BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 2 maja 2025, 19:50

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 67 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 30 kwietnia 2009, 08:08 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 6907
Lokalizacja: JP
Spoko masz fajna liste zakupow, wiec powodzenia w kompletowaniu gratow. Czekam na dalsze efekty ;)

Swoja droga, widziales, ze tloki z M3 sa nadwymiarowe i trzeba powiekszyc cylindry do 86 mm? To, razem z walem z M47 daje pojemnosc 2.1


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 kwietnia 2009, 18:04 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 158
Lokalizacja: WLKP
Jak narazie tyczy sie to tylko dolu silnika. A reszta? Dlatego tak długo bede ten projekt wykonywal. Jestem ciekawy skąd wezme tloki z s50 cos czuje ze trzeba bedzie uderzyc do Deutschland :)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 kwietnia 2009, 18:47 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 6907
Lokalizacja: JP
Skoro w Stanach daja rade zdobyc tloki z S50 i wal z M47 (obu silnikow nigdy nie bylo na tamtym rynku), to Ty tez dasz rade.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 kwietnia 2009, 23:17 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 158
Lokalizacja: WLKP
Na wal mam już namiary lecz pozostaje problem z blokiem silnika. Tloki sa większe i jeśli bym mial szlifować blok to nie wyda material i trzeba by bylo go tulejować.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 maja 2009, 06:46 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 1408
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: e60 535d 2005r
Nie wiem czy czytałeś forum 318ti.org, ale tu masz pdf do gotowego kitu dla M42 :

http://www.2saintly.com/g/d/3484-1/96+3 ... sion+D.pdf

Ogólnie to szukanie tłoków, wału, korb to takie trochę dziwne podejście. Pewny jesteś, że ogarniesz wszystko? Zajmij się najpierw stage 1, a jak masz $$$ to inwestuj w kute korby i tłoki aftermarketowe zamiast szukać ich w gamie BMW.

No i nie wspomniałeś o strojeniu tego wszystkiego. Jakiś świniak się przyda (ecumaster), bo inaczej to nie hu hu :P

No i powodzenia w pracach, bo przygotowania to tylko wstęp i tak potem będziesz musiał kupić drugie tyle rzeczy których na liście nie masz.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 maja 2009, 22:26 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 158
Lokalizacja: WLKP
Witam!! Troche czasu mnie tu nie bylo. Ciesze sie ze temat ma takie zainteresowanie ale dzis spotkala mnie rzecz nie planowana. Nabylem silnik m10b18 i troche gratow od e21. Mozecie mi powiedziec cos na temat tego silnika? slyszalem ze z niego tez mozna duzo zrobic a szkoda zeby sie marnowal.Czy to ma kute podzespoly? Tzn. korbowody tloki i wal. Ponoc dobre silniki ale nie byl bym tego taki pewien. Pozdrawiam i czekam na odp.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 lipca 2009, 16:14 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 158
Lokalizacja: WLKP
Witam Ponownie wszystkich. odswieżam temat jeśli chodzi o montaz kompressora do silnika m42. Co do poprzedniego projektu niestety sie nie udal ze wzgledu na tulejowanie bloku oraz ogromnych jego kosztach. Cały czas pracuje nad projektem założenia kompresora do tego silnika. na rynku europejskim oraz w USA znalazlem takie komplety gotowe do montazu lec zniestety kosztują od 3000$ nawet do 6000$ co każdego zniechęci do kupna w przeliczeniu na nasze PLN plus clo itp itd. Przeglądając gotowe komplety niestety każdy oferujacy taki produkt nie byly pokazane szczegoly podlaczenia wszystkich elementow oraz pewnych przerobek. Cena oraz pomysl na cos takiego zmotywowaly mnie do pracy na takim projektem nad ktorym pracuje od pol roku jesli chodzi o sama teorie zbieranie informacji dokumentow ilustracji itp itd.

Zestawienie części do takiego gotowego zestawu:
-kompressor slk 2.3
-zawór regulujacy cisnieniem doładowania
-wieksze wtryski
-przepustnice od silnika s50 BMW
-wtryski od m44 ti 1.9
oraz troche pojecia o mechanice oraz ceirpliwosci w realizacji

Oto naswietlenie mojego projektu ktory wykonalem w kilkanascie minut
Obrazek

Jesli chodzi o szczególy rzedstawie to na innej ilustracji.
A oto kilka zdjęc z podobnymi projektami
Obrazek
Obrazek
A oto praktycznie całość tylko mój projekt obejmuje jeszcze kompressor:
Obrazek

Zastanawiam się jeszcze nad zamontowaniem IC w celu uzyskania lepszych osiagów lecz moje pytanie jest takie czy zda egzamin taki patent. Oraz gdzie zamieścic przeplywomierz by mieszanka paliwa byla odpowiednia. Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 lipca 2009, 18:53 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 703
Lokalizacja: wlkp
Ciekawy projekt, życzę powodzenia w doprowadzeniu go do końca;)
ps. widzę że jesteś z Konina a ja często tam bywam więc jak skończysz to chętnie to zobaczę na własne oczy:)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 lipca 2009, 19:57 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 678
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: e46 compact
Kod silnika: M54B22
ja też ostatnio zgłębiam tematykę instalowania kompresora, tyle że do silnika M44. Finansowo jeszcze nie jestem w stanie tego ogarnąć, ale w wolnych chwilach przekopuje anglojęzyczne fora na ten temat. Najtrudniejsze chyba będzie zamontowanie dodatkowego paska żeby napędzić kompresor.

Downing Atlanta zapowiada wznowienie produkcji gotowych kitów do silników M44, ale dla mnie jest to cenowo nieosiągalne, ale liczę, że uda się zdobyć jakieś schematy, wymiary tych części, bo z instrukcji montażu wiele się nie wyciągnie.

_________________
328 na fioletowo
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 lipca 2009, 21:48 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 158
Lokalizacja: WLKP
Na tym polega tajemnica konstruktora że nie są podawane wymiary czy tez łączenia pewnych przewodow. Mi to zajelo sporo czasu zanim doszedlem gdzie co jest podłączone. obecnie jestem na etapie wykonywania drobnych rzeczy montazowych.
Jeśli chodzi o napędzenie motoru nie jest to proste lecz tez nie tak przerażająco trudne.
Jutro będę ściągał kolejne wymiary i wykonywał kolejne elementy tego 'kitu". Najbardziej czasochłonny będzie kolektor ssacy.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 lipca 2009, 21:48 
Offline
Uzależniony od forum :)

Posty: 3826
A może warto pomyśleć nad zestawem przepustnic od jakiegoś motocykla?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 lipca 2009, 21:51 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 158
Lokalizacja: WLKP
Niestety jesli chodzi o przepustnice od motycykla zbyt duzo kombinowania obliczania itp itd. najbardziej podchodzacą do tego projektu sa przepustnice z s50.
Mały filmik z takim kitem:
http://www.youtube.com/watch?v=jSnd9E5B ... re=related

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 lipca 2009, 11:31 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 565
Lokalizacja: Szczecin
Moje BMW: e36 332i
Kod silnika: s50b32
zawsze mozesz zostawic seryjny kolektor nie koniecznie musisz robic itb.
rewelacyjne sa te dbilasa:
http://www.dbilas-dynamic.de/img/db10010005.jpg
ale cena straszna,1450euro :zakrecony:

_________________
Moje byłe e36 318i M40 GT oraz obecne e36 332i w służbie rajdowej : viewtopic.php?t=48443


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 lipca 2009, 11:39 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 6907
Lokalizacja: JP
reza napisał(a):
zawsze mozesz zostawic seryjny kolektor nie koniecznie musisz robic itb


ITB to akurat dobry pomysl tutaj, nowy kolektor to chyba tez najlepszy pomysl z mozliwych jezeli chodzi o montaz takiej sprezarki w tym silniku.

@Bambu: Pamietaj jeszcze o takiej sytuacji gdy przepustnice beda zamkniete, a kompressor bedzie nadal pompowal powietrze, czy nierozwalisz wtedy kolektora? Wydaje mi sie, ze jakis zawor upustowy by sie tutaj przydal.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 lipca 2009, 12:11 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 158
Lokalizacja: WLKP
Cytuj:
Pamietaj jeszcze o takiej sytuacji gdy przepustnice beda zamkniete, a kompressor bedzie nadal pompowal powietrze, czy nierozwalisz wtedy kolektora? Wydaje mi sie, ze jakis zawor upustowy by sie tutaj przydal.

Wszystko mam rozplanowane więc sie nie martw zawor jest ;)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 lipca 2009, 13:06 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 158
Lokalizacja: WLKP
Męczy mnie pare rzeczy co do kompressora:
-od czego zalezy jego doładowanie? Od średnicy kólka na ktorym jest pasek?
- czym sterowac doładowanie kompressora by ustawic żądane doładowanie czy blow off by sie do tego nadał ? Z góry dziekuje

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 lipca 2009, 13:43 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 6907
Lokalizacja: JP
Bambu napisał(a):
-od czego zalezy jego doładowanie? Od średnicy kólka na ktorym jest pasek?


Tak, im mniejsza srednica kolka, tym wieksze cisnienie doladowania. Ale to tylko detal, tak naprawde cisnienie zalezy od wydajnosci sprezarki, a srednica kolka to tylko sposob na regulacje jej pracy. Pamietaj tez, ze jezeli dasz za male kolko to sprezarka moze nie wytrzymac pracy z duzymi obrotami.

Bambu napisał(a):
- czym sterowac doładowanie kompressora by ustawic żądane doładowanie czy blow off by sie do tego nadał ?


Nie cisnienie doladowania steruje sie Boost Controllerem (trzeba tylko pokombinowac i poszukac takiego, ktory bedzie dzialal z kompressorem, bo te dla turbo dzialaja troche na innej zasadzie z tego co wiem - steruja wastegate), BOV sluzy tylko do upuszczenia nadmiaru powietrza gdy cisnienie wzrasta (to taki zawor bezpieczenstwa) - sytuacje gdy BOV jest potrzebny opisalem Ci wczesniej.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 lipca 2009, 14:21 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 158
Lokalizacja: WLKP
Znalazlem taki zawor w pewnym zestawie
Obrazek
Czy to jest zawór sterowania cisnieniem doładowania czy zawór do upustu cisnienia w kolektorze gdy przepustnica się zamknie?
Oto sposób podłaczenia takiego zaworu
-linia fioletowa-podłaczenia rurka zaworu
-linia niebieska- kanalik w zaworze który bierze podcisnienie z kolektora
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 lipca 2009, 14:39 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 6907
Lokalizacja: JP
To bypass, znalazlem temat gdzie jego dzialanie jest dosyc dobrze wytlumaczone, wiec nie bede sie poprostu powtarzal

http://www.e30tech.com/forum/showthread.php?t=58366

swoja droga, nie myslales zeby zaszalec i wrzucic np SR20DET zamiast M42, taki projekt moglby byc duzo ciekawszy niz kompressor. Przemysl ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 lipca 2009, 14:51 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 158
Lokalizacja: WLKP
Niestety nic mi to nie pomogło poniewaz nie umiem prefekt angielskiego więc na nic mi sie zdała ta strona ale i tak wielkie dzieki. Nadal mam wątpliwości i chciałbym sie odniesc do moich poprzednich pytan jak to działa. Ja jednak zostane przy tym co obecnie robie.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 67 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 13 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL