BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 30 kwietnia 2025, 23:00

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1583 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17 ... 80  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia wykresy dane
PostNapisane: 29 stycznia 2012, 10:43 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 1079
Lokalizacja: Koszalin / Oslo
Moje BMW: e90 m3
Kod silnika: S65
Garaż: było e92 M3 https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=89&t=171247
To ja może przejdę o klasę niżej. Czy turbo od 320d wejdzie do 318d ? Silnik ten sam M47N. Czy coś poza strojeniem trzeba będzie zrobić ?

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia wykresy dane
PostNapisane: 29 stycznia 2012, 11:19 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 1202
Lokalizacja: NDM
Moje BMW: E46 320d
Kod silnika: M47TUD20
Roger-Nysa, czyli wszystko będzie działać :) - chyba, że ktoś postanowi wymienić samą turbosprężarkę a zostawić stare sterowanie - wtedy faktycznie byłby problem

Nieśmiało zaproponuję po raz kolejny by ktoś kto ma możliwości wziął na warsztat gt2056v z e60 525d 177KM i zobaczył jak tutaj sprawa wygląda ;)


JeD napisał(a):
o ja może przejdę o klasę niżej. Czy turbo od 320d wejdzie do 318d ? Silnik ten sam M47N.

Tu masz plug&play - wszystko powinno idealnie pasować.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia wykresy dane
PostNapisane: 29 stycznia 2012, 12:13 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 49
Posty: 2607
Lokalizacja: Nysa Opolskie
Moje BMW: F07 535dx
Kod silnika: n57
marcin87k napisał(a):
kto ma możliwości wziął na warsztat gt2056v z e60 525d 177KM

marcin87k, Musisz zrozumieć że 525d ma silnik 6 cylindrowy więc spalin mamy z 6 garów a nie z 4 .....
Powiedz dlaczego konstruktorzy poszli w " bi" lub nawet " tri" turbo?

Mała turbina dmucha na dole, średnia ,na średnich obrotach a big turbo na wysokich. To zapewnia ful powietrza w całym zakresie obrotów.
Co za tym idzie można dawać paliwa od samego dołu do samej góry.

Jak wsadzisz dużą turbinę to na dole przy niskich obrotach będziesz miał zbyt mało spalin żeby zbudować ciśnienie turbiną, będzie porażka a nie sukces. Dlatego aby zbudować coś z głową i poprawić charakterystykę tego silnika można zrobić w zasadzie dwie rzeczy , próbować dopasować hybrydę która będzie szybka na dole a zarazem miała wydajność na wysokich obrotach , lub skorzystać z tego co poprawiło BMW po sobie.
Bo silnik M47TU2 nie wiele się różni od M47TU .Projektanci nie chcieli dalej budować silnika z wielkim lagiem w E90 .Przecież mogli na starej turbinie zrobić 164 konie... Tak ? Widzisz turbina poszła inna, nowocześniejsza szybsza na dole i wydajniejsza na górze.. coś jak wymarzona hybryda.
Na tym koniec nie wymyślisz nic bardziej sensownego, chyba że wsadzisz odpowiednio ze stopniowane 2 turbiny i zrobisz im niezależne sterowanie.

Ktoś wcześniej wspomniał o VAG i o modach w nich..... TDI to 8 cylindrowy silnik i na wysokich obrotach zdycha ..Brakuje powietrza i obcina się paliwo żeby nie dymił . Za to przez to że ma 8 zaworów szybko wstaje na dole. Jak można poprawić taki silnik ? zapakować większa turbinę i na wysokich obrotach wtłaczać więcej powietrza dużym ciśnieniem, duże ciśnienie to wysoka temperatura powietrza tłoczonego więc trzeba dać duży IC. W bmw się nie modzi tak wiele bo nie ma potrzeby z 150 koni programem robisz 190 bez dymu. VAG z tdi 130ps rozsądnie robi 170ps dalej musi tworzyć.... I zapytajmy się jakie ciśnienia tłoczą przy tych 170 koniach do kolektora i co się dzieje w letnie upalne dni. Bo to co na klimatyzowanej hamowni wydrukowane znika w upalny letni dzień...... Siedzący w temacie głębiej wiedzą o czym piszę....

_________________
TEL. 600218347 Krzysiek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia wykresy dane
PostNapisane: 29 stycznia 2012, 12:21 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 9899
Moje BMW: E46Coupe
Garaż: /E46Turbo
320Cd @ 2.5 M50Turbo.
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=86&t=94261
Roger-Nysa napisał(a):
TDI to 8 cylindrowy silnik


Chyba 8 zaworowy :P



Nie no co Ty ! Tu nie ma "czeskiego" błędu ;) Miałem na myśli potwora V8 TDI 2litry
Po litrze na stronę :rotfl: :rotfl:
Pozdrawiam Krzysiek

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia wykresy dane
PostNapisane: 29 stycznia 2012, 12:56 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 1202
Lokalizacja: NDM
Moje BMW: E46 320d
Kod silnika: M47TUD20
Roger-Nysa, rozumiem i zdaję sobie sprawę, że ryzyko laga jest i dlatego też nie wyskakuję z pomysłami turbo-krową od 330d czyli gt2260v ale właśnie czymś pośrednim.... a jedynym pośrednim rozwiązaniem które przychodzi mi do głowy jest właśnie gt2056v

szkoda, że nie ma na necie wykresów dla tych poszczególnych turbosprężarek (przynajmniej ja nic nie znalazłem jak kiedyś szukałem) to nawet za bardzo nie ma jak poteoretyzować ;)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia wykresy dane
PostNapisane: 29 stycznia 2012, 13:09 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 40
Posty: 67
Lokalizacja: EP/DW/Lutynia
Moje BMW: e91
Kod silnika: 163ps
Roger-Nysa napisał(a):
Ktoś wcześniej wspomniał o VAG i o modach w nich..... TDI to 8 cylindrowy silnik i na wysokich obrotach zdycha ..Brakuje powietrza i obcina się paliwo żeby nie dymił . Za to przez to że ma 8 zaworów szybko wstaje na dole. Jak można poprawić taki silnik ? zapakować większa turbinę i na wysokich obrotach wtłaczać więcej powietrza dużym ciśnieniem, duże ciśnienie to wysoka temperatura powietrza tłoczonego więc trzeba dać duży IC. W bmw się nie modzi tak wiele bo nie ma potrzeby z 150 koni programem robisz 190 bez dymu. VAG z tdi 130ps rozsądnie robi 170ps dalej musi tworzyć.... I zapytajmy się jakie ciśnienia tłoczą przy tych 170 koniach do kolektora i co się dzieje w letnie upalne dni. Bo to co na klimatyzowanej hamowni wydrukowane znika w upalny letni dzień...... Siedzący w temacie głębiej wiedzą o czym piszę....

:ok: faktycznie nie pomyślałem o tym że silnik 16V a 8V to może tak wpłynąć na wstawanie turbo...

jednak drążąc temat dalej w nowszych konstrukcjach 2.0TDI 16V ludzie również pakują gt22 i tak bardzo źle jak straszycie to nie wstaje :)
http://www.mrmotors.pl/projekty.php?id=30
http://imageshack.us/f/97/gt22.jpg/


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia wykresy dane
PostNapisane: 29 stycznia 2012, 13:37 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 49
Posty: 2607
Lokalizacja: Nysa Opolskie
Moje BMW: F07 535dx
Kod silnika: n57
kacperix, Widzisz trzeba jeszcze jedną rzecz wziąć pod uwagę !!
Pierwsze 2.0 tdi to porażka one nie wytrzymywały swojej serii.... więc jeśli ktoś coś zrobił to na bardzo krótko :]
Natomiast porównywanie możliwości silnika BMW który został zaprojektowany i wdrożony w 2001r. Ni jak się się ma do silnika wdrożonego w 2006 roku przez VAG.
Tutaj zwykłe wtryski a tu piezoelektryczne , silnik odciążony inny stop bloku ,tłoków i głowicy do tego nieporównywalnie mniej trwały. Inna technologia wykonania...Mówi ci coś słowo ewolucja. Rycerz z pod Grunwaldu i współczesny żołnierz z laserowym celownikiem 1 do 1 . :rotfl: :rotfl:
Dla silnika 2.0 TDI 16V z 2006 r . Powinieneś przystawiać co najmniej N47 a nie stary kibel o którym rozmawiamy. ;)

_________________
TEL. 600218347 Krzysiek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia wykresy dane
PostNapisane: 29 stycznia 2012, 13:47 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 58
Posty: 157
Lokalizacja: Kraków
Moje BMW: ostatnie było Z42.0
Kod silnika: Focus3 ST 2.0 EB 250
...wiele hybryd wstaje słabo, zabawa zaczyna się dopiero pow. 2200...2400 obr. choć ostatnio robię projekt Mondeo tdci 2.0 130KM na hybrydzie, część gorąca ori (coś z GT17), sprężarka od BMW 3.0d...dobrze wyliczona, wstaje idealnie...no i do końca pozwala trzymać bez problemu 2bar :hyhy:
na wykresie seria to już z hybrydą, dużym fmic, i hybrydowymi wtryskami...no i pierwsze próby strojenia, jak widać przy 2000obr. jest już nieźle, 1,4bar więc da się jeździć :)

Obrazek

_________________
Focus 3 ST 2.0 250/320KM
Obrazek
https://www.facebook.com/GCSTuning


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia wykresy dane
PostNapisane: 29 stycznia 2012, 14:49 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 49
Posty: 2607
Lokalizacja: Nysa Opolskie
Moje BMW: F07 535dx
Kod silnika: n57
heko, Nie oczekuję wiele od swojego silnika,nie celuję w wielkie moce przy końcówce obrotomierza...

Chcę zlikwidować lag ... Podobny do tego wykres narastania momentu obrotowego w zupełności wystarczy.

Obrazek

_________________
TEL. 600218347 Krzysiek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia wykresy dane
PostNapisane: 29 stycznia 2012, 15:38 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 58
Posty: 157
Lokalizacja: Kraków
Moje BMW: ostatnie było Z42.0
Kod silnika: Focus3 ST 2.0 EB 250
...dlatego b. często odradzam takie modyfikacje zwiększające lag, bo poza piękną mocą max. gdzieś zanika przyjemność z jazdy t. dieslem :cool:

_________________
Focus 3 ST 2.0 250/320KM
Obrazek
https://www.facebook.com/GCSTuning


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia wykresy dane
PostNapisane: 29 stycznia 2012, 15:44 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 239
Lokalizacja: KoÂłobrzeg
marcin87k napisał(a):
Roger-Nysa, rozumiem i zdaję sobie sprawę, że ryzyko laga jest i dlatego też nie wyskakuję z pomysłami turbo-krową od 330d czyli gt2260v ale właśnie czymś pośrednim.... a jedynym pośrednim rozwiązaniem które przychodzi mi do głowy jest właśnie gt2056v

szkoda, że nie ma na necie wykresów dla tych poszczególnych turbosprężarek (przynajmniej ja nic nie znalazłem jak kiedyś szukałem) to nawet za bardzo nie ma jak poteoretyzować ;)

juz podawalem bardzo dobre zrodlo :
http://www.turbobygarrett.com/turbobygarrett/
szukajcie w dziale TURBOTECH...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia wykresy dane
PostNapisane: 29 stycznia 2012, 16:17 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 1202
Lokalizacja: NDM
Moje BMW: E46 320d
Kod silnika: M47TUD20
TC, to znajdź mi proszę wykres dla gt1749v, dla gt2056v owszem jest (ale w sumie też nie mamy pewności czy parametry trim czy a/r są takie same jak w turbo od 525d)

a cały dział Turbo Tech przeczytałem już jakiś czas temu :)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia wykresy dane
PostNapisane: 29 stycznia 2012, 16:19 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 239
Lokalizacja: KoÂłobrzeg
wiem ze tu nie ma wszystkich ale musisz szukac w necie , albo mozesz wybrac podobna sprezarke z tej rodziny , mozna tez sprobowac napisac do garretta ...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia wykresy dane
PostNapisane: 14 lutego 2012, 10:25 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 40
Posty: 67
Lokalizacja: EP/DW/Lutynia
Moje BMW: e91
Kod silnika: 163ps
Bzyku napisał(a):
tak się składa,że właśnie w Dynosofcie robiłem większy IC,na filmie masz silnik 330d-zupełnie inna charakterystyka,a my rozmawiamy cały czas o 320d.Właśnie ten człowiek niejaki Aligator(Wojtek) odwiódł mnie od pomysłu zmiany turbiny.Uwierz mi,ja przerabiałem już to wcześniej i tak jak Ty na siłę chciałem zmieniać turbo,nawet koszta mnie nie odstraszały.

rozmawiałeś może z aligatorem jaki zapas paliwa jest w tym silniku tzn. do jakiej mocy starcza nasze wtryskiwacze aby nie zmieniać na 535d?
dobrze byłoby też wiedzieć jaka ilość powietrza jest potrzebna aby to paliwo spalić i nie mieć mega batorego za sobą żeby to spalić...
jak by ktoś był chętny to 4 wtryskiwacze z 535d mogę mieć za 1200,00pln a turbina prawdopodobnie będzie hybryda w ori obudowie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia wykresy dane
PostNapisane: 18 lutego 2012, 13:44 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 38
Posty: 15
Lokalizacja: Gdańsk
Moje BMW: 320d
Kod silnika: N47D20A
Czy mógłby mi ktoś podać kody turbin:
320d 163km e90 pre-lci:
Mitsubishi: ???
Garrett: ???

I czy może jeszcze jakieś turbiny były montowane do tego silnika?
Macie jeakieś sprawdzone miejsca, gdzie można nowe turbiny kupić? Oczywiście poza ASO, żeby cena była przyjemniejsza.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia wykresy dane
PostNapisane: 18 lutego 2012, 15:02 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 9899
Moje BMW: E46Coupe
Garaż: /E46Turbo
320Cd @ 2.5 M50Turbo.
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=86&t=94261
jarek_135, wgryź się w temat dobrze, to wszystkiego się dowiesz.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia wykresy dane
PostNapisane: 18 lutego 2012, 16:45 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 38
Posty: 15
Lokalizacja: Gdańsk
Moje BMW: 320d
Kod silnika: N47D20A
Czytałem od połowy i dopiero na ostatniej stronie jest o garrett ale z 520d e60 i jest to GT 1752V. Ale czy ta sama jest w e90?
A o kodzie tej mitshubisi nic nie widziałem. Pewnie mi umknęło.

Ps. Na forach jest tak, że jest licznik postów, ale nie ma licznika czasu, ile ktoś spędza na czytaniu, a szkoda, bo ludzie są szufladkowani na poodstawie ilości postów...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia wykresy dane
PostNapisane: 18 lutego 2012, 17:38 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 9899
Moje BMW: E46Coupe
Garaż: /E46Turbo
320Cd @ 2.5 M50Turbo.
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=86&t=94261
jarek_135, nie zrozum mnie źle, ale było sporo konfiguracji... Jaki masz kod silnika ?

Jako turbo do e90 najczęsciej występowało :

GT1749V (wg mnie VK powinno być, bo sterowane elektroniczne)
GT1752V (to samo )
Mitsubishi (edytuje później model, mam w domu na kompie dokładnie wypisany)

Aleee... były różne wyjścia jedne miały podobne do tych z e46 inne już miały wąż nakładany...

Szukałem turbiny do e46 z e90 i trochę tego oglądałem...

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia wykresy dane
PostNapisane: 18 lutego 2012, 22:12 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 38
Posty: 15
Lokalizacja: Gdańsk
Moje BMW: 320d
Kod silnika: N47D20A
Nie mam tego auta, rozeznaję się w temacie. e90 163KM to m47tu2 d20.

Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia wykresy dane
PostNapisane: 18 lutego 2012, 23:45 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 9899
Moje BMW: E46Coupe
Garaż: /E46Turbo
320Cd @ 2.5 M50Turbo.
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=86&t=94261
jarek_135 napisał(a):
e90 163KM to m47tu2 d20.


Nie koniecznie... Ale ty pisałeś o przed lci to fakt, chyba tak. Od 2007 chyba w e90, e60, e87 (1er chyba tak ma modelowo) szły już N47 z też wersją 163 i 177ps...

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1583 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17 ... 80  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL