Uscisle Ci ta odpowiedz, bo jest w niej duzo polowicznej prawdy (i nie ma problemu, moze to wyslac do sprzedawcy)
starscream napisał(a):
Wiekszosc felg sprzedawanych na swiecie pochodzi z Chin lub Taiwanu, np. w
stanach wszystkie felgi pochodza z Chin, na felgi dajemy 3 lata gwarancji,
a tyle nie daja nawet w salonach samochodowych, to chyba wystarczajaca
rekomendacja.
Wiekszosc tanich felg na swiecie jest rzeczywiscie z Chin, to samo dotyczy rynku amerykanskiego, chinskie felgi zajmuja jednak tylko najnizszy segment, srednia i wysoka polka jest zdominowana przez producentow z Japonii i USA (moge Ci wymienic tutaj konkretne firmy jezeli jest taka potrzeba). Druga sprawa jest taka, ze o ile w USA sa dostepne na rynku tanie chinskie felgi, to nie sa to produkty sprzedawane na allegro (chocby te z aukcji), dlaczego? Bo sa zbyt niskiej jakosci, a jak pewnie wiesz sprzedawanie niskiej jakosci towaru, ktory mozesz zagrozic klientowi w USA jest bardzo ryzykowne, narazasz sie poprostu na olbrzymie odszkodowania jezeli wada produktu przyczyni sie do wypadku (w Europie nie ma takiego problemu). Trudno uwierzyc w to co pisze, znajdz felgi oferowane przez alucenter na amerykanskim ebayu
http://shop.ebay.com/i.html?Model=3%252 ... 86.c0.m282a jak znajdziesz podobne, to przyjrzyj sie np. grubosci ramion

starscream napisał(a):
W salonie BMW kupi pan felgi niby oryginalne, bo oczywiscie
dla BMW felgi takze produkuje podwykonawca, a jest nim wloski Ronal, akurat
to jest dobry producent, bo ogolnie felgi wloskie maja zla renome.
Wloskie felgi maja taka sama renome jak chinskie, w jednym i w drugim kraju tnie sie jakosc ponizej dopuszczalnego poziomu, zeby tylko skusic klienta cena (bazujac na slabej swiadomosci klienta na temat jakosci oferowanych produktow).
starscream napisał(a):
Nie maczegos takiego jak samoistnie wyginajace sie felgi czy pekajace, jezeli
opona wytrzyma dana dziure czy kraweznik to felga tez wytrzyma to bez
problemu, taka opinie mogl pan uslyszec jedynie od kogos kto nie ma
zielonego pojecia o felgach. Sam jezdze BMW e65, jest to 2,1 tonowe auto na
felgach 19" juz 1,5 roku i spisuja sie znakomicie. Sprzedajemy felgi do 24"
sa montowane np. do Hummerow jezeli tam felga wytrzymuje to wytrzyma juz
wszystko.
Wystarczy ze felga bedzie odlana ze zlego materialu, niewystarczajaco utwardzona, lub bedzie posiadala pecherzyki powietrza w odlewie i to juz wystarczy aby giela sie lub pekal bez udzialu dziur. Dlatego test na certyfikat JWL (prawdziwy certyfikat, a nie znaczek wybity na feldze) sklada sie z 3 czesci, ktore masz opisane tutaj
Cytuj:
Cornering Fatigue Test (Drum Endurance Test)
The purpose of this test is for checking wheel rim strength and durability. Place a wheel assembly with tire on test equipment. Radial stress is then added to simulate vehicle weight.
Test run 500,000 cycles
After 500,000 cycles inspect for cracks, deformation and any nut loosening.
Radial Load Fatigue Test (Rotary Bending Test)
JWL pass criteria: 100,000 cycles
The purpose of this test is for checking durability of the wheel disc. The spokes and the hub are the first point of weight distribution from the vehicle and spoke strength is gauged by this test.
Place a wheel on testing equipment and by adding bending stress to center of disc –
Test run 100,000 cycles
After 100,000 cycles, inspect for cracks, deformation and any nut loosening.
13 Degree Impact Test
JWL pass criteria: 594 kg
The main purpose of test is for checking strength between rim and disc cross section. The “joint” or the area where the spoke and the rim meet is an important structural area that is subject to great stress. The horizontal weight of the rim and the vertical stress of the spokes meet at this joint and proper structural stability is crucial for a proper wheel.
The wheel assembly is placed with tire tilted 13 degrees from horizontal plane on testing equipment.
A preset weight is dropped on the outer sidewall of tire, thus giving impact to the wheel/tire. Then inspect for cracks, deformation and air leak.
This test is very important for the recent trend of a larger/wider wheel with lower profile tire combination, because there is less air volume than OE wheel/tire and more stress to inner rim section. This test simulates actual usage condition such as hitting corner curb or objects from side.
Jezeli jest taka potrzeba to moge powyzszy opis przetlumaczyc. Kazda z naszych felg przechodzi te testy, niedlugo postaramy sie wrzucic na strone filmy z tego jak sie podczas nich zachowuja. Oprocz tego felgi sa przeswietlane i a wycinki badane pod mikroskopem. Gdyby Unia zdecydowala sie w koncu na wlasny certyfikat/homologacje felg aluminiowych, to 99% chinskich felg musialoby zniknac z rynku (ale tego nie zrobia, bo to samo dotyczyloby wloskich).