BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 3 maja 2025, 15:08

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 30 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 25 listopada 2008, 22:41 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 14133
Lokalizacja: Cieśnina złych przeżyć
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57N
Garaż: Na przylądku, w portowej tawernie.
Moim zdaniem załozenie kompressora do M40 to swietny pomysł. Raz,ze da duzo doswiadczenia i satysfakcji z wykonanej pracy , dwa- pozwoli objezdzac 320 tki bez wymiany auta. O wiele bardziej wolałbym eksperymentowac debiutancko z zakładaniem kompressorów na M40 niz np na M62 czy M70.

a reszte auta zostawmy w spokoju - czy to wazne jakie felgi czy wnetrze, gdy kompressor zagosci pod maską ? :)

_________________
Obrazek
Najpiękniejsza na świecie jest Olabmw w mojej becie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 listopada 2008, 22:43 
Frank napisał(a):
czy to wazne jakie felgi czy wnetrze, gdy kompressor zagosci pod maską ? :)


byle by tłoki nie spuchły :viva:

ale na to już znam sposób.

Mimo wszystko jednak, dzięki temu tematowi, mimo kasowania mnóstwo OT, dowiedziałem się pośrednio mnóstwo ciekawych rzeczy :luka:


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 listopada 2008, 22:44 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 14133
Lokalizacja: Cieśnina złych przeżyć
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57N
Garaż: Na przylądku, w portowej tawernie.
Fryderyk napisał(a):
ale na to już znam sposób.


kute tłoki ? ;)

_________________
Obrazek
Najpiękniejsza na świecie jest Olabmw w mojej becie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 listopada 2008, 22:47 
nie, zimne powietrze + odprężenie :)

do tego parę pierdół, dobór koła pasowego itd. strojenie, parę pierdół z elektroniki i z takim setupem można nawet koło 200PS wyciągnąć z 1.8 8V- kosztem mniej więcej równym, albo mniejszym jak swap M50B25, czy M52B28- w zależności od możliwości i dostępu sprzętu :]

Szkoda tylko, że nie jest na pełnym wtrysku, ale i z tym jakoś się tam poradzi :]


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 listopada 2008, 22:52 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 14133
Lokalizacja: Cieśnina złych przeżyć
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57N
Garaż: Na przylądku, w portowej tawernie.
i takie podejscie mi sie podoba.

_________________
Obrazek
Najpiękniejsza na świecie jest Olabmw w mojej becie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 listopada 2008, 20:55 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 39
Posty: 7044
Lokalizacja: Rawicz Wlkp
Moje BMW: 740i 6gang
Kod silnika: M60B40
A tak z ciekawości czy np M30 przy zakładaniu komprewsora trzeba będzie odprężać bo stopień sprężania 9,1 do 1 to niezbyt dużo zwłaszcza, iż M30 uchodzi za kawał twardego skurczybyka :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 listopada 2008, 22:06 
M40 też ma bardzo niski stopień sprężania, zwłaszcza 1.8- najmniej ze wszystkich jednostek w E36, przynajmniej z początku produkcji- 8.8.

Z tego powodu też jest twardym skurczybykiem, jeśli chodzi o dół :)

Mimo to, powiedziano mi, żeby odprężyć, np. do 8, dzięki temu można zamiast powiedzmy bezpiecznego 0.5 bara podpompować więcej, tak do 0.8 bara czy jeszcze więcej, do tego intercooler.

Dzięki odprężeniu i intercoolerze, tłoki nie spuchną od gorącego powietrza i będzie można na tym w miarę żywotnie jeździć.


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 listopada 2008, 22:12 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 2827
Lokalizacja: Gdynia
Fryderyk, to kiedy zaczynasz przeróbki ?

_________________
E28 525e 05/1986
E28 535i 04/1987
E28 M535i 09/1986
E30 316iA 05/1990
E32 750i 09/1991
http://www.e12e28.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 listopada 2008, 22:50 
Dixi, wszystko zależy jak mi się ułożą praktyki i czy dostanę robotę o jakiej myślę. Jeśli wszystko pójdzie elegancko, to podejrzewam, że wizja suszary po wakacjach jest jak najbardziej realna.

Muszę tylko jeszcze zagadać z panem Rysiem na wydziale, czy mi wytoczy takie koło jak chcę, uszczelkę, no i może zagadam z kilkoma specami, to może mi się uda jakąś dyplomówkę z tego napisać? :-k

Z tym ostatnim chyba raczej ciężko, no ale zapytać można :)


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 listopada 2008, 02:46 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 37
Lokalizacja: dzwo
Kod:
http://www.esstuning.com/default.asp?c=shop&cat=93&subcat=101&subcat2=178&id=


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 30 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 14 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL