BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 2 maja 2025, 16:17

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 36 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 27 maja 2008, 15:14 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 242
Lokalizacja: Cieszyn
Moje BMW: M5 E34
Kod silnika: S38B38
matti21sk napisał(a):
GŁADKI napisał(a):
Co do prędkości max to po zmianie dyfra z 2.93 na 3.15 zauwazylem ze odcinka na 4-tym biegu pojawia sie tuz po przekroczeniu 190 km/h czyli auto zwolinilo o jakies 10-12 km/h, a z tego co zauwazylem na kazdym biegu spadek jest identyczny, tylko na 5-tce nie testowalem

takich róznic, jak miedzy 3.15 a 4.10 nie testowalem, ale jeśli spadek prędkości max idzie liniowo to wg fabrycznych danych na moście 4.10 pojedziesz ok 180, ponoć 325 dochodzilo do 250 wiec mozliwe ze pojedziesz 200 na 4.10


osiagi 325 - most 2,91 - 245
3,15 - 233 - wg wypowiedzi Gładkiego
3,45 - 225-230 - zamontowany w moim sedanie

morcine napisał(a):
kupiłem dyfer z przełożeniem 3.45 bez flansz na półosie


Zrobilem odwrotnie - do 320ki wsadzilem silnik z wiazka od 325, a most, polosie i wal zostawilem stare ;)


Panowie z tymi przelozeniami przekladni glownej to bardzo proste rachunki. Cos wystarczy pomnozyc a cos podzielic... aby uzyskac wynik predkosci maksymalnych na kazdym biegu... Proporcje chyba byly w podstawowce :) bez urazy :D

A co do tematu to szpera napewno poprawi przyspiesznie a wyzsze przelozenie przekladni glownej zwiekszy moment przenoszony na kola... Pytanie tylko czy roznica bedzie na tyle odczuwalna aby urawac chocby 0,5 sec.... Moim zdaniem 0,5 s to miesci sie w granicach bledu pomiaru :)

_________________
www.m5e34.pl
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 maja 2008, 20:52 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 115
Lokalizacja: NOx Bydgoszcz
Venom napisał(a):
Panowie z tymi przelozeniami przekladni glownej to bardzo proste rachunki. Cos wystarczy pomnozyc a cos podzielic... aby uzyskac wynik predkosci maksymalnych na kazdym biegu...



W pelni sie z Toba zgadzam - ale tylko teoretycznie. Bo jak wsadzisz dlugi most 2,91 od 325 do 320ki to teoretycznie 320ką osuiagniesz takie samo Vmax jak 325ką.
Praktyka podpowiada że jednak tak nie jest.

pzdr :cool:

_________________
moja WÂłoszka : http://www.bmwmpowerclub.fora.pl/nasze- ... ,3111.html


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 maja 2008, 00:01 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 684
Lokalizacja: Jarocin
Moje BMW: 318 & 330
Kod silnika: m40 & m54
matti21sk napisał(a):
Venom napisał(a):
Panowie z tymi przelozeniami przekladni glownej to bardzo proste rachunki. Cos wystarczy pomnozyc a cos podzielic... aby uzyskac wynik predkosci maksymalnych na kazdym biegu...



W pelni sie z Toba zgadzam - ale tylko teoretycznie. Bo jak wsadzisz dlugi most 2,91 od 325 do 320ki to teoretycznie 320ką osuiagniesz takie samo Vmax jak 325ką.
Praktyka podpowiada że jednak tak nie jest.

pzdr :cool:


tak dokladnie tak, prędkość obrotowa jest ta sama i teoretycznie vmax byłby ten sam ( przy id skrzyniach begów )

zauwazyc trzeba jednak ze to moc pomaga osiagnac wysokie predkości a 320 i most 2.93 to oznacza słabe przyspieszenie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 maja 2008, 13:04 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 45
Posty: 97
Lokalizacja: Kobyłka / Warszawa
Moje BMW: e36
Kod silnika: 1uz
mam 328 z dyfrem 2.93 i przyspiesza ok.
założyłem szpere 3.45 i przyspieszał zdecydowanie lepiej ale biegi strasznie krótkie, ale ok bez tragedii.

teraz znowu 2.93 bo szpera po 2 tygodniach pękła

najlepsza opcja do 325, 328 wg mnie to szpera 3.15

_________________
"Jeżeli wszystko jest pod kontrolą to znaczy że jedziesz za wolno" - Sir Jackie Steward


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 maja 2008, 15:28 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 1762
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E60 M5; F10 520d LCI
Kod silnika: S85, B47
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=89&t=169226
Co to znaczy pękła?? Przestała łapać?? Czy rozpadł się kompletnie most??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 maja 2008, 16:57 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 684
Lokalizacja: Jarocin
Moje BMW: 318 & 330
Kod silnika: m40 & m54
ttomek napisał(a):
mam 328 z dyfrem 2.93 i przyspiesza ok.
założyłem szpere 3.45 i przyspieszał zdecydowanie lepiej ale biegi strasznie krótkie, ale ok bez tragedii.

teraz znowu 2.93 bo szpera po 2 tygodniach pękła

najlepsza opcja do 325, 328 wg mnie to szpera 3.15


szpera o przełozeniu 3.45 przeznaczona jest do 320 i nic dziwnego ze sie rozleciała, za dobra szpere trzeba dać trochę kasy, ja polecam szukac takiej jak moja, od 325 która pracowała pod automatem ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 maja 2008, 21:11 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 1762
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E60 M5; F10 520d LCI
Kod silnika: S85, B47
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=89&t=169226
GŁADKI, a jaki masz u siebie silnik?? Pytam bo nie jestem pewnien czy do mojego 323 coupe podejdzie szpera od 325??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 maja 2008, 00:18 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 684
Lokalizacja: Jarocin
Moje BMW: 318 & 330
Kod silnika: m40 & m54
ryszard86 napisał(a):
GŁADKI, a jaki masz u siebie silnik?? Pytam bo nie jestem pewnien czy do mojego 323 coupe podejdzie szpera od 325??


podejdzie, 328 jak i 323 mają id most i połosie na tzw dużą głowę, czyli to samo co w 325, różnica jest tylko w przełożeniu ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 maja 2008, 14:08 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 1762
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E60 M5; F10 520d LCI
Kod silnika: S85, B47
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=89&t=169226
Tak, o przełozeniach słyszałęm (2,93 vs 3,15) nie byłem tylko pewien tych głów, ale jeżeli jest tak jak mówisz to git :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 maja 2008, 16:24 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1691
Lokalizacja: ÂŻYWIEC
Widzę że tu temat głuwnie o e36 ,ale ja napisze o mojej e34.
Założyłem chipa ponad rok temu 18KM/35NM i z przesunietą odcinką z 6800RPM na 7200RPM.
Odcinka przesunęła mi prędkości na biegach następująco:
Bieg 2-107km/h
Bieg 3-160km/h
Bieg 4-210km/h
Bieg 5-215km/h przy 5500rpm i już musiałem hamować , pozatym jechałem na pokładzie z dzieckiem ,zoną i teściową
Moment się poprawił i to nie tylko teoretycznie , jednak na hamowni nie byłem .

Potem kupiłem szperę z przełożeniem 3,45 (orginał u mnie 3,23) tyle ze okazało się że mam inne rozstawy otworów na flanszach dyfra i piasty i musiałem założyć półosie i flansze piast z e34 535
Biegi mi się skruciły następująco:
2- 100
3-150
4-200
a co do 5 to niewiem ,ale ale mysle że jeśli będzie dośc mocy to powinna wykręcić te250km/h.
Reasumując chipem wydłużyłem biegi ,a szperą z innym przełożeniem je znów skruciłem.
Czasów nie mierzyłem bo niebardzo mam czym choć ostatnio mi się po głowie kołata pewien pomysł jednak mam mało czasu .
Jednak zapewniam ,że wrażenia bezcenne.

_________________
_____________________________________________________________________________________________________________________



TYLNY NAPĘD JEST JAK SEX-POCO JEŹDZIĆ NA RĘCZNYM JAK MOŻNA DAĆ W P...e
http://mcg1ver.__prosze_uzyc_innego_hostingu_do_zdjec_/albumy/516168-123.html


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 maja 2008, 17:02 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 684
Lokalizacja: Jarocin
Moje BMW: 318 & 330
Kod silnika: m40 & m54
to by potwierdzał teorie że 0.2 w przełozenu mostu to róznica 10 km/h


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 maja 2008, 22:44 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 334
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
witam,

cos sporo koledze wychodzilo te 8,5sek na gtechu.
ja po kupnie w pelni seryjnego auta krecilem 7,8, bez szpery.

obecnie przelozenie jest takie samo jak wczesniej 3.15 + szpera, barany, chip by reserved, pozbylem sie tez kataliztora (w jego miejsce jest poprostu rura), kolo 16" 205/55. czas poprawil sie znacznie, bo obecnie przy dobrym starcie wychodzi 6,7sek (gtech ten sam co wczesniej).

filmik krecony z reki, bez spinania sie na starcie. troche trzesie i brak trakcji na jedynce:
http://www.youtube.com/watch?v=-5UGYtw316A


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 maja 2008, 12:32 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 242
Lokalizacja: Cieszyn
Moje BMW: M5 E34
Kod silnika: S38B38
GŁADKI napisał(a):
matti21sk napisał(a):
Venom napisał(a):
Panowie z tymi przelozeniami przekladni glownej to bardzo proste rachunki. Cos wystarczy pomnozyc a cos podzielic... aby uzyskac wynik predkosci maksymalnych na kazdym biegu...



W pelni sie z Toba zgadzam - ale tylko teoretycznie. Bo jak wsadzisz dlugi most 2,91 od 325 do 320ki to teoretycznie 320ką osuiagniesz takie samo Vmax jak 325ką.
Praktyka podpowiada że jednak tak nie jest.

pzdr :cool:


tak dokladnie tak, prędkość obrotowa jest ta sama i teoretycznie vmax byłby ten sam ( przy id skrzyniach begów )

zauwazyc trzeba jednak ze to moc pomaga osiagnac wysokie predkości a 320 i most 2.93 to oznacza słabe przyspieszenie


No tak... Jesli chcesz cokolwiek porownywac to musisz wymienic tylko jeden element. Moc maksymalna silnika jest odpowiedzialna za Vmax, moment zas za przyspieszenie - zgadzam sie z przedmowca...

_________________
www.m5e34.pl
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 maja 2008, 15:52 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 684
Lokalizacja: Jarocin
Moje BMW: 318 & 330
Kod silnika: m40 & m54
Pat-325 napisał(a):

(...) szpera, barany, chip by reserved, pozbylem sie tez kataliztora (w jego miejsce jest poprostu rura), kolo 16" 205/55. czas poprawil sie znacznie, bo obecnie przy dobrym starcie wychodzi 6,7sek (gtech ten sam co wczesniej). (...)


praiw jak M3 stary musisz opatentowac te zmiany... :hyhy:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 maja 2008, 16:05 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 334
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
z tego co wiem to m3 jest duuuuzo szybsze ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: poprawa przyspieszenia
PostNapisane: 1 czerwca 2008, 09:04 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 115
Lokalizacja: NOx Bydgoszcz
morcine napisał(a):
ile można +/- urwać do setki, nie zależy mi na Vmax-ie, no powiedzmy 180-200km/h zeby wyciskało max
Nie wiem czy to jest też istotne ale na pokładzie jest ASC i szpera gdzie podobno obie mają jakieś powiązania poprzez wł/wył ASC


Witam

Wczorajszy wieczor uznaje za udany. Zdobylem G-Techa i chcialem osiagnac czas 8,0 s na silniku 2,5 24V(pierwotnie w Coupe, teraz w moim sedanie).

A wyszlo w najlepszym przypadku 7,0s !! W pozostalych 7,4, 8,2(spalony start i przeciagniecie do odcinki na 2ce). Na cwiartke mialem w najlepszym przypadku 15,02s.

Warto zaznaczyc, ze nie mam w silniku nic kombinowane, wklad powietrza standart, silnik niezchipowany. Jedyna rzecza, ktora zrobilem to przy okazji swapa z 2,0 na 2,5 to zostawilem most od starego silnika o przelozeniu 3,45 zamiast oryginalnego mostu do 2,5 o przelozeniu 2,91. Na pomiary zalozylem standartowe kola do e36 205/60 r15.

Jestem przekonany, ze po cwiczeniach moglbym urwac jeszcze te 0,2s-0,3s.

Nie mam ASC ani szpery
pozdrawiam

_________________
moja WÂłoszka : http://www.bmwmpowerclub.fora.pl/nasze- ... ,3111.html


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 36 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 16 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL