BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 8 maja 2025, 00:10

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [Exx] Naciag a bezpieczenstwo, czyli rozmowa o oponach
PostNapisane: 21 stycznia 2011, 23:48 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 6907
Lokalizacja: JP
eminencja jones napisał(a):
jesli chodzi o gwiazde, byś zostawił w orginalnym srebnrym kolorze czy wersja z grafitem?


Pomysl z grafitem mi sie podoba.

///david napisał(a):
miałem bbs rc 9x18 et22 i opony 255/35 i w e46 compact tarło o błotnik, po zmianie opon na 225/35 wszystko było ok, nawet w 4 osoby na pokładzie.


Opony 225/35R18 sa za niskie...ale wiem, Ty wiesz lepiej, ze to bezpieczne :P


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: eminencja jones -->> BMW e46 330Ci nowa felga BBS 18" str 9
PostNapisane: 22 stycznia 2011, 11:15 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 7549
Lokalizacja: Tarnów
Moje BMW: E12 520A
Kod silnika: m20b20
Garaż: E12
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=67421&start=400
e46 328ci Santorini Blue
https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6& ... &start=200
E36/7 2.8i
Mini countryman SE
F87
Vermilion napisał(a):

Opony 225/35R18 sa za niskie...ale wiem, Ty wiesz lepiej, ze to bezpieczne :P

znowu zaczynasz , nie dam się wciągnąć w tą dyskusję...ale : seryjne koło do e46 od 316 do 320 (bez 320d CR) to 15" z 205/60r15 koło ma średnicę 627mm "mój" zamiennik 225/35r18 ma 614,7mm czyli ma o 12,3mm mniejszą średnicę tj. 2% różnicy...Ty często zalecasz ludziom na tył w e46 235/40r18 które to ma średnicę 645,2mm czyli takie koło jest większe o
18,2mm od serii tj. 2,82%.
Wniosek jeden : moja propozycja różni się w mniejszym stopniu od serii niż Twoja.
A co indeksu nośności (często przywoływany termin) to zauważ również że w oponach 225/35 reinforced wynosi on 87 czyli tyle ile wystarczy (wg. bmw) dla e90 przy felgach 19" , więc taka opona musi sobie poradzić również z ciężarem e46.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: eminencja jones -->> BMW e46 330Ci nowa felga BBS 18" str 9
PostNapisane: 22 stycznia 2011, 11:34 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 6907
Lokalizacja: JP
///david napisał(a):
znowu zaczynasz , nie dam się wciągnąć w tą dyskusję...ale : seryjne koło do e46 od 316 do 320 (bez 320d CR) to 15" z 205/60r15 koło ma średnicę 627mm "mój" zamiennik 225/35r18 ma 614,7mm czyli ma o 12,3mm mniejszą średnicę tj. 2% różnicy...Ty często zalecasz ludziom na tył w e46 235/40r18 które to ma średnicę 645,2mm czyli takie koło jest większe o
18,2mm od serii tj. 2,82%.


Tak, bo nie popieram robienia z samochodu deskorolki, po to, aby wcisnac tylko jakies felgi.

Jezeli chcesz cos porownywac, to porownuj nie z 15", bo ta nie jest w zadnym stopniu zoptymalizowana do tego modelu, tylko z najwiekszym dostepnym rozmiarem, w przypadku E46 beda to felgi 18x8.0 na przod i 18x8.5 na tyl z oponami 225/40R18 i 255/35R18. To po pierwsze. Sadzilem, ze to wiesz skoro od lat zajmujesz sie felgami i oponami, i twierdzisz, ze masz wieksze doswiadczenie ode mnie.

Po drugie, lepiej jest miec opone wyzsza niz nizsza. Wiesz dlaczego? Bo bedzie krecila sie minimalnie wolniej (a nizsza szybciej), co ma szczegolne znacznie przy systemach kontroli trakcji czy stabilizacji toru jazdy (nizsza opona bedzie oglupiala system, poprostu roznica w predkosciach obrotowych pomiedzy przodem, a tylem, bedzie powodowywala dohamowywanie kol tylnych).

Po trzecie 235/40R18 w porownaniu z 255/35R18 ma jedynie 1.6% bledu ;) W przypadku opon, ktore Ty zalecasz, czyli 225/35R18 w porownianiu z 255/35R18 blad wynosi 3.1%.

///david napisał(a):
Wniosek jeden : moja propozycja różni się w mniejszym stopniu od serii niż Twoja.
A co indeksu nośności (często przywoływany termin) to zauważ również że w oponach 225/35 reinforced wynosi on 87 czyli tyle ile wystarczy (wg. bmw) dla e90 przy felgach 19" , więc taka opona musi sobie poradzić również z ciężarem e46.


http://realoem.com/bmw/showparts.do?mod ... g=36&fg=30 ciekawe, bo ja widze min. 88 i to na os przednia. Nawet w TUV dla roznych tylnonapedowych samochodow (w konfiguracji FR), TUV przewiduje opony z duzo wyzszym indeksem nosnosci na os tylna (na przednia moga trafic opony o nizszym indeksie).


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: eminencja jones -->> BMW e46 330Ci nowa felga BBS 18" str 9
PostNapisane: 22 stycznia 2011, 11:49 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 7549
Lokalizacja: Tarnów
Moje BMW: E12 520A
Kod silnika: m20b20
Garaż: E12
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=67421&start=400
e46 328ci Santorini Blue
https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6& ... &start=200
E36/7 2.8i
Mini countryman SE
F87
zapytaj santiono czy u niego głupieją systemy kontroli trakcji na 215/35 i 245/30 ...mam wrażenie ,że tutaj teoretyzujesz. U mnie nic nie głupiało a trochę na takim setapie zrobiłem kilometrów. Ponadto zobacz na e46 m3 i dopuszczalne rozmiary opon na zimę i lato jaka jest różnica w średnicy koła ;)

i nie twierdzę ,że znam się lepiej lub gorzej na felgach niż Ty, wydaje mi się natomiast ,że posiadam wiedzę praktyczną w tym temacie a nie tylko informacje na temat technologii wytwarzania obręczy ( z chęcią czytam Twoje posty traktujące na ten temat) :)

A co do tego nieszczęsnego indeksu nośności to owszem 88 jest dla e90 ale zauważ ,że e90 to cięższy samochód od e46.

Poza wszystkim, widzę ,że reprezentujemy zdecydowanie różne spojrzenia na "tuning" samochodów...dla mnie e46 z oponą 235/40 wygląda jak kartofel a dla Ciebie 225/35 w tym modelu to deskorolka ;)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: eminencja jones -->> BMW e46 330Ci nowa felga BBS 18" str 9
PostNapisane: 22 stycznia 2011, 12:05 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 6907
Lokalizacja: JP
///david napisał(a):
zapytaj santiono czy u niego głupieją systemy kontroli trakcji na 215/35 i 245/30 ...mam wrażenie ,że tutaj teoretyzujesz. U mnie nic nie głupiało a trochę na takim setapie zrobiłem kilometrów.


215/35R19 = 633 mm
225/40R18 = 637 mm
245/30R1= 631 mm
255/35R18 = 635 mm

policz sobie jakie sa % roznice w wysokosci pomiedzy tymi rozmiarami.

///david napisał(a):
Ponadto zobacz na e46 m3 i dopuszczalne rozmiary opon na zimę i lato jaka jest różnica w średnicy koła ;)


A jak M3 ma sie do 330Ci? To prawie identyczne modele prawda? Nie dzieli je przepasc jezeli chodzi o rozwiazania techniczne. Systemy kontroli trakcji i stabilizacji toru, tez sa na pewno identyczne, nie? Temat dotyczy 330Ci, nie M.

///david napisał(a):
i nie twierdzę ,że znam się lepiej lub gorzej na felgach niż Ty, wydaje mi się natomiast ,że posiadam wiedzę praktyczną w tym temacie a nie tylko informacje na temat technologii wytwarzania obręczy ( z chęcią czytam Twoje posty traktujące na ten temat) :)


Ciekaw jestem jak weryfikujesz moja wiedze praktyczna.

///david napisał(a):
A co do tego nieszczęsnego indeksu nośności to owszem 88 jest dla e90 ale zauważ ,że e90 to cięższy samochód od e46.


Wiec najpierw pokazujesz jako przyklad E90, a teraz to nie jest dobry przyklad? Prosze E46 http://realoem.com/bmw/showparts.do?mod ... g=85&fg=45 , najlzejszy model jaki moze byc.

///david napisał(a):
Poza wszystkim, widzę ,że reprezentujemy zdecydowanie różne spojrzenia na "tuning" samochodów...dla mnie e46 z oponą 235/40 wygląda jak kartofel a dla Ciebie 225/35 w tym modelu to deskorolka ;)


Nie, to dobre wytlumaczenie, ale nie. Ty probujesz motywowac to swoim przywiazaniem do "naciagow" bo dobrze wygladaja. Problem polega na tym, ze gdybys spojrzal na geneze tego trendu, to zobaczylbys, ze i w Niemczech, i w Japonii (bo podobny trend rozwijal sie tam w podobnym czasie), przykladowo do samochodu z fabryczna opona 255/30R19 i felga 9.0", ktos upychal felge 11.0" na tej samej oponie (wynikalo to z przepisow, ktore zabranialy wysunieciu bieznika opony poza krawedz blotnia, ale nie mowily nic na temat maksymalnej szerokosci felgi, czy jej wysuniecia). Pozniej wielu ludzi podpatrzylo to rozwiazanie i bez odpowiedniej wiedzy technicznej na temat doboru felg i opon zaczeli kopiowac to rozwiazanie, efekt jest tak, ze widze pozniej E36 z waska 17" (oczywiscie offset z serii 5, zeby wypelnic nadkola) na oponie 205/40R17, bo musi byc naciag i nie moze byc balon :rotfl: Spoko tez bym zrobil naciag, tylko, ze do takiego samochodu wrzucilbym na przod jakies 9.0" czy 9.5" z opona 225/35R19 czy 235/35R19, a na tyl 10.5" czy 11.0" z opona 255/30R19 czy 265/30R19 i wtedy byloby to zrobione zgodnie ze sztuka :cwaniak:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: eminencja jones -->> BMW e46 330Ci nowa felga BBS 18" str 9
PostNapisane: 22 stycznia 2011, 12:30 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 7549
Lokalizacja: Tarnów
Moje BMW: E12 520A
Kod silnika: m20b20
Garaż: E12
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=67421&start=400
e46 328ci Santorini Blue
https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6& ... &start=200
E36/7 2.8i
Mini countryman SE
F87
vermillon PEACE :) mam do napisania jeszcze sporo na ten temat ale nie chcę zaśmiecać więcej tematu użytkownika eminencja jones.
Z chęcią podyskutowałbym z Tobą na temat kół na jakimś zlocie przy piwie ale sądzę ,że tutaj "zabijamy" komuś galerię tymi wywodami :]


a co do tematu głównego to prezentowane felgi 8i9 z e39 nie mają szans zmieścić się w seryjne nadkola na oponach które zaleca producent.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: eminencja jones -->> BMW e46 330Ci nowa felga BBS 18" str 9
PostNapisane: 22 stycznia 2011, 12:35 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 6907
Lokalizacja: JP
///david napisał(a):
vermillon PEACE :) mam do napisania jeszcze sporo na ten temat ale nie chcę zaśmiecać więcej tematu użytkownika eminencja jones.
Z chęcią podyskutowałbym z Tobą na temat kół na jakimś zlocie przy piwie ale sądzę ,że tutaj "zabijamy" komuś galerię tymi wywodami :]


Spoko, jezeli bedzie taka okazja, to chetnie z Toba podyskutuje na ten temat :ok:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Naciag a bezpieczenstwo, czyli rozmowa o oponach
PostNapisane: 22 stycznia 2011, 13:06 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 10684
Moje BMW: E46 | E46 M3
Kod silnika: M54B30| S54B32
Vermilion napisał(a):
/david napisał(a):zapytaj santiono czy u niego głupieją systemy kontroli trakcji na 215/35 i 245/30 ...mam wrażenie ,że tutaj teoretyzujesz. U mnie nic nie głupiało a trochę na takim setapie zrobiłem kilometrów. 215/35R19 = 633 mm225/40R18 = 637 mm245/30R1= 631 mm255/35R18 = 635 mmpolicz sobie jakie sa % roznice w wysokosci pomiedzy tymi rozmiarami.

Swoja droga nie robilem zadnych takich wyliczen :) popatrzylem sobie u kolegow z miasta jak ukladaja sie oponki na felgach, poszperalem po necie, ale staralem sie tez zachowac na tyle jakas szerokosc zeby byla trakcja. nie jestem zwolennikiem takiego tuningu
Vermilion napisał(a):
zaczeli kopiowac to rozwiazanie, efekt jest tak, ze widze pozniej E36 z waska 17" (oczywiscie offset z serii 5, zeby wypelnic nadkola) na oponie 205/40R17, bo musi byc naciag i nie moze byc balon

ale za to
Vermilion napisał(a):
tylko, ze do takiego samochodu wrzucilbym na przod jakies 9.0" czy 9.5" z opona 225/35R19 czy 235/35R19, a na tyl 10.5" czy 11.0" z opona 255/30R19 czy 265/30R19 i wtedy byloby to zrobione zgodnie ze sztuka

To jest to! uwielbiam szeroki papieć w BMW, tylko tak jak pisze Łukasz fela 11" i szeroka guma, niektorzy przesadzaja np 205 na 9.5" albo 225 na 11" to masakra, kolo zaczyna wygladac jak piłka

_________________
Obrazek
Because life is too short to drive boring cars.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Naciag a bezpieczenstwo, czyli rozmowa o oponach
PostNapisane: 22 stycznia 2011, 13:33 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 7549
Lokalizacja: Tarnów
Moje BMW: E12 520A
Kod silnika: m20b20
Garaż: E12
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=67421&start=400
e46 328ci Santorini Blue
https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6& ... &start=200
E36/7 2.8i
Mini countryman SE
F87
Vermilion napisał(a):


Ciekaw jestem jak weryfikujesz moja wiedze praktyczna.


chyba źle się wyraziłem , nie chodziło mi o to ,że nie posiadasz wiedzy praktycznej ale o to ,że ja mam braki w teorii :]


Vermilion napisał(a):
Wiec najpierw pokazujesz jako przyklad E90, a teraz to nie jest dobry przyklad? Prosze E46 http://realoem.com/bmw/showparts.do?mod ... g=85&fg=45 , najlzejszy model jaki moze byc.


tu natomiast chodzi mi o fakt ,że skoro e90 jest cięższe i wystarcza mu indeks 88 to 87 będzie wystarczające do e46 będącego lżejszym samochodem (pomimo tego,że wg realoem producent nie przewidział takiego rozmiaru)

Vermilion napisał(a):
Pozniej wielu ludzi podpatrzylo to rozwiazanie i bez odpowiedniej wiedzy technicznej na temat doboru felg i opon zaczeli kopiowac to rozwiazanie, efekt jest tak, ze widze pozniej E36 z waska 17" (oczywiscie offset z serii 5, zeby wypelnic nadkola) na oponie 205/40R17, bo musi byc naciag i nie moze byc balon :rotfl: Spoko tez bym zrobil naciag, tylko, ze do takiego samochodu wrzucilbym na przod jakies 9.0" czy 9.5" z opona 225/35R19 czy 235/35R19, a na tyl 10.5" czy 11.0" z opona 255/30R19 czy 265/30R19 i wtedy byloby to zrobione zgodnie ze sztuka :cwaniak:

nie do końca się zgodzę , bo tu nie chodzi o samo "złe podpatrzenie" ale o to na przykład ,że felga 19" w e36 wygląda komicznie a znowu 225/45r17 na feldze 10" to też jest nieporozumienie.
Ja , naciągając opony niezalecane przez producenta kieruję się głównie estetyką ponieważ nie mam wyboru takich opon które spełniają wszystkie wymagane kryteria i jednocześnie dobrze "leżą" na danym rozmiarze felgi. (oczywiście staram się to robić z głową)

santiono napisz jaki masz indeks nośności w twoich oponach , nie przypadkiem 85 z przodu i 89 z tyłu ?

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Naciag a bezpieczenstwo, czyli rozmowa o oponach
PostNapisane: 22 stycznia 2011, 14:51 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 10684
Moje BMW: E46 | E46 M3
Kod silnika: M54B30| S54B32
///david napisał(a):
santiono napisz jaki masz indeks nośności w twoich oponach , nie przypadkiem 85 z przodu i 89 z tyłu ?

tak jak piszesz

_________________
Obrazek
Because life is too short to drive boring cars.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Naciag a bezpieczenstwo, czyli rozmowa o oponach
PostNapisane: 22 stycznia 2011, 16:12 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 626
Moje BMW: E46
Kod silnika: N42B18
Vermilion - jesteś najbardziej doświadczony w felgach i oponach więc pytanie do ciebie

jak wygląda sprawa opon (na felgach aluminiowych 8JX17 ET:47) w BMW e46 standardowo jest opona 225/45/17

co można założyć innego?
jakie "style" uzyskamy przy różnych rozmiarach?
czy te '"style" mają wpływ na prowadzenie i bezpieczeństwo?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Naciag a bezpieczenstwo, czyli rozmowa o oponach
PostNapisane: 22 stycznia 2011, 16:55 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 6907
Lokalizacja: JP
///david napisał(a):
tu natomiast chodzi mi o fakt ,że skoro e90 jest cięższe i wystarcza mu indeks 88 to 87 będzie wystarczające do e46 będącego lżejszym samochodem (pomimo tego,że wg realoem producent nie przewidział takiego rozmiaru)


Roznica jest mimalna, mniejsza niz Ci sie wydaje E90 318i wazy 1435 kg ( http://carfolio.com/specifications/mode ... car=134046 ) , E46 318i 1395 kg ( http://carfolio.com/specifications/mode ... ?car=89397 ) . Pamietaj tez, ze nie jest do dopuszczalna masa calkowita. I podane wartosci sa statyczne, zauwaz, ze np. podczas przyspieszania nastepuje transfer masy na tylna os, a podczas hamowania na przednia. Producent nie ma tez decydujacego glosu jezeli chodzi o dobor opon, czynnikow jest cala masa, pamietaj tez, ze kazdy samochod musi uzyskac homologacje (ktora w pewnym stopniu tez narzuca to jakie opony powinien miec samochod)

Zreszta bardzo podobnie jest z felgami, ktore tez maja swoje parametry nosnosci, o ktorych w Polsce wogole nikt nie wspomina.

///david napisał(a):
nie do końca się zgodzę , bo tu nie chodzi o samo "złe podpatrzenie" ale o to na przykład ,że felga 19" w e36 wygląda komicznie a znowu 225/45r17 na feldze 10" to też jest nieporozumienie.
Ja , naciągając opony niezalecane przez producenta kieruję się głównie estetyką ponieważ nie mam wyboru takich opon które spełniają wszystkie wymagane kryteria i jednocześnie dobrze "leżą" na danym rozmiarze felgi. (oczywiście staram się to robić z głową)


E36 i 19" to tylko przyklad, rownie dobrze mozesz zrobic to z 18". Chodzi o sam powod, ktory spowodowal, ze taka, a nie inna "moda" sie narodzila. Jak najbardziej podtrzymam teze o tym, ze ludzie, ktorzy podpatrzyli ten pomysl nie maja do konca pojecia o tym co robia, tak jak napisalem wczesniej, oryginalnie chodzilo o pochwalenie sie swoja wiedza na temat wlasnego samochodu i doboru felg (do tego stopnia, ze ludzie nie chcieli podzielic sie ET czy szerokosciami felg, ktore upchneli do danego samochodu, zreszta nawet dzis 100% firm produkujacych 3 czesciowe, kute felgi na zamowienie nie zdradza takich informacji). Zauwaz, ze w Polsce jest zupelnie inne podejscie, samochod ma wygladac troche tak jak ze zdjec z zachodu, nikt tutaj nie zalozy nowych, drogich 3 czesciowych felg o takich szerokosciach jak te, ktore napisalem, ani nie dokupi do nich porzadnych, nowych opon do 20 letniego samochodu. Dlatego montuje sie waskie felgi z niskim ET (zeby uzyskac "podobny" efekt do szerokiej felgi) i robi jakies smieszne kombinacje z oponami (w tanich rozmiarach).

Zauwaz, ze w Polsce wiedza o prawidlowym doborze felg i opon wlasciwie nie istnieje, i nie tylko chodzi mi o posiadaczy samochodow, ale tez o wulkanizatorow.

bmw power napisał(a):
Vermilion - jesteś najbardziej doświadczony w felgach i oponach więc pytanie do ciebie

jak wygląda sprawa opon (na felgach aluminiowych 8JX17 ET:47) w BMW e46 standardowo jest opona 225/45/17

co można założyć innego?
jakie "style" uzyskamy przy różnych rozmiarach?
czy te '"style" mają wpływ na prowadzenie i bezpieczeństwo?


Dla tych felg pozostalbym przy tym rozmiarze i nie kombinowal. Montaz wezszych opon, nie ma dla mnie sensu, bo warto pamietac, ze ten samochod musi jeszcze czyms hamowac. Jakas poprawe dadza szersze opony z tylu - 235/45R17, charakter samochod z nadsterownosci przesunie sie wtedy w strone neutralnosci, lub lekkiej podsterownosci, ale nie ma to dla mnie duzego sensu z tymi felgami, jezeli chcesz robic cos takiego, to najwiekszy sens ma zmiana na oryginale mieszane 17" (czyli np. styling 68 z fabrycznie przewidzanymi do niego rozmiarami opon).


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Naciag a bezpieczenstwo, czyli rozmowa o oponach
PostNapisane: 22 stycznia 2011, 21:36 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 626
Moje BMW: E46
Kod silnika: N42B18
Vermilion napisał(a):
Dla tych felg pozostalbym przy tym rozmiarze i nie kombinowal.

też mi się tak wydaje mam felgi BMW style 96 i dla takich fabrycznych dobrze wygląda jak jest na równo
po za tym nie lubię dziwnych modyfikacji i byłem też ciekawy opinii fachowca

http://www.bmwtips.com/tipsntricks/wheels/BMWWheels.htm

Vermilion napisał(a):
Jakas poprawe dadza szersze opony z tylu - 235/45R17, charakter samochod z nadsterownosci przesunie sie wtedy w strone neutralnosci, lub lekkiej podsterowności

235/45/17 z tyłu a z przodu .......? 225/45/17? jest różnica średnicy koła ale niewielka system nie będzie mieszać czy będzie mieszać na naszą korzyść?
przesunięcie z nadsterowności w jakby neutralność ale to trochę jak w nieprzewidywalność? (raz przód a raz tył wypada) tak jest przy dociążeniu tyłu
jeśli tak jest to dobra opcja dla sportu ale na co dzień lepiej mieć wtedy bardziej przewidywalną opcję nadsterowności z takimi samymi oponami z przodu i z tyłu
a może z racji tego że przy tej samej liczbie profilu szersza opona jest i wyższa co daje nam wolniej kręcące się tylne koła więc system pozwala na lekkie uślizgi tylnych kół co przydaje się przy szybkiej jeździe?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Naciag a bezpieczenstwo, czyli rozmowa o oponach
PostNapisane: 22 stycznia 2011, 22:04 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 6907
Lokalizacja: JP
bmw power napisał(a):
235/45/17 z tyłu a z przodu .......? 225/45/17? jest różnica średnicy koła ale niewielka system nie będzie mieszać czy będzie mieszać na naszą korzyść?


Przod zostaje taki jak jest. Roznica w srednicy jest na tyle niewielka, ze nie sprawi problem. Ale tak jak napisalem, lepszym wyborem sa 225/45R17 i 245/40R17 (lub nawet 255/40R17) z odpowiednimi fabrycznymi felgami.

bmw power napisał(a):
przesunięcie z nadsterowności w jakby neutralność ale to trochę jak w nieprzewidywalność? (raz przód a raz tył wypada) tak jest przy dociążeniu tyłu
jeśli tak jest to dobra opcja dla sportu ale na co dzień lepiej mieć wtedy bardziej przewidywalną opcję nadsterowności z takimi samymi oponami z przodu i z tyłu
a może z racji tego że przy tej samej liczbie profilu szersza opona jest i wyższa co daje nam wolniej kręcące się tylne koła więc system pozwala na lekkie uślizgi tylnych kół co przydaje się przy szybkiej jeździe?


Nadsterownosc jest nieprzewidywalna dla przecietnego kierowcy, dlatego wlasnie dazy sie do neutralnego prowadzenia lub lekkiej podsterownosci. Wtedy zachowanie samochodu jest zawsze takie samo. E46 to nie pickup, zeby bac sie o daciazenie tylnej osi.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Naciag a bezpieczenstwo, czyli rozmowa o oponach
PostNapisane: 22 stycznia 2011, 22:35 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 626
Moje BMW: E46
Kod silnika: N42B18
Vermilion napisał(a):
Nadsterownosc jest nieprzewidywalna dla przecietnego kierowcy, dlatego wlasnie dazy sie do neutralnego prowadzenia lub lekkiej podsterownosci. Wtedy zachowanie samochodu jest zawsze takie samo. E46 to nie pickup, zeby bac sie o daciazenie tylnej osi.

co jak co ale compact e46 z zapakowanym bagażnikiem i dwiema dorosłymi osobami z tyłu (z przodu tylko kierowca) prowadzi się marnie (jest moim zdaniem nieprzewidywalny)
zdecydowanie gorzej niż przy zajętych tyko przednich fotelach wtedy jest przewidywalny i neutralny a przy lekkim dodaniu gazu w zakrętach lekko nadsterowny i to jest to co lubię w BMW :ok:
natomiast przy dużej mocy szersza opona pewnie ma to sens ;)

jest jeszcze odsadzenie ET lub dystans też wpływają na prowadzenie :luka:

i jeszcze ważne pytanie opona nowa azjatycka czy firmowe używki?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Naciag a bezpieczenstwo, czyli rozmowa o oponach
PostNapisane: 22 stycznia 2011, 22:55 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 6907
Lokalizacja: JP
bmw power napisał(a):
co jak co ale compact e46 z zapakowanym bagażnikiem i dwiema dorosłymi osobami z tyłu (z przodu tylko kierowca) prowadzi się marnie (jest moim zdaniem nieprzewidywalny)
zdecydowanie gorzej niż przy zajętych tyko przednich fotelach wtedy jest przewidywalny i neutralny a przy lekkim dodaniu gazu w zakrętach lekko nadsterowny i to jest to co lubię w BMW :ok:


To raczej kwestia zawieszenia, grubsze stabilizatory mysle, ze moglyby to naprawic.

bmw power napisał(a):
natomiast przy dużej mocy szersza opona pewnie ma to sens ;)


Mieszny komplet mogles miec w kazdym E46, wystarczylo dolozyc $ przy konfiguracji. Moc jest drugorzedna.

bmw power napisał(a):
jest jeszcze odsadzenie ET lub dystans też wpływają na prowadzenie :luka:


Poszerzaja rozstaw kol, co zwieksza stabilnosc na zakretach...ale na dobrej nawierzchni.

bmw power napisał(a):
i jeszcze ważne pytanie opona nowa azjatycka czy firmowe używki?


:rotfl: Nowa, renomowanego producenta (nawet budzetowy model).


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Naciag a bezpieczenstwo, czyli rozmowa o oponach
PostNapisane: 22 stycznia 2011, 23:45 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 626
Moje BMW: E46
Kod silnika: N42B18
Vermilion napisał(a):
:rotfl: Nowa, renomowanego producenta (nawet budzetowy model).

też tak polecam :rotfl:
ale nie ma takiej opcji :kwasny:
(do 1.000zł za 4) ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Naciag a bezpieczenstwo, czyli rozmowa o oponach
PostNapisane: 23 stycznia 2011, 02:18 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 6907
Lokalizacja: JP
bmw power napisał(a):
Vermilion napisał(a):
:rotfl: Nowa, renomowanego producenta (nawet budzetowy model).

też tak polecam :rotfl:
ale nie ma takiej opcji :kwasny:
(do 1.000zł za 4) ;)


doloz te 120 zl i kup te http://allegro.pl/nowe-opony-letnie-nan ... 58249.html


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Naciag a bezpieczenstwo, czyli rozmowa o oponach
PostNapisane: 23 stycznia 2011, 16:47 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 626
Moje BMW: E46
Kod silnika: N42B18
takie Nankang NS2 miałem 205/40/17 w Punto II :D
mam je do dziś 4szt po jednym sezonie ale nie założę ich do BMW bo są za niskie i za wąskie :zalamany:
sprawowały się wyśmienicie jak na taką cenę dlatego zapytałem o azjatyckie :luka:
myślę że jest to dobra alternatywa dla starych, obitych, przyhamowanych, naprawianych i z mniejszym bieżnikiem opon :zdegustowany:

w lato jeździłem na dwóch Goodride SA05 i dwóch Tyfoon Successor
Tyfoony padają jak muchy jeden na dziurze (ojciec) drugi na ostrym kamyku (ja) trzeci to przy manewrowaniu o krawężnik (kobieta)
Tyfoony mają bardzo delikatne boki opony natomiast Goodridy dają radę ale wydaję się mi że Nankangi mają z tej trójki najlepsze parametry na drodze

a co z plotkami że BMW nie zaleca opon kierunkowych symetrycznych (jodełka) ze względu na szybsze zużycie i nerwowe prowadzenie?

i jak przeprowadzane są test skoro niby są takie duże różnice w wynikach bo na ulicy jakoś się tego nie odczuwa? :/
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Naciag a bezpieczenstwo, czyli rozmowa o oponach
PostNapisane: 4 marca 2011, 21:39 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 813
Lokalizacja: Oświęcim
Moje BMW: e36 328i Cabrio
Kod silnika: M52B28
Moze bedziecie sie orientowac i mi pomozecie :) Obecnie szukam opon do e36 cabrio z zawieszeniem m-tech. Nadkola seryjne. Mam tam obecnie felgi Rondell 0058 17x8 lub 8.5 nie pamietam teraz dokladnie :wstyd: z ET35. Moze bedziesz wiedzial jaka opona bedzie optymalna tzn mozliwie szeroka ale nie na tyle aby obcierala o nadkola :) Myslalem nad 215/50 przod 225/45 tyl chyba ze wejdzie cos szerszego :) Lub lepiej na przod wrzucic tez 225?

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 9 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL