BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 8 maja 2025, 00:01

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [Exx] Zwiększanie mocy poprzez powiększanie pojemności
PostNapisane: 3 marca 2011, 00:32 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 1194
Lokalizacja: Jaka legalizacja!?
Moje BMW: Poturbowane
Zwiększanie mocy poprzez powiększanie pojemności
Co o tym sądzicie? za i przeciw mile widziane.
Temat nie dotyczy swapu!
Zwiększanie pojemności przez rozwiert i zwiększanie skoku tłoka przy odpowiedniej konfiguracji tłoków, wału i korb.
Jakie macie patenty swoje w tym temacie?
sam doszedłem do czegoś takiego:



1 opcja: poj 2,2
Wał m50b25
tłoki m50b20 vanos
Korby M50b25 bez vanosa
wtryski m50b25 bądź regulator ciśnienia z m50b25 3,5 bar (m50b20 ma 3 bar)

2 opcja: poj 2,4 (cr 9,3:1 przy 1mm uszczelce)
Wał m52b28
tłoki m50b20
Korby m20b27 (popularna ETA. chociaż nie wiem czy od m51 by nie podeszły bo też są 130mm)
Wtryski m50b25 i regulator 3,5 bar

sam obecnie składam taki projekt więc będę na bieżąco informował co i jak w temacie. Wielu forumowiczów w przypadku braku mocy poleca swap. ja myślę że to nie jest zła inicjatywa z tym strokerem gdyż uzyskamy ok. 180 KM za parę groszy

Wtryski + Listwa 150 zł
wał 200-300 zł
korby 100-150 zł
i jeszcze możemy sprzedać swoje graty za ~400 zł

macie jeszcze jakieś pomysły co można zrobić z m50b20?
Bo planuję zrobić najbardziej dłubnięte m50b20 w Polsce :D

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Zwiększanie mocy poprzez powiększanie pojemności
PostNapisane: 3 marca 2011, 10:35 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 6907
Lokalizacja: JP
Zrob, pokaz foty, pokaz wykres z hamownii bo takich tematow byla juz masa i zawsze konczylo sie na teoretyzowaniu, pomysl jest dobry, ale zawsze calosc rozbija sie o najbardziej klopotliwe wykonanie. Swap jest generalnie tanszy niz rozkladanie i skladanie silnika.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Zwiększanie mocy poprzez powiększanie pojemności
PostNapisane: 3 marca 2011, 19:21 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 1202
Lokalizacja: NDM
Moje BMW: E46 320d
Kod silnika: M47TUD20
tommo21 napisał(a):
(cr 9,3:1 przy 1mm uszczelce)


czy nie jest przypadkiem tak że niższy stopień sprężania "to gorzej" - bo jak widzę, to sporo obniżyłeś seryjny cr ??

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Zwiększanie mocy poprzez powiększanie pojemności
PostNapisane: 3 marca 2011, 20:39 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 1194
Lokalizacja: Jaka legalizacja!?
Moje BMW: Poturbowane
marcin87k napisał(a):
tommo21 napisał(a):
(cr 9,3:1 przy 1mm uszczelce)


czy nie jest przypadkiem tak że niższy stopień sprężania "to gorzej" - bo jak widzę, to sporo obniżyłeś seryjny cr ??


docelowo obniżyłem bo nie zakładałem planowania głowicy.
ja właśnie sam nabyłem e30 324d i z niej wał pójdzie na przeszczep z korbami. tłoki vanos m50b20
Wykres z hamowni nie wiem czy będzie miarodajny bo robię wszystko pod silnik w którym mam zainstalowany już kompresor eaton m65 więc pod doładowanie musi być odprężony i dlatego takie cr. Obecnie muszę dorobić odpowiednie kółko i wyliczyć 0,5bar doładowania do poj. 2,4. myślę też nad turbiną ale nie wiem czy to wypali bo muszę zwolnić garaż w ciągu miesiąca :kwasny:

a co do postu kolegi wyżej to uważam że chyba nie do końca jest w temacie bo stroker w 2,5 na 2,8 jest bardzo popularny. przynajmniej na turbobmw.pl :D
i jest to potwierdzone że ponad 200 się osiąga plus kolektor oczywiście z m50b25
czyli wał m52b28 korby m50b25 nv i tłoki m50b25 vanos

mnie interesują stare silniki bardziej bo nie jeden przetrwał by wybuch bomby nawet :P

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Zwiększanie mocy poprzez powiększanie pojemności
PostNapisane: 3 marca 2011, 20:49 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 1194
Lokalizacja: Jaka legalizacja!?
Moje BMW: Poturbowane
i nie wiem czy swap jest tańszy bo wał z m52b28 kosztuje 200-300zł
korby ety 100-200zł
tłoki m50b20vanos 100-200 zł
i swoje graty można sprzedać za ok 400zł więc nie wiem czy tańszy. a posiada się coś co jest rzadko spotykane.
A co do swapu to moje 324d będzie go miało ale to już inny temat kolego.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Zwiększanie mocy poprzez powiększanie pojemności
PostNapisane: 3 marca 2011, 22:02 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 1202
Lokalizacja: NDM
Moje BMW: E46 320d
Kod silnika: M47TUD20
hmmm czyli można powiedzieć, że robisz modyfikację robioną pod siebie....

dałby coś taki stroker w przypadku silnika n-a (poza większym spalaniem i możliwością tankowania np. 92 oktanówki :P )?


aha, i wytłumacz mi jako laikowi

skoro da się zaaplikować wał z m52b28 do m50b20 to znaczy, że on jest takiej samej długości (takie same odległości pomiędzy wykorbieniami są) ??

czyli, skoro m50b20 ma tłoki o mniejszej średnicy to znaczy, że o tyle tam są grubsze ścianki pomiędzy cylindrami??

ogólnie ciekawy projekt, informuj o postępach :)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Zwiększanie mocy poprzez powiększanie pojemności
PostNapisane: 4 marca 2011, 00:02 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 373
Moje BMW: E30
Kod silnika: S85B16
Chłopak co ode mnie brał części swego czasu składa M20B24T wiec wiadomo że się da.

Ale co z tego. Silnik złożysz na starych gratach?

Nowe panewki pierścienie etc i tak wychodzi pokaźna sumka. A na upartego złożysz M50B28 (czy nawet B29) i co byś nie zrobił to zjada twoją hybrydę. No i ten Eaton M65 to nie wiem czy nie za mały.

Co byś nie zrobił nadal będzie się sprawdza i mścić powiedzenie znane od lat: "no replacement for displacement"


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Zwiększanie mocy poprzez powiększanie pojemności
PostNapisane: 23 marca 2011, 00:25 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 1194
Lokalizacja: Jaka legalizacja!?
Moje BMW: Poturbowane
kompresor obecnie dostanie mniejsze kółko bo właśnie zamówiłem na ebayu
i będzie większe kółko troszkę na wale robione na zamówienie. ale to i tak pikuś bo silnik dostanie też kkk27 :hyhy:
kompresorek będzie niwelował turbodziurę a wszystko wyląduje w budzie e30
więc nie jeden się zdziwi :rotfl: :rotfl: :rotfl:
no i stroker na 2,4 oczywiście ;)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Zwiększanie mocy poprzez powiększanie pojemności
PostNapisane: 18 października 2012, 18:28 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 4
Moje BMW: E36
Kod silnika: M20
Garaż: E30 M10
E34 M20B25
tommo21, Witam zobaczyłem właśnie twój post odnośnie zwiększania pojemności w m50b20 potrafił byś dokładnie opisać co i jak bo mam taki silnik do kupienia ale 150km trochę mało a 192km powinno być coś lepiej tam pisałeś że korby tłoki wały itd ale jak z kolektorami wiązkami przepływomierzem sterownikiem silnika wtryskami itd


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 64 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL