BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 20 czerwca 2024, 07:36

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 62 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 20 października 2007, 09:08 
Offline
Forumowicz

Posty: 153
Lokalizacja: lublin
no dobra zastanawiamy sie w tym temacie nad wkładką a możemy odrazu zastanowić sie nad stożkiem ?
może ze stożkiem ktoś robił testy (mogą być stoperem)
Ja w swojej M50b25 mam stożek i powiem że auto poprawiło swoje osiągi poczułem to (oczywiście niema jakiś kolosalnych przyrostów mocy )ale napewno nie jest gorzej
sam zakładałem stożek ,zrobiłem izolacje termiczną ,dolot zimnego powietrza i jest git (filtr nawet w jeździe po mieście przy 30 stopniach jest chłodny ) :hyhy:

[ Dodano: 20 Październik 2007, 12:32 ]
a ja wam powiem że mam stożek z osłoną termiczną do tego bolot zimnego powietrza z zewnątrz.filtr połączony jest z przepływką kolankiem 45' oraz 5 cm rury kwasiak i ja zauważyłem poprawe charakterystyki pracy silnika (dodam że stożek zawsze jest zimny dostaje zimne powietrze ) jestem zadowolony z tego rozwiązania :super:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 października 2007, 12:47 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 144
Lokalizacja: Wro / Wawa
Moje BMW: e87 118d
tia... bardzo konkretna odp.
hamownia kosztowała ostatnio ok 50zł.
wkładka ok 140zł.
wg. mnie pytanie jak najbardziej sensowne bo od początku tego tematu pojawiają się tylko spekulacje czy coś daje czy nie
z tego co widzę nikt nie bawił się jeszcze w pomiary z i bez wkładki
szczerze mówiąc jak założę wkładkę to też nie będzie mi się chciało sprawdzać tego, chociaż można zawsze się dogadać przy hamowaniu, żeby zrobić 2 pomiary
1-szy na seryjnym filtrze
2-gi z wkładką
do tego taki manewr będzie najbardziej wiarygodny, z uwagi na identyczne warunki otoczenia

[ Dodano: 20 Październik 2007, 13:50 ]
tia... bardzo konkretna odp.
hamownia kosztowała ostatnio ok 50zł.
wkładka ok 140zł.
wg. mnie pytanie jak najbardziej sensowne bo od początku tego tematu pojawiają się tylko spekulacje czy coś daje czy nie
z tego co widzę nikt nie bawił się jeszcze w pomiary z i bez wkładki
szczerze mówiąc jak założę wkładkę to też nie będzie mi się chciało sprawdzać tego, chociaż można zawsze się dogadać przy hamowaniu, żeby zrobić 2 pomiary
1-szy na seryjnym filtrze
2-gi z wkładką
do tego taki manewr będzie najbardziej wiarygodny, z uwagi na identyczne warunki otoczenia.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 października 2007, 13:44 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 694
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: e36
Kod silnika: m52b20
No sory jak bym mial hamownie za 50zl to by byl juz nie raz... :wstyd: Co do spekulacji to raczej jak ludzie mowia ze czuja roznice to czemu sie tu podniecac kolega od stozka ktory tak samo ''spekuluje'' ... Jak wol Czarny simr na poczatku topiku zaprezentowal swoje pomiary i jak dla mnie pierwszy sie ruszyl do tego i chwala mu za to a jak komus jest malo i sadzi ze to spekulacje to ja nie widze przeszkody aby pojechac za 50zl hamowac auto. Ja nie dosc ze czolem roznice po wkladce to jak bym mial hamownie za 5 dych to bym odrazu pojechal.

_________________
Moje byłe qp
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=278860#278860
BMW EuroTrip (46 BMW Club Europatreffen )
http://pl.youtube.com/watch?v=R2BJ8VX0qto


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 października 2007, 13:14 
paoloz325 napisał(a):
swoje osiągi poczułem


jak chcesz poczuć, to poczujesz. psychotuning.


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 października 2007, 14:20 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 31
Lokalizacja: dolnyslask
szwedu wiesz gdzie we wrocku można zahamować auto? tylko na jakiejś dobrej hamowni, żeby pomiary w miarę realne były.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 października 2007, 17:18 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1904
Lokalizacja: Warszawa
dyzma napisał(a):
szwedu wiesz gdzie we wrocku można zahamować auto? tylko na jakiejś dobrej hamowni, żeby pomiary w miarę realne były.


Poszukaj hamownii MAHA

_________________
"You Can Loose A Lot Of Money Chasing Woman, But You`ll Never Loose Woman Chasing Money"

Obczaj Mój Najszybszy w Mieœcie Wóóóóz Wariat ! E28 520i Edition


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 października 2007, 00:57 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 694
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: e36
Kod silnika: m52b20
MAJSU_WuWuA napisał(a):
dyzma napisał(a):
szwedu wiesz gdzie we wrocku można zahamować auto? tylko na jakiejś dobrej hamowni, żeby pomiary w miarę realne były.


Poszukaj hamownii MAHA

niewiem nic o aka MAHA ale jest

Jetronik
ul.Opolska 156

ale tam biora 300zl bo to 4x4 i jakas specialna pod rajdowki

_________________
Moje byłe qp
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=278860#278860
BMW EuroTrip (46 BMW Club Europatreffen )
http://pl.youtube.com/watch?v=R2BJ8VX0qto


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 października 2007, 07:57 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 3477
Lokalizacja: Kozienice
MAJSU_WuWuA napisał(a):
Poszukaj hamownii MAHA
maha to tym hamowni czy producent?
a jeśli to maha nie jest to co? będzie niedokładnie bardzo?
wybieram się do radomia ale nie wiem jaką tam mają

_________________
SPRZEDAM CHROMLINE DO E30 CABRIO

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 października 2007, 09:55 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1904
Lokalizacja: Warszawa
szwedu napisał(a):
MAJSU_WuWuA napisał(a):
dyzma napisał(a):
szwedu wiesz gdzie we wrocku można zahamować auto? tylko na jakiejś dobrej hamowni, żeby pomiary w miarę realne były.


Poszukaj hamownii MAHA

niewiem nic o aka MAHA ale jest

Jetronik
ul.Opolska 156

ale tam biora 300zl bo to 4x4 i jakas specialna pod rajdowki


Zguglowałem Jetronika i wychodzi że mają właśnie sprzęt MAHA czyli BDB, w Wawie pomiar na takiej jednej ośki kosztuje 150zł więc zadzowń i spytaj się może da radę coś taniej.

Cytuj:
aha to tym hamowni czy producent?
a jeśli to maha nie jest to co? będzie niedokładnie bardzo?
wybieram się do radomia ale nie wiem jaką tam mają


Pamiętaj Esiue ! Gugel twoim przyjacielem jest :) http://www.maha.de/pl/ Jest to firma produkująca hamownie obciążeniowe "jest w wyposażeniu producentów samochodów na całym świecie, w tym DaimlerChrysler, BMW, PDA itd.,", ja ekspertem w tej dziedzinie nie jestem ale zanim pojechałem zhamować auto spytałem znajomego co on by polecił bo już od dawna się bawi w profesjonalny tuning i odrazu powiedział mi MAHA która jest bardzo dokładna ale jej koszt to jakieś 150zł, wydaje mi się że różnicy w pomiarach nie będzie aż tak dużej bo hamownia obciążeniowa poprostu lepiej się nadaje do strojenia auta ale czy są jakieś duże różnice w dokładności pomiaru między inercyjną a obciążeniową to niewiem jak ktoś wie coś lepiej to niech mnie poprawi :) Ja pojechałem na inercyjną bo zapłaciłem 50zł za dwa pomiary a czy tam jest naprawdę 125 koni czy 130 to już bez różnicy bo ja się moim samochodem w rajdach nie ścigam :)

_________________
"You Can Loose A Lot Of Money Chasing Woman, But You`ll Never Loose Woman Chasing Money"

Obczaj Mój Najszybszy w Mieœcie Wóóóóz Wariat ! E28 520i Edition


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Wkładka K&N, a osiągi...
PostNapisane: 9 marca 2012, 20:51 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 43
Lokalizacja: okolice Poznania
Moje BMW: E39 530i Limousine
Kod silnika: M54B30
moze odkopuje troche temat ale chyba jest najobszerniejszym jaki dotyczy tych wkladek k&n a nie chce zakladac nowego tematu. czy moze juz przez te 5 lat nieaktywnosci w tym temacie znalazly sie jakies potwierdzenia w dzialaniu na silnikach bmw? jakies wyniki z hamowni? sam mam e39 z silnikiem M54 530i i zastanawiam sie czy od samego dolu (1000-1500rpm) moglo by sie cos polepszyc albo reakcja na gaz? bo przy jezdzie w miescie przy moim silniku to obroty czesto wykozystywane a powyzej 1500rpm nie ma potrzeby zwiekszania mocy bo auto przy 1500rpm dostaje niezlego kopa

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Wkładka K&N, a osiągi...
PostNapisane: 9 marca 2012, 23:20 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 9999
Lokalizacja: Kaszëbë
Moje BMW: X5
zalozylem ostatnio w dizlu
nie odczulem zadnej roznicy
ale warto chyba wydac te kilka zl, tym bardziej, ze te filtry sie czysci, a nie wymienia
a co lepiej oddycha to lepiej oddycha- nikt mi nie powie
przewertowalem wiele forum- forda, vw- opinie sa podobne jak tu Fryderyka- jest minimalna roznica.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Wkładka K&N, a osiągi...
PostNapisane: 10 marca 2012, 12:36 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 677
Lokalizacja: Czestochowa
Moje BMW: E46 Touring
Kod silnika: Silnik M57N
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=105058
nie jest to dobry pomysl zakladac sportowy fitr do dizla ,poniewaz przepuszcza wieksze zanieczyszczenia,a druga sprawa wazne jest jechac na hamownie ,bo zamiast polepsyzc osiagi pogorsza sie nikiedy trzeba mapy zmieniac


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Wkładka K&N, a osiągi...
PostNapisane: 10 marca 2012, 13:07 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 7115
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M3
Nie rozumiecie jak sportowe filtry skracają żywotność silnika???
To banalnie proste. Sportowe filtry gorzej filtrują co za tym idzie pył kurz i drobne opiłki piasku przedostają się do dolotu a dalej idealnie trafiają z powietrzem do cylindra.
W cylindrze pięknie sobie pracują razem z tłokiem osadzając się na ściankach cylindra robią piękne mikroryski i po dłuższym czasie zmniejsza się kompresja i zwiększa zużycie oleju.
Druga sprawa olejek używany do ich nawilżania z czasem zaburza pracę i niszczy przepływomierz przez co moc stopniowo spada a przepływomierz nadaje się do wymiany.

Pamiętam jak u jednego specjalisty od Emek z Wawy widziałem rozebrany motor z e36 m3 3.2 używanej do sportu gdzie często dużo kurzu itd na szutrach.
Auto jeździło na stożku K&N to była po prostu masakra syf w cylindrach i całym dolocie niesamowity.

Ja miałem małe porównanie. Huberta M3 i moja szara M3 jeździły równiutko.
Po pewnym czasie Hubert kupił dolot dedykowany k&n do M3 producent obiecuje +17,8hp koszt 1600zł
http://www.knfilters.com/search/product ... od=57-1003
Po montażu nasze auta nadal jeździły identycznie tyle,że Hubert miał fajny dzwięk z dolotu.
Pojechaliśmy na hamownie do VTG ja na serii Hubert na dolocie.
Oba auta miały praktycznie identyczne wyniki moje auto wyszło jakoś +1km i 3nm względem Huberta więc dolot nie dał kompletnie nic a możliwe,że jeszcze coś pogorszył. Dodatkowo ryzyko szybszego zużycia silnika nie ma sensu.
Bez zmiany programu taki dolot nic nie da mimo,że jest dobrze zrobiony.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Wkładka K&N, a osiągi...
PostNapisane: 10 marca 2012, 13:25 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1293
Moje BMW: Corvette Z06
Kod silnika: LSX
Postaram się przy okazji następnej wizyty na hamowni w Ecu-Performance zrobić dwa pomiary - jeden z wkładką K&N a drugi ze standardowym wkładem.
Nie pomyślałem o tym - mogłem sprawdzić to wczoraj :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Wkładka K&N, a osiągi...
PostNapisane: 10 marca 2012, 16:08 
Offline
Specjalista

Posty: 4441
Moje BMW: Infiniti
Kod silnika: VQ37VHR
Te wkładki K&N to chyba ulubiony mod hondziarzy :D żeby jeszcze były jakieś wykresy potwierdzające to :) Ps od siebie mogę dodać, iż pewna włoska firma zajmująca się motocyklami przeprowadziła test dodając ulepszacza do oleju na bazie wolframu , który to przyczynił się do zwiększenia mocy silnika w motorze.

żeby nie było :
http://www.sendspace.com/file/octroa
test przeprowadziła ta firma
http://www.cdmracingservice.it/
i dodatkowe zalety :
-zmniejsza tarcie i zużycie,
-zwiększa moc silnika 5-10%
-redukcja szumu drgań
-nie jest kwaśną substancją , nie ma właściwości żrących
-lepszy zapłon zimnego silnika , lepsze odpalanie w niskich temperaturach
-zmniejszenie zużycia paliwa
Z tym, że to jeśli chodzi o jednoślady, jeśli o samochody chodzi, to nie mam zielonego pojęcia jakby to działało , a jestem ciekaw.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Wkładka K&N, a osiągi...
PostNapisane: 21 marca 2012, 14:44 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 43
Lokalizacja: okolice Poznania
Moje BMW: E39 530i Limousine
Kod silnika: M54B30
juz zamontowalem normalna wkladke zeby w razie czego nie zaszkodzic silnikowi ;]

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Wkładka K&N, a osiągi...
PostNapisane: 21 marca 2012, 15:39 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 112
Posty: 241
Lokalizacja: Karlsruhe/Gdańsk
Moje BMW: E92 335i
Kod silnika: N54
Znajomy hamowal troche dlubniete A3 2.0TDI na ori filtrze i wkladce K&N.

Pierwszy pomiar z ori filtrem.

Obrazek

Pomiar z K&N

Obrazek


Jeszcze jedno hamowanie z ori filtrem.

Obrazek

Pomiary z ori i z K&N nalozone na siebie.
Chuda linia-ori
Gruba linia-K&N

Obrazek

Trzeba dodac ze originalny flitr mial juz okolo 12000km za soba a K&N byl nowy.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Wkładka K&N, a osiągi...
PostNapisane: 21 marca 2012, 19:35 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 7115
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M3
Czyli z K&N gorzej nawet niż ze starym oryginałem patrząc na wykres.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Wkładka K&N, a osiągi...
PostNapisane: 22 marca 2012, 12:52 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 2761
Lokalizacja: searching...
Moje BMW: E39 540i ACS5 / 323i
Kod silnika: M62B44, M52b25
Garaż: mam
Wkładka Pipercross też przepuszcza tyle tego syfu jak te stożki bądź wkładki K&N ?
Obrazek

_________________
do licha LPG -nawet porządne zapalniczki są na benzynę
KUPIE boczki w skórze E39 / kontury czarne z E38


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Wkładka K&N, a osiągi...
PostNapisane: 22 marca 2012, 13:51 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 37031
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
do każdego sportowego filtra jest dołączona informacja, żeby go nie używać bez nasączania olejkiem. Nasączony olejkiem wyłapuje równie dużo co zwykły, papierowy. Istotne jest, żeby nie przedobrzyć z nasączeniem, ma być nasączony, a nie mokry.

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 62 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 9 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL