Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj. Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.
Proszę również o poprawne tytułowanie tematów: [Exx] Tytuł tematu
Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji
zwykłym x-pipe nie wygłuszysz wydechu, dlatego tez jest puszka. Sam jeden tłumik ostatni cicho pracowac nie bedzie, no chyba ze w trasie nie jezdzisz, a auto masz na tor.
Morsik - prawdę mówiac nie rozumiem trochę Twojej wypowiedzi. x-pice ne ładujesz po to aby ładnie wygladało , bo przeciez jest schowany a po to aby ładnie chodziło.
czyli załóżmy że x-pipe którego nie widać chyba że się wejdzie sie pod auto lub parkuje na kanale trzeba dać ok 500zł. Chyba tylko po to żeby przedłużyć własne ego. Tak samo po dziś dzień nie mogę zrozumieć - prosze o wytłumaczenie jeśli ktoś by był tak dobry - po co w wydech ładować kwoty rzędu 2-3tys bez kolektora?
Powiedz mi, ludzie kupujacy wydech Akrapovica rzeczywiscie musza sobie bardzo przedluzac ego, bo nie kosztuje 2-3 tys. bez kolektora, ale 10-krotnosc tego. Firma istnieje od lat i jest uznawana za najlepszego obecnie producenta ukladow wydechowych tak do motocykli, jak i samochodow. Pewnie klienci nie wpadli na to, ze ktos zrobi im w garazu cos podobnego za 1 tys. zl
Vermilion tak masz rację Akropovic kosztuje majątek tylko ja się pytam po co takie siano ładować w 1. wydech którego nie widać 2. za mniejsze pieniądze można mieć prawie to samo 3. czy te dodatkowe 2,4KM przy silniku np 150km jest aż tak istotne na wyścigach a nie kierownik wozu (przy mocniejszym to wpadamy w zakres błędu pomiarowego hamowni co tym bardziej czyni taki zakup bezsensownym) 4. do jazdy na codzień a nie na wyścigi uważam że ładowanie takiego siana jest bez sensu lepiej wg mnie iść w silnik, zawias, fele
niestety a może stety trzeba sobie zrobić "rachunek sumienia" lub mówiąc językiem biznesowym jaki jest stosunek kosztów do efektów. Mam nieodparte wrażenie że wszelkiej maści wydechy z kwasiaka , markowe Akropovice, Militecki itp mają jeden z gorszych. A jeśli ludzie to kupują to tylko żeby przedłuzyć własne ego
Vermilion tak masz rację Akropovic kosztuje majątek tylko ja się pytam po co takie siano ładować w 1. wydech którego nie widać 2. za mniejsze pieniądze można mieć prawie to samo 3. czy te dodatkowe 2,4KM przy silniku np 150km jest aż tak istotne na wyścigach a nie kierownik wozu (przy mocniejszym to wpadamy w zakres błędu pomiarowego hamowni co tym bardziej czyni taki zakup bezsensownym) 4. do jazdy na codzień a nie na wyścigi uważam że ładowanie takiego siana jest bez sensu lepiej wg mnie iść w silnik, zawias, fele
niestety a może stety trzeba sobie zrobić "rachunek sumienia" lub mówiąc językiem biznesowym jaki jest stosunek kosztów do efektów. Mam nieodparte wrażenie że wszelkiej maści wydechy z kwasiaka , markowe Akropovice, Militecki itp mają jeden z gorszych. A jeśli ludzie to kupują to tylko żeby przedłuzyć własne ego
A po jakiego czorta kupowac BMW skoro: 1.mozna kupic daewoo leganze ktora tez przeciez jezdzi 2.lub nawet cinquecento, przeciez zasada dzialania jest taka sam jak w BMW, jedzie, skreca, hamuje 3.dodatkowa moc ktora wyroznia BMW od leganzy rowniez mozna zastapic dobrym kierownikiem. 4.do jazdy na codzien a nie na wyscigi to nawet melexem mozna latac a zaoszczedzone pieniadze wydac np. na koks, browary i przyciemnione szyby w leganzie
morsik Twoje argumenty sa powalajace, od dzisiaj nie kupuje nic firmowego do swoich betek... Sprzedam Supersprinta do e34 v8... za te pieniadze kupie sobie wydech PRO-cos tam z Allegro
Ostatnio edytowano 29 lutego 2012, 23:44 przez Barzini, łącznie edytowano 1 raz
Co do wydechu i innych elementów, każdy ma swoje upodobania, to i ile na co przeznacza to tylko jego sprawa.
z rm motors, nie miałem nic do czynienia, ale słyszałem pozytywne opinie. W/g mnie wydaje mi się że efekt będzie zbliżony z tym że ciut głośniejszy, spójrz x-pipe ale bez puszki http://www.magnaflow.com/02product/02xypipes.asp
Ja u siebie zastosowałem puszę ale z tego względu że pozostałby mi tylko 1 tłumik z 3, do tego filtr stożkowy więc byłby ból głowy w dłuższej trasie.
ja tylko po prostu pnę do tego że jest w pewnym momencie brak sensu wydawania worka kasy za coś co może równie poprawnie funkcjonować i być wykonane estetycznie za mniejsze pieniądze. Twój przykład z leganza akurat w tym przypadku jest nie trafiony bo miałem takie auto jako firmówkę i różnica w prowadzeniu między moją stara e36 a autem spod szyldu liścia kapusty było na korzyść "bejcy" , nie mówiąc już o spalaniu - leganza pomimo tego że serwis twierdził że wszystko jest ok po mieście 14-15l, trasa poniżej 10l nie schodziła. Więc przykład jest nie trafiony bo oba auta znacząco różnią się od siebie
a tutaj rozpatrujemy elementy porównywalne Wyobraźmy sobie sytuację że dwóch kolesi z dokładnie takimi samymi autami wykonują pomiar na hamowni przed modem jak i po modzie. Jeden wydaje 1tys a drugi 3tys. Efekt po ponownym mierzeniu jest dokładnie taki sam. Pierwszemu zostaje jeszcze 2tys na dalsze mody a drugiemu przedłużone ego.
Posty: 10 Lokalizacja: Radom Moje BMW: E39 Kod silnika: M62B44
Sluchajcie, tez obczytalem sie mase o X-pipe'ach, glownie na amerykanskich stronach, bo tam sie x-pipuje mase vałósemek
Informacje sa niestety niejednolite ze wzgledu na rozne teorie, ale po wieeelu godzinach w necie, wzglednie bogaty w wiedze zaplanowalem swoj wydech i zdecydowany na to, co chce zrobic postanowilem sprobowac tego w swoim e39 540.
Zalozenie nie bylo zbyt ambitne - auto jest do zabawy/malego driftu, celem bylo pozbycie sie katalizatorow, aby sie cos kiedys nie zapalilo
Usuniecie katow powoduje rozprezenie wydechu i w tym przypadku straty na momencie, chcialem tego uniknac...
Jakis czas przed rzezbieniem wydechu bylem na hamowni, wyszlo ok 282KM + 408Nm
Wycialem wydech istniejacy, x-pipe zrobilem z wycietych z dotychczasowego wydechu kolanek, reszta z kwasowki 2x60mm, brak tlumikow srodkowych, na koncu dwa seryjne tlumiki (najpierw probowalem puszke rezonatora koncowego tlumika zaadaptowac na drugi tlumik koncowy, poprzez oddzielenie go i wyciecie w nim wylotu, lecz okazalo sie, ze ona jest w polowie pusta i brzeczy, wywalilem ją i dokupilem drugi tlumik (czyli sa dwa takie same tlumiki z wycietymi rezonatorami).
X wjechal tuz za skrzynia, bo tak bylo najprosciej Nie obliczalem odbicia fali, eksperymentowalem...
Po zrobieniu wydechu wybralem sie ponownie na ta sama hamownie, przy tych samych nastawach i... mile zaskoczenie, mialem nadzieje, ze nie ubedzie momentu, a tu przybylo i konikow i momentu 305KM + 443Nm Trzeba wziac pod uwage fakt, ze przy drugim pomiarze temp powietrza byla troche nizsza, ale mimo wszystko wyniki bardzo zadowalajace.
Przed
Po
Tak to sie odzywa:
Ten wydech nie byl robiony pod estetyke, nie ma kolanek, tylko spawane ciete proste rury (pare godzin roboty), nie ma mega sportowych tlumikow, ktore niby daja moc, a nie tylko wibracje pod tylkiem, a efekt - znacznie przerosl moje oczekiwania...
Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 14 gości
Nie możesz rozpoczynać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników