BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 8 czerwca 2025, 00:08

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 38 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [E46] 330d m57n , zmiana dyfra z 2,47 na 2,28
PostNapisane: 26 kwietnia 2015, 20:25 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 925
Lokalizacja: Czarnków-Piła
Jak jest z dyferencjałem do e46 330d 184km?, jak wiadomo do m57n można dać dyfer od m57 a do m57 są dłuższe niż ori ?
myślę nad swapem z m47n na 3.0d 184km(niestety brak funduszy na m57n) i jedno co mnie dręczy to że 5b w 3.0d jest krótszy niż u mnie 6b :dobani:
w vw Polo 9n przy 2.500rpm mam prawie 160km/h i spodobały mi się takie długie przełożenia


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 330d m57n , zmiana dyfra z 2,47 na 2,28
PostNapisane: 26 kwietnia 2015, 20:27 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 45
Posty: 37060
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
marcin92 napisał(a):
w vw Polo 9n przy 2.500rpm mam prawie 160km/h

wow! nieźle
ja przy 2500 mam 140km/h (330dA M57)

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 330d m57n , zmiana dyfra z 2,47 na 2,28
PostNapisane: 26 kwietnia 2015, 20:37 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 7578
Lokalizacja: Tarnów
Moje BMW: E12 520A
Kod silnika: m20b20
Garaż: E12
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=67421&start=400
e46 328ci Santorini Blue
https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6& ... &start=200
E36/7 2.8i
Mini countryman SE
F87
marcin92 napisał(a):
Jak jest z dyferencjałem do e46 330d 184km?, jak wiadomo do m57n można dać dyfer od m57 a do m57 są dłuższe niż ori ?
myślę nad swapem z m47n na 3.0d 184km(niestety brak funduszy na m57n) i jedno co mnie dręczy to że 5b w 3.0d jest krótszy niż u mnie 6b :dobani:
w vw Polo 9n przy 2.500rpm mam prawie 160km/h i spodobały mi się takie długie przełożenia


Nie bardzo rozumiem pytanie bo oba są ori :kwasny:
Ale jeśli chodzi o to który dłuższy to m57 manual ma dłuższy niż m57n manual.
Co do swapa na m57 to będzie sporo roboty bo będzie potrzebna "stara" wiązka główna (samochodu) pod komputer edc15 (np z 330d m57 lub 320d m47) no i swap nie do końca sensowny - przecież wiesz, że z m47n możesz jeszcze sporo wykrzesać - bez kosmicznych kosztów pod te 250km dobijesz a z m57 taki wynik jest mało realny bez sporych modyfikacji.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 330d m57n , zmiana dyfra z 2,47 na 2,28
PostNapisane: 26 kwietnia 2015, 21:03 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 925
Lokalizacja: Czarnków-Piła
tzn myślę tylko nad 3.0d bo w 320d prawdopodobnie stopił się tłok (silnik jeszcze nie otworzony ale świeca była stopiona a nawet kolektor dolotowy lekko nadtopiony :szok: wtrysk zmieniony na inny a korekty nadal pokazują poza granicami w inpie)
Jeśli się okaże ze mam blok z głowicą do wymiany to chyba lepiej wsadzić 3.0d 184km
firma robiąca swapy wyliczyła mi taki swap na 10 tysi na gotowo a jak wyglądają koszty swapu na m57n?
co do mocy Masz rację. w m57 z gt2260 również można zrobić 240km a dalej już koszty spore;/


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 330d m57n , zmiana dyfra z 2,47 na 2,28
PostNapisane: 26 kwietnia 2015, 21:38 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 7578
Lokalizacja: Tarnów
Moje BMW: E12 520A
Kod silnika: m20b20
Garaż: E12
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=67421&start=400
e46 328ci Santorini Blue
https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6& ... &start=200
E36/7 2.8i
Mini countryman SE
F87
marcin92, stopił się tłok ??? Ile zrobiłeś km po programie ? Wtryski Ci lały czy to jednak jakaś inna przyczyna ?

A co do kosztów swapa z m47n na 57n to w firmie z gwarancją i normalną fakturą , na gotowo z nowymi częściami eksploatacyjnymi i płynami dobijesz do 20 tyś zł.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 330d m57n , zmiana dyfra z 2,47 na 2,28
PostNapisane: 26 kwietnia 2015, 21:46 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 9899
Moje BMW: E46Coupe
Garaż: /E46Turbo
320Cd @ 2.5 M50Turbo.
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=86&t=94261
///david napisał(a):
A co do kosztów swapa z m47n na 57n to w firmie z gwarancją i normalną fakturą , na gotowo z nowymi częściami eksploatacyjnymi i płynami dobijesz do 20 tyś zł.


Co przy cenach 330d mija się z celem... Wg mnie.


///david napisał(a):
Wtryski Ci lały czy to jednak jakaś inna przyczyna ?



Stopienie tłoka to wina awarii wtryskiwacza... Zacięcie się bodajże.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 330d m57n , zmiana dyfra z 2,47 na 2,28
PostNapisane: 26 kwietnia 2015, 21:49 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 7578
Lokalizacja: Tarnów
Moje BMW: E12 520A
Kod silnika: m20b20
Garaż: E12
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=67421&start=400
e46 328ci Santorini Blue
https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6& ... &start=200
E36/7 2.8i
Mini countryman SE
F87
deejeys napisał(a):

Stopienie tłoka to wina awarii wtryskiwacza... Zacięcie się bodajże.


Ooo , to Ci dopiero :przestraszony:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 330d m57n , zmiana dyfra z 2,47 na 2,28
PostNapisane: 26 kwietnia 2015, 22:06 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 925
Lokalizacja: Czarnków-Piła
tak jak dj pisze jakieś 45 tyś km temu miałem zacięty wtrysk został wymieniony i jezdzony dalej ale mógł zostawić już niezły bajzel na tłoku

fakt jak wtrysk był zacięty to wtedy wyskoczył błąd świecy więc pewnie już ją stopiło...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 330d m57n , zmiana dyfra z 2,47 na 2,28
PostNapisane: 26 kwietnia 2015, 22:10 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 9899
Moje BMW: E46Coupe
Garaż: /E46Turbo
320Cd @ 2.5 M50Turbo.
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=86&t=94261
Norma... Paru znajomych juz straciło przez to silniki...



Ehhhh szkoda, kupe hajsu w plecy jesteś. Masakra.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 330d m57n , zmiana dyfra z 2,47 na 2,28
PostNapisane: 26 kwietnia 2015, 22:13 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 925
Lokalizacja: Czarnków-Piła
dlatego jak ktoś ma hajs to warto by było zamontować czujnik egt wielokanałowy z wyjściem z każdego cyl z alarmem.
wtedy niema szans żeby stopić tłok

Jak to jest z wtryskami ze był zawieszony, przed wymianą wtrysku bmw zaczęła normalnie chodzić i dopiero wymieniłem wtrysk na inny
teraz dałem go do sprawdzenia i na maszynie pokazuje ze wtrysk jest w dobrym stanie;o taki wtrysk od razu wyrzucić czy możliwe ze się odciął i będzie chodzić normalnie?


Ostatnio edytowano 26 kwietnia 2015, 22:26 przez marcin92, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 330d m57n , zmiana dyfra z 2,47 na 2,28
PostNapisane: 26 kwietnia 2015, 22:24 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 9899
Moje BMW: E46Coupe
Garaż: /E46Turbo
320Cd @ 2.5 M50Turbo.
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=86&t=94261
W przypadku mocno modyfikowanych aut, okey... No chyba, ze z mozliwoscia ustawienia "warmingu" na xxx st.
Bo no w normalnych sytuacjach bys na to nawet nie spojrzał "nie znasz dnia ani godziny"

Ale ja osobiście znam kilka takich przypadkow i byl to np. Smart 0,9cdi , w seryjnym kiblu...


diesle sa fajne, ale sam obecnie mam na podwórku dwa busy w jednym korba bokiem wyszla 2 lata temu, i teraz renault master '11 z padniętym rozrządem... Era bez awaryjnych diesli dawno odeszla ;)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 330d m57n , zmiana dyfra z 2,47 na 2,28
PostNapisane: 26 kwietnia 2015, 22:30 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 925
Lokalizacja: Czarnków-Piła
u mechanika obecnie leża 2 silniki z stopionymi tłokami jeden od sprintera
w tych drogich wskaźnikach idzie ustawić alarm na jaką się chce temperature więc było by to super
ceny na allegro od 1750 dla 4 cyl do 2200 5-12 cyl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 330d m57n , zmiana dyfra z 2,47 na 2,28
PostNapisane: 29 kwietnia 2015, 13:18 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 925
Lokalizacja: Czarnków-Piła
Silnik jednak zostaje ten co jest ;)
2.0d wcale nie jest taki delikatny.
Pękł tłok na 4 cyl ;/
prawie 300tyś przejechane i blok wygląda jak nowy, panewki są jak nowe rozrząd również ok :)
głowica oddana do sprawdzenia, przy okazji wsadzimy nowe pierścienie i w przyszłym tygodniu składanie :ok:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 330d m57n , zmiana dyfra z 2,47 na 2,28
PostNapisane: 29 kwietnia 2015, 13:39 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 7578
Lokalizacja: Tarnów
Moje BMW: E12 520A
Kod silnika: m20b20
Garaż: E12
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=67421&start=400
e46 328ci Santorini Blue
https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6& ... &start=200
E36/7 2.8i
Mini countryman SE
F87
No i dobra decyzja :ok:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 330d m57n , zmiana dyfra z 2,47 na 2,28
PostNapisane: 29 kwietnia 2015, 15:08 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 909
Lokalizacja: Tczew
Najsensowniej jest naprawić silnik, albo kupić sam słupek za ok. 3000 tysie. Swap totalnie bez sensu, lepiej kupić 330d. Przerabiałem już ten temat u siebie. Ja traktuję silnik jak element eksploatacyjny, jak "opony" do auta :)

_________________
320d Touring - 227 KM i 545 Nm


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 330d m57n , zmiana dyfra z 2,47 na 2,28
PostNapisane: 29 kwietnia 2015, 17:26 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 9899
Moje BMW: E46Coupe
Garaż: /E46Turbo
320Cd @ 2.5 M50Turbo.
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=86&t=94261
marcin92, mówiłem nie raz, że zabić m47n jest ciężko :D Wiem co mówię :)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 330d m57n , zmiana dyfra z 2,47 na 2,28
PostNapisane: 29 kwietnia 2015, 20:44 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 925
Lokalizacja: Czarnków-Piła
///david,, grzeszak, deejeys,- skomentowała cała trójka która ma lub miała najmocniejsze m47n na forum :cwaniak:
Dzięki za miłe słowo ;) po obliczeniu kosztów wyszło ze to jedna słuszna decyzja :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 330d m57n , zmiana dyfra z 2,47 na 2,28
PostNapisane: 8 listopada 2015, 12:08 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Wiek: 41
Posty: 2
Moje BMW: E91 320Xd LCI
Kod silnika: N47D20
Czyta i czytam o zmianie dyfra i rodzi się pytanie :)
Znalazłem gdzieś informacje że po zmianie softu (204PS -> ~260PS, 410Nm -> ~520Nm = przyrost ok 28% ) auto nie zmienia znacząco przyspieszenia od 0-100 lecz poprawia elastyczność. Teraz pytanie, czy zakładając dyfer od M57 manual (i=2,28 , czyli zmiana przełożenia o 8%), a zwiększając moc o 28% te wartości się nie zbilansują? Czy auto w przedziale 0-100km będzie przyspieszało lepiej, a nie utraci elastyczności?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 38 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 18 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL