BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 5 maja 2025, 22:29

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 141 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] Gwint jom/tat itp.
PostNapisane: 13 lutego 2010, 14:38 
Offline
Forumowicz

Wiek: 37
Posty: 138
Lokalizacja: Stalowa Wola / Podkarpacie
Moje BMW: E36 QP
Kod silnika: m42b18
spotkałem w internecie dużo dobrych opinii o tanich gwintach, typu tatechnix na przykład... a jak jest w rzeczywistości? warto kupować tani gwint, czy lepiej kupić markowy kit rzędu 60/40 ?
miałem kiedyś gwint tein i uważam, że był rewelacyjny, ale też taki zestaw swoje kosztuje :looka:

mowa o zawieszeniu przede wszystkim dla poprawy wyglądu auta do codziennej jazdy po mieście :)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] gwint jom/tat itp.
PostNapisane: 13 lutego 2010, 19:18 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 6907
Lokalizacja: JP
niebiesky napisał(a):
miałem kiedyś gwint tein i uważam, że był rewelacyjny, ale też taki zestaw swoje kosztuje :looka:


Tein byl dobry, bo jakosc kosztuje. Tatechnix czy jom mozesz nawet do niego nie porownywac, bo jedyne co je laczy je z Tein to nazwa. Lepiej kup markowy kit.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] gwint jom/tat itp.
PostNapisane: 13 lutego 2010, 23:16 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1069
Lokalizacja: Warsaw / LA
Moje BMW: 911
Vermilion napisał(a):
Lepiej kup markowy kit.


jak najbardziej popieram.. jezdzilem na zestawie MTS-"Śmietniks"... zawias za 700zł... wywalilem po 2 miesiacach... i jak ktos bedzie Ci tu wmawial ze tanie kity są OK to ma nie rowno pod sufitem albo bardzo niskie wymagania... caly ten syf idzie z Chin... jedno i to samo..MTS - TA czy inne firmy to nazwy DYSTRYBUTOROW a nie producentow...sam mozesz sobie to przyciagnac w kontenerze i handlowac pod swoja nazwa...


pzdr

_________________
Mialem kiedys bmw... ;s


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] gwint jom/tat itp.
PostNapisane: 14 lutego 2010, 00:20 
A co możecie zaproponować? Bo na wiosnę przymierzam się opuścić autko :D


Góra
  
 
 Tytuł: Re: [e36] gwint jom/tat itp.
PostNapisane: 14 lutego 2010, 03:57 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 2174
Lokalizacja: Tiegenhof
Moje BMW: E36
Kod silnika: M43B16 :]
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=27899
Marcus3 napisał(a):
jezdzilem na zestawie MTS-"Śmietniks"... zawias za 700zł... wywalilem po 2 miesiacach... i jak ktos bedzie Ci tu wmawial ze tanie kity są OK to ma nie rowno pod sufitem albo bardzo niskie wymagania... caly ten syf idzie z Chin... jedno i to samo..MTS - TA czy inne firmy to nazwy DYSTRYBUTOROW a nie producentow...sam mozesz sobie to przyciagnac w kontenerze i handlowac pod swoja nazwa...

Nie przesadzaj, z Twojej wypowiedzi można wywnioskować że MTS i TaT to kompletne śmiecie a przecież wcale tak nie jest, wiadomo że to nie jest jakiś tam wypas ale "gra" to całkiem nieźle, tym bardziej w tej cenie ;)

_________________
>>> MOJA e36... :] <<<

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] gwint jom/tat itp.
PostNapisane: 14 lutego 2010, 12:34 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 6907
Lokalizacja: JP
Dziocho napisał(a):
Nie przesadzaj, z Twojej wypowiedzi można wywnioskować że MTS i TaT to kompletne śmiecie a przecież wcale tak nie jest, wiadomo że to nie jest jakiś tam wypas ale "gra" to całkiem nieźle, tym bardziej w tej cenie ;)


Chetnie bym zobaczyl dwie rzeczy:
1. zdjecie rtg tych gwintow
2. powtarzalnosc ich charakterystyki (duzo drozsze, "tanie" gwinty maja z tym problem, ciekaw jestem jak jest tutaj...jak bardzo rozni sie charakterystyka dwoch, teoretycznie takich samych amortyzatorow).

Co do kitow

http://shop.ebay.de/i.html?_nkw=60+40+k ... &_osacat=0

jest Bilstein, jest H&R, Vogtland ma 50/30


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] gwint jom/tat itp.
PostNapisane: 14 lutego 2010, 14:08 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1069
Lokalizacja: Warsaw / LA
Moje BMW: 911
Obrazek

pzdr

_________________
Mialem kiedys bmw... ;s


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] gwint jom/tat itp.
PostNapisane: 14 lutego 2010, 14:24 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 41
Posty: 1464
Lokalizacja: SjZ
Moje BMW: VW
Kod silnika: tsi
Takie gdybanie na temat tanich gwintów,to wogóle nie ma sensu :] sa zwolennicy i przeciwnicy.Jeśli czytałes pozytywne opinie to pogadaj z osobami,które taki gwint od jakiegoś czasu używają i mają jakies spostrzeżenia na ten temat,a wtedy,jeśli zechcesz,kup,załóż i sam zobaczysz.
Co do przeciwników,to wiadomo,że tanie gwinty nie są szczytem jakości,nie umywają sie do markowych produktów.Ale nawet tańszy z lepszych ot np. weitec,jest dużo drozszy od TaTech.A nie każdy ma na tyle zasobny portfel,zeby sobie pozwolić na taki wydatek,nie każdy chce kupic gwintowany zawias z myślą o wypadach na tor,czy ma w planach jakiś gruby projekt ze swoim samochodem(a do takiego,gdzie mody nieraz przekraczaja wartość samochodu,nikt napewno taniego gwintu nie zakłada).Tak jak kolega pisze,szuka gwintu tylko dla poprawy wygladu i jeździ głównie po mieście - i właśnie dla takich osób skierowane są "tanie gwinty".
Bardzo duzo osób ma takowe założone,wygląd auta sie poprawił,jeżdzic jeżdzą i nie narzekają,niektórzy nawet katują auta na takich gwintach i nic...ale zawsze(w każdej kwesti) znajdą sie osoby,które na siłe twierdzą,że wszystko,co tańsze jest złe i "przeciętny obywatel"(nie obrażjąc nikogo :) ) do zwykłego wozidła na codzień najlepiej jeśli kupi gwint,którego cena w wielu przypadkach stanowi 1/3,a czasem nawet 1/2 wartosci samochodu.
Oczywiscie są tez kity,ale wtedy nie ma tej "najważniejszej" dla wielu osób cechy:regulacji góra-dół.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [e36] gwint jom/tat itp.
PostNapisane: 14 lutego 2010, 15:24 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 108
Lokalizacja: Łowicz
Moje BMW: E36
Kod silnika: M52B28
Duzo pozytywnych opinii slyszalem o FK do e36.Na allegro stoją po 1000-1100zl. Jakosc wykonania lepsza niz Tat czy MTS a cena taka sama.Tat lubi poskrzypiec jak jest dosyc wilgotno a z FK sie z takim zjawiskiem nie spotkalem

_________________
Moja bunia ----> http://www.youtube.com/watch?v=Cgh9SVh1N6U


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] gwint jom/tat itp.
PostNapisane: 14 lutego 2010, 16:34 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 6907
Lokalizacja: JP
luk3er napisał(a):
Takie gdybanie na temat tanich gwintów,to wogóle nie ma sensu :] sa zwolennicy i przeciwnicy.Jeśli czytałes pozytywne opinie to pogadaj z osobami,które taki gwint od jakiegoś czasu używają i mają jakies spostrzeżenia na ten temat,a wtedy,jeśli zechcesz,kup,załóż i sam zobaczysz.


Zapytaj zwolennikow czy maja porownanie chocby z Teinem (to produkt z niskiej-sredniej polki), juz nie mowiac o lepszych gwintach. Wiekszosc (jezeli nie wszystko) pozytywne opinie biora sie wlasnie od ludzi, ktorzy nie maja porownania z zadnym innym produktem.

luk3er napisał(a):
Co do przeciwników,to wiadomo,że tanie gwinty nie są szczytem jakości,nie umywają sie do markowych produktów.Ale nawet tańszy z lepszych ot np. weitec,jest dużo drozszy od TaTech.A nie każdy ma na tyle zasobny portfel,zeby sobie pozwolić na taki wydatek,nie każdy chce kupic gwintowany zawias z myślą o wypadach na tor,czy ma w planach jakiś gruby projekt ze swoim samochodem(a do takiego,gdzie mody nieraz przekraczaja wartość samochodu,nikt napewno taniego gwintu nie zakłada).Tak jak kolega pisze,szuka gwintu tylko dla poprawy wygladu i jeździ głównie po mieście - i właśnie dla takich osób skierowane są "tanie gwinty".
Bardzo duzo osób ma takowe założone,wygląd auta sie poprawił,jeżdzic jeżdzą i nie narzekają,niektórzy nawet katują auta na takich gwintach i nic...ale zawsze(w każdej kwesti) znajdą sie osoby,które na siłe twierdzą,że wszystko,co tańsze jest złe i "przeciętny obywatel"(nie obrażjąc nikogo :) ) do zwykłego wozidła na codzień najlepiej jeśli kupi gwint,którego cena w wielu przypadkach stanowi 1/3,a czasem nawet 1/2 wartosci samochodu.
Oczywiscie są tez kity,ale wtedy nie ma tej "najważniejszej" dla wielu osób cechy:regulacji góra-dół.


Jezeli dla kogos wazniejsza jest mozliwosc regulacji gora-dol niz poprawne prowadzenie sie samochodu, to ok, nie mam zamiaru tego komentowac. Tani gwint bedzie w swojej charakterystyce gorszy od nowych elementow fabrycznego zawieszenia. Nie jest tak, ze wszystko co tanie jest zle, wiesz mi wiem poprostu na czym polega produkcja takich amortyzatorow, wiem jakich materialow to wymaga, jak dokladnych narzedzi trzeba uzyc i sensownie wykonany gwint nie moze kosztowac mniej niz 2500-3000 zl, bo poprostu nie da rady go za mniej wyprodukowac (bez ciecia kosztow produkcji, kosztem jakosci produktu). Takze moim zdaniem albo decydujesz sie na produkt w takiej cenie, albo pozostajesz przy kitach.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] gwint jom/tat itp.
PostNapisane: 14 lutego 2010, 16:52 
Offline
Forumowicz

Wiek: 37
Posty: 138
Lokalizacja: Stalowa Wola / Podkarpacie
Moje BMW: E36 QP
Kod silnika: m42b18
no dobra, a co mogę kupić w pieniądzach powiedzmy ok. 1500zł żeby nie żałować zakupu?
obecnie mam czerwony kit H&R 40/40 i auto wciąż wygląda jak koza :(

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] gwint jom/tat itp.
PostNapisane: 14 lutego 2010, 17:43 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 40
Posty: 785
Lokalizacja: OKR
Moje BMW: f20 118i
Kod silnika: n13b16
Ja powiem tylko tyle. Mialem w Passacie kit Bilstein b8 -30mm i byla deska. Jesli wlozysz B10 na naszych drogach podsufitka spadnie ci na glowe po 150km.

_________________
viewtopic.php?f=6&t=166911


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] gwint jom/tat itp.
PostNapisane: 15 lutego 2010, 02:33 
Offline
Forumowicz

Wiek: 37
Posty: 138
Lokalizacja: Stalowa Wola / Podkarpacie
Moje BMW: E36 QP
Kod silnika: m42b18
nie zalezy mi na mega twardości, miałem kiedyś corrado, w którym można było uszkodzić sobie kość ogonową przy podróży dłuższej niż 20km... bardziej mi zależy na obniżeniu i trwałości tego zawieszenia

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] gwint jom/tat itp.
PostNapisane: 15 lutego 2010, 22:02 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 40
Posty: 785
Lokalizacja: OKR
Moje BMW: f20 118i
Kod silnika: n13b16
Sprawa jest prosta. Jesli nie jezdzisz po torze ani wyczynowo to kup Ta Technixa i bedziesz zadowolony. Jezeli auto jest uzytkowane na codzien to nie ma sensu wkladanie twardego zawieszenia bo caly srodek ci sie rozklepie na tych naszych drogach.

_________________
viewtopic.php?f=6&t=166911


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] gwint jom/tat itp.
PostNapisane: 15 lutego 2010, 23:19 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 3649
Lokalizacja: Pyskowice
Moje BMW: F34 / CLA
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=143460
jeszcze możesz poszukać firmy MTS Technik, czytałem na forum golfa o tym i ogólnie ludzie byli zadowoleni.

jak zależy Ci na trwałości to chyba tylko firmowe wchodzą w grę

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] gwint jom/tat itp.
PostNapisane: 25 lutego 2010, 02:49 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 670
Lokalizacja: W-wa
Moje BMW: e36
Kod silnika: m52b25
moteq napisał(a):
Sprawa jest prosta. Jesli nie jezdzisz po torze ani wyczynowo to kup Ta Technixa i bedziesz zadowolony. Jezeli auto jest uzytkowane na codzien to nie ma sensu wkladanie twardego zawieszenia bo caly srodek ci sie rozklepie na tych naszych drogach.



Sorry ze wtrace ale zgodze sie w tym w 100% lepsze nowe tat niz stare uzywane seryjne amory.Oczywywiscie nie mowie o amorach profi na tor.Do zwyklej jazdy przy cieżkiej nodze sa ok. po 50tys.km sie zmieni i tip top.

_________________
Było mx-5 NA ,e36 325i szpera , e36 323ci.
Będzie jakaś beemka jeszcze nie wiem jaka ale to trochę potrwa...może e90 kombi?
Podziękowania dla Marko84s który o moją beemkę dbał.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] gwint jom/tat itp.
PostNapisane: 25 lutego 2010, 09:42 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 7229
Lokalizacja:
Moje BMW: E36 & E46
Kod silnika: M42 & M52
Marcus3, :mur: :mur: zmień lekarza... bo leki daje Ci za słabe :hyhy:
Vermilion, zapominasz o jednym.. cały czas o tej cenie... i o tym że E36 można kupić za 6000zł (nie najbardziej zdezelowane)... i jeśli ktoś ma chęć mówić o dobrym zawiasie (maniak) to kupi gwint za 3000-6000zł...
Ja kupiłem TATechnix ponieważ było to lepsze rozwiązanie od kupna samych amorków i sprężyn... jak się jeździ... bardzo dobrze... jest zawias twardszy ale autko jedzie jak przyklejone do drogi ! nie jestem maniakiem więc taki zawias jest po prostu wystarczający do codziennej jazdy!! Co do jakości... na pewno mniej wytrzyma ten zawias od gwintu za 3000zł ale jak się dba tak się ma... jeżeli ktoś nie jeździ na rajdy... to lepszy gwint nie jest potrzebny !! ale to moje zdanie i pewnie większości osób które mają gwint za 1200zł :ok: :piwo:

_________________
Sprzedam fele 16" + roczne opony...
E36 ALPINWEISS... Sprawdź... :hyhy:
E46 COSMOSSCHWARZ... Sprawdź... :hyhy: :hyhy: Nowe foty strona 31!!!!!!!!!!!!!!!!!
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] gwint jom/tat itp.
PostNapisane: 25 lutego 2010, 10:59 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 565
Lokalizacja: Szczecin
Moje BMW: e36 332i
Kod silnika: s50b32
a ja jezdze na nim nawet w rajdach :rotfl: i wszystko z nim ok :ok: podobnie zresztą jak racesupport który tez smiga na TA

_________________
Moje byłe e36 318i M40 GT oraz obecne e36 332i w służbie rajdowej : viewtopic.php?t=48443


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] gwint jom/tat itp.
PostNapisane: 25 lutego 2010, 11:10 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 6907
Lokalizacja: JP
Morfii napisał(a):
Vermilion, zapominasz o jednym.. cały czas o tej cenie... i o tym że E36 można kupić za 6000zł (nie najbardziej zdezelowane)... i jeśli ktoś ma chęć mówić o dobrym zawiasie (maniak) to kupi gwint za 3000-6000zł...
Ja kupiłem TATechnix ponieważ było to lepsze rozwiązanie od kupna samych amorków i sprężyn... jak się jeździ... bardzo dobrze... jest zawias twardszy ale autko jedzie jak przyklejone do drogi ! nie jestem maniakiem więc taki zawias jest po prostu wystarczający do codziennej jazdy!! Co do jakości... na pewno mniej wytrzyma ten zawias od gwintu za 3000zł ale jak się dba tak się ma... jeżeli ktoś nie jeździ na rajdy... to lepszy gwint nie jest potrzebny !! ale to moje zdanie i pewnie większości osób które mają gwint za 1200zł :ok: :piwo:


Nie Morfii, wiem ile jest warte E36, problem znowu w tym, ze pewne rzeczy da rade kupic dopiero od pewnego pulapu cenowego (poprostu taniej nie da rady wyprodukowac czegos co bedzie spelnialo minimalne standardy jakosci wykonania, bezpieczenstwa, itd), taniej sa tylko atrapy produkowane i sprzedawane przez ludzi, ktorzy zeruja na takim podejsciu jakie prezentujesz. To o czym pisze dotyczy praktycznie kazdej czesci tuningowej (sporej czesci zamiennych).

Masz 1200 zl, ok, nie chcesz inwestowac wiecej, tez ok, ale to budzet na kit, albo dobry amortyzator i sprezyne...nie na gwint.

Tak jak pisalem wczesniej, wiekszosc ludzi, ktorzy opisuja pozytywnie te tanie gwinty nigdy nie widziala jakiegokolwiek innego gwintu z okolic 3000 zl, zeby miec jakies porownanie. Podejrzewam, ze zgodzisz sie tez ze mna, ze jezdzac na juz w jakims stopniu zuzytym zawieszeniu, wymieniajac amortyzatory i sprezyny nagle uzyskujemy poprawe prowadzenia, komfortu gdy zamontujemy jakikolwiek nowy zestaw.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] gwint jom/tat itp.
PostNapisane: 25 lutego 2010, 11:18 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 7229
Lokalizacja:
Moje BMW: E36 & E46
Kod silnika: M42 & M52
Vermilion, kit to jest jak ludzie np. po pół roku wyrzucą to do kosza... a jeśli kupiło się coś... korzystamy z tego i dobrze się to sprawuje to nie jest to wcale kit !! Dużo osób zachwala ten gwint i uważam że cena/jakość jest bardzo dobra... po prostu nie dopuszczasz do siebie myśli że można czasem trafić na coś dobrego za nie duże pieniądze :hyhy: :hyhy: co w praktyce jest zupełnie wystarczające :hyhy:

PS.
Wynalazca "kitu" też był geniuszem w swoim czasie... :hyhy:

_________________
Sprzedam fele 16" + roczne opony...
E36 ALPINWEISS... Sprawdź... :hyhy:
E46 COSMOSSCHWARZ... Sprawdź... :hyhy: :hyhy: Nowe foty strona 31!!!!!!!!!!!!!!!!!
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 141 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 7 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL