BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 8 czerwca 2025, 00:03

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 44 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [E36] 318 is m42 podtlenek czy silnik da rade ??
PostNapisane: 21 lipca 2011, 19:09 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 181
Lokalizacja: Płock
Moje BMW: E36
Kod silnika: M42B18
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 0#p1406310
zostanę przy is ciekawy motorek tym bardziej że w serii objeżdżam 2.0 150 KM

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] 318 is m42 podtlenek czy silnik da rade ??
PostNapisane: 21 lipca 2011, 21:10 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 23155
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: E36&E46&F30
Garaż: E36 316i Compact & E46 320CI Coupe & F30 320D Sedan
A jaką masz pewność że te 2.0L 150km co objeżdżasz są zdrowe ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] 318 is m42 podtlenek czy silnik da rade ??
PostNapisane: 21 lipca 2011, 22:27 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 1194
Lokalizacja: Jaka legalizacja!?
Moje BMW: Poturbowane
Szczurek1986 napisał(a):
A jaką masz pewność że te 2.0L 150km co objeżdżasz są zdrowe ?

Dokładnie. Polecam najpierw jechać na hamownię by wiedzieć co się ma pod maską.
I wtedy można myśleć co dalej.

Jeśli chodzi o podtlenek to gdzieś w necie widzziałem e30 m20b25 do której założono podtlenek.
Efekt był taki że auto zrobiło 2 obroty całkiem nieźle ale trzeci zakończył się dźwiękiem upadającej korby na asfalt...

A jeśli nieumiejętnie zostanie to założone to można się spodziewać bardzo szybko takiego widoku

Obrazek

A jeśli chodi o Turbo/kompresor to z głupiego m50b20 można zrobić potworka lepszego niż z s50 pod maską

http://server.pure-pf.com/phpBB/viewtop ... =2&t=38291
Doładowanie 1,4 bar 420KM i 470Nm

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] 318 is m42 podtlenek czy silnik da rade ??
PostNapisane: 22 lipca 2011, 12:54 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 181
Lokalizacja: Płock
Moje BMW: E36
Kod silnika: M42B18
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 0#p1406310
to widocznie w płocku nie ma zdrowej 2.0 :suchy:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] 318 is m42 podtlenek czy silnik da rade ??
PostNapisane: 22 lipca 2011, 14:35 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 327
Lokalizacja: Przasnysz / Gdańsk
Moje BMW: było E36 jest E46
Kod silnika: M52B28TU
Zakładaj Eatona. Jak robiłem kosztorys to w 6000zl się zmieścisz z strojeniem. Celując w 200KM
Eatona najlepiej z sprzęgłem i wystroić Ecu Mastera by załączał kompresor tylko pod większym obciążeniem co pozwoli na co dzień oszczędzić trochę paliwa


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] 318 is m42 podtlenek czy silnik da rade ??
PostNapisane: 22 lipca 2011, 16:14 
Że IS'em objedziesz 2.0 to akurat żadna rewelacja. W tym zestawieniu wszystko zależy od kierowcy.


Góra
  
 
 Tytuł: Re: [E36] 318 is m42 podtlenek czy silnik da rade ??
PostNapisane: 22 lipca 2011, 18:53 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 9899
Moje BMW: E46Coupe
Garaż: /E46Turbo
320Cd @ 2.5 M50Turbo.
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=86&t=94261
lucasp napisał(a):
Zakładaj Eatona. Jak robiłem kosztorys to w 6000zl się zmieścisz z strojeniem. Celując w 200KM


A co jest w tej cenie? Hamulce oczywiście, robocizna, koszty remontu silnika?

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] 318 is m42 podtlenek czy silnik da rade ??
PostNapisane: 22 lipca 2011, 18:59 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 1194
Lokalizacja: Jaka legalizacja!?
Moje BMW: Poturbowane
lucasp napisał(a):
Jak robiłem kosztorys to w 6000zl się zmieścisz z strojeniem.

Ze strojeniem? a to ciekawe bardzo, bo raczej nie realne. chyba że wszystko robisz sam albo zaopatrujesz się na szrocie.

Hamulce powinny wystarczyć, robocizna tak jak pisałem yżej, we własnym zakresie zapewne.
Przeniesienie napędu da radę na tyle mocy.

przykładowo skrzynia z m50b20 starcza na 450KM więc taka z IS 200 wytrzyma. sprzęgło też da radę.

Co do remontu silnika jeśli kolega mówi że ma zdrowy silnik to można uznać że mówi prawdę. ale dla pewności wolał bym zobaczyć wykres.

a tutaj coś z innego forum:

Cytuj:
A ja obiecuję że zrobię pokazowy projekt E30 turbo ultra-low-budget tak że taniej się nie da (ale ja mam cały garaż części)

Masz McGiver rację że to będzie loteria i prędzej czy później silnik do remontu. Załóżmy że bazą jest E30 318is w dobrym stanie i skupiamy się wyłącznie na uturbieniu. Ja to widzę kosztowo tak:

- na sterowaniu bym nie oszczędzał - Ecumaster + MAP - 600zł, oczywiście konwersja i wywalenie przepływki
- wtryski dodatkowe przed przepustnicą, sterowane ecumasterem - obsługuje do 4 wtrysków + 4 ori więc można spokojnie 8 wtrysków z M50B25 (190cc) obsłużyć - po 20zł za wtrysk daje nam 160zł
- kolektor wydechowy home-made, czyli flansze u znajomego + kilka kolanek, spawanie samemu - 50zł
- wydech odetkana seria z usuniętym katem, dorobienie DP samemu czyli tylko rurka - 50zł
- turbina Volvo - zintegrowany DV i WG czyli nie trzeba dokupować - 500-700zł
- wskaźnik doładowania 50zł
- przewód smarowania 50zł
- intercooler z jakiegoś dostawczaka, po znajomości lub np jakiś lekko koślawy 100zł
- orurowanie ze zwykłej stali by można samemu migiem pospawać 50-100zł
- jakieś złączki gumowe z węży przemysłowych za free lub po znajomości za 50zł
- filtr stożkowy 50zł


Wychodzi ok 2-2,2 tys zł.

Oczywiście jest to wersja super optymistyczna, zakładam że absolutnie wszystkie prace łącznie ze strojeniem zrobi się we własnym zakresie. Dmuchane do 0,5bar czyli jakieś 200KM

A żeby szło dmuchać te 0,8 bar to jeszcze:
- sprzęgło kompletne z M52B28 z 300zł po znajomości używka
- przekładka pod głowicę + nowe śruby + uszczelki 300zł jak dobrze pójdzie
- olej, świece filtr

czyli ok 3tys i mamy bardzo skromną wersję E30 turbo z mocą ok 240KM i lekkim przodem

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] 318 is m42 podtlenek czy silnik da rade ??
PostNapisane: 22 lipca 2011, 20:52 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 765
Lokalizacja: O-ka, PL
Moje BMW: e91 touring ///M
Kod silnika: N47
ja bym poniżej 1 bara nie ładował, bo szkoda kasy... powyżej dopiero jest zabawa ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] 318 is m42 podtlenek czy silnik da rade ??
PostNapisane: 22 lipca 2011, 21:52 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 42
Posty: 73
Lokalizacja: Rybnik
Moje BMW: 320d
Kod silnika: M47D01
Używasz is na co dzień, czy jako drugie auto?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] 318 is m42 podtlenek czy silnik da rade ??
PostNapisane: 22 lipca 2011, 21:57 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 1194
Lokalizacja: Jaka legalizacja!?
Moje BMW: Poturbowane
Tyle że wytrzymałość seryjnych tłoków to max 0,9 bar więc pozostaje tylko kucizna od Mahle, Wiseco, Woosner - koszt ok. 3 tyś za 6 sztuk
do tego korby Pauter, PPM, Eagle cena podobna jak wyżej.
wał korbowy kucizna, panewki z m57, do tego przygotowany odpowiednio blok: oringowany bądź z piramidkami, honowany.
Koszta takiej zabawy dla 6 cyl. to 8,5 tyś zł
Do tego remonto głowicy. więc sobie policz ile potrzebujesz wsadzić najpierw żeby to jakoś jeździło chyba że planujesz jeździć do eksplozji i dopiero remontować

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] 318 is m42 podtlenek czy silnik da rade ??
PostNapisane: 22 lipca 2011, 22:09 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 181
Lokalizacja: Płock
Moje BMW: E36
Kod silnika: M42B18
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 0#p1406310
SzymonEsi używam auta na co dzień półtora roku temu sprowadziłem "Ją" w serii tzn pomarańcze itp zapłaciłem 17000zł pół roku szukałem takiego auta w Niemczech wykres też gdzieś mam jak poszukam to wrzucę na forum wykazało 141,3 KM ale momentu nie pamiętam więc myślę że silnik nadaje się na modyfikację teraz ma przejechane 165tyś km w tym 15tys w Polsce :super:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] 318 is m42 podtlenek czy silnik da rade ??
PostNapisane: 22 lipca 2011, 22:28 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 1194
Lokalizacja: Jaka legalizacja!?
Moje BMW: Poturbowane
jeśli motor naprawdę zdrowy można by pokusić się dodatkowo o zmianę pojemności na 2,0 wkładając wał od m47 :hyhy:
Do tego kompresor i cieszyć się z jazdy z osiągami 2,8 :D

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] 318 is m42 podtlenek czy silnik da rade ??
PostNapisane: 22 lipca 2011, 22:33 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 181
Lokalizacja: Płock
Moje BMW: E36
Kod silnika: M42B18
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 0#p1406310
tommo21 jak wrócę z Holandii to zgadamy się doradzisz co mam zrobić :hyhy:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] 318 is m42 podtlenek czy silnik da rade ??
PostNapisane: 22 lipca 2011, 22:48 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 1194
Lokalizacja: Jaka legalizacja!?
Moje BMW: Poturbowane
tylko silnika tam nie zajeździj :P

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] 318 is m42 podtlenek czy silnik da rade ??
PostNapisane: 25 lipca 2011, 21:55 
Offline
Forumowicz

Posty: 120
Moje BMW: 3
a jak jest z m44 da rade cos z niego wydlubac? bez uturbiania :)
wydaje mi sie ze z tej ultra taniej turbiny zrobi sie co najmniej 6 kola ale robic isem 2.8 uczucie nie do opisania :D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] 318 is m42 podtlenek czy silnik da rade ??
PostNapisane: 25 lipca 2011, 23:26 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 59
Moje BMW: m3
Kod silnika: s50
Bez sensu, miec isa o osiagach 2.8, ktory kosztuje 2 razy wiecej niz swap na 2.8 przy zalozeniu ze jak masz zdrowego isa to pogonisz go dalej, to taka sztuka dla sztuki, z ryzykiem ze w kazdej chwili wysypie ci sie silnik i bedziesz lezal co kilka dni pod autem bo za 6 tys tego dobrze nie zrobisz...

_________________
Czesci BMW E30


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] 318 is m42 podtlenek czy silnik da rade ??
PostNapisane: 26 lipca 2011, 19:03 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 181
Lokalizacja: Płock
Moje BMW: E36
Kod silnika: M42B18
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 0#p1406310
zostane przy is ;)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] 318 is m42 podtlenek czy silnik da rade ??
PostNapisane: 27 lipca 2011, 13:59 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 327
Lokalizacja: Przasnysz / Gdańsk
Moje BMW: było E36 jest E46
Kod silnika: M52B28TU
parts_bmw napisał(a):
Bez sensu, miec isa o osiagach 2.8, ktory kosztuje 2 razy wiecej niz swap na 2.8 przy zalozeniu ze jak masz zdrowego isa to pogonisz go dalej, to taka sztuka dla sztuki, z ryzykiem ze w kazdej chwili wysypie ci sie silnik i bedziesz lezal co kilka dni pod autem bo za 6 tys tego dobrze nie zrobisz...


Racja ja przesiadłem się miesiąc temu z E36 318is na E46 328 i jak dla mnie ogromna różnica. I już nie muszę go ciągle kręcić tak wysoko.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] 318 is m42 podtlenek czy silnik da rade ??
PostNapisane: 27 lipca 2011, 14:41 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 23155
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: E36&E46&F30
Garaż: E36 316i Compact & E46 320CI Coupe & F30 320D Sedan
Ale jeśli się ma się mniejszy motor dłubnięty i objedzie się coś z większym motorem to nie można powiedzieć satysfakcja jest :D A że jest to nie adekwatne do wydanej kaski to już nie ważne :P


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 44 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 12 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL