BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 4 maja 2025, 23:00

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 39 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [E38] 740i swap (downgrade) na m54b30
PostNapisane: 28 października 2015, 12:02 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 9899
Moje BMW: E46Coupe
Garaż: /E46Turbo
320Cd @ 2.5 M50Turbo.
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=86&t=94261
Panowie ale on już kupił auto, więc doradzanie mu zakupu 728i odpada. Ewentualnie swap na 2.8 zamiast 3.0 co wg mnie dpoko opcją. Silnik był w tej budzie, części sporo da się dokupić jakieś pierdoły do swapa i w ogóle. Mocowo ~220 koni do ugrania niedużym kosztem - a jak widać na forum trochę dokładając da się więcej koni.


Ale jak myślisz o gazie etc... To chyba nie chciało by mi się kombinować z R6 , wolałbym v8 mimo wszystko...

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E38] 740i swap (downgrade) na m54b30
PostNapisane: 28 października 2015, 12:04 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 39
Posty: 7044
Lokalizacja: Rawicz Wlkp
Moje BMW: 740i 6gang
Kod silnika: M60B40
wg mnie jak ma być lpg to o ile nie robisz krótkich odcinków gdzie lpg sie nie włączy to bierz 4,4 lub 3,5


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E38] 740i swap (downgrade) na m54b30
PostNapisane: 28 października 2015, 17:11 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 7544
Lokalizacja: Tarnów
Moje BMW: E12 520A
Kod silnika: m20b20
Garaż: E12
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=67421&start=400
e46 328ci Santorini Blue
https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6& ... &start=200
E36/7 2.8i
Mini countryman SE
F87
jiGsaw napisał(a):
A dla mnie to mimo wszystko trochę druciarstwo będzie, bo to mi się kojarzy od razu z forumowymi swapami z m20b25 na m20b20 albo .


Ciekawe skojarzenie - m54b30 drut...hmm , nie wpadłbym na coś takiego :]

Zdzira 850I napisał(a):
też mi się zdaje, że 728plus kolektor z M50 i chip to lepsza opcja masz w pełni seryjne auto o parametrach tego co da z siebie B30


Tak , tylko b28 z kolektorem i chipem pomimo tego,że będzie miał te 220km to nic z tego nie będzie wynikać bo moc i moment będą dostępne tylko na górze. Pod tym względem b30 jest znacznie lepszym motorem.

Najgorsze jest to ,że nie robię długich tras - zwykle 15-50km w jedna stronę, często też sporo miasta 120tyś mieszkańców.

deejeys, dokładnie auto już jest. Ale jak wyżej pisałem : po co mi w takiej krowie silnik , który będzie miał moc tylko na górze a na dole nic ?? (b28 i kolektor m50)

Gasper, sam powiedz : B28 to straszna słabizna i dołu nie,ma za grosz w budzie e38, prawda ?dokładnie

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E38] 740i swap (downgrade) na m54b30
PostNapisane: 28 października 2015, 18:56 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 39
Posty: 7044
Lokalizacja: Rawicz Wlkp
Moje BMW: 740i 6gang
Kod silnika: M60B40
To jak chcesz dół to tylko v8

Bo między m54 a m52 jest aby 20nm różnicy czyli tyle co nic


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E38] 740i swap (downgrade) na m54b30
PostNapisane: 28 października 2015, 19:21 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 7544
Lokalizacja: Tarnów
Moje BMW: E12 520A
Kod silnika: m20b20
Garaż: E12
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=67421&start=400
e46 328ci Santorini Blue
https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6& ... &start=200
E36/7 2.8i
Mini countryman SE
F87
Zdzira 850I, weź pod uwagę przebieg tego momentu i mocy - ponadto b30 ma jednak 38km więcej od b28 (oczywiście mówię o w pełni sprawnych silnikach bo jedynie takie rozważam do ewentualnego swapa)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E38] 740i swap (downgrade) na m54b30
PostNapisane: 28 października 2015, 19:24 
Offline
Naczelny bimbrovnik
Avatar użytkownika

Posty: 9076
Lokalizacja: PTU
Moje BMW: e30
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=77118
Zdzira 850I, w max momencie - owszem, niby nic, ale przebieg momentu jest wyraźnie korzystniejszy w m54, co w ciężkim aucie tym bardziej ma znaczenie.

O, david mnie ubiegł.

_________________
Obrazek

One redline a day keeps a mechanic away.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E38] 740i swap (downgrade) na m54b30
PostNapisane: 28 października 2015, 19:38 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 1746
Lokalizacja: Berlin
Moje BMW: E46 M3 + E60
Kod silnika: S54 + M54
///david napisał(a):

Gasper, sam powiedz : B28 to straszna słabizna i dołu nie,ma za grosz w budzie e38, prawda ?dokładnie



Na autostradzie i do toczenia sie po miescie brak dolu nie doskwiera, aczkolwiek w porownaniu do mojej cabrio 320i, to e38 ma potezny dol :rotfl:

Od zakupu 728 wlasnie mi stuknelo 100.000 km i nadal mi ten motor pod maska nie przeszkadza. Do szalenstw uzywam innych aut i zachowuje rownowage w moim ekosystemie ;) Owszem, raz na jakis czas jestem wsciekly, ze auto nie idzie od samego dolu, ale sa to jednostkowe przypadki, kiedy mam nerwa i sie akurat gdzies mocno spiesze.

Jesli mialbym kupowac w tej chwili po raz kolejny E38, to do jazdy na codzien bralbym nadal 728. Do okazjonalnych przejazdzek i pucowania sie w garazu 740. Spalanie to rzecz, ktora bym przetrawil, ale po przejsciach moich znajomych boje sie troche awaryjnosci V8. Mysle ciagle o 545i dla siebie, ale lista rzeczy do zrobienia zaraz po zakupie mnie mocno odpycha (uszczelniacze, vanosy, slizgi...)


PS. Na mokrym rondzie 728i pojdzie bokiem. Nie bede tu smiecil filmikami :rotfl:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E38] 740i swap (downgrade) na m54b30
PostNapisane: 28 października 2015, 20:03 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 5693
Lokalizacja: Ciechanów
Moje BMW: e39
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p ... 0#p2043810
7er na dupowóz głównie do miasta to kiepski pomysł. Ja ostatnio bujam się głównie po mieście i wychodzi mi spalanie 18l i gabaryty auta trochę przeszkadzają. Co do gazowni i krótkich odcinków, to z tego co kojarzę dynamiczny termostat w m62tu puszcza ciepły płyn na nagrzewnicę dopiero powyżej 50* (jak coś pokręciłem to mnie poprawcie) a to trochę lipa bo w ja mam temp przełączenia 15* i wtedy szybko się przełącza. Jak miałem 40* to w konkretne mrozy można było przejechać dobre kilka km zanim przerzucił na lpg. Warto brać to pod uwagę bo widzę, że mocno liczysz koszty.

O utracie wartości przy swapie na m54 raczej nie ma mowy. Znajdzie sie amator na 7er z tym motorem. Swoje bolączki ma, ale m62 ze swoim rozrządem i vanosem potrafi kosztować koszmarnie.

Ja bym sprzedał to auto i kupił coś do jazdy a nie "kupi i zrób" ale zmieniłbym filozofię i poszukał auta, które jest dopasowane do Twoich potrzeb a nie tylko podoba Ci się.

e46 z m52tu lub m54 z automatem to tak na prawdę to czego potrzebujesz. Ewentualnie e39 w tej konfiguracji. Próba obniżenia kosztów utrzymania auta dosyć nietypowym swapem może się zakończyć porażką... finansową.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E38] 740i swap (downgrade) na m54b30
PostNapisane: 28 października 2015, 20:40 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 7544
Lokalizacja: Tarnów
Moje BMW: E12 520A
Kod silnika: m20b20
Garaż: E12
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=67421&start=400
e46 328ci Santorini Blue
https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6& ... &start=200
E36/7 2.8i
Mini countryman SE
F87
ded, nie do końca mnie zrozumiałeś chyba. Ja chciałem e38 , szukałem takiego auta już jakiś czas (lub innego "nietuzinkowego" auta) ale niekoniecznie z 4.4 bo zdaję sobie sprawę ,że taki silnik mi niepotrzebny do "dupowozu".
Stać mnie na utrzymanie e38 i nie muszę go udrutować ,żeby nim jeździć na codzień ale faktycznie w palecie silników nie ma takiego który by się wpasowywał dlatego pomysł na "kup i zrób" m54b30 ;)
E46 mi zbrzydło a 39 mnie absolutnie nie kręci. Proporcje e38 uważam za idealne.
A co do liczenia - tak liczę się z kasą bo sam na nią zarabiam a po kilku ostatnich dość kosztownych "projektach" postanowiłem trochę się ograniczyć.

Wybór ciekawych, bardzo dobrze utrzymanych starych aut , takich jak e38 jest niezbyt duży a trafiło się naprawdę zdrowiutkie, bardzo ładne e38 z padniętym 4.4 więc nie wybrzydzałem i kupiłem(przy okazji kosztowało też rozsądnie).

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E38] 740i swap (downgrade) na m54b30
PostNapisane: 28 października 2015, 21:34 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 39
Posty: 7044
Lokalizacja: Rawicz Wlkp
Moje BMW: 740i 6gang
Kod silnika: M60B40
Czyli reasumując bierz m62b35 bez vanosów będzie lepszy dół jak w m54 będzie prosty swap a z racji niskich cen tego pieca zwróci ci się droższa instalacja lpg.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E38] 740i swap (downgrade) na m54b30
PostNapisane: 28 października 2015, 21:44 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 7544
Lokalizacja: Tarnów
Moje BMW: E12 520A
Kod silnika: m20b20
Garaż: E12
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=67421&start=400
e46 328ci Santorini Blue
https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6& ... &start=200
E36/7 2.8i
Mini countryman SE
F87
Zdzira 850I, swap na b35nv jest wbrew pozorom skomplikowany elektronicznie - za dużo różnic w sterowaniu.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E38] 740i swap (downgrade) na m54b30
PostNapisane: 29 października 2015, 23:54 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 15835
Lokalizacja: Gdynia
Moje BMW: M3
Kod silnika: S65B40
b28 jest za to dużo przyjemniejszy w obsłudze, tańszy i wychodził w tej budzie fabrycznie. także babranie się dla 20 Nm w szerszym zakresie rezygnując z V8 dla dobrego dołu? bez żartów, do normalnej jazdy b28 w zupełności wystarczy, a bez porządnego V8 i tak nie będzie tego co powinno być. :) no ale jeżeli sam ogarniesz swapa, wszystkie przeróbki i Ci się chce to jest to jakaś myśl, niby zawsze trochę lepiej od b28...

_________________
Piszę jak jest.

Bezpośredni link do galerii Audi S4 Łepka —> viewtopic.php?f=55&t=173434

Jeszcze nie witom, a już żegnom.:
WitoM napisał(a):
Ja póki co galerii M4 nie planuje bo jestem zajęty słuchaniem dziwieku silnika z głośników


Argumentum ad maiorem:
DamianTra napisał(a):
Kolego jestem inzynierem. Naukowcem. Nie bazuje na sci-fi, autobiografiach czy jakiejkolwiek nie naukowej literaturze w celu wyksztalcenia swiatopogladu...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E38] 740i swap (downgrade) na m54b30
PostNapisane: 30 października 2015, 19:38 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 15986
Lokalizacja: Los Santos
Moje BMW: E30 E46 E83
Kod silnika: M20B25 FTMW!!!
Garaż: ᶘ ᵒᴥᵒᶅ
Obrazek

Ja to tylko tak tu zostawie ;)

_________________
BMW z duszą skończyły się na Kill 'em All.
Obrazek
Było: '92 E36 320i 2d diamantschwarz/stoff anthrazit; '98 E46 323i 4d farngruen/leder hellbeige, '97 E36 323i->328i 2d arktissilber/leder montana schwarz
Jest: '90 E30 325i 2d diamantschwarz/leder bison schwarz (M3), '05 E46 330ci stahlblau/leder schwarz, '08 E83 X3 3.0si alpinweiss 3/leder nevada tabak


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [E38] 740i swap (downgrade) na m54b30
PostNapisane: 30 października 2015, 21:11 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 7544
Lokalizacja: Tarnów
Moje BMW: E12 520A
Kod silnika: m20b20
Garaż: E12
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=67421&start=400
e46 328ci Santorini Blue
https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6& ... &start=200
E36/7 2.8i
Mini countryman SE
F87
Tomek, no dobra już , dobra ...poddaję się. Będzie V8. Takie jak było m62TUb44.

Choć taki amerykaniec pod maską to by było marzenie :serce:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E38] 740i swap (downgrade) na m54b30
PostNapisane: 31 października 2015, 03:00 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 23155
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: E36&E46&F30
Garaż: E36 316i Compact & E46 320CI Coupe & F30 320D Sedan
///david napisał(a):
Tomek, no dobra już , dobra ...poddaję się. Będzie V8. Takie jak było m62TUb44.



Nic tylko trasy zamiatać takim dupowozem :hyhy: :hyhy:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E38] 740i swap (downgrade) na m54b30
PostNapisane: 1 listopada 2015, 09:40 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 2287
Lokalizacja: Gliwice
Moje BMW: E46 330Ci
Kod silnika: M54B30
Garaż: Jest: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=144663&start=0

Było: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=82221
///david, a to widziałeś? Z tym, że jest non vanos: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=16&t=153608

_________________
KLIK-->> ZAPRASZAM DO KOMENTOWANIA- MOJE 330Ci CABRIO

"Typer EURO 2012 -II miejsce"


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E38] 740i swap (downgrade) na m54b30
PostNapisane: 1 listopada 2015, 09:56 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 7544
Lokalizacja: Tarnów
Moje BMW: E12 520A
Kod silnika: m20b20
Garaż: E12
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=67421&start=400
e46 328ci Santorini Blue
https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6& ... &start=200
E36/7 2.8i
Mini countryman SE
F87
rafix, dzięki ale silnik bez vanosów na nic się nie przyda :/

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E38] 740i swap (downgrade) na m54b30
PostNapisane: 1 listopada 2015, 10:14 
Offline
Forumowicz

Wiek: 42
Posty: 201
Moje BMW: e39 523i
Kod silnika: M52
Garaż: E39 http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=136654

moje byłe E36 http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=102975
A pomyśleć że jakiś
czas temu rozglądałeś się za alfą gt :rotfl:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [E38] 740i swap (downgrade) na m54b30
PostNapisane: 2 listopada 2015, 08:48 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 7544
Lokalizacja: Tarnów
Moje BMW: E12 520A
Kod silnika: m20b20
Garaż: E12
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=67421&start=400
e46 328ci Santorini Blue
https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6& ... &start=200
E36/7 2.8i
Mini countryman SE
F87
mafafo, i dalej mi się alfa gt podoba...ale e38 podoba mi się bardziej ;)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 39 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL