BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 11 maja 2025, 08:06

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 50 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E39] Turbo czy kompresor
PostNapisane: 27 czerwca 2011, 15:16 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 169
Lokalizacja: Gdynianowo
Moje BMW: e39 540iA
Kod silnika: M62
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=103673
Witam, szukam ale jakoś nie mogę znaleźć nic konkretnego. Czy ktoś wie, słyszał lub podjął się założenia do e39 4.4l turbo lub kompresora. Swoją drogą lepiej założyć turbo czy kompresor. Jakiej firmy? Jakie są przewidywane koszta z tym związane? Z góry uprzedzę pytanie, "nie, nie chcę zamieniać na M5" ;) Pozdrawiam, dzięki za odpowiedzi :)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Turbo czy kompresor
PostNapisane: 27 czerwca 2011, 15:27 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 1706
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E36 Compact
Kod silnika: M52B28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=59159
A idź ty do ruszkosia :P Ten magik wszystko upycha i podobno jest dokładny w swojej robocie. Liczyłeś koszta czy to kolejny temat co by było gdyby...

Maleckis i mario upychają turbo do bmw, ale nie widziałem, aby turbili V8.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Turbo czy kompresor
PostNapisane: 27 czerwca 2011, 15:32 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 15986
Lokalizacja: Los Santos
Moje BMW: E30 E46 E83
Kod silnika: M20B25 FTMW!!!
Garaż: ᶘ ᵒᴥᵒᶅ
Jest takie forum http://turbobmw.pl, tam znajdziesz dużo informacji. Przy czym nie jestem pewien czy ktokolwiek w Polsce zajmował się doładowaniem M62 (nie do wyczynu, bo może coś na 1/4 czy do driftu powstało). Aha, i lepiej żebyś chciał zamienić na M5, zapewne sporo taniej i mniej boleśnie ;)

Choć i tak uważam że temat jest z gatunku "nudzi mi się na wakacjach a mam jeszcze parę megabajtów na neostradzie do wykorzystania..."

_________________
BMW z duszą skończyły się na Kill 'em All.
Obrazek
Było: '92 E36 320i 2d diamantschwarz/stoff anthrazit; '98 E46 323i 4d farngruen/leder hellbeige, '97 E36 323i->328i 2d arktissilber/leder montana schwarz
Jest: '90 E30 325i 2d diamantschwarz/leder bison schwarz (M3), '05 E46 330ci stahlblau/leder schwarz, '08 E83 X3 3.0si alpinweiss 3/leder nevada tabak


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [E39] Turbo czy kompresor
PostNapisane: 27 czerwca 2011, 17:22 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 6907
Lokalizacja: JP
Tomek napisał(a):
Choć i tak uważam że temat jest z gatunku "nudzi mi się na wakacjach a mam jeszcze parę megabajtów na neostradzie do wykorzystania..."


Raczej z gatunku "jak sie dowiem ile to kosztuje to zamilkne" ;)

Prosze kity ze sprezarkami mechanicznymi

http://www.koperformance.com/BMW/turbo_superchargers/
http://www.dinancars.com/shop/D860-6311 ... spx#page=1

oczywisce zaraz ktos napisze, ze da rade takie same osiagi wycisnac z turbiny kupionej na szrocie (najlepiej od dizelka) czy kompresora eatona z Mercedesa :rotfl:

Takze podsumowujac, lepiej rozgladac sie za M5.

Tania moc do M62, to podtlenek.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Turbo czy kompresor
PostNapisane: 27 czerwca 2011, 18:04 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 169
Lokalizacja: Gdynianowo
Moje BMW: e39 540iA
Kod silnika: M62
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=103673
Zastanawialem sie nad kupnem 550 w budzie e60 ale one trzymaja caly czas wysoka cene, wiec kase ktora odkladam wole wsadzic w swojego w ktorego juz i tak duzo wsadzilem, szkoda sprzedawac. Tak wiec zostane przy uturbieniu :) Tomek, Dzieki za cynk :) Pozdro

PS sory za brak polskich liter, pisze na roboczym kompie ;)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Turbo czy kompresor
PostNapisane: 27 czerwca 2011, 19:09 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 39
Posty: 7044
Lokalizacja: Rawicz Wlkp
Moje BMW: 740i 6gang
Kod silnika: M60B40
ja cały czas o tym myślę Panie kolego i koło 25 tysiecy trzeba miec na taka zabawe


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Turbo czy kompresor
PostNapisane: 27 czerwca 2011, 21:07 
Offline
Forumowicz

Posty: 237
Lokalizacja: WLKP
Moje BMW: M5 & 328i
Kod silnika: S85B50 & M52B28
Navy, autko masz w automacie to dojdzie Ci jeszcze zmiana skrzyni biegow, bo ten automat pewnei dlugo nie pociagnie przy sporo zwikszonej mocy


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Turbo czy kompresor
PostNapisane: 27 czerwca 2011, 22:13 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 23155
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: E36&E46&F30
Garaż: E36 316i Compact & E46 320CI Coupe & F30 320D Sedan
Sama zmiana na manual również będzie odczuwalna :P


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Turbo czy kompresor
PostNapisane: 27 czerwca 2011, 23:13 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 10
Lokalizacja: Radom
Moje BMW: E39
Kod silnika: M62B44
Kalkulowalem ostatnio ten temat, i wykombinowalem, ze w wersji soft & econo najlepiej byloby stockowe 4.4 dmuchac dwoma eatonami m62.

O dziwo beda potrzebowaly mniej sily niz jeden m112 i beda skuteczniejsze, spokojnie powinny utrzymac 0,5 bara nawet do 7k rpm.

No i koszt projektu przy zalozeniu, ze mozliwie duzo rzeczy robi sie samemu powinien wyjsc zdecydowanie ponizej 10 tys zl. (nie uwzgledniajac kosztu spozytego przy pracach piwa... ;) )


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Turbo czy kompresor
PostNapisane: 28 czerwca 2011, 07:30 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 23155
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: E36&E46&F30
Garaż: E36 316i Compact & E46 320CI Coupe & F30 320D Sedan
To 10 tysi coś mi za ciekawie wygląda by mogło być prawdziwe :P


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Turbo czy kompresor
PostNapisane: 28 czerwca 2011, 09:52 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 1194
Lokalizacja: Jaka legalizacja!?
Moje BMW: Poturbowane
Vermilion napisał(a):
oczywisce zaraz ktos napisze, ze da rade takie same osiagi wycisnac z turbiny kupionej na szrocie (najlepiej od dizelka) czy kompresora eatona z Mercedesa

eatony chodziły również w fordach mustangach gt500 :]

a popatrz jak by chodził na tymi
http://www.lysholm.us/_3300ax.php
http://www.capa.com.au/vortech_v20.htm
http://www.supercharger.de/htm/english/ ... bomex.html
http://www.paxtonauto.com/

_________________
Obrazek


Ostatnio edytowano 28 czerwca 2011, 10:02 przez tommo21, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Turbo czy kompresor
PostNapisane: 28 czerwca 2011, 09:58 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 10684
Moje BMW: E46 | E46 M3
Kod silnika: M54B30| S54B32
lepiej zapodac po lewej stronie silnika kompresor a po prawej turbo...

_________________
Obrazek
Because life is too short to drive boring cars.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Turbo czy kompresor
PostNapisane: 28 czerwca 2011, 10:01 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 15986
Lokalizacja: Los Santos
Moje BMW: E30 E46 E83
Kod silnika: M20B25 FTMW!!!
Garaż: ᶘ ᵒᴥᵒᶅ
Exec napisał(a):
Kalkulowalem ostatnio ten temat, i wykombinowalem, ze w wersji soft & econo najlepiej byloby stockowe 4.4 dmuchac dwoma eatonami m62.


To chyba w bagażniku chcesz je upchać bo pod maską to sobie nie wyobrażam jak to można zmieścić :)

_________________
BMW z duszą skończyły się na Kill 'em All.
Obrazek
Było: '92 E36 320i 2d diamantschwarz/stoff anthrazit; '98 E46 323i 4d farngruen/leder hellbeige, '97 E36 323i->328i 2d arktissilber/leder montana schwarz
Jest: '90 E30 325i 2d diamantschwarz/leder bison schwarz (M3), '05 E46 330ci stahlblau/leder schwarz, '08 E83 X3 3.0si alpinweiss 3/leder nevada tabak


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [E39] Turbo czy kompresor
PostNapisane: 28 czerwca 2011, 10:25 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 10
Lokalizacja: Radom
Moje BMW: E39
Kod silnika: M62B44
Tak na szybko licząc w dużym przybliżeniu...

- Eatona M62 można upolować za 1000zł, no powiedzmy, że za dwa damy 2500zł

- Kolejna sprawa to dorobienie do nich mocowań, kółek, no i pasek - powiedzmy 800 zł

- Teraz cały dolot - Intercooler, rury, filtr, zawór zwrotny itp - zakładam 1500zł

- Dodatkowe zegary, czujniki no i chłodnica oleju wraz instalacja - łącznie ok. 1500zł
(jeśli ktoś ma ochotę na sondę szerokopasmową, to wiadomo, że stosunkowo więcej)

- Na koniec świnka + strojenie - dajmy 1500zł

W tym momencie mamy niecałe 8000zł, wiadomo, że dochodzą dodatkowe pierdoły, przeróbki, czasem jakieś awarie, układ paliwowy ma odpowiedni zapas, także uważam, ze 10tyś zł to realna kwota, tym bardziej, że wiele rzeczy można zrobić taniej, niż ja zakładam powyżej...


Tommo: był już w polsce projekt e39 4.4 na kompresorze od mustanga afair, kompresor przeslanial polowe horyzontu, ale byl :) teraz ten silnik bedzie chodzil w e36

Santino: A jak sobie wyobrazasz kolektory wydechowe do jednej turbiny po jednej stronie?

Tomek: Masz trochę racji, ze malo miejsca, pompa abs to przeniesienia, maska raczej do podniesienia (przynajmniej jakies garbiki), mozna jeszcze wykorzystac miejsce sprezarki klimy - w wolnej chwili zrobie mala przymiarke tego kompresora po bokach silnika...

btw. Temat z doładowaniem z okolic bagaznika wcale nie jest taki glupi, sa takie projekty, ale oczywiscie oparte na turbo... :)


Ostatnio edytowano 28 czerwca 2011, 10:32 przez Exec, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Turbo czy kompresor
PostNapisane: 28 czerwca 2011, 10:27 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 6907
Lokalizacja: JP
tommo21 napisał(a):
eatony chodziły również w fordach mustangach gt500 :]


I? Jaka jest konkluzja? Nie mam nic przeciwko firmie Eaton i jej produktom, mam przeciwko dopasowywaniu do silnika tego co sie akurat znajdzie na szrocie, bez ladu i skladu.

tommo21 napisał(a):


Jaki jest sens tego co pokazales? Ze zmieszczeniem pod maska srubowej sprezarki bedzie problem, odsrodkowe sa lepszym rozwiazaniem, nie wiem tylko czym mam sie jarac z tych linkow - to samo pokazalem pare postow wyzej w kitach ESS czy Dinana - dedykowanych do 540i.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Turbo czy kompresor
PostNapisane: 28 czerwca 2011, 10:34 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 1194
Lokalizacja: Jaka legalizacja!?
Moje BMW: Poturbowane
Exec napisał(a):
Tommo: był już w polsce projekt e39 4.4 na kompresorze od mustanga afair, teraz ten silnik bedzie chodzil w e36
właśnie szukałem gdzieś zdjęć tego projektu :D ale nie mogłem znaleść
Exec napisał(a):
Santino: A jak sobie wyobrazasz kolektory wydechowy do jednej turbiny po jednej stronie?

lepiej układ bi turbo
Exec napisał(a):
W tym momencie mamy niecałe 8000zł, wiadomo, że dochodzą dodatkowe pierdoły, przeróbki, czasem jakieś awarie, układ paliwowy ma odpowiedni zapas, także uważam, ze 10tyś zł to realna kwota, tym bardziej, że wiele rzeczy można zrobić taniej, niż ja zakładam powyżej...

dokładnie tak samo uważam że montaż turbo/kompresora może tyle wynieść. sam miałem w e34 kompresor i mi wogóle wychodziło wszystko w 5-6 tyś. jeśli się samemu robi.
Obecnie nie wiem czy kompresor powróci do tego silnika czy zostanie sprzedany bo w planach bi turbo o ile ogarnę w najbliższym czasie turbiny.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Turbo czy kompresor
PostNapisane: 28 czerwca 2011, 10:46 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 10684
Moje BMW: E46 | E46 M3
Kod silnika: M54B30| S54B32
tommo21 napisał(a):
Exec napisał(a):Santino: A jak sobie wyobrazasz kolektory wydechowy do jednej turbiny po jednej stronie?lepiej układ bi turbo

chyba nie uważacie ze pisałem to serio? :zdziwko: bo to tak samo realne jak wsadzenie 2 eatonow.
Exec napisał(a):
Tak na szybko licząc w dużym przybliżeniu...- Eatona M62 można upolować za 1000zł, no powiedzmy, że za dwa damy 2500zł- Kolejna sprawa to dorobienie do nich mocowań, kółek, no i pasek - powiedzmy 800 zł- Teraz cały dolot - Intercooler, rury, filtr, zawór zwrotny itp - zakładam 1500zł- Dodatkowe zegary, czujniki no i chłodnica oleju wraz instalacja - łącznie ok. 1500zł(jeśli ktoś ma ochotę na sondę szerokopasmową, to wiadomo, że stosunkowo więcej)- Na koniec świnka + strojenie - dajmy 1500złW tym momencie mamy niecałe 8000zł, wiadomo, że dochodzą dodatkowe pierdoły, przeróbki, czasem jakieś awarie, układ paliwowy ma odpowiedni zapas, także uważam, ze 10tyś zł to realna kwota, tym bardziej, że wiele rzeczy można zrobić taniej, niż ja zakładam powyżej...

dolicz do tego 8 sztuk wydajniejszych wtrysków, wydajniejsza pompe paliwa, plus regulator cisnienia paliwa, mocniejsze sprzeglo w przypadku manuala, i naprawde nie wyobrazam sobie zmieszczenia 2 sprezarek, plus plątaniny, rur od iceka i pasków do kompresorow, chlodnicy oleju, nie zapomnij o oil catch can.
dla mnie to jedno wielkie sience-fiction

_________________
Obrazek
Because life is too short to drive boring cars.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Turbo czy kompresor
PostNapisane: 28 czerwca 2011, 10:58 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 10
Lokalizacja: Radom
Moje BMW: E39
Kod silnika: M62B44
Tommo:

Obrazek

Obrazek

Tomek:

Pisałem, że układ paliwowy podoła, a nawet gdyby nie, to nie są to przeciez kolejne tysiące złotych do wydania... To samo dotyczy sprzegła - gorszy wydatek to sama skrzynia, niz chocby spiek... :)

Jedno przyznam - niepozorne auto uliczne to juz to nie bedzie, aczkolwiek temat jest jak najbardziej realny...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Turbo czy kompresor
PostNapisane: 28 czerwca 2011, 11:50 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 1194
Lokalizacja: Jaka legalizacja!?
Moje BMW: Poturbowane
Vermilion napisał(a):
I? Jaka jest konkluzja? Nie mam nic przeciwko firmie Eaton i jej produktom, mam przeciwko dopasowywaniu do silnika tego co sie akurat znajdzie na szrocie, bez ladu i skladu.

no ale w usa można trafić na rozbitka gt500 i mamy eatona m122
500KM potrafi nadmuchać taka suszarka.
Poza tym czy kolega patrzył wszystkie linki? vortech ipaxton to też śrubowa albo asa? nie no super wiedza...

Właśnie o ten samochód mi chodziło Exec masz może linka do tego projektu?

co do upchnięcia 2 m62 to wolał bym jednak jeden chociażby m112.
A liczył kolega obciążenie silnika dwoma kompresorami?
będzie trzeba więcej pompować w przypadku 2 sztuk.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Turbo czy kompresor
PostNapisane: 28 czerwca 2011, 12:02 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 4135
Lokalizacja: POznań
Moje BMW: e65
Kod silnika: N62
Garaż: 3er http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=89854

7er http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=100011&start=0
Wyglada groznie to e39 sa gdzies jakies filmy na YT jak to codzilo cos wiecej o tym projekcie?
Jaka moca to auto w ogole dysponowalo po takim zabiegu? Bo jestem bardzo ciekaw.

_________________
125p PRL-RWD viewtopic.php?f=55&t=130919

e65 745i http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=127319
e38 http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=116406&start=0

"To jest Polska stary, tu się ciężko oddycha..."

brak zgody na reklamę


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 50 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 31 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL