BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 11 maja 2025, 08:17

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 50 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [E39] Turbo czy kompresor
PostNapisane: 28 czerwca 2011, 12:06 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 1194
Lokalizacja: Jaka legalizacja!?
Moje BMW: Poturbowane
mani210 napisał(a):
gdzies jakies filmy na YT jak to codzilo



_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Turbo czy kompresor
PostNapisane: 28 czerwca 2011, 12:24 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 10
Lokalizacja: Radom
Moje BMW: E39
Kod silnika: M62B44
tommo21 napisał(a):
Właśnie o ten samochód mi chodziło Exec masz może linka do tego projektu?


tak: http://www.driftforum.pl/viewtopic.php? ... &sk=t&sd=a

teraz swapowane do e36:

http://www.driftforum.pl/viewtopic.php?f=14&t=6406

tommo21 napisał(a):
co do upchnięcia 2 m62 to wolał bym jednak jeden chociażby m112.

Ale tego faktycznie juz nie ma gdzie wepchnac, tak jak u Słomy :)

tommo21 napisał(a):
A liczył kolega obciążenie silnika dwoma kompresorami?
będzie trzeba więcej pompować w przypadku 2 sztuk.

Tak, i o dziwo 2x m62 napompujne to samo zuzywajac mniej energii!

mani210 napisał(a):
Wyglada groznie to e39 sa gdzies jakies filmy na YT jak to codzilo cos wiecej o tym projekcie?

jakos tam sobie radzilo jak widac na powyzszych filmikach :)


mani210 napisał(a):
Jaka moca to auto w ogole dysponowalo po takim zabiegu? Bo jestem bardzo ciekaw.

Jak dobrze pamietam, to okolo 400KM z założeniami, ze przy 0,5 bara wyciagnie ok 450KM
Choc w takim przypadku bardzo wazny jest moment, a tego sporo przybywa po doladowaniu...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Turbo czy kompresor
PostNapisane: 28 czerwca 2011, 12:55 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 6907
Lokalizacja: JP
tommo21 napisał(a):
Poza tym czy kolega patrzył wszystkie linki? vortech ipaxton to też śrubowa albo asa? nie no super wiedza...


Przeczytaj jeszcze raz, powoli i spokojnie

Vermilion napisał(a):
Ze zmieszczeniem pod maska srubowej sprezarki bedzie problem, odsrodkowe sa lepszym rozwiazaniem, nie wiem tylko czym mam sie jarac z tych linkow - to samo pokazalem pare postow wyzej w kitach ESS czy Dinana - dedykowanych do 540i.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Turbo czy kompresor
PostNapisane: 28 czerwca 2011, 13:41 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 4135
Lokalizacja: POznań
Moje BMW: e65
Kod silnika: N62
Garaż: 3er http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=89854

7er http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=100011&start=0
Dzikuje panowie za konkretna odp na pytanie :)

_________________
125p PRL-RWD viewtopic.php?f=55&t=130919

e65 745i http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=127319
e38 http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=116406&start=0

"To jest Polska stary, tu się ciężko oddycha..."

brak zgody na reklamę


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Turbo czy kompresor
PostNapisane: 28 czerwca 2011, 14:19 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 169
Lokalizacja: Gdynianowo
Moje BMW: e39 540iA
Kod silnika: M62
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=103673
Poszedłem tropem Exec, i znalazłem coś takiego

http://forums.bimmerforums.com/forum/sh ... ?t=1585349

eaton m112 bo przy M62 slnik niby potrafi się zdławić.... nie rozumiem tylko co z tym intercoolerem w tym projekcie

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Turbo czy kompresor
PostNapisane: 28 czerwca 2011, 14:26 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 1194
Lokalizacja: Jaka legalizacja!?
Moje BMW: Poturbowane
Przy kompresorach nie zawsze jest on konieczny. kompresor nie nagrzewa tak strasznie powietrza jak turbina. zobacz że wszystkie muscle cary z za oceanu mają kompresory tak samo czyli nad głowicą i nie mają IC a osiągają konkretne moce.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Turbo czy kompresor
PostNapisane: 28 czerwca 2011, 14:51 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 10
Lokalizacja: Radom
Moje BMW: E39
Kod silnika: M62B44
Navy napisał(a):
eaton m112 bo przy M62 slnik niby potrafi się zdławić.... nie rozumiem tylko co z tym intercoolerem w tym projekcie


Jak ma się zdławić, przecież mówimy o dwóch kompresorach M62, a intercoolera po prostu nie ma w tamtym projekcie.

Niby niekonieczny, ale kompresor tez grzeje powietrze, z IC wyciagniemy troche wiecej mocy no i latwiej sie bedzie stroic, bo EGT nizsze...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Turbo czy kompresor
PostNapisane: 28 czerwca 2011, 15:11 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 1194
Lokalizacja: Jaka legalizacja!?
Moje BMW: Poturbowane
Exec napisał(a):
Jak ma się zdławić, przecież mówimy o dwóch kompresorach M62, a intercoolera po prostu nie ma w tamtym projekcie.

Niby niekonieczny, ale kompresor tez grzeje powietrze, z IC wyciagniemy troche wiecej mocy no i latwiej sie bedzie stroic, bo EGT nizsze...
no coś za coś. albo samochód wygląda normalnie albo widać IC przed zderzakiem.
ale 2 kompresory napędzać? nie rób choinki lepiej i bierz jeden m122

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Turbo czy kompresor
PostNapisane: 28 czerwca 2011, 15:34 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 10
Lokalizacja: Radom
Moje BMW: E39
Kod silnika: M62B44
tommo21 napisał(a):
ale 2 kompresory napędzać?

To dopiero wyzwanie :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Turbo czy kompresor
PostNapisane: 28 czerwca 2011, 15:44 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 6907
Lokalizacja: JP
Navy napisał(a):
eaton m112 bo przy M62 slnik niby potrafi się zdławić.... nie rozumiem tylko co z tym intercoolerem w tym projekcie


Chodzi Ci o water to air intercooler? Fajne rozwiazanie, upraszcza bardzo orurowanie - powietrze trafiajace do silnika jest wtedy chlodzone przeplywajaca ciecza, a nie przeplywajacym powietrzem. Dobry projekt, bo gosc zabral sie do tego z glowa i ma o tym pojecie, sadzac chocby po tym, ze potrafi cos zaprojektowac w SW.

tommo21 napisał(a):
Przy kompresorach nie zawsze jest on konieczny. kompresor nie nagrzewa tak strasznie powietrza jak turbina. zobacz że wszystkie muscle cary z za oceanu mają kompresory tak samo czyli nad głowicą i nie mają IC a osiągają konkretne moce.


Kazda sprezarka powoduje wzrost temperatury sprezanego gazu.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Turbo czy kompresor
PostNapisane: 28 czerwca 2011, 16:21 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 1194
Lokalizacja: Jaka legalizacja!?
Moje BMW: Poturbowane
Vermilion napisał(a):
Kazda sprezarka powoduje wzrost temperatury sprezanego gazu.
napisałem że nie zawsze jest konieczny. bez urazy ale wypadało by czytać uważniej

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Turbo czy kompresor
PostNapisane: 28 czerwca 2011, 16:23 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 9899
Moje BMW: E46Coupe
Garaż: /E46Turbo
320Cd @ 2.5 M50Turbo.
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=86&t=94261
Vermilion napisał(a):
Kazda sprezarka powoduje wzrost temperatury sprezanego gazu.


Dokładnie, wystarczyło w szkole nie spać :P


proces sprężania powoduje wzrost temperatury ;)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Turbo czy kompresor
PostNapisane: 28 czerwca 2011, 16:54 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 1194
Lokalizacja: Jaka legalizacja!?
Moje BMW: Poturbowane
no ta napędzana spalinami jest bardziej gorąca gdyż oddaje ciepło ze strony gorącej. u mnie jak był kompresor było w dolocie 35 st przy +22 na dworze.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Turbo czy kompresor
PostNapisane: 28 czerwca 2011, 21:35 
Offline
Forumowicz

Posty: 215
Lokalizacja: Wwa
Moje BMW: E34
Kod silnika: M30B35
Predkosc pompowanego w dolot powietrza jest tak duza, ze grzanie turbosprezarki ma bardzo niewielki wplyw na ostateczna temperature. Zalezy ona glownie od cisnienia doladowania, dlatego przy malych cisnieniach intercoolery sie czasem z oszczednosci pomija. Tak jest na przyklad w przypadku musclecarow.

Dragstery top fuel co prawda tez nie maja intercoolerow, ale to juz wynika z zupelnie innych kwestii :)

Generalnie rzecz biorac nikt przy zdrowych zmyslach nie bedzie dmuchal 1bar bez IC, niezaleznie czy to turbo czy sprezarka mechaniczna.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Turbo czy kompresor
PostNapisane: 28 czerwca 2011, 22:32 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 10684
Moje BMW: E46 | E46 M3
Kod silnika: M54B30| S54B32
piparampa, jesli bierzemy pod uwage kompresory srubowe czy takie kompresory jak Vortech to sa duze france i maja mala predkosc obrotowa dlatego sie az tak nie nagrzewaja, przewaznie sa chlodzone wlasnym zamknietym obiegiem oleju. kompresory typu ASA-Infinitas potrafia krecic sie do 90tys obrotów przez co musza byc chlodzone obiegiem oleju z silnika i nagrzewaja dosc mocno powietrze w dolocie oczywiscie przy dużych kołkach napedowych- malym doladowaniu sytuacja nie jest zla, gorzej robi sie przy granicznych wartosciach obrotow sprezarki.
ICki przy malym doladowaniu nie musza ale moga byc montowane bo poprostu zwieksza uzyskana moc ale to juz prosta fizyka.

_________________
Obrazek
Because life is too short to drive boring cars.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Turbo czy kompresor
PostNapisane: 28 czerwca 2011, 22:52 
Offline
Forumowicz

Posty: 215
Lokalizacja: Wwa
Moje BMW: E34
Kod silnika: M30B35
Chlodzenie sprezarek nie ma kompletnie nic wspolnego z temperatura powietrza, a wszystko z temperatura lozysk i ich zywotnoscia.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Turbo czy kompresor
PostNapisane: 28 czerwca 2011, 22:57 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 1194
Lokalizacja: Jaka legalizacja!?
Moje BMW: Poturbowane
Santinowłaśnie o to mi chodziło :ok:
korba napisał(a):
Zalezy ona glownie od cisnienia doladowania, dlatego przy malych cisnieniach intercoolery sie czasem z oszczednosci pomija. Tak jest na przyklad w przypadku musclecarow.
małe ciśnienie? ja widziałem gdzieś foto gdzie było 2 x m122 jeden na drugim i jakoś wierzyć mi się nie chce żeby miało to dmuchać 0,3 bar. a IC nie widziałem.
tam jest inna sprawa bo tam pojemności są na tyle duże że można je śmiało pompować bez chłodzenia powietrza. Cytat pewnej osoby z innego forum:
Cytuj:
W zestawach na stronie brak IC w zestawie - przeznaczone są do dużych V8 gdzie CR wynosi seryjnie ok 7:1 bo są przystosowane do paliwa 87okt., doładowanie do 12psi (0,8bar) taki silnik znosi z potężnego kompresora bez IC i bez ruszania zapłonu - po prostu leją paliwo o wyższej liczbie oktanowej i już.

Cytuj:
A te grzybki jak dla mnie wyglądają na jakieś przepustnice. IC? Po co skoro komresor pracuje na lajtowym jak dla niego zakresie i nie grzeje jakoś specjalnie powietrza. A to że poprzez swoją wielkość tłoczy ilości powietrza rodem z lokomotywy to już inna para kaloszy :P

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Turbo czy kompresor
PostNapisane: 29 czerwca 2011, 07:16 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 10
Lokalizacja: Radom
Moje BMW: E39
Kod silnika: M62B44
tommo21 napisał(a):
małe ciśnienie? ja widziałem gdzieś foto gdzie było 2 x m122 jeden na drugim i jakoś wierzyć mi się nie chce żeby miało to dmuchać 0,3 bar. a IC nie widziałem.

No istnieja takie megea projekty... :)

http://www.youtube.com/watch?v=kiWUNdrQn6Y

http://www.youtube.com/watch?v=6JQpsQe- ... re=related


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Turbo czy kompresor
PostNapisane: 29 czerwca 2011, 08:56 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 10684
Moje BMW: E46 | E46 M3
Kod silnika: M54B30| S54B32
korba napisał(a):
Chlodzenie sprezarek nie ma kompletnie nic wspolnego z temperatura powietrza, a wszystko z temperatura lozysk i ich zywotnoscia.

a o czym pisałem wyżej?
Santino napisał(a):
kompresory typu ASA-Infinitas potrafia krecic sie do 90tys obrotów przez co musza byc chlodzone obiegiem oleju z silnika

to przecież jasna sprawa ze jak cos ma predkosc obrotowa okolo 90tys bedzie sie nagrzewac bardziej nic cos co kreci 1/3 tej wartosci

_________________
Obrazek
Because life is too short to drive boring cars.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Turbo czy kompresor
PostNapisane: 29 czerwca 2011, 10:34 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 1194
Lokalizacja: Jaka legalizacja!?
Moje BMW: Poturbowane
Santino to była odpowiedź do kolegi który to napisał
korba napisał(a):
dlatego przy malych cisnieniach

Nie widzę tu nic o małych prędkościach.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 50 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL