Ale mam beke, czytajac wypowiedzi Darexa i Kornelia. To tak jak ogladac te reklamy Plusa z tym kabaretem w roli glownej. Silniki M52 mimo iz maja mniejsza moc sa konstrukcyjnie o wiele mlodsze, a co za tym idzie bardziej przemyslane. Ktos kiedys wpomnial, ze ten "spadek mocy" to tylko chwyt marketingowy. Ale wystarczy spojzec na wykresy silnikow 2.5 M50 i M52 i sie okaze ze sa istotne roznice. Ze widac co jest przyczyna, ze silnik niby nominalnie slabszy ciagnie tak samo jak ten silniejszy (spalajac przy okazji mniej paliwa). 2.8 to moim zdaniem silnik o wysokim potencjale, a jego moc jest taka a nie inna, bo faktycznie wynika to po czesci z chwytu marketingowego. Tak jak w kiedys w przypadku taktowania zegarow w procesorach AMD. Jednak momant obrotowy jest wyzszy w calym przedziale obrotow i to wystarczy by byl szybszy i ekonomiczniejszy. Aluminiowy blok, moze i ma znaczenie jesli chodzi o to ze lzejszy jest szybszy, ale to sa centymetrowe rocznice moim zdaniem
Jesli chodzi o ten test 328 vs 325 to roznica 2 cali w kolach jest spora i podejzewam ze wynik bylby jeszcze bardziej wyrazisty gdyby jechali na tych samych rozmiarach obreczy.
Sam mam silnik M52B25 w swojej Buni i czuje spora roznice jezdzac na 15kach z oponami 195/60 i na 17tkach z oponami 235/45.