BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 2 maja 2025, 16:18

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 34 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [E32] X-pipe
PostNapisane: 29 lutego 2012, 17:58 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1206
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
Moje BMW: e46 330ci
Kod silnika: m54b30+
Garaż: 330 ci http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 5#p1226185
zwykłym x-pipe nie wygłuszysz wydechu, dlatego tez jest puszka. Sam jeden tłumik ostatni cicho pracowac nie bedzie, no chyba ze w trasie nie jezdzisz, a auto masz na tor.

Morsik - prawdę mówiac nie rozumiem trochę Twojej wypowiedzi. x-pice ne ładujesz po to aby ładnie wygladało , bo przeciez jest schowany a po to aby ładnie chodziło.

_________________
ChipTuning, Serwis FAP/DPF/AdBlue
Pełna elektronika samochodowa


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E32] X-pipe
PostNapisane: 29 lutego 2012, 19:59 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 6907
Lokalizacja: JP
morsik napisał(a):
czyli załóżmy że x-pipe którego nie widać chyba że się wejdzie sie pod auto lub parkuje na kanale trzeba dać ok 500zł. Chyba tylko po to żeby przedłużyć własne ego. Tak samo po dziś dzień nie mogę zrozumieć - prosze o wytłumaczenie jeśli ktoś by był tak dobry - po co w wydech ładować kwoty rzędu 2-3tys bez kolektora?


Powiedz mi, ludzie kupujacy wydech Akrapovica rzeczywiscie musza sobie bardzo przedluzac ego, bo nie kosztuje 2-3 tys. bez kolektora, ale 10-krotnosc tego. Firma istnieje od lat i jest uznawana za najlepszego obecnie producenta ukladow wydechowych tak do motocykli, jak i samochodow. Pewnie klienci nie wpadli na to, ze ktos zrobi im w garazu cos podobnego za 1 tys. zl ;)

W wolnej chwili napisze po co jest x-pipe.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E32] X-pipe
PostNapisane: 29 lutego 2012, 20:22 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 309
Lokalizacja: siedlce
Vermilion tak masz rację Akropovic kosztuje majątek tylko ja się pytam po co takie siano ładować w
1. wydech którego nie widać
2. za mniejsze pieniądze można mieć prawie to samo
3. czy te dodatkowe 2,4KM przy silniku np 150km jest aż tak istotne na wyścigach a nie kierownik wozu (przy mocniejszym to wpadamy w zakres błędu pomiarowego hamowni co tym bardziej czyni taki zakup bezsensownym)
4. do jazdy na codzień a nie na wyścigi uważam że ładowanie takiego siana jest bez sensu lepiej wg mnie iść w silnik, zawias, fele

niestety a może stety trzeba sobie zrobić "rachunek sumienia" lub mówiąc językiem biznesowym jaki jest stosunek kosztów do efektów. Mam nieodparte wrażenie że wszelkiej maści wydechy z kwasiaka , markowe Akropovice, Militecki itp mają jeden z gorszych. A jeśli ludzie to kupują to tylko żeby przedłuzyć własne ego

_________________
e36 skasowana e46 przywitana

wreszcie wydech na swoim miejscu
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E32] X-pipe
PostNapisane: 29 lutego 2012, 20:25 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 39
Posty: 7044
Lokalizacja: Rawicz Wlkp
Moje BMW: 740i 6gang
Kod silnika: M60B40
rm motors chce mi zrobić ten x-pipe za 250-300zł ale nie zabudowany w tłumiku tylko normalnie bez zabudowy co sądzicie????

morsik prosze weź i wyjdź dobrze opuść mój temat bo nic nie wnosisz po za tym, że podbudowujesz swoje ego :rotfl:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E32] X-pipe
PostNapisane: 29 lutego 2012, 20:36 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 309
Lokalizacja: siedlce
bo cena 250-300 jest normalna za coś takiego a nie 500-600zł mówiąc szczerze trzeba nieźle na łepek upaść aby coś takiego kupic

ale mam jeszcze jedną fajną sytuację
ale najpier odpowiedzcie na pytanie wydech ma być czy ma działać?

_________________
e36 skasowana e46 przywitana

wreszcie wydech na swoim miejscu
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E32] X-pipe
PostNapisane: 29 lutego 2012, 20:52 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 39
Posty: 7044
Lokalizacja: Rawicz Wlkp
Moje BMW: 740i 6gang
Kod silnika: M60B40
ma być, działąć wyglądać i brzmieć :]


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E32] X-pipe
PostNapisane: 29 lutego 2012, 23:33 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 838
Lokalizacja: Killarney, Kerry, Irl
Moje BMW: 2xe36
Kod silnika: s50,m52
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t ... 9#p1261989
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=112163
morsik napisał(a):
Vermilion tak masz rację Akropovic kosztuje majątek tylko ja się pytam po co takie siano ładować w
1. wydech którego nie widać
2. za mniejsze pieniądze można mieć prawie to samo
3. czy te dodatkowe 2,4KM przy silniku np 150km jest aż tak istotne na wyścigach a nie kierownik wozu (przy mocniejszym to wpadamy w zakres błędu pomiarowego hamowni co tym bardziej czyni taki zakup bezsensownym)
4. do jazdy na codzień a nie na wyścigi uważam że ładowanie takiego siana jest bez sensu lepiej wg mnie iść w silnik, zawias, fele

niestety a może stety trzeba sobie zrobić "rachunek sumienia" lub mówiąc językiem biznesowym jaki jest stosunek kosztów do efektów. Mam nieodparte wrażenie że wszelkiej maści wydechy z kwasiaka , markowe Akropovice, Militecki itp mają jeden z gorszych. A jeśli ludzie to kupują to tylko żeby przedłuzyć własne ego

A po jakiego czorta kupowac BMW skoro:
1.mozna kupic daewoo leganze ktora tez przeciez jezdzi
2.lub nawet cinquecento, przeciez zasada dzialania jest taka sam jak w BMW, jedzie, skreca, hamuje
3.dodatkowa moc ktora wyroznia BMW od leganzy rowniez mozna zastapic dobrym kierownikiem.
4.do jazdy na codzien a nie na wyscigi to nawet melexem mozna latac a zaoszczedzone pieniadze wydac np. na koks, browary i przyciemnione szyby w leganzie :super:

:mur: morsik Twoje argumenty sa powalajace, od dzisiaj nie kupuje nic firmowego do swoich betek...
Sprzedam Supersprinta do e34 v8... za te pieniadze kupie sobie wydech PRO-cos tam z Allegro :hurra:


Ostatnio edytowano 29 lutego 2012, 23:44 przez Barzini, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E32] X-pipe
PostNapisane: 29 lutego 2012, 23:44 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1206
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
Moje BMW: e46 330ci
Kod silnika: m54b30+
Garaż: 330 ci http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 5#p1226185
Co do wydechu i innych elementów, każdy ma swoje upodobania, to i ile na co przeznacza to tylko jego sprawa.

z rm motors, nie miałem nic do czynienia, ale słyszałem pozytywne opinie. W/g mnie wydaje mi się że efekt będzie zbliżony z tym że ciut głośniejszy, spójrz x-pipe ale bez puszki http://www.magnaflow.com/02product/02xypipes.asp

Ja u siebie zastosowałem puszę ale z tego względu że pozostałby mi tylko 1 tłumik z 3, do tego filtr stożkowy więc byłby ból głowy w dłuższej trasie.

_________________
ChipTuning, Serwis FAP/DPF/AdBlue
Pełna elektronika samochodowa


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E32] X-pipe
PostNapisane: 1 marca 2012, 08:18 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 309
Lokalizacja: siedlce
Barzini nie zrozumiałeś mnie ale ok

ja tylko po prostu pnę do tego że jest w pewnym momencie brak sensu wydawania worka kasy za coś co może równie poprawnie funkcjonować i być wykonane estetycznie za mniejsze pieniądze. Twój przykład z leganza akurat w tym przypadku jest nie trafiony bo miałem takie auto jako firmówkę i różnica w prowadzeniu między moją stara e36 a autem spod szyldu liścia kapusty było na korzyść "bejcy" , nie mówiąc już o spalaniu - leganza pomimo tego że serwis twierdził że wszystko jest ok po mieście 14-15l, trasa poniżej 10l nie schodziła. Więc przykład jest nie trafiony bo oba auta znacząco różnią się od siebie

a tutaj rozpatrujemy elementy porównywalne
Wyobraźmy sobie sytuację że dwóch kolesi z dokładnie takimi samymi autami wykonują pomiar na hamowni przed modem jak i po modzie. Jeden wydaje 1tys a drugi 3tys. Efekt po ponownym mierzeniu jest dokładnie taki sam. Pierwszemu zostaje jeszcze 2tys na dalsze mody a drugiemu przedłużone ego.

_________________
e36 skasowana e46 przywitana

wreszcie wydech na swoim miejscu
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E32] X-pipe
PostNapisane: 10 marca 2012, 12:01 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 4674
Lokalizacja: Września
Moje BMW: E60
Kod silnika: M54b25
Garaż: www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=60&t=137687 Днепр
Vermilion napisał(a):
W wolnej chwili napisze po co jest x-pipe.

Jak tam? Skrobniesz coś?

_________________
Audi80 '90 1.6 2EE (X2004 - IV2008)
AudiA4 '95 2.8 AAH quattro (IV2008 - VII2009)
530d avant (IX2009 - X2010)530d
E38 740i (I 2011 - XII2017)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E32] X-pipe
PostNapisane: 10 marca 2012, 15:04 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 39
Posty: 7044
Lokalizacja: Rawicz Wlkp
Moje BMW: 740i 6gang
Kod silnika: M60B40
no ja czekam cały czas :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E32] X-pipe
PostNapisane: 10 marca 2012, 16:41 
Offline
Uzależniony od forum :)

Posty: 3826
morsik, tej, ale to temat o X-pipe, a nie o końcowych wydechach PROEX.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [E32] X-pipe
PostNapisane: 10 marca 2012, 16:59 
Offline
Specjalista

Posty: 4442
Moje BMW: Infiniti
Kod silnika: VQ37VHR
może to będzie ot. ale dla ciekawskich wrzucam fotki Akrapovic w X6M :
Obrazek
Obrazek
Obrazek

może komuś się przydadzą te zdjęcia to również wrzucam:
a tutaj rozwiązanie x-pipe firmy Kreissieg dla e92 M3
Obrazek
Obrazek

BMW M3 E90/E92/E93 X-Pipe 2ndary Catbypass Pipe with Resonators
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Challenge Engineering - E9X M3 X-pipes
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E32] X-pipe
PostNapisane: 26 marca 2012, 15:16 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 10
Lokalizacja: Radom
Moje BMW: E39
Kod silnika: M62B44
Sluchajcie, tez obczytalem sie mase o X-pipe'ach, glownie na amerykanskich stronach, bo tam sie x-pipuje mase vałósemek :)

Informacje sa niestety niejednolite ze wzgledu na rozne teorie, ale po wieeelu godzinach w necie, wzglednie bogaty w wiedze zaplanowalem swoj wydech i zdecydowany na to, co chce zrobic postanowilem sprobowac tego w swoim e39 540.

Zalozenie nie bylo zbyt ambitne - auto jest do zabawy/malego driftu, celem bylo pozbycie sie katalizatorow, aby sie cos kiedys nie zapalilo :)

Usuniecie katow powoduje rozprezenie wydechu i w tym przypadku straty na momencie, chcialem tego uniknac...

Jakis czas przed rzezbieniem wydechu bylem na hamowni, wyszlo ok 282KM + 408Nm

Wycialem wydech istniejacy, x-pipe zrobilem z wycietych z dotychczasowego wydechu kolanek, reszta z kwasowki 2x60mm, brak tlumikow srodkowych, na koncu dwa seryjne tlumiki (najpierw probowalem puszke rezonatora koncowego tlumika zaadaptowac na drugi tlumik koncowy, poprzez oddzielenie go i wyciecie w nim wylotu, lecz okazalo sie, ze ona jest w polowie pusta i brzeczy, wywalilem ją i dokupilem drugi tlumik (czyli sa dwa takie same tlumiki z wycietymi rezonatorami).

X wjechal tuz za skrzynia, bo tak bylo najprosciej :) Nie obliczalem odbicia fali, eksperymentowalem...

Obrazek

Po zrobieniu wydechu wybralem sie ponownie na ta sama hamownie, przy tych samych nastawach i... mile zaskoczenie, mialem nadzieje, ze nie ubedzie momentu, a tu przybylo i konikow i momentu :) 305KM + 443Nm
Trzeba wziac pod uwage fakt, ze przy drugim pomiarze temp powietrza byla troche nizsza, ale mimo wszystko wyniki bardzo zadowalajace.

Przed
Obrazek


Po
Obrazek


Tak to sie odzywa:


Ten wydech nie byl robiony pod estetyke, nie ma kolanek, tylko spawane ciete proste rury (pare godzin roboty), nie ma mega sportowych tlumikow, ktore niby daja moc, a nie tylko wibracje pod tylkiem, a efekt - znacznie przerosl moje oczekiwania...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 34 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 14 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL