BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 4 maja 2025, 20:45

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji



Utwórz nowy temat Ten temat jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 60 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 10 września 2009, 16:53 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 179
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: Bmw E46 325Ci
Kod silnika: m54b25
zoltecek napisał(a):
Jakby turbo było do dupy to by tego nie zakładami do M


Gdzie masz chłopie seryjną M'kę z turbo pokaż mi to to palcem bo nie widzę "mistrzu"

Zakładają turbo bo tak jest taniej i najefektywniej - nie znaczy najlepiej !

Pokaż mi silnik z Turbo nie kompresor gdzie ciągnie równiutko od dołu do góry płynnie rozwijając moc.

Chętnie się doedukuję ale na razie nie masz żadnych konkretów.

Proszę bardzo specjalnie dla Ciebie wklejam wykres Stana i wykres 2.8 wolnossącego, nie chodzi tutaj o moc tylko o przebieg momentu i mocy.

Obrazek
Obrazek

Tak jak widzisz na wykresach u Stana większa częśc momentu jest dostępna dopiero przy ok 4700obr/min i kończy na niecałych 6000obr/min zakres użytecznych obrotów bardzo wąski.
Spójrz teraz na drugi wykres na którym ewidentnie widać iż większość momentu jest dostępna już od 2000obr/min i kończy się przy ok 5000obr/min

_________________
Obrazek
obczaj srebrną qpe klik, klik :)


Ostatnio edytowano 10 września 2009, 17:06 przez dzapan, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 września 2009, 17:02 
Offline
Forumowicz

Posty: 126
Lokalizacja: MrÂągowo/Olsztyn
Ehh.
Od początku. Zakładając turbo twój samochód będzie dalej twoim samochodem, będzie miał taką samą charakterystykę jak i bez niego, czyli od 850 do powiedzmy 2500 bedzie szedł tak samo jak N/A ale kiedy suszarka zaczyna suszyć jego moc i moment w przedziale powiedzmy od 2600-6500 będzie wzrastać wprost proporcjonalnie do ładowania turbo. Lag występuje w samochodach które są mocno wysilone i mają założoną za dużą turbinę wraz z obiegiem powietrza w stosunku do pojemości silnika oraz tam gdzie kierowca jeździ 50km/h na 5 biegu.

Skoro turbo jest takie blee to powiedz czemu w formule 1 używają turbo a nie N/A?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 września 2009, 17:07 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 179
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: Bmw E46 325Ci
Kod silnika: m54b25
Spójrz na mój zaktualizowany post wyżej.

I nie będą tak samo przyśpieszać bo skoro porównujesz auto N/A i Turbo, to muszą mieć taką samą moc, czyli twierdzisz że auto z turbo na przykład 2.0, będzie od 850 do 2000 iluś tam, przyśpieszać tak samo jak wolnossące 3.2 ? proszę cię

_________________
Obrazek
obczaj srebrną qpe klik, klik :)


Ostatnio edytowano 10 września 2009, 17:17 przez dzapan, łącznie edytowano 3 razy

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 września 2009, 17:08 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 15986
Lokalizacja: Los Santos
Moje BMW: E30 E46 E83
Kod silnika: M20B25 FTMW!!!
Garaż: ᶘ ᵒᴥᵒᶅ
zoltecek napisał(a):
Co do modyfikacji układu paliwowego, to istnieje takie coś jak fmu i on sprawę załatwi.


Oj widze ze wiesz ze dzwoni ale nie wiesz w ktorym kosciele.
Powiedz mi jakie to AFR chcesz osiagnac na seryjnych 190cc (czy ile tam jest w 2.8?) w silniku doladowanym na te twoje 0.5bara?

Z gory uprzedzam ze jak dalej dyskusja bedzie jalowa i podparta fantazjami to temat zamkne i tyle.

zoltecek napisał(a):
Skoro turbo jest takie blee to powiedz czemu w formule 1 używają turbo a nie N/A?


Chyba sie jednak nie mylilem :rotfl:

_________________
BMW z duszą skończyły się na Kill 'em All.
Obrazek
Było: '92 E36 320i 2d diamantschwarz/stoff anthrazit; '98 E46 323i 4d farngruen/leder hellbeige, '97 E36 323i->328i 2d arktissilber/leder montana schwarz
Jest: '90 E30 325i 2d diamantschwarz/leder bison schwarz (M3), '05 E46 330ci stahlblau/leder schwarz, '08 E83 X3 3.0si alpinweiss 3/leder nevada tabak


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 września 2009, 17:12 
Offline
Forumowicz

Posty: 126
Lokalizacja: MrÂągowo/Olsztyn
Wszystko zależy od zastosowanego fmu. Na 0.5 bar na fmu 12:1 afr bedzie w okolicach 14 a wiec bogato


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 września 2009, 17:17 
Offline
Forumowicz

Posty: 126
Lokalizacja: MrÂągowo/Olsztyn
dzapan napisał(a):
ak jak widzisz na wykresach u Stana większa częśc momentu jest dostępna dopiero przy ok 4700obr/min i kończy na niecałych 6000obr/min zakres użytecznych obrotów bardzo wąski.
Spójrz teraz na drugi wykres na którym ewidentnie widać iż większość momentu jest dostępna już od 2000obr/min i kończy się przy ok 5000obr/min

zauważ ze od 2500 jest już więcej Nm niż w tym dolnym wykresie,a później tych Nm jest więcej i więcej


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 września 2009, 17:20 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 179
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: Bmw E46 325Ci
Kod silnika: m54b25
Cytuj:
zauważ ze od 2500 jest już więcej Nm niż w tym dolnym wykresie,a później tych Nm jest więcej i więcej


Chłopie w ogóle nie wiesz o co mi chodzi ! Mówiłem żebyś nie patrzył na moc tylko na przebieg momentu i mocy. Mogę Ci wrzucić wykres 6,5 V12 wolnossącego i zobaczymy co będzie miało więcej momentu. Jak chcesz takie porównania to porównuj silniki zbliżone mocowo. A to co wrzuciłem ma tylko obrazować jak przebiega linia momentu i mocy w obu przypadkach "nauczycielu".

_________________
Obrazek
obczaj srebrną qpe klik, klik :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 września 2009, 17:24 
Offline
Forumowicz

Posty: 126
Lokalizacja: MrÂągowo/Olsztyn
TomekB napisał(a):
Chyba sie jednak nie mylilem :rotfl:


http://www.f1wm.pl/php/wiad_gen.php?id=9501
dzapan napisał(a):
Chłopie w ogóle nie wiesz o co mi chodzi ! Mówiłem żebyś nie patrzył na moc tylko na przebieg momentu i mocy. Mogę Ci wrzucić wykres 6,5 V12 wolnossącego i zobaczymy co będzie miało więcej momentu. Jak chcesz takie porównania to porównuj silniki zbliżone mocowo. A to co wrzuciłem ma tylko obrazować jak przebiega linia momentu i mocy.


uważasz, że korzystniejsza jest stabilna linia momentu? zapewne dlatego, że nie jeździłeś samochodem z turbo
rozkład Nm z turbo jest bardzo przyjemny i dużo bardziej czuć na nim przyspieszenia


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 września 2009, 17:30 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 179
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: Bmw E46 325Ci
Kod silnika: m54b25
Cytuj:
uważasz, że korzystniejsza jest stabilna linia momentu? zapewne dlatego, że nie jeździłeś samochodem z turbo
rozkład Nm z turbo jest bardzo przyjemny i dużo bardziej czuć na nim przyspieszenia


Jeździłem autem z Turbo. Elastyczniejsze jest auto wolnossące niż turbo.
Silnik turbodoładowany przy pewnych obrotach wciska i masz nagle zastrzyk ogromnego momentu tyle, że to trwa krótka chwile a w N/A masz większy zakres obrotów użytecznych i płynnie rozwijaną moc.
Postaw sobie na kresce, która tak lubisz 3 litrowe auto wolnossące i np 1.8 Turbo oba mają 200km 280nm i oba ważą tyle samo i mają taki sam napęd , gwarantuje Ci, że turbo dostanie baty.

_________________
Obrazek
obczaj srebrną qpe klik, klik :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 września 2009, 17:39 
Offline
Forumowicz

Posty: 126
Lokalizacja: MrÂągowo/Olsztyn
dzapan napisał(a):
eździłem autem z Turbo. Elastyczniejsze jest auto wolnossące niż turbo.
Silnik turbodoładowany przy pewnych obrotach wciska i masz nagle zastrzyk ogromnego momentu tyle, że to trwa krótka chwile a w N/A masz większy zakres obrotów użytecznych i płynnie rozwijaną moc.
Postaw sobie na kresce, która tak lubisz 3 litrowe auto wolnossące i np 1.8 Turbo oba mają 200km 280nm i oba ważą tyle samo, gwarantuje Ci, że turbo dostanie baty.


weź popatrz na ten wykres co sam wkleiłeś i pokaż mi tą krótką chwile? Nie wiem jakim samochodem turbo jeździłeś ale nie pisz już głupot że N/A są lepsze, albo inaczej weź udowodnij, że N/A są lepsze bo bzdury piszesz.
dobra nie chce mi się kłócić o pierdoły.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 września 2009, 17:44 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 179
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: Bmw E46 325Ci
Kod silnika: m54b25
zoltecek napisał(a):
weź popatrz na ten wykres co sam wkleiłeś i pokaż mi tą krótką chwile? Nie wiem jakim samochodem turbo jeździłeś ale nie pisz już głupot że N/A są lepsze, albo inaczej weź udowodnij, że N/A są lepsze bo bzdury piszesz.


chłopie Ty piszesz bzdury. Udowodniłem Ci już dawno że N/A jest lepsze.
Na pierwszym wykresie max moment masz w przedziale 5-6 tyś obr na drugim od 2000obr do 5000obr czyli 3 razy dłużej !

_________________
Obrazek
obczaj srebrną qpe klik, klik :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 września 2009, 17:47 
Offline
Forumowicz

Posty: 126
Lokalizacja: MrÂągowo/Olsztyn
jaaaaa
popatrz ile jest tych Nm a nie jaki jest przebieg, liczby mówią same za siebie, nie wytłumaczyłeś dlaczego przebieg stały momentu jest lepszy od momentu rosnącego?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 września 2009, 17:52 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 179
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: Bmw E46 325Ci
Kod silnika: m54b25
zoltecek napisał(a):
popatrz ile jest tych Nm a nie jaki jest przebieg, liczby mówią same za siebie, nie wytłumaczyłeś dlaczego przebieg stały momentu jest lepszy od momentu rosnącego?


Umiesz czytać ze zrozumieniem ? Napisałem Ci żebyś nie patrzył na moc bo to nie równa walka tak jak pisałem wykresy są tylko poglądowe nie patrzymy na moc tylko na przebieg linii...

Chyba logiczne czemu płaska linia momentu jest lepsza, ponieważ masz szybciej dostępny maksymalny moment obrotowy i masz go w szerszym zakresie obrotów a tym samym masz lepsze przyspieszenie.

Dlaczego moja 2.5 Beemka robi SERYJNEGO Nissana 200sx s14a który ma silnik 2.0 Turbo ?

Nissan ma większy o 20 nm moment i o 8 km więcej niż moja Beemka co lepsze jest lżejszy o prawie 130kg, ma taki sam napęd i nie ma szans w dodatku ma mniejszą prędkość maksymalną.

Nie wspominając już o tym, że gdyby miał taką masę jak moje Bmw i tyle samo mocy to w ogóle nie ma ze mną co stawać na kresce.

_________________
Obrazek
obczaj srebrną qpe klik, klik :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 września 2009, 18:05 
Offline
Forumowicz

Posty: 126
Lokalizacja: MrÂągowo/Olsztyn
dzapan napisał(a):
Chyba logiczne czemu płaska linia momentu jest lepsza, ponieważ masz szybciej dostępny maksymalny moment obrotowy i masz go w szerszym zakresie obrotów a tym samym masz lepsze przyspieszenie.


ale tam Nm sa cały czas dostępne też, co więcej wraz ze wzrostem obrotów rosną Nm a zakres jest taki sam bo kręcą się w tym samym przedziale obrotów
dzapan napisał(a):
Nissan ma większy o 20 nm moment i o 8 km więcej niż moja Beemka co lepsze jest lżejszy o prawie 130kg, ma taki sam napęd i nie ma szans w dodatku ma mniejszą prędkość maksymalną.

Nie wspominając już o tym, że gdyby miał taką masę jak moje Bmw i tyle samo mocy to w ogóle nie ma ze mną co stawać na kresce.


Bardzo ciekae co piszesz :szok: ten nissan to musiał być padło skoro lżejsze, mocniejsze auto nie mogło dać rady :rotfl:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 września 2009, 18:27 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 6907
Lokalizacja: JP
@zoltecek: Nie chce mi sie robic Ci wykladu, bo widze, ze jednak malo wiesz na tematy, o ktorych piszesz.... tu masz zbior rzeczy, ktore warto przeczytac, zeby sie czegos dowiedziec

http://www.daham.org/16vt/technical/bmwm50/ - to jest budzetowe podejscie...ale sensowne zaden element silnika nie jest zaniedbany, wiekszosc rzeczy, ktore Ci nie pasowala w mojej wypowiedz masz tam opisana.

tu masz wytlumaczone po co sa walki do FI http://www.vacmotorsports.com/catalog/v ... mshaft.htm , pierwszy lepszy przyklad z google. Poszukaj sobie tez informacji o takich rzeczach jak duty cycle wtryskiwaczy, o tym jak lzejszy (kuty) uklad korbowodowy wplywa na szybkosc osiagania obrotow, obrobke glowicy, aby zapewnic jej wiekszy przeplyw, czy tak prozaiczna rzecz jak wytrzymalosc skrzyni vs. dodatkowy moment obrotowy :hyhy:


Ostatnio edytowano 10 września 2009, 18:30 przez Vermilion, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 września 2009, 18:29 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 179
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: Bmw E46 325Ci
Kod silnika: m54b25
zoltecek napisał(a):
Bardzo ciekae co piszesz :szok: ten nissan to musiał być padło skoro lżejsze, mocniejsze auto nie mogło dać rady :rotfl:


Była to zdrowa sztuka, zresztą spojrzyj w suche dane obu aut one już są z korzyścią dla Bmw nie mówiąc już, że w praktyce była to duża różnica.

zoltecek napisał(a):
ale tam Nm sa cały czas dostępne też, co więcej wraz ze wzrostem obrotów rosną Nm a zakres jest taki sam bo kręcą się w tym samym przedziale obrotów


Popatrz ile oba auta mają w sumie momentu: Stana na tym setupie z wykresu ma 474 nm natomiast to drugie ma 272nm przy 2500obr auto Stana ma dostęp do 50% momentu zaś drugie przy tej samej prędkości obrotowej ma już dostępne 90% momentu. Na ilość momentu nie patrz bo jedno jest o wiele mocniejsze od drugiego.

_________________
Obrazek
obczaj srebrną qpe klik, klik :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 września 2009, 18:55 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 39
Posty: 7044
Lokalizacja: Rawicz Wlkp
Moje BMW: 740i 6gang
Kod silnika: M60B40
Chłopaki dajcie spokój On wie lepiej nie rozróżnia nawet przebiegu momentu i porównuje 470KM Stana z zwykłym 328i pod wzgledem mocy :) Ignorant i tyle do tego te turbo w F1 :) Aha jhak ja kocham te wywyody pisadacza R4 na temat M3 może zoltecek najp[ierw kup sobie jakiekolwiek R6 czy V8 a potem pogadamy o momencie przbiegu itd bo u ciebie nie ma jednego ani drugiego a wypociny teoretyków sa najlepsze :) zdrowe M<3 czy to 3,0 czy 3,2 zniszczy 328i kompresor mające doładowanie na poziomie 0,5 bar a jak ma wiecej bar to robi sie turbodziura i moment jest dostepny jak w TDI przez 1000RPM czyli tyle co nic :) Turbosilnik ma gorsza elastyczność postaw obok siebie auto o mocy 150KM N/A i pojemności 2,0 obok auta 1,4T i mocy 150KM tej samej masie przełożeniach i rozpedzaj od 40-200km/h na 5 biegu zobaczymy co dojedzie do mety pierwsze :)

Po drugie byle gwint nie zmieni całych nastawień zawieszenia jakie ma M3 tam sa inne wachacze tuleje itp jak ktoś juz zauważył :) dyskujs aogólnie bezcelowa skoro nawet wykres gościa nie przekonuje to nie ma sensu dalej rozmwaiać


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 września 2009, 19:23 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 179
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: Bmw E46 325Ci
Kod silnika: m54b25
Dzięki Zdzira 850I

Zdzira 850I napisał(a):
dyskujs aogólnie bezcelowa skoro nawet wykres gościa nie przekonuje to nie ma sensu dalej rozmwaiać
I tym jakże mądrym akcentem kończymy dyskusję :P

_________________
Obrazek
obczaj srebrną qpe klik, klik :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 września 2009, 20:24 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 703
Lokalizacja: wlkp
Ktoś chyba nie połapał ocb :P wiadomo że z 2-óch samochodów o podobnej mocy jeden z turbo a drugi n/a szybszy będzie n/a bo ma równiejszą linię przyrostu mocy i momentu, czyli na niższych obrotach jest mocniejszy niż turbo dopiero gdy turbo dmuchnie mamy moc ale n/a już jest dawno w przodzie bo bez dmuchania już dawno jest na wyższym biegu :P Proste jak barszcz :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 września 2009, 20:47 
zoltecek napisał(a):
nie wytłumaczyłeś dlaczego przebieg stały momentu jest lepszy od momentu rosnącego?


Przebieg stały momentu obrotowego nie jest lepszy.

Najbardziej korzystny jest paraboliczny.

Dla zapieprzania- najbardziej korzystne, gdy jak najwięcej momentu jest przy końcowych obrotach- mamy moc.

zoltecek napisał(a):
Nie wiem jakim samochodem turbo jeździłeś ale nie pisz już głupot że N/A są lepsze, albo inaczej weź udowodnij, że N/A są lepsze bo bzdury piszesz.


Co znaczy- lepsze, gorsze? Co innego seryjne M52, seryjne S54, co innego 328i kompresor, co innego nissan sx turbo, co innego N54, gdzie dwa gwizdki dają dużą elastyczność i duże zapieprzanie.

Zdzira 850I napisał(a):
Turbosilnik ma gorsza elastyczność


Z tym się nie zgodzę. N54 niszczy wszystko :viva:

Ale ogólnie dyskusja jałowa.

Sposoby na zwiększanie osiągów silnika to przede wszystkim:

-Zwiększanie pojemności skokowej i ilości cylindrów
-Zwiększanie prędkości obrotowej silnika- tj. silniki wysokoobrotowe
-Dmuchanie.

Ciężko rozgraniczyć co lepsze. Wszystko ma wady i zalety.

Również wolnossący silnik może mieć do pupy elastyczność, jak to jest ścigałka torowa, ostre wałki, srałki itd. A przy ruszaniu gaśnie.


Góra
  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Ten temat jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 60 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 116 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL