BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 2 maja 2025, 13:19

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 44 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 23 lipca 2008, 22:36 
Ten shit o ktory sie rozchodzi sprawia ze auto jest cichsze do pewnych obrotow. Im wyzsze obroty tym bardziej jest uchylony zeby dzwiek byl bardziej "soczysty" na wyzszych obrotach.


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 lipca 2008, 13:03 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 13
Lokalizacja: NIEMCZA
pomózcie mi prosze z felgami . chce załozyc 17-nastki, ale nie wiem na jakim et było by najlepiej? :/


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 lipca 2008, 15:37 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 33
Lokalizacja: PL
MALUTKA 23 napisał(a):
pomózcie mi prosze z felgami . chce załozyc 17-nastki, ale nie wiem na jakim et było by najlepiej? :/

w e36 17-stki - ET 41 :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 lipca 2008, 20:01 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 13
Lokalizacja: NIEMCZA
DZIĘKI W RAZIE PYTAŃ BĘDE PISAĆ :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 lipca 2008, 23:21 
Offline
Forumowicz

Wiek: 41
Posty: 129
Lokalizacja: Szczytno
Moje BMW: E90 LCI 330D
Kod silnika: N57D30
Z tych wszystkich bzdur jakie tu przeczytałem tylko jedna osoba miała rację, ta przepustnica, jest po to aby podnieść moment na niższych obrotach i wyciszyć układ wydechowy, który jest luźniejszy.
Ale tekst z hamulcem górskim rozbawił mnie do łez, dawno się tak nie uśmiałem.
Ja niekiedy u siebie odłączam ten zaworek i wtedy auto przy puszczaniu gazu ładnie bulgocze, idealnie do jazdy po mieścinie.

Retarder w E36 dobre... :rotfl:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 lipca 2008, 14:21 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1926
Lokalizacja: Częstochowa
Moje BMW: 530i
Kod silnika: M54B30
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=149340
jak to odłączasz Krzysztofie?

_________________
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=149340
Niebieski junkers w mpaku !


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 lipca 2008, 15:38 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 1762
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E60 M5; F10 520d LCI
Kod silnika: S85, B47
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=89&t=169226
A wiecie może czy ten zaworek znajduje sie tylko w 328i, czy też moze w innych modelach np. w 323i ??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 lipca 2008, 22:34 
Offline
Forumowicz

Wiek: 41
Posty: 129
Lokalizacja: Szczytno
Moje BMW: E90 LCI 330D
Kod silnika: N57D30
Można odłączyć wężyk przy zaworze na tłumiku, lub w bagażniku po lewej stronie pod lampą za tapicerką, jest wtyczka do zaworu który tym steruje można wyjąć tę wtyczkę, lub odłączyć wężyk od podciśnienia.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 lipca 2008, 13:38 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 3233
Lokalizacja: Zabrze/Ludwigshafen
Moje BMW: Było E39. Jest E88
Kod silnika: N52B30
Garaż: viewtopic.php?f=6&t=171542
ryszard86 napisał(a):
czy też moze w innych modelach np. w 323i


Orginalnie 323 ma pojedyńczą końcówke tylko 328 i 325 miały podwujne.

_________________
---->>>https://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=171542<<<----


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 lipca 2008, 14:20 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1801
Lokalizacja: WrocÂław
a w E34 525 też można zrobić tak żeby bulgotało ? bo mi się to bardzo podoba a słyszę to głównie w 320 ze zmienionymi tłumikami.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 lipca 2008, 00:50 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 56
Lokalizacja: Warszawa
krzysztof325 napisał(a):
Z tych wszystkich bzdur jakie tu przeczytałem tylko jedna osoba miała rację, ta przepustnica, jest po to aby podnieść moment na niższych obrotach i wyciszyć układ wydechowy, który jest luźniejszy.
Ale tekst z hamulcem górskim rozbawił mnie do łez, dawno się tak nie uśmiałem.
Ja niekiedy u siebie odłączam ten zaworek i wtedy auto przy puszczaniu gazu ładnie bulgocze, idealnie do jazdy po mieścinie.

Retarder w E36 dobre... :rotfl:


Pośmiejmy się jeszcze trochę :rotfl:
punkt 3.1.2 http://www.zss.pl/~moto/fotografie/prac ... tarder.htm

_________________
moje 328i
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=22605


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 lipca 2008, 01:24 
Guraja napisał(a):
krzysztof325 napisał/a:
Z tych wszystkich bzdur jakie tu przeczytałem tylko jedna osoba miała rację, ta przepustnica, jest po to aby podnieść moment na niższych obrotach i wyciszyć układ wydechowy, który jest luźniejszy.
Ale tekst z hamulcem górskim rozbawił mnie do łez, dawno się tak nie uśmiałem.
Ja niekiedy u siebie odłączam ten zaworek i wtedy auto przy puszczaniu gazu ładnie bulgocze, idealnie do jazdy po mieścinie.

Retarder w E36 dobre... :rotfl:


Pośmiejmy się jeszcze trochę :rotfl:
punkt 3.1.2 http://www.zss.pl/~moto/f...31_retarder.htm


:rotfl: :rotfl: :rotfl:

mocne :)

poza tym, gdzieś fajny filmik widziałem, z pro wydechem do M3, gdzie dokładnie opisują pracę tego zaworka, jak z zamkniętym ciszej pracuje itd.

Poza tym, raczej wątpię, czy to ma być na celu ZWIĘKSZENIA MOMENTU, bardziej skłaniam się w kierunku powodowania lepszej recyrkulacji spalin.

w tzw. "zewnętrznej" recyrkulacji spalin pobierane one są z kolektora. Im bardziej zdławiony, tym dłużej tam zostają i tym lepiej je pobierać :) Niestety, recyrkulacja spalin nieco momentu zabiera w dolnym zakresie obrotów... po to m.in. jest własnie VANOS.

tak więc ten zaworek ma więcej zastosowań :)


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 lipca 2008, 08:30 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 15986
Lokalizacja: Los Santos
Moje BMW: E30 E46 E83
Kod silnika: M20B25 FTMW!!!
Garaż: ᶘ ᵒᴥᵒᶅ
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 lipca 2008, 08:31 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 15986
Lokalizacja: Los Santos
Moje BMW: E30 E46 E83
Kod silnika: M20B25 FTMW!!!
Garaż: ᶘ ᵒᴥᵒᶅ
Podwojny post :kwasny:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 lipca 2008, 13:11 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 13
Lokalizacja: NIEMCZA
czy móglbyś mi napisać gdzie moge znalesć cos na temat pracy tego zaworka ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 lipca 2008, 14:43 
Offline
Forumowicz

Posty: 130
Lokalizacja: piekna Malopolska
MALUTKA 23 napisał(a):
czy móglbyś mi napisać gdzie moge znalesć cos na temat pracy tego zaworka ?


pewne wiadomosci zostaly juz podane. wiecej to znajdziesz chyba predzej na necie.
tak wogole to mozesz spokojnie zapomniec o tym zaworku. pozyteczny to on nie jest i tak wogole jego funkcja jest calkowicie zbyteczna jesli chce sie miec nieco glosniejszy wydech i basowy ton rury. jak to zrobic? poprostu odciac zaworkowi zasilanie. wezyk zaslepic i wtedy klapka bedzie caly czas otwarta ... roboty na 5 minut

_________________
Na niczym sie nie znam, nic nie wiem i nic nie umie. Jestem tu tylko w odwiedziny :)
Pozdrowionka dla wszystkich!



Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 lipca 2008, 14:43 
Offline
Forumowicz

Posty: 130
Lokalizacja: piekna Malopolska
MALUTKA 23 napisał(a):
czy móglbyś mi napisać gdzie moge znalesć cos na temat pracy tego zaworka ?


pewne wiadomosci zostaly juz podane. wiecej to znajdziesz chyba predzej na necie.
tak wogole to mozesz spokojnie zapomniec o tym zaworku. pozyteczny to on nie jest i tak wogole jego funkcja jest calkowicie zbyteczna jesli chce sie miec nieco glosniejszy wydech i basowy ton rury. jak to zrobic? poprostu odciac zaworkowi zasilanie. wezyk zaslepic i wtedy klapka bedzie caly czas otwarta ... roboty na 5 minut

_________________
Na niczym sie nie znam, nic nie wiem i nic nie umie. Jestem tu tylko w odwiedziny :)
Pozdrowionka dla wszystkich!



Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 lipca 2008, 15:44 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 13
Lokalizacja: NIEMCZA
ok dziękuje bardzo:)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 lipca 2008, 16:06 
Offline
Forumowicz

Posty: 130
Lokalizacja: piekna Malopolska
niema za co kochanie ;)
tak zrobilem przy swojej starej rurze i bylo wszystko paletti ... teraz przy nowej niema juz wogole zaworka :)

_________________
Na niczym sie nie znam, nic nie wiem i nic nie umie. Jestem tu tylko w odwiedziny :)
Pozdrowionka dla wszystkich!



Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 lipca 2008, 17:19 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 13
Lokalizacja: NIEMCZA
postaram sie zrobić jak mi doradzacie i zobaczymy co z tego będzie :) mam nadzieje ze efekt brzmienia bedzie ekstra :)pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 44 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 30 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL