowego i niezniszczysz silnika...
a jeśli chodzi o czujnik antystukowy . .to nie wiem co bys musiał zalać zeby ten czujnik wykorzystać ...
z tego co pamietam to jeszcze m40 było robione pod paliwo 91 oktanowe ...
m50 dopiero pod niskooktanowe 94
w takich silnikach jak np nowe silniki hondy tam stusuje sie paliwa i wyzszej okatnowosći ... tam gdzie masz duze spreżanie ... i nie wielką pojemność .. co sprzyja stukowemu ...
przykład ..mocno zrobione 126p
do rally crossu ma sprezanie około 15:1 ...tam wymagane
do normalnej pracy na obrotach jalowych (4500obr/min) jest włąsnie takie paliwo ...
innym faktem jest ze w nie ktorych 126p bezproblemu mozna zalewać rope
przy harcorowych przeóbkach gdzie głowica idzie w dól o 7.5mm i wbijane są wyzej gniazda zaworowe
