BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 3 maja 2025, 13:13

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 81 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [E46] Projekt 320d gt2260v
PostNapisane: 31 stycznia 2013, 20:38 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 42
Moje BMW: E46
Kod silnika: M47TU
łapa będzie , znalazłem zakład blacharski który dorobi mi łapę idealnie pasującą nie odbiegającą od oryginału lecz tworząc więcej miejsca, co pozwoli mi aby turbo spokojnie siedziało. co do uwagi słabego dołu ,oczywiście jestem świadom że będzie słabszy dlatego też pójdą większe wtryski więcej paliwa- więcej spalin ! nie osiągniemy tego co przy mniejszym turbo ale nie będzie to wiele odbiegać, liczy się dobre wysterowanie. No i właśnie góra będzie potężna jeżeli można to tak nazwać. a skąd mamy wiedzieć czy będzie to wszystko grało skoro nikt nie złożył takiej sztuki. Zrobimy zdamy relacje .



Sprężarka klimy zostaje niczego nie trzeba usuwać z niczego rezygnować.
przewody od klimy do przerobienia. nie ma tu żadnych drastycznych przeróbek .
aby wylot do ic pasował też jest na to sposób.
doprowadzenie oleju oraz spływ pasuje.



łapa do odbioru około wtorku potem kolejny zakup to rura dolotowa ic od sprężarki gt2260 (większa średnica) potem intercooler fmci 550x140x700 o ile się nie mylę-czyli wielkość jak org. rury kolnka itp . na końcu wtryski. jak już wszystko będzie parę piwek kanapki i dwa dni w garażu potem zmiana programu i zobaczymy co z tego wyjdzie


mod.edit: EDYTUJ POSTY !!!!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Projekt 320d gt2260v
PostNapisane: 31 stycznia 2013, 21:19 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 128
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: E93 | E30
Kod silnika: N55B30 | M52B28
nie lepiej troszkę większy IC? np. 550x180x65 (700)?

_________________


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Projekt 320d gt2260v
PostNapisane: 31 stycznia 2013, 22:07 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 925
Lokalizacja: Czarnków-Piła
Hadzi napisał(a):
nie lepiej troszkę większy IC? np. 550x180x65 (700)?


Tu Masz racje ;)550x140x700 to prawie identyczny jak oem ;/


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Projekt 320d gt2260v
PostNapisane: 1 lutego 2013, 12:38 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 42
Moje BMW: E46
Kod silnika: M47TU
marcin92 napisał(a):
Hadzi napisał(a):
nie lepiej troszkę większy IC? np. 550x180x65 (700)?


Tu Masz racje ;)550x140x700 to prawie identyczny jak oem ;/


to w takim razie powiedzcie mi co mi da większe ic?
rozumiem ze lepiej ochłodzi powietrze ale czy nie pogorszy to dołu?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Projekt 320d gt2260v
PostNapisane: 1 lutego 2013, 12:49 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 599
Moje BMW: F30 340Xi
Kod silnika: B58
Na dużej turbinie nie zobaczysz różnicy, ponieważ lag i tak będzie, a obniżysz sobie EGT i moc będzie nawet po kilku mocnych przejazdach - nie będzie puchnąć. Taki IC jak podany wyżej użytkownicy montują do 320d nawet z seryjną suszarką GT1749v, także na pewno Ci to nie zaszkodzi. Na FMIC.pl znajdziesz nawet zestaw dedykowany do E46 320d i 330d o takim właśnie rozmiarze.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Projekt 320d gt2260v
PostNapisane: 1 lutego 2013, 14:25 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 49
Posty: 2607
Lokalizacja: Nysa Opolskie
Moje BMW: F07 535dx
Kod silnika: n57
dawidd3, mam pytanie o ile obniży sobie EGT i jak to sprawdzi ? ;)

_________________
TEL. 600218347 Krzysiek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Projekt 320d gt2260v
PostNapisane: 1 lutego 2013, 14:30 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 9899
Moje BMW: E46Coupe
Garaż: /E46Turbo
320Cd @ 2.5 M50Turbo.
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=86&t=94261
o ile dokładnie to ciężko powiedzieć, ale wszyscy tak mówią ( również Ci ze wskaźnikami wkręconymi w kolektor wydechowy)


Sam muszę w końcu dokupić sobie termoparę bo złamałem france...

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Projekt 320d gt2260v
PostNapisane: 1 lutego 2013, 14:44 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 2777
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: 535d++
Kod silnika: N57S
kajka-89, jak już zamontujesz wtryski to pamiętaj że bez zrobionego softu kilku metrów nie ujedziesz :)


dawidd3, nie zgadzam się. Większy IC nie ma nic do EGT, ba! nawet jeśli ma to powiększa temp spalin !!!! więcej tlenu = więcej paliwa. Większe turbo to mniejsze EGT, mniejsza prędkość wirnika, mniej wydzielanego ciepła.

_________________
BMW F10 535D @ 450KM chip by Tc-Performance.eu


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Projekt 320d gt2260v
PostNapisane: 1 lutego 2013, 15:12 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 49
Posty: 2607
Lokalizacja: Nysa Opolskie
Moje BMW: F07 535dx
Kod silnika: n57
jnx napisał(a):
dawidd3, nie zgadzam się. Większy IC nie ma nic do EGT, ba! nawet jeśli ma to powiększa temp spalin !!!! więcej tlenu = więcej paliwa. Większe turbo to mniejsze EGT, mniejsza prędkość wirnika, mniej wydzielanego ciepła.


Nie zrozumiałem tej wypowiedzi ,próbuję to ogarnąć ale nie mogę pojąć jak prędkość wirnika wpływa na temp . spalin .
Proszę rozwiń myśl.

_________________
TEL. 600218347 Krzysiek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Projekt 320d gt2260v
PostNapisane: 1 lutego 2013, 15:40 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 599
Moje BMW: F30 340Xi
Kod silnika: B58
Roger-Nysa napisał(a):
dawidd3, mam pytanie o ile obniży sobie EGT i jak to sprawdzi ? ;)


Tak jak napisał deejays użytkownicy modyfikowanych aut z dołożonym wskaźnikiem EGT po montażu wydajniejszego IC zauważają niższe wskazania zegara EGT. O ile się zmniejsza, tego niestety nie wiem.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Projekt 320d gt2260v
PostNapisane: 1 lutego 2013, 15:49 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 9899
Moje BMW: E46Coupe
Garaż: /E46Turbo
320Cd @ 2.5 M50Turbo.
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=86&t=94261
dawidd3 napisał(a):
Tak jak napisał deejays użytkownicy modyfikowanych aut z dołożonym wskaźnikiem EGT po montażu wydajniejszego IC zauważają niższe wskazania zegara EGT.



Po montażu wydajniejszej turbiny z tego co ja czytałem na racingforum... W stylu gt(b)20xx/22xx

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Projekt 320d gt2260v
PostNapisane: 1 lutego 2013, 15:52 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 2777
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: 535d++
Kod silnika: N57S
Większe turbosprężarki nie trzeba tak piłować by generowały odpowiedni przepływ powietrza przez co chodza na mniejszej prędkości... jak malusie turbo rozchuśtasz do granic mapy kompresora a nawet ją przekraczając owszem wskaźniki pokażą Ci ciśnienie, lecz gram tlenu będzie mało. Większe ciśnienie większa temperatura. Pozatym większa strona gorąca stawia mniejszy opór na wys obrotach.. O to mi chodziło :ok:

Musimy zacząć rozróżniać jedną rzecz..

Często zadajemy pytanie : Ile pompuje twoja turbina w programie?

Dostajemy odpowiedź noo 2.8bar. Fajnie co to nam mówi? nic... Trzeba zadawać inaczej pytanie... ile Ci pompuje turbo w Twoim programie w zakresie 3500-4500?

I tutaj tkwi szczegół... Ktoś mówi no ja mam soft na 2.8b. Fajnie ktoś ma taki soft i np ma doładowanie od 3500 do 4000obr 2.8b a powyzej 4000obr już 2.65b a na 4500obr 2.5.
Teraz druga osoba odpowiada a ja mam soft na 2.75b. I to będzie osoba z GT22... i ona będzie miał od 3500 do 4500 ciśnienie 2.75b. Jeśli auta będą wystrojone do granic dymienia i mając taki sam osprzęt (nie mówiąc już o zapętlonych wtryskach które już nie dają rady). Kto osiąga lepszy wynik? :)

dawid3, coś gdzieś dzwoni ale nie wiesz w którym kościele :) ... oni zakładają EGT przy bigturbo a nie przy IC :)

_________________
BMW F10 535D @ 450KM chip by Tc-Performance.eu


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Projekt 320d gt2260v
PostNapisane: 1 lutego 2013, 16:35 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 599
Moje BMW: F30 340Xi
Kod silnika: B58
Heh, pytanie było o samo IC z tego co widzę wyżej. Czy ja wspominałem o większej turbinie? Pisałem o montażu większego IC w seryjnym aucie z seryjną turbiną nie ruszając jej ciśnienia doładowania. Wg Ciebie EGT rośnie w takim aucie?

edit.

Ewentualnie inaczej . . . Montaż GTB22 w seryjnym aucie z przygotowanym tylko kolektorem pod turbinę. Obróbka softu, pomiar EGT.

Następnie montaż większego - wydajniejszego IC, pomiar EGT.

Z Twojej opinii wynika, że po montażu większego IC EGT idzie w górę?

jnx napisał(a):
Większy IC nie ma nic do EGT, ba! nawet jeśli ma to powiększa temp spalin


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Projekt 320d gt2260v
PostNapisane: 1 lutego 2013, 17:18 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 49
Posty: 2607
Lokalizacja: Nysa Opolskie
Moje BMW: F07 535dx
Kod silnika: n57
jnx napisał(a):
Musimy zacząć rozróżniać jedną rzecz..

Często zadajemy pytanie : Ile pompuje twoja turbina w programie?


Sory odpuszczam dyskusję ..

Jeśli mamy określoną przepustowość na poziomie zaworów i nie ingerujemy w czas otwarcia zaworu to kluczowym i jedynym ograniczeniem jest średnica wlotu powietrza w tunele dolotowe głowicy . To ile powietrza dostanie się do cylindra nie będzie zależało od turbiny tylko od ciśnienia .
Jeśli będziesz dmuchał w układ o takiej samej przepustowości 2,7 bara , dużą i małą turbiną to wtłoczysz tle samo powietrza......

Nie ma znaczenia czy dużą turbiną czy małą dmuchasz powietrze do układu, temperatura u kładzie będzie bardzo zbliżona.

Odpuszczam dyskusję ... czekam na ten projekt bi-turbo w innym temacie.

_________________
TEL. 600218347 Krzysiek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Projekt 320d gt2260v
PostNapisane: 1 lutego 2013, 17:40 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 2777
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: 535d++
Kod silnika: N57S
Roger-Nysa napisał(a):
jnx napisał(a):
Musimy zacząć rozróżniać jedną rzecz..

Często zadajemy pytanie : Ile pompuje twoja turbina w programie?


Sory odpuszczam dyskusję ..

Jeśli mamy określoną przepustowość na poziomie zaworów i nie ingerujemy w czas otwarcia zaworu to kluczowym i jedynym ograniczeniem jest średnica wlotu powietrza w tunele dolotowe głowicy . To ile powietrza dostanie się do cylindra nie będzie zależało od turbiny tylko od ciśnienia .
Jeśli będziesz dmuchał w układ o takiej samej przepustowości 2,7 bara , dużą i małą turbiną to wtłoczysz tle samo powietrza......

Nie ma znaczenia czy dużą turbiną czy małą dmuchasz powietrze do układu, temperatura u kładzie będzie bardzo zbliżona.

Odpuszczam dyskusję ... czekam na ten projekt bi-turbo w innym temacie.


Skoro nie widzisz różnicy w "powietrzu" ani w oporach muszli gorącej.. to nawet nie ma o czym dyskutować :ok:

Dla Ciebie turbo GTB1752V potrafi dmuchać 3bary i jest super fajowo.... wmawiaj to ludziom że skoro potrafi tzn że jest okej.. Napisz to komukolwiek co przerabia customowe projekty w światku tunerskim..

Od tego są większe turbiny by małych nie zajeżdżać i tyle.

Pozdrawiam

_________________
BMW F10 535D @ 450KM chip by Tc-Performance.eu


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Projekt 320d gt2260v
PostNapisane: 1 lutego 2013, 17:52 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 925
Lokalizacja: Czarnków-Piła
Z większej turbiny o tym samym ciśnieniu będzie więcej mocy niż z małej ...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Projekt 320d gt2260v
PostNapisane: 1 lutego 2013, 18:16 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 593
Lokalizacja: Sochaczew
Moje BMW: '07 Audi A6 quattro
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=106910
jnx, jesli chodzi o IC i EGT to moim zdaniem mylisz sie...
To po co w projektach na pierwszy ogien idzie ic?
Tutaj chodzi bardziej o stosunek ilosci tlenu do ilosci paliwa.
W cieplym powietrzu tlenu jest mniej niz w zimnym. Dlatego jesli masz kilka szybkich za soba, to powietrze w dolocie jest na tyle gorace, ze tlenu jest w nim niewiele. Spalanie mieszanki jest mniej efektywne bo tlenu w stosunku do paliwa jest za malo. W dieslu skutkuje to tym, ze temp spalin jest wyzsza.
Zakladajac wydajniejszy cooler, powietrze jest chlodniejsze co daje wiecej tlenu i lepszy stosunek ilosci tlenu do ilosci paliwa = EGT spada.

Inna sprawa, ze silnik sam z siebie nie wie, ze ma mniej tlenu w powietrzu, bardziej mierzy mase/ilosc powietrza zasysana przez silnik i na podstawie tych danych (w uproszczeniu) dobierana jest dawka paliwa. A jak wyzej napisalem, jednostka objetosci powietrza cieplego ma mniej tlenu niz ta sama jednostka zimnego, tutaj sprawe zalatwiaja korekcje w zaleznosci od temperatury w dolocie. Dobrze zrobiony program powinien zalatwic sprawe wysokiego egt, chyba, ze cos jest popsute albo silnik mocno porobiony i wycisniety do granic mozliwosci.

_________________
Obrazek
obejrzyj moje BMW :)
filmik z moja piękną str 9 ;) http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=106910
330d+ :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Projekt 320d gt2260v
PostNapisane: 1 lutego 2013, 20:00 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 2777
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: 535d++
Kod silnika: N57S
sorki rozpedzilem sie, myslami wciaz jestem przy skoksowanych autach gdzie robi sie strojenie pod IC przez co jeszcze wiecej paliwa lejemy.. sorki ;)

_________________
BMW F10 535D @ 450KM chip by Tc-Performance.eu


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Projekt 320d gt2260v
PostNapisane: 1 lutego 2013, 20:10 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 599
Moje BMW: F30 340Xi
Kod silnika: B58
Luźno, przecież tylko dyskutujemy i wymieniamy poglądy. Każdy czasami ma prawo się zagalopować czy po prostu pomylić. ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Projekt 320d gt2260v
PostNapisane: 2 lutego 2013, 15:08 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 593
Lokalizacja: Sochaczew
Moje BMW: '07 Audi A6 quattro
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=106910
jnx napisał(a):
sorki rozpedzilem sie, myslami wciaz jestem przy skoksowanych autach gdzie robi sie strojenie pod IC przez co jeszcze wiecej paliwa lejemy.. sorki ;)


w skoksowanych autach robi sie ile sie da wykraczajac bezpiecznie poza normy czy np wspolczynnik AFR ;) i tak jak mowisz, dobry IC pozwala troche bardziej dokoksowac...

_________________
Obrazek
obejrzyj moje BMW :)
filmik z moja piękną str 9 ;) http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=106910
330d+ :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 81 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 14 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL