BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 3 maja 2025, 13:10

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 85 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 17 września 2008, 17:18 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 17755
Lokalizacja: Ciućkowo
Moje BMW: E46 325 CiA
Garaż: https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=170039&start=0
diolek napisał(a):
a kolektory wydechowe ? ,barany - co onich myslicie ,czy np w takim 320i sprawdzilyby sie ? ostatnio czytalem artykul kolesia co do m20b20 wsadzil barany, czip alpiny, wkladke k&N , no i z seryjnych 129km zrobilo mu sie 150km :) , i wlasnie sam zastanawiam sie nad takim kombo ( wkladke juz mam :cool: ) .
barany nowe na allegro polerowane w cenie 900-1200zl , chip z vtechu wraz z indywidualnym strojeniem okolo 1200zl .

no nic, narazie doprowadzam moje m20b20 do stanu serii,a potem sie zobaczy :oczami:


A możesz podac link do tego artykułu ? Bo chipów Alpiny do M20B20 nigdy nie było, jeżeli chodzi o barany TA-Technix to ten badziew rzadko kiedy da się w ogóle do silnika przykręcic tak dokładnie sa wykonane :/ A wkładke mam u siebie K&N i dała ona całe 1,5km więcej w M20B20 oczywiście...

_________________
I Don`t Suffer From Insanity... I Enjoy Every Minute Of It..
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 września 2008, 17:32 
Offline
Forumowicz

Posty: 283
Lokalizacja: Gliwice
Bobby_Valentino napisał(a):
diolek napisał(a):
a kolektory wydechowe ? ,barany - co onich myslicie ,czy np w takim 320i sprawdzilyby sie ? ostatnio czytalem artykul kolesia co do m20b20 wsadzil barany, czip alpiny, wkladke k&N , no i z seryjnych 129km zrobilo mu sie 150km :) , i wlasnie sam zastanawiam sie nad takim kombo ( wkladke juz mam :cool: ) .
barany nowe na allegro polerowane w cenie 900-1200zl , chip z vtechu wraz z indywidualnym strojeniem okolo 1200zl .

no nic, narazie doprowadzam moje m20b20 do stanu serii,a potem sie zobaczy :oczami:


A możesz podac link do tego artykułu ? Bo chipów Alpiny do M20B20 nigdy nie było, jeżeli chodzi o barany TA-Technix to ten badziew rzadko kiedy da się w ogóle do silnika przykręcic tak dokładnie sa wykonane :/ A wkładke mam u siebie K&N i dała ona całe 1,5km więcej w M20B20 oczywiście...


artykul jest w BMW TRENDS wydanie nr 4 sierpien 2007 , jest tam opis e30 coupe m20b20 kolesia i napisane jest ze wsadzony ma chip Alpina, filt stozkowyu pipecross + barany ac schnitzer , zmieniony uklad wydechowy, moc po zmianach 150KM


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 września 2008, 17:40 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 17755
Lokalizacja: Ciućkowo
Moje BMW: E46 325 CiA
Garaż: https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=170039&start=0
diolek napisał(a):
artykul jest w BMW TRENDS wydanie nr 4 sierpien 2007 , jest tam opis e30 coupe m20b20 kolesia i napisane jest ze wsadzony ma chip Alpina, filt stozkowyu pipecross + barany ac schnitzer , zmieniony uklad wydechowy, moc po zmianach 150KM


Barany AC-Schnitzer to inna bajka niż TA z Chin... Pisac może że ma chip Alpiny ale takich chipów nie było. Ale i tak nie wierzę w tą moc po tak delikatnych zmianach. Poza tym w artylule jest napisane że to moc szacowana przez właściciela a nie hamownię.

_________________
I Don`t Suffer From Insanity... I Enjoy Every Minute Of It..
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 września 2008, 18:05 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 3477
Lokalizacja: Kozienice
Bobby_Valentino napisał(a):
Poza tym w artylule jest napisane że to moc szacowana przez właściciela a nie hamownię.


hehe a to oooogggoooommna róznica :rotfl:

_________________
SPRZEDAM CHROMLINE DO E30 CABRIO

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 września 2008, 18:35 
Offline
Forumowicz

Posty: 283
Lokalizacja: Gliwice
:] a no chyba ze tak :zdegustowany:

_________________
++PS3- this is living++

MOJE RESORAKI:
e30 cabrio: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=30359

juz niestety byle e36 compact : http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=26115

ZOBACZ JESIENNA SESJA Z PAMO I TOMASHEM : http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=32257

ps3 yz yn da hauz


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 września 2008, 20:27 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 565
Lokalizacja: Szczecin
Moje BMW: e36 332i
Kod silnika: s50b32
115KM miało m40 z tłumikiem ale w e30,a w e36 czy z katem czy z tłumikiem miało 113KM.w e30 był inny wydech niz w e36 i stad róznica 2KM.jeszcze nie hamowałem,nie mam poskładanego auta.chodzi ci o stopien sprezania czy o cisnienie sprezania.cisnienie przed ostatnią rozbiórką miałem na kazdym prawie dokładnie 1.4MPa(14 barów) nie wiem na ile dokładny jest manometr którym mierzyłem.a stopien,musiałbym pomierzyc a potem policzyc ale przyznam ze sie w tym troche gubie:).jak wszystko skoncze to na pewno zhamuje i wrzuce wykres,licze ze uda mi sie uzyskac minimum +25KM


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 września 2008, 21:08 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 34
Posty: 2352
Moje BMW: e92 LCI 330i
Czarny pisałeś : odmuliłem na wyższych przelotowym tłumikiem i wkładką k&n
czyli to nie prawda że na nie ori filtrze tylko "sportowym" jest lepiej bo ja już sam nie wiem co mam myślec inni pisząc tak a jeszcze inni inaczej.. a tłumik przelotowy jaki masz?

A co myslicie nad wstawieniem kolektorów baranów od od 1.8IS? czy to coś da czy nie hm ?

_________________
Było:
Obrazek
E36 318 93'
E32 735i 92'
E36 318i 92'


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 września 2008, 21:09 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 565
Lokalizacja: Szczecin
Moje BMW: e36 332i
Kod silnika: s50b32
na pewno da,moment bedzie wyrzszy.ale trzeba je mocno przerobic(przespawac)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 września 2008, 21:13 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 34
Posty: 2352
Moje BMW: e92 LCI 330i
A i jeszcze jedno chciałbym aby moja mała tak "mruczała" :

Jeden film (bez kata)

http://pl.youtube.com/watch?v=TWwPcTRW8yI

Drugi :

http://pl.youtube.com/watch?v=P0YNPs3uU ... &oq=e36+31

które waszym zdaniem było by lepszym rozwiązaniem i wg. was ładniej "mruczy"?

:zawstydzony:

_________________
Było:
Obrazek
E36 318 93'
E32 735i 92'
E36 318i 92'


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 września 2008, 21:16 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 34
Posty: 2352
Moje BMW: e92 LCI 330i
reza napisał(a):
na pewno da,moment bedzie wyrzszy.ale trzeba je mocno przerobic(przespawac)


co masz na myśli "mocno przerobic(przespawac)"? :zdziwko:

_________________
Było:
Obrazek
E36 318 93'
E32 735i 92'
E36 318i 92'


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 września 2008, 21:41 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 917
Lokalizacja: WOT / Mińsk Maz
Moje BMW: E36 coupe/E30
Kod silnika: M52B28/M60B40
..::CZARNY::.. napisał(a):

No i co to za beemka, która nie robi ŁUTUTUTUTUTUTUUTUTUTUUUUuuuuuuuuu?


:rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 września 2008, 21:41 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 565
Lokalizacja: Szczecin
Moje BMW: e36 332i
Kod silnika: s50b32
jest inna budowa głowicy,wiec od 1.8is nie pasuje do 1.8i.musiałbys dospawac flansze od 1.8i lub jakos powiginac i przespawac.troche zabawy przy tym jest


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 września 2008, 21:45 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 34
Posty: 2352
Moje BMW: e92 LCI 330i
reza napisał(a):
jest inna budowa głowicy,wiec od 1.8is nie pasuje do 1.8i.musiałbys dospawac flansze od 1.8i lub jakos powiginac i przespawac.troche zabawy przy tym jest


przy małej znajomości może dojść do "kalectwa" silnika ? :/

_________________
Było:
Obrazek
E36 318 93'
E32 735i 92'
E36 318i 92'


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 września 2008, 21:51 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 565
Lokalizacja: Szczecin
Moje BMW: e36 332i
Kod silnika: s50b32
raczej nie:)bo wszystko robisz jak masz zdemontowane.mierzysz,ucinasz,przymierzasz,spawasz itd.najlepiej dac do jakiegos spawacza żeliwa niech sie tym zajmie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 września 2008, 22:31 
reza napisał(a):
115KM miało m40 z tłumikiem ale w e30,a w e36 czy z katem czy z tłumikiem miało 113KM


Nie prawda, wklejałem gdzieś na forum skan z instrukcji z e36. Jak byk m40 bez kata 115PS 165Nm. Inny wydech, niż w e30, ale też mapy ma inne wersja z katem i bez. Nawet u Smorawińskiego mojemu tacie kazali brać wersję bez kata, która nieco mniej pali i nie jest katem zamulona.

Dankam735i napisał(a):
czyli to nie prawda że na nie ori filtrze tylko "sportowym" jest lepiej


To już indywidualnie zależy od silnika, jego kondycji i charakterystyki. W jednych autach dają więcej oddechy przy niższych obrotach, potem zabierają i potem znów do góry moment, w innych tylko na górze dopiero jest na plus :)

A czy na samym filtrze lepiej... po prostu jak się obydwie te rzeczy na raz robi, to bardziej uwydatniają się te zmiany.


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 września 2008, 22:38 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 906
Lokalizacja: Podkarpacie
..::CZARNY::.. napisał(a):
Nie prawda, wklejałem gdzieś na forum skan z instrukcji z e36. Jak byk m40 bez kata 115PS 165Nm. Inny wydech, niż w e30, ale też mapy ma inne wersja z katem i bez. Nawet u Smorawińskiego mojemu tacie kazali brać wersję bez kata, która nieco mniej pali i nie jest katem zamulona.


kolega ma racje w instrukcji pisze jak byk że były 2 wersje w m40 e36

_________________
Zobacz nowy nabytek e39 '99 :) http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=124248

Była e36 '92 http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=50317&start=20

E30 qp m20b20 '83 :) http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=59193&start=20&hilit=m20b20


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 września 2008, 23:09 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 565
Lokalizacja: Szczecin
Moje BMW: e36 332i
Kod silnika: s50b32
ja wiem ze były dwie wersje M40 z katem i tłumikiem.tylko według katalogu tłumików bmw wersja e36 z katem i z tłumikiem ma taka sama moc 113KM(83KW) i tym sie sugerowałem.i tak samo wedle tego katalogu e30 z katem 113KM a z tłumikiem juz 115KM(85KW) a 115KM w e36 ma tylko m43.tak samo jak w tym katalogu jest tez na kazdej stronie z danymi technicznymi bmw którą udało mi sie znalezc,podobnie w autodacie itd.i teraz pytanie czy sa 3(z tłumikiem 115,z tłumikiem 113,z katem 113) wersje czy 2(z tłumikem 115,z katem 113)?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 września 2008, 23:22 
reza napisał(a):
tylko według katalogu tłumików


w takich katalogach części, to są powalone błędne informacje. tak samo w innych danych technicznych w necie jest tylko 113PSowy m40.

vinem tez sie nie ma co sugerowac, bo jest bałagan i pokazuje niestworzone rzeczy też.

Najwiarygodniejsze źródło dla mnie przynajmniej, to ori książeczka prosto od BMW.


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 września 2008, 23:33 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 34
Posty: 2352
Moje BMW: e92 LCI 330i
Czarny a ty wymieniałeś tłumik końcowy? bo ja chce aby mój pracował tak :

http://video.google.pl/videosearch?q=e3 ... 6+318i+ex#

_________________
Było:
Obrazek
E36 318 93'
E32 735i 92'
E36 318i 92'


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 września 2008, 23:49 
Dankam735i napisał(a):
bo ja chce aby mój pracował tak :


ale to po 1. remus, po 2. to m43, więc m40 tak samo nie będzie pracował.

Mój mniej więcej tak brzmi:

http://www.youtube.com/watch?v=qEsGch8qMu4

Przepraszam za dzwoniącą blachę i dym- jak się okazało, układ był dziurawy :wstyd:
ale sam dźwięk wydechu, to coś takiego właśnie jest.


Góra
  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 85 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 7 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL