Seth8 napisał(a):
Moze bedziecie sie orientowac i mi pomozecie

Obecnie szukam opon do e36 cabrio z zawieszeniem m-tech. Nadkola seryjne. Mam tam obecnie felgi Rondell 0058 17x8 lub 8.5 nie pamietam teraz dokladnie

z ET35. Moze bedziesz wiedzial jaka opona bedzie optymalna tzn mozliwie szeroka ale nie na tyle aby obcierala o nadkola

Myslalem nad 215/50 przod 225/45 tyl chyba ze wejdzie cos szerszego

Lub lepiej na przod wrzucic tez 225?
225/45R17 beda dobrze chronily felge 8.0", na 8.5" pojawi sie juz minimalny naciag. W obu przypadkach z ET35 nie bedzie problemu.
mario-kasta napisał(a):
Siem wtrace

Bylem zmuszony zalozyc nietypowe opony na tyl w swojej coupecie i tak to wyglada: 225/35/18 (powinien byc profil 40) felga 8' ET-42.Opona ma lekki naciag,kontrola trakcji zeswirowala (trzeba jezdzic bez) i niestety opona "kladzie sie" na zakretach i tyl ucieka,nawet gdy tego niechce.Do driftu spoko,ale do normalnej jazdy niebezpieczne.To tak "dla potomnych" aby wiedzieli ze moze byc problem,przy niestandardowych profilach opon z naciagiem
Dobrze, ze to napisales, powinny byc przyklejone w tym dziale, zeby nikt mi nie zarzucal, ze jak pisze komus, ze robi blad naciagajac opony i zmieniajac srednice kola (na niepoprawna do danego modelu) to wynika to z marketingu i braku szacunku.
A opona kladla sie na zakretach, bo pewnie indeks nosnosci jest zbyt niski, przy dynamiczny obciazeniu w zakrecie pojawia sie wlasnie pierwsze efekty uboczne. Do driftu nie jest to tez dobre rozwiazanie, chyba, ze bardzo amatorskiego, taka opona jest niebezpieczna, a podczas driftu obciazenia beda duzo wieksze niz podczas normalnej jazdy - nie ma sensu na niej startowac w jakichkolwiek treningach, bo dosyc szybko skonczy sie przejazdem na samej feldze.