Żeby wstawić v8 do e36 będzie ci potrzebna pompa oleju od alpiny b8, miski nie musisz kupować wystarczy ze znajdziesz spawacza od aluminium to ci taka zrobi na seryjnej nie podejdzie wystarczy przejrzeć ten wątek
http://forums.bimmerforums.com/forum/sh ... hlight=344 tam chłopcy wstawiali do cabrio i w końcu stanęło na suchej misce olejowej można pokosić się o przesunięcie silnika do przodu ale rozkład mas się bardzo zmieni a seryjna alpina miała niemal idealny rozkład 50/50 tego nie masz nawet w seryjnych r6 potem musisz przenieść lub zastąpić innym serwo hamulca inaczej znów będziesz zmuszony przesunąć silnik do przodu w e30 przerzucają serwo w okolice lampy, a kultowa alpina zastosowała hydrauliczny system Ate stosowany w modelach 840 / 850
http://bmwfans.info/original/E31/Cou/85 ... l-34_0496/ . Wracając do pompy oleju to widziałem gdzieś polski projekt na seryjnej pompie gdzie została ona przerzucona na tył silnika za pomocą wałka, niestety projekt gdzieś zniknął w gąszczu bredni na temat swap'a na v8. Co się tyczy łap silnika to proponuje dorobić stalowe tak się robi np w e30

jeśli jednak nie chcesz zrezygnować z klimy to musisz spawać prawą łapę z wykorzystaniem seryjnej bo do niej przymocowany jest kompresor klimy. W e30 robią jeszcze coś takiego jak dystanse pod przednią belkę co zawsze da nam parę dodatkowych centymetrów

ja do tego pomysłu podchodzę sceptycznie wszystkie patenty z wykorzystaniem seryjnej miski wiążą się z przeniesieniem środka ciężkości na przód i beznadziejnym garbem na masce - auto poza tym ze nieestetyczne to nie jest już takie stabilne do drifów się nadaje ale na tor lepiej mieć silnik bardziej z tyłu. Osobiście myślę że polski patent z przeniesieniem pompy na wałku przez co i osadnika oleju za belkę jest niezłym pomysłem, osobą z dostępem do parku maszynowego polecam tez popróbować z przeróbkami pomp z innych modeli. Pozdrawiam wszystkich przerabiających swoje bunie na v8 jak wyjdę z długów to sam się za to biorę 4.0 286km i 400 Nm to jest coś cudownego
