BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 7 maja 2025, 11:04

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 82 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 28 czerwca 2009, 19:09 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 43
Lokalizacja: wieden krakow
wsumie to jeszcze nie patrzylem jeszcze jakie sa u mnie ale powoli sie czuje ze bedzie trzeba wymienic, wiec jak sie szykuje na cos co bedzie mialo wiecej mocy to trzeba to tez jakos zatrzymac :), o zawieszeniu tez trzeba pomyslec w vin numerze pisalo ze jest chyba LL czy cos takiego wiecie co to moze oznacza ????

_________________
http://baks1983.100webspace.net/semest% ... 14510b.JPG


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 czerwca 2009, 21:08 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 6907
Lokalizacja: JP
Moim zdaniem zobacz czy rzeczywiscie 330i ma inne hamulce niz Twoje 325i, jezeli tak to swap bedzie rozsadny, jezeli nie kup najpierw dobre tarcze nacinane, sportowe klocki, przewody w oplocie stalowym, wymien plyn na cos z wyzszej polki. Jezeli to nie bedzie dobrze hamowalo, wtedy pomysl nad kitem AP, Brembo, Stoptecha, Rotory, Taroxa...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 czerwca 2009, 22:27 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 1381
Lokalizacja: Jaworzno
Z tego co wiem każdy mniejszy silnik od 3.0 (231km) w e46 mają tarcze 286mm--> 2.8 , 2.5, itd tylko 330i i 330d maja 325mm

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 czerwca 2009, 00:35 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 10684
Moje BMW: E46 | E46 M3
Kod silnika: M54B30| S54B32
Cytuj:
Z tego co wiem każdy mniejszy silnik od 3.0 (231km) w e46 mają tarcze 286mm--> 2.8 , 2.5, itd tylko 330i i 330d maja 325mm

dokladnie tak, rozmiarowo hamulce z 330 sa zblizone do tych z M3. natomiast nie spotkalem sie nigdy z czyms takim jak za mocne hamulce do auta!! wiadomo ze porsche oferuje jedne z najlepszych ukladow hamulcowych a rynku. waga e46 jest zblizona od np boxtera albo 911. jak dla mnie taki mod ma same plusy, jesli da sie to zalozyc w senowny sposob

_________________
Obrazek
Because life is too short to drive boring cars.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 czerwca 2009, 02:10 
Santino napisał(a):
natomiast nie spotkalem sie nigdy z czyms takim jak za mocne hamulce do auta!!


Ale duuuuże hamulce to też więcej masy wirującej :)


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 czerwca 2009, 09:13 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 10684
Moje BMW: E46 | E46 M3
Kod silnika: M54B30| S54B32
Fryderyk napisał(a):
Ale duuuuże hamulce to też więcej masy wirującej

Fryderyk, no spoko to sie zalozy ceramiczne tarcze :P

_________________
Obrazek
Because life is too short to drive boring cars.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 czerwca 2009, 11:16 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 43
Lokalizacja: wieden krakow
ceramika byla by wyborna ale sadze ze do tej mocy tak jak mowicie 330i wystarcza :)

_________________
http://baks1983.100webspace.net/semest% ... 14510b.JPG


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 czerwca 2009, 11:50 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 6907
Lokalizacja: JP
Santino napisał(a):
natomiast nie spotkalem sie nigdy z czyms takim jak za mocne hamulce do auta!! wiadomo ze porsche oferuje jedne z najlepszych ukladow hamulcowych a rynku. waga e46 jest zblizona od np boxtera albo 911. jak dla mnie taki mod ma same plusy, jesli da sie to zalozyc w senowny sposob


996,997 czy 987, a E46 maja ta subtelna roznice, ze silnik jest z tylu, wiec rozklad mas jest zupelnie inny ;) Jaki to ma wplyw - sily hamowania musza byc zupelnie inne dla kazdego z kol. Powiem Ci tak, jezeli rozwalisz balans hamowania danego samochodu to nie tyle, ze hamulce beda zbyt mocne, ale poprostu samochod bedzie zachowywal sie nieprzewidywalnie - np rzucal tylem podczas mocnego hamowania, a doloz do tego jeszcze systemy trakcji, ktore beda mialy spory problemy aby odnalezc sie po takiej zmianie. Budowa zaciskow jest projektowana dla konkretnego samochodu (nie ma uniwersalnych hamulcow), nawet jezeli wykorzystuja ten sam klocek w wiekszosci przypadkow beda mialy rozne srednice tloczkow.

Niechce robic offtopu i wykladac Ci w tym temacie dlaczego dobrze dobrane hamulce sa wazne - troche odpowiedzi znajdziesz tutaj http://www.stoptech.com/tech_info/faqs.shtml#3


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 czerwca 2009, 16:48 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 43
Posty: 611
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: E90 335d M-Pakiet
Kod silnika: M57N2
Marks2004 napisał(a):
Z tego co wiem każdy mniejszy silnik od 3.0 (231km) w e46 mają tarcze 286mm--> 2.8 , 2.5, itd tylko 330i i 330d maja 325mm


a nie prawda ;) 2.5 ma 300mm z przodu, aczkolwiek klocki sa te same jak do 286mm...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 czerwca 2009, 18:34 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 744
Lokalizacja: Bydgoszcz
Moje BMW: e61
Kod silnika: m57d30
tu macie duuze hamulce ;)

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 czerwca 2009, 19:18 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 17
Posty: 6536
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: 6 coupe
takie hamulce a brakuje jednej śruby w feldze :P

_________________
The Unattainable Is Invariably Attractive!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 czerwca 2009, 22:12 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 43
Lokalizacja: Kalisz
[quote="Vermilion"]sportowe klocki, najgorsze co może być w samochodzie do jazdy na codzien, nawet takiej ostrej!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 czerwca 2009, 22:59 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 6907
Lokalizacja: JP
luck525tds napisał(a):
sportowe klocki, najgorsze co może być w samochodzie do jazdy na codzien, nawet takiej ostrej!!


Zalezy jakie klocki ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 lipca 2009, 08:17 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 43
Lokalizacja: wieden krakow
mowicie ze sportowe hample moga byc bardzo nieprzyjemne do atuka na miasto ????

_________________
http://baks1983.100webspace.net/semest% ... 14510b.JPG


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 lipca 2009, 08:56 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 10684
Moje BMW: E46 | E46 M3
Kod silnika: M54B30| S54B32
baks napisał(a):
mowicie ze sportowe hample moga byc bardzo nieprzyjemne do atuka na miasto ????

nie zgadzam sie, bo trzeba rozróznic jakie te klocki sa podam na przykladzie EBC
Obrazek
trzeba wiedziec co sie chce :) i jak sie jezdzi

_________________
Obrazek
Because life is too short to drive boring cars.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 lipca 2009, 08:57 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 6907
Lokalizacja: JP
Dokladnie, do zwyklej jazdy odpusc sobie wogole te klocki, ktore musza byc rozgrzane, zeby zapewniac skuteczne hamowanie - bo na ulice to bedzie pomylka.

Polecalbym Ci klocki Hawk HPS albo Performance Ceramic, ale trzeba sprawdzic czy maja je do Twojej 325i.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 lipca 2009, 09:02 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 10684
Moje BMW: E46 | E46 M3
Kod silnika: M54B30| S54B32
Vermilion napisał(a):
Dokladnie, do zwyklej jazdy odpusc sobie wogole te klocki, ktore musza byc rozgrzane, zeby zapewniac skuteczne hamowanie - bo na ulice to bedzie pomylka

eee nie popadajmy w przesadyzm, takie EBC green stuff doskonale sie sprawdza do auta o zwiekszonych osiagach przy zastosowaniu np sportowych tarcz. bo ile tez dogrzewamy ta hamulce? wcisniesz ze 2x w hebel i jest ok tym bardziej ze nikt nie butuje auta na zimnym silniku. ale np red stuff juz bym nie polecal do normalnego auta do jazdy na codzien. rowniez Ferodo zapewnie kilka modeli sportowych klockow i sa lepsze jakosciowo od EBC

_________________
Obrazek
Because life is too short to drive boring cars.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 lipca 2009, 09:08 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 6907
Lokalizacja: JP
Santino napisał(a):
eee nie popadajmy w przesadyzm, takie EBC green stuff doskonale sie sprawdza do auta o zwiekszonych osiagach przy zastosowaniu np sportowych tarcz. bo ile tez dogrzewamy ta hamulce? wcisniesz ze 2x w hebel i jest ok tym bardziej ze nikt nie butuje auta na zimnym silniku. ale np red stuff juz bym nie polecal do normalnego auta do jazdy na codzien. rowniez Ferodo zapewnie kilka modeli sportowych klockow i sa lepsze jakosciowo od EBC


Spojrz na wykres, ktory dales, nie mowie o green stuffach, bo one maja temperature od 0-300, ale przy samej gorze beda podatne na fading. Zreszta temperatura silnika nie ma tutaj nic do rzeczy - chodzi tylko i wylacznie o hamulce. EBC to nie sa jakies ekstra jakosciowo klocki, tak jak napisalem wczesniej polecalbym Hawki (pomimo, ze nie da rady kupic ich normalnie w Europie) - maja duzo lepszy stosunek ceny do jakosci.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 lipca 2009, 12:04 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 43
Lokalizacja: wieden krakow
dziekuje za tak liczne wypowiedzi, musze przyznac ze moja wiedza to nic w porownaniu z tym co tu piszecie :) ale dobrze bo przynajmiej czegos sie ucze ,

a pytanko jeszcze co do zawieszenie czy zmieniac mu na cos twardszego ????, mam narazie 16 , i kola 225,16 , 50 Turenza , dobre oponki :) i calkowicie nowe,

i musze przyznac ze trzyma sie dosc ciekawie tej drogi.

chcialbym poznac wasze opinie.

pozdrawiam

_________________
http://baks1983.100webspace.net/semest% ... 14510b.JPG


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 lipca 2009, 13:07 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 6907
Lokalizacja: JP
Pytanie czego oczekujesz od zawieszenia - nie ma sensu zmieniac zawieszenia aby bylo twardsze, bo nie o to chodzi. Zawieszenie modyfikujesz aby poprawic prowadzenie samochodu (pomijam ludzi, ktorzy obnizaja samochod, tylko dlatego zeby lepiej wygladal - jasne obnizony samochod wyglada fajnie, ale nie zawsze montaz obnizajacych sprezyn czy taniego gwintu idzie w parze z poprawa prowadzenia) - zachowanie w zakretach, podczas przyspieszania, hamowania, czyli glownie aby wyeliminowac pewne wady taniego, fabrycznego zawieszenia.

Poprostu najlepiej byloby gdybys wiedzial co Ci przeszkadza i jaki masz budzet, wtedy latwiej cos wyeliminowac.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 82 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 12 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL